wimderon | zaterdag 17 juli 2021 @ 23:49 |
We gaan naar Denemarken, het land van vele supertalenten die niet doorbreken, het land van voormalig wereldkampioen Mes Pildaursen en tegenwoordig mogen we ook spreken van het land van Jonas Vingegoow van de visafslag. Ook het land van de optakt. Gaan we in een van de twee ritten in lijn in Denemarken een udrud zien of gaat het voor favoritterne zijn? Gaat Wilco Kelderman op een legoblokje stappen? Spannend!![]() ![]() ![]() Wie gaat er winnen? ![]() Sig det men fyre! | |
Neef_Wuppie | zondag 18 juli 2021 @ 08:30 |
Als Bahrain mag blijven gebruiken dan gaat Padun winnen. | |
franklop | zondag 18 juli 2021 @ 09:12 |
Benieuwd of ze na aankomst in Frankrijk weer wat kasseistroken proberen te pakken | |
DeeBee | zondag 18 juli 2021 @ 09:59 |
Wout van Aert gaat eindelijk geel pakken! | |
capuchon_jongen | zondag 18 juli 2021 @ 20:24 |
Nergens geen heuveltje te vinden die kan tellen als 4e categorie? | |
wimderon | zondag 18 juli 2021 @ 20:35 |
Ik tel er 6. Wat in welke categorie valt is nog niet bekend, maar ik zie er geen 3e categorie of hoger in. | |
franklop | maandag 19 juli 2021 @ 12:50 |
franklop | maandag 19 juli 2021 @ 12:51 |
DecoAoreste | maandag 19 juli 2021 @ 14:28 |
Vreemd dat Bernal in de odds zo ver onder Roglic en Vingegaard staat. Bernal lijkt me op dit moment de op 1 na beste ronderenner ter wereld. | |
Felagund | maandag 19 juli 2021 @ 14:30 |
Tijdrit van hem is een stuk minder, veel last van zijn rug (hij verliest de giro nog bijna van Caruso). Niet heel vreemd lijkt me. | |
Fretwork | maandag 19 juli 2021 @ 14:46 |
Vluchtetappes/heuveletappes/kasseien etappes aan het begin zou erg mooi kunnen worden. Denk dat veel teams zich realiseren dat Pogacar de te kloppen man is, en dat je die op elk mogelijk moment onder druk moet zetten. Een chaotische etappe met meespringende back-up kopmannen en dergelijke zou me erg mooi lijken. Al met al gaat Pogacar altijd 2-3 minuten op z'n beste concurrent pakken over een Tour, dus die minuten zal je elders moeten halen. | |
AllesKaputt | maandag 19 juli 2021 @ 15:03 |
Alpe d'Huez alleen zonder dronken Nederlanders en ander schorriemorrie aub. | |
Fretwork | maandag 19 juli 2021 @ 15:22 |
Met een beetje geluk valt het samen met dartsen of F1 ofzo, dan ben je een deel al kwijt. | |
Marcoss | maandag 19 juli 2021 @ 16:25 |
Schat Roglic sowieso wel wat hoger in eigenlijk, Bernal had in de afgelopen Giro ook niet enorm veel concurrentie uiteraard Al is het verschil qua notering inderdaad wel groot, maar dat is ook maar een momentopname. Zo'n Padun staat ook veel te hoog, die zal over een paar maanden ook wel gedaald zijn | |
Idisrom | maandag 19 juli 2021 @ 17:34 |
In het kader van "Had ik maar ......."leg ik hierbij even de voorspellingen met quoteringen van vorig jaar
![]() | |
Godshand | donderdag 22 juli 2021 @ 00:09 |
Ja, zal wel een verplaatsing zijn naar Frankrijk. Maar had best een leuke etappe bedacht kunnen worden van Denemarken door Duitsland naar Nederland. En dan vervolgens vanaf Nederland via België naar Noord-Frankrijk. Maar misschien kost dat teveel geregel voor de organisatie... | |
franklop | donderdag 22 juli 2021 @ 08:20 |
Tour start op vrijdag, om een verplaatsing op maandag mogelijk te maken. Dus nee, ze zullen niet die route gaan nemen nee | |
borisz | donderdag 22 juli 2021 @ 08:24 |
Bij De Kopgroep seizen ze dat ze waarschijnlijk de Belgische kasseien aan wilden doen na de verplaatsing... | |
DecoAoreste | donderdag 22 juli 2021 @ 11:31 |
Echt jammer dat ze dat soort dingen vrijwel nooit doen. Zou wel leuker zijn. | |
wimderon | zaterdag 28 augustus 2021 @ 00:20 |
![]() | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:44 |
Col du Granon ![]() Alpe d'Huez ![]() | |
Dale__Cooper | dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:33 |
Gaaf, Galibier zou er voor kunnen. | |
DeeBee | dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:27 |
Jaaaaaa, bocht 7!!!!!! ![]() ![]() ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:47 |
Dat wordt nog meer juichlavenvolk tijdens de Tour de France dan tijdens de Tour de Frans | |
rubbereend | woensdag 1 september 2021 @ 13:59 |
zozo twee keer berg op aankomst | |
franklop | maandag 6 september 2021 @ 12:04 |
@Rellende_Rotscholier | |
franklop | maandag 6 september 2021 @ 12:05 |
Nu nog een etappe (geen tijdrit) die finisht in Pau en we hebben bijna een perfecte Tour | |
VoMy | maandag 6 september 2021 @ 12:14 |
De Planche ![]() Finish in Chatel kan nog wel aardig zijn, dat is recent niet eerder voorgekomen toch? | |
El-Stinho | maandag 6 september 2021 @ 12:17 |
De mooie meisjes worden onderhand ook als melkhoer gebruikt. | |
Dale__Cooper | maandag 6 september 2021 @ 12:20 |
Ze hebben nog een contract voor nog een paar jaar toch? | |
Rellende_Rotscholier | maandag 6 september 2021 @ 12:30 |
Helaas wel ja, we zijn nog lang niet van La Planche af. | |
Blik | maandag 6 september 2021 @ 22:53 |
Die col du granon is wel een mooie, laatste 10 km rond de 10% naar 2.400 meter toe | |
Frozen-assassin | maandag 6 september 2021 @ 22:54 |
Altijd een doodsteek als je een berg te vaak gebruikt. Ho maar weer. | |
GotenSSJ | maandag 6 september 2021 @ 22:56 |
Planche mag er wel weer uit, die hebben we onderhand al zo vaak gezien ![]() | |
Idisrom | dinsdag 7 september 2021 @ 14:00 |
Drie rustdagen ![]() Omdat je in Denemarken begint. | |
JohnDDD | vrijdag 10 september 2021 @ 21:51 |
Pogacar is natuurlijk weer de favoriet, maar ik had het idee dat Roglic in de Vuelta zijn beste vorm ooit had, beter nog dan in de Tour van 2020. Ik schat dus in dat hij het Pogacar heel moeilijk gaat maken. We gaan een mooie strijd zien! | |
crv | zondag 12 september 2021 @ 13:52 |
![]() is bij mij enigzins in de buurt en heb nog geen enkele keer gemist | |
franklop | vrijdag 17 september 2021 @ 07:35 |
Volgens LEquipe zal de alpe van de andere kant beklommen worden Ib4 Nederlanders die aan de verkeerde kant staan | |
DecoAoreste | vrijdag 17 september 2021 @ 07:44 |
Dit is me echt een doorn in het oog ja. De Tour hoort niet op vrijdag te beginnen. Bovendien blijf ik het heel matig vinden dat ze niet gewoon dwars door Duitsland naar Frankrijk toe rijden. Daar kun je volgens mij een prima parcours uittekenen. | |
Zorro | vrijdag 17 september 2021 @ 08:00 |
Misschien zouden ze de Tour de France gewoon in, nou ja, Frankrijk moeten houden? | |
Idisrom | vrijdag 17 september 2021 @ 08:08 |
Ja, en de etappes Ben Bosch-Utrecht en Utrecht-Breda gewoon in de Benelux Tour gaan houden. | |
DecoAoreste | vrijdag 17 september 2021 @ 09:13 |
Mwah, ik vind een ronde van Frankrijk die in het buitenland begint en langzaam richting Frankrijk gaat ook wel wat hebben. Maar meestal kiezen ze voor een lokaal criterium en daarna een lange verplaatsing, wat het slechtste van beide werelden is. | |
crv | vrijdag 17 september 2021 @ 15:14 |
was dat nou voor belachelijk idee | |
Jason22 | vrijdag 17 september 2021 @ 16:28 |
Ze gaan nu wel vaak starten buiten Frankrijk. Volgend jaar Kopenhagen, daarna Bilbao. En in 2024 of 2025 waarschijnlijk in Rotterdam. Voordeel is wel dat je voor Bilbao en Rotterdam geen lange verplaatsing en dus een extra rustdag nodig hebt. | |
DecoAoreste | vrijdag 17 september 2021 @ 17:46 |
Voor Denemarken ook niet met een beetje goede wil. Het is geen Japan. | |
Idisrom | vrijdag 17 september 2021 @ 18:39 |
Zoals vroeger een ochtendetappe van Denemarken naar Hannover en ´s middags een b-etappe van Hannover naar het Ruhrgebied. | |
Chiappucci | vrijdag 17 september 2021 @ 20:03 |
Pas in etappe 6 naar Frankrijk gaat de ASO ook een beetje te ver. | |
hhh38 | dinsdag 21 september 2021 @ 16:38 |
Hoe werkt dat? Hebben ze om korting te krijgen een 10-rittenkaart gekocht? | |
crv | woensdag 22 september 2021 @ 17:19 |
De Damestour komt enigzins bij mij in de buurt (Rosheim) iemand een idee wanneer de presentatie van de route is? 14 oktober dus... neem aan dat heren en dames beide gepresenteerd worden | |
Rellende_Rotscholier | zondag 10 oktober 2021 @ 23:04 |
Het parcours van de grote knip- en plakshow gaat over een paar dagen onthuld worden, op 14 oktober om precies te zijn. Dit is het laatste overzicht van La Flamme Rouge, met een paar plausibele dingen en nog wat vage geruchten: Ik heb er geen zin in. | |
hhh38 | zondag 10 oktober 2021 @ 23:10 |
Einde tijdperk finish na een afdaling? | |
Koffieplanter | zondag 10 oktober 2021 @ 23:20 |
De altijd zeer vermoeiende en bovenal saaie afsluitende tijdrit. | |
Pino112 | zondag 10 oktober 2021 @ 23:26 |
Niet eens Pau? | |
Rellende_Rotscholier | zondag 10 oktober 2021 @ 23:26 |
Trap er niet in. | |
Rellende_Rotscholier | zondag 10 oktober 2021 @ 23:27 |
Dat heeft één keer spektakel opgeleverd en nu gaat men het tot in den treure herhalen, niemand zag dit aankomen. | |
Koffieplanter | zondag 10 oktober 2021 @ 23:33 |
Beginnen met een proloog genre Moncaco 2009 of Londen 2007, waarbij je afhankelijk van wel of geen klim kunt tweaken met de afstand. De rest van de eerste week een combinatie van sprints en klassieke ritten genre Le Creusot 2021, met sporadisch een uitstap naar de keien of de ribinou. Het ligt er maar aan waar je de start laat plaatsvinden. Om alvorens het eerste blokje af te sluiten met een rollende tijdrit van, laten we zeggen, 25 kilometer. Daarna mag je als parcoursbouwer doen en laten wat je wilt. Het is niet moeilijk, maar ze maken het zo lastig. | |
Dale__Cooper | maandag 11 oktober 2021 @ 22:25 |
Plateau de Beille Foix Flopshow, want de eerste bergrit in de Pyreneeën, dus daar gaat niks gebeuren. | |
WAvanBuren | maandag 11 oktober 2021 @ 22:42 |
Alpe d’Huez is een waardige vervanger ![]() | |
wimderon | dinsdag 12 oktober 2021 @ 01:31 |
| |
Pino112 | dinsdag 12 oktober 2021 @ 06:56 |
KaheemSaid | dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:31 |
Klinkt als een lekker zenuwachtige eerste week… | |
Godshand | dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:35 |
Zou leuk zijn als er ook een klimtijdrit was ![]() | |
Idisrom | dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:07 |
Of eens een keer een tijdrit van 90 kilometer i.p.v. de bijna standaard 30 km. | |
Koffieplanter | dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:09 |
Of waarom niet gewoon 1000 kilometer? | |
Idisrom | dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:10 |
Ik meende dat destijds de eerste paar GP Eddy Merckx ook zo'n ruim 80 km waren. | |
noodgang | dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:23 |
Gewoon laatste etappe Parijs-Brest-Parijs als tijdrit rijden ![]() | |
Marcoss | dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:21 |
Dat was dan ook een specifieke koers voor tijdrijders, ze stoppen ook geen 100 km over kasseien in de Tour, daar is Roubaix voor | |
rubbereend | dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:25 |
twintig jaar geleden was 100 kilometer tijdritten in de Tour geen uitzondering. In totaal dan. Lekker tijdritje van 50 km+ | |
Godshand | dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:30 |
Tijdrit van 55 km ofzo doen ze nog wel. Tijd geleden in de streek van de Ardèche won Tom Dumoulin geloof ik een tijdrit van 53 km. En dan rijden alle toppers net onder het uur ![]() | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 13 oktober 2021 @ 17:19 |
Presentatie morgen om 11:30. Het laatste overzicht: Een bepaalde plaats in het zuiden van Frankrijk ontbreekt, dus dit overzicht klopt sowieso niet volledig. | |
franklop | woensdag 13 oktober 2021 @ 17:23 |
Carcassonne als finish, rust en startplaats kan natuurlijk wel | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 13 oktober 2021 @ 17:27 |
Het inmiddels onvermijdelijke Carcassonne. | |
Dale__Cooper | woensdag 13 oktober 2021 @ 17:29 |
Mende en Carsonne in het derde weekend is vrij treurig. De etappes naar Lausanne en Saint-Ettiene zijn hier in het groen aangegeven. Mag hopen dat nog wel wat serieuze heuvels onderweg krijgen, al zijn ze er doorgaans goed in om die vakkundig te mijden. | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 13 oktober 2021 @ 17:30 |
Ieder weekend is volkomen kut, ook wel een prestatie van formaat. | |
Jason22 | woensdag 13 oktober 2021 @ 17:40 |
Ziet er uit als een vrije traditionele Tour, met een starttijdrit en 3 vlakke etappes. Ook weer een vlakke rit op de vrijdag voor de slottijdrit. ![]() | |
rubbereend | woensdag 13 oktober 2021 @ 17:42 |
hopelijk waaiers in Denemarken | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 09:55 |
Op Eurosport 11:30 | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 10:06 |
Speciaal voor de rustdag naar Pau om de volgende dag weer vanuit Carcassonne te vertrekken ![]() | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 10:08 |
Centrum van de Qataren die daar door de Katholieke kerk in de 13e eeuw gruwelijk zijn vervolgd! | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:36 |
![]() | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:36 |
Quintana de zanger ![]() | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:38 |
Die ondertiteling van de NOS ![]() | |
Idisrom | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:39 |
Ja, dat vind ik ook het meest opvallend. Al hoewel je van Dole naar Lausanne een prachtige bergetappe kunt maken. | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:39 |
Een uur lang met stemverheffing praten ![]() | |
wimderon | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:42 |
Engels commentaar op ES 1, Hermsen is alleen op de PLAYER. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:48 |
Begrijpt Najiero uberhaupt wat er gezegd wordt | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:52 |
ASOGoden | |
Kopiko | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:54 |
Hartverwarmende ovaties hoor!!!1!! | |
Kopiko | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:54 |
Lastige eerste dag voor de stagiair. | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:56 |
Tour de Nord-France | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:56 |
Plateau van de mooie meisjes voor de vrouwen | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:57 |
Het westen heeft het zwaar dit jaar | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 11:58 |
Gaan we zo bij de mannen ook de profielen direct krijgen voor elke rit? | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:00 |
Vijf klimmen en maar één gemarkeerd als een col, tsja | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:02 |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:03 |
Een lange etappe 126km Uh oke | |
franklop | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:04 |
175 kilometer voor 1 etappe ![]() | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:06 |
Lichte heuvelrit = geen rust voor de rensters. Straks gaan de media ook nog een hype maken rond deze ongeinspireerde 'vrouwentour'. | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:06 |
Petit Ballon, Patzerwasel en Grand Ballon, dat is best een pittige rit. | |
franklop | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:06 |
3000 hoogtemeters in een vrouwenrit van 126km ![]() | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:06 |
Zo'n mooie Vogezenetappe zonder de onvermijdelijke Plank hebben we bij de mannen al een tijd niet gehad toch? | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:07 |
Profielen
| |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:07 |
Evita Muzic, is dat een artiestennaam? ![]() | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:16 |
Engels wielrencommentaar zou verboden moeten worden. | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:32 |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:33 |
Sinds wanneer hoort dat 'Super' bij de Planche de Belle Filles? Zullen we dat zelf even uitmaken? | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:33 |
Finish direct na de brug. Dan is het inderdaad hopen dat de wind daar goed staat. | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:34 |
Geen profielen, flopshow | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:34 |
Kasseien ![]() | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:35 |
Geen andere klimmen voor de Planche, de Jura vermeden naar Lausanne. Walgelijk. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:35 |
Bij vrouwen lieten ze dit ook eerst zien en daarna losse profielen | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:37 |
Relatief weinig bergen of niet? | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:37 |
Tour de vallei | |
TommyL0204 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:37 |
Pau, waar ben je?? | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:38 |
Ook bij Albertville enzo ja, heen en terug door de vallei ![]() | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:38 |
Hoe kan je nou naar Chatel en Morzine gaan en op het oog alle bergen daar missen? | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:38 |
Sinds HET GRIND | |
GlennQuagmire | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:38 |
Ook geen Gap ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:38 |
Beetje veel bochten voor een recordsnelheid? | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:39 |
Naar Mégève* Maar inderdaad, onbegrijpelijk. | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:39 |
Nu ook nog niet zo te zien, erg matig. | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:40 |
Er wordt weer erg gespeculeerd op W-W-W-W. Elke etappe windstil dus | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:40 |
Haha, Denen fietsen met helmen op. Kneuzen. | |
TommyL0204 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:41 |
Nairo valt haast in slaap | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:41 |
Hier laten ze profiel niet zien ![]() Vrij triest | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:42 |
11 stroken, dat is wel serieus. Benieuwd hoe Pogacar hier ook weer gaat uitblinken. | |
TommyL0204 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:42 |
11 stroken nice! | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:42 |
Gouvenou heeft 5 stroken gevonden die nooit in de Tour of P-R zijn geweest ![]() ![]() | |
Felagund | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:43 |
Zelf de kasseien gelegd! | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:43 |
Longwy kan wel leuk zijn, echt jammer dat we geen profiel hebben nu. | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:44 |
Plank de Belles Aids. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:44 |
Zo te zien ontwijken ze elk noemenswaardig heuvel richting Planche... | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:44 |
Hopen dat het geen tuinpadstenen zijn. | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:45 |
Aankomst in Longwy | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:45 |
Gouvenu is een fenomeen. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:45 |
'Super' is dat extra steile stukje na de normale aankomst. | |
Felagund | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:46 |
Lijkt mij eigenlijk niet echt iets voor Roglic. | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:46 |
Flikker nou op met die scheve helm-beelden van Roglic ![]() | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:46 |
Gewoon achterop bij Wout | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:46 |
Dat is wel pittig, hier gaat met seconden gesmeten worden. | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:46 |
Etappe 9 | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:46 |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:47 |
Ik verwacht nog steeds dat ze dadelijk zeggen dat ze ons in de maling hebben genomen. Dit is te mooi om waar te zijn. | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:47 |
Rit 8 | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:48 |
Etappe 10 | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:48 |
Fantastisch. Na de eerste 2 bergen een afdaling, dan het voor de ASO verplichte stuk dal van 20km om elke vorm van koers te ontmoedigen, en dan deze niet zo hele zware klim. Hier gaat niets gebeuren. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:49 |
Inspirerende finishlocaties weer. Gouvenou heeft lekker etappeprofielen van afgelopen jaren met CTRL+C en CTRL+V bewerkt | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:49 |
Hier gaat dus echt niets gebeuren, zeker niet met die twee ritten erna. Gouvenou disasterclass. | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:49 |
Etappe 11 | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:50 |
Etappe 12 | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:50 |
Geen vlakke aanloop in etappe 12, jeetje. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:51 |
Goed stuk vallei na Croix de Fer hahaha | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:51 |
Kopman Kruijswijk is het niet met je eens. | |
Marcoss | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:52 |
Die verloor de vorige keer in ieder geval geen tijd op de kasseien (maar werd wel een paar keer gelost onderweg, geloof ik) | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:54 |
Slotklim 14 | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:54 |
Saint-Etienne dus voor de sprinters, waardeloos. | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:55 |
De Centraal-Massif-etappe dan, is die wel leuk? | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:55 |
Nee, natuurlijk niet. Mende ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:56 |
Dit gedrocht ![]() | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:56 |
Etappe 16
| |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:57 |
Gewoon weer de Alpen en Pyreneeën beginnen met zo'n halve bergrit. | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:57 |
Jammer genoeg nog een stuk tot de finish | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:57 |
Etappe 17 | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:58 |
Mur de Peguere en dan een finish in Foix, dat hebben ze ook nog nooit eerder gedaan zeg! | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:58 |
| |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:59 |
Zulke korte ritten en dan toch nog zo'n vlakke aanloop. | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:59 |
Etappe 18 | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 12:59 |
In Lourdes starten en dan je rit laten beginnen met 60 vlakke kilometers, er zijn mensen voor minder veroordeeld. | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:00 |
| |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:00 |
40km tijdrit, vooruit, een klein duimpje. | |
Zwansen | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:01 |
Lekkere TT voor Pogi weer. | |
Pino112 | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:01 |
Etappe 20 | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:01 |
Als je niet de eerste 60km over een biljartlaken doet dan krijgt Total geen mannetje mee in de kopgroep. | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:04 |
Kunnen we de Pyreneën niet gewoon afschaffen? Je hebt keuze uit 5 startplaatsen oid ![]() | |
Idisrom | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:04 |
Die etappe is op een zaterdag, en die hadden ze echt zoveel mooier kunnen maken. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:06 |
Als ze de oostelijke Pyreneeën en Frans-Baskenland niet zouden negeren hadden ze opties genoeg gehad. | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:07 |
Ja, jammer dat het financieel/logistiek schijnbaar niet meer uit kan om in de Pyreneeën zelf te starten. | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:07 |
Klopt, daar moet staan "ze kiezen..." | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:08 |
Dit ja, de laatste ontdekking was die Col du Portet, die ze enkel als afsluiter van een drietrapsraket (met vlakke aanloop, jawel) willen gebruiken. Maar toch is het een vrij groot gebergte met redelijk veel klimmen, je hoeft niet altijd over dezelfde bergen te rijden volgens mij. En dat met die startplaatsen, daar snap ik ook bijzonder weinig van. Doe eens wat leuks ofzo. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:11 |
Ik wacht nog altijd op Chalets d'Iraty, maar dat is blijkbaar ook een logistieke opgave. Zou eigenlijk niet weten waarom, maar goed, makkelijk excuus natuurlijk om iets af te schieten. | |
Szura | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:28 |
Ik wacht met smart op de microanalyse van RR | |
Sjoerd102 | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:32 |
Helaas de etappe's in/door België en Noord Frankrijk op een doordeweekse dag. Twijfel om daarvoor verlof op te nemen. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:35 |
Kut, kut en niets anders dan kut | |
Felagund | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:36 |
Mist een etappe naar Pau? | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:38 |
Veel heuvelsprints. Mathieu kan maar beter aan de start verschijnen dan. | |
Koffieplanter | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:41 |
Ik heb het parcours nog niet gezien, maar ik vind het helemaal kut. | |
TheArt | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:48 |
Kortom, het wordt dit: 1. Tijdrit 2. Massasprint 3. Massasprint 4. Massasprint 5. Kasseien 6. Aankomst heuvelop 7. Bergrit (aankomst bergop op Super Planche des Belles Filles) 8. Overgangsetappe met aankomst heuvelop 9. Bergrit (aankomst heuvelop in Chatel) 10. Bergrit (aankomst bergop in Megeve) 11. Bergrit (aankomst bergop Col du Granon) 12. Bergrit (aankomst bergop in Alpe d’Huez) 13. Massasprint 14. Overgangsetappe met aankomst heuvelop 15. Masssaprint 16. Overgangsetappe 17. Bergrit (aankomst bergop in Peyragudes) 18. Bergrit (aankomst bergop in Hautacam) 19. Massasprint 20. Tijdrit 21. Massasprint Daar waar overgangsetappe staat, wilde ik eerst vluchtersrit opschrijven aangezien dat scenario het meest waarschijnlijke is. Een paar vaststellingen: - Geen enkele bergrit finisht bergaf. Ik vraag me af wanneer dit voor het laatst was. - Er zitten meer sprintetappes in deel 2 dan in deel 1. - Echt origineel zijn ze niet met de etappes. Een aankomst op de Col du Granon juich ik dan wel weer toe. Ze beklommen die alleen in 1986 en het is een regelmatige, maar vreselijk lastige klim. | |
Blik | donderdag 14 oktober 2021 @ 13:59 |
Ach ja, paar faaletappes en een paar mooie etappes ertussen. Niet geheel onverwachts Etappe naar Alpe d'huez en col du granon zijn wel mooie zware etappes. Pyreneeën vallen beetje tegen, alhoewel de etappe naar Hautacam wel ok is. | |
VoMy | donderdag 14 oktober 2021 @ 14:01 |
Die naar Foix wel. | |
TheArt | donderdag 14 oktober 2021 @ 14:06 |
Daar valt over te twisten of het een echte bergrit is. Ik heb hem hier overgangsrit genoemd, omdat het vlees noch vis is. | |
Idisrom | donderdag 14 oktober 2021 @ 15:47 |
Ik hoop in de tweede etappe en derde etappe of op een goede en stevige wind vanuit het noordwester of vanuit het noordoosten. | |
Marcoss | donderdag 14 oktober 2021 @ 16:10 |
Voor Tour-begrippen best een lastig parcours ![]() | |
Marcoss | donderdag 14 oktober 2021 @ 16:49 |
https://www.hln.be/sport/(...)in-de-tour~a9fee8e2/ | |
TargaFlorio | donderdag 14 oktober 2021 @ 18:06 |
Geen enkel woord over R.EV. Patrick L. gelooft niet meer in een grote ronde overwinning voor Hem? | |
wimderon | donderdag 14 oktober 2021 @ 18:09 |
Een prima parcours. | |
Momo | donderdag 14 oktober 2021 @ 18:10 |
https://nos.nl/video/2401(...)kkenhuis-met-de-fans Joe kno it is called the Dutch Mountain? | |
wimderon | donderdag 14 oktober 2021 @ 18:11 |
| |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 18:48 |
Goed, de microanalyse dan maar. Etappe 1: Kopenhagen - Kopenhagen, 13 km (ITT) 1 juli ![]() Eigenlijk hadden we dit jaar van start moeten gaan in Denemarken, maar dankzij corona en het EK voetbal is het 2022 geworden. Voor het eerst een start in Denemarken, tja. Zo'n buitenlandse start voegt toch maar zelden wat toe, maar voor het Deense wielrennen dat de laatste jaren flink aan de weg aan het timmeren is komt het natuurlijk niet slecht uit. De Tour beginnen met een tijdrit van 13 kilometer is ook helemaal niet verkeerd. Een redelijk fatsoenlijke afstand, alleszins beter dan een proloog. Verder, tja, beetje dwars door Kopenhagen fietsen om die stad een beetje goed in beeld te brengen. Kunnen we begrip voor opbrengen. Alvast wat kleine tijdsverschillen, een voorzichtige eerste indicatie. Roskilde - Nyborg, 199 km 2 juli ![]() Roskilde, van dat festival! Dat festival schijnt ook op 2 juli te eindigen, dus zal het dubbel feest zijn in deze stad. De rit is vrij lang en voert voor een groot deel langs het water. Ook wat kleine klimmetjes onderweg, zodat we de bergtrui kunnen uitdelen. Het venijn zit 'm vooral in de staart, als de renners over een grote brug gaan fietsen richting Nyborg. Deze rit gaat het van de wind moeten hebben, net als vorig jaar hoopt en bidt Thierry Gouvenou haast dagelijks tot de weergoden. Als de wind goed staat op de brug krijg je waaiers van jewelste, maar de finish ligt wel direct na de brug. Dus ja, als het daar pas gaat waaien zullen de ontstane verschillen waarschijnlijk ook nog wel meevallen. Tenzij het de hele dag waait, maarja, dan ben je weer zo afhankelijk van de omstandigheden he. Tevens, eerste rit in lijn. Dat gaat weer een hoop valpartijen opleveren, zin in. Als het waait wordt het alleen nog maar nerveuzer, we schrijven Roglic vast af. Maar oké, we zullen dit verder maar beschouwen als een prima rit. Etappe 3: Vejle - Sønderborg, 182 km 3 juli ![]() Mijn kennis van het land Denemarken is niet zo groot, maar ik weet wel dat de beslissende etappe van de Ronde van Denemarken altijd in en rond Vejle wordt verreden. Daar stippelt men steevast een parcours uit met een paar venijnige hellingen onderweg. In dat kader is het wel jammer dat de rit van start gaat in Vejle, een aankomst was logischer geweest. Dit jaar reed Evenepoel alles op een hoop tijdens de rit in en rond Vejle, maar eigenlijk zien we daar ieder jaar wel verschillen ontstaan. Wout van Aert won er ook nog eens, bijvoorbeeld. Sønderborg maakte dit jaar ook deel uit van de Ronde van Denemarken, en hoewel er een hellende aankomst lag in de straten van deze stad eindigde de rit in een massasprint die werd gewonnen door Mads Pedersen. Het ligt voor de hand dat het in de Tour ook een massasprint gaat worden. Of de wind moet weer gekke dingen gaan doen, maarja, de wind. Nee, ik had dit liever omgedraaid gezien. Een lastige aankomst in Vejle was leuker geweest dan een sprint in Sønderborg, maar goed. Etappe 4: Dunkerque - Calais, 172 km 5 juli De Tour gaat vanwege het Grand Depart in Kopenhagen op een vrijdag van start, dat is even wennen. Na drie dagen in Denemarken zal er op maandag een rustdag zijn, waarna we op dinsdag verder zullen gaan in Frankrijk. In Duinkerken, bekend van die wedstrijd van vier dagen die gemiddeld zes dagen duurt, gaat er een rit van start die vlak zal zijn. Aankomen doen we in Calais, een plaats die nog steeds vooral bekend staat vanwege de vluchtelingen aldaar. Niet dat we in de Tour een vluchteling gaan zien winnen, dit wordt gewoon een sprint. Saai. Etappe 5: Lille Métropole - Arenberg Porte du Hainaut, 155 km 6 juli Kasseien! Liefst 11 stroken, dat is meer dan ik had verwacht. Ik ging uit van een paar stroken, maar het zijn er wat meer geworden. Wel met de kanttekening dat de meeste stroken niet zo lang zijn, maar goed, toch deftig de moeite waard. Een aantal onbekende stroken, dat is altijd leuk. Op papier natuurlijk een schitterende rit, al had ie van mij wel iets langer mogen zijn om de renners toch alvast een beetje uit te putten voor ze aan de kasseien beginnen. Hoewel we allemaal fan zijn van kasseien en allemaal nu al uitkijken naar deze rit brengt het wel altijd wat problemen met zich mee. Nerveuzer kun je een Tourpeloton niet maken, de kasseien zorgen zonder regenval al voor bruine broekjes. Het gaat eigenlijk altijd mis als we naar de kasseien trekken, met enorm veel valpartijen tot gevolg. Of favorieten die wegvallen door lekke banden en ander malheur. Dat doet dan toch wat afbreuk aan zo'n rit, omdat het de koers nogal onevenredig kan beïnvloeden. Je zou dit probleem voor een deel kunnen oplossen door een kasseienrit pas later op het parcours te leggen, als de kaarten al enigszins geschud zijn. Dan hoeven minder renners nog nerveus te doen, zeg maar. Is organisatorisch wel lastig, want we bevinden ons hier een eind van de bergen, maar toch. Hoewel ik er enorm veel zin in heb, weet je dat het een nerveuze dag gaat worden met veel valpartijen. De keerzijde. Anderzijds wordt dit natuurlijk fantastisch. Ik kijk er nu al naar uit hoe Pogacar deze rit met vijf minuten voorsprong gaat winnen, want als een echte mijnwerker is hij perfect op zijn plaats in Arenberg. Geen Bos van Wallers is overigens wel jammer, maar goed, je kan niet alles hebben he. Etappe 6: Binche - Longwy, 220 km 7 juli Van Denemarken gaat het naar Frankrijk, om vervolgens naar België te gaan. Ineens gaan we van start in Wallonië, in Binche om precies te zijn. Waarom? In Binche waren we in 2019 ook al, dat is toch een behoorlijke overkill voor een asgrauwe plaats die alleen bekend is vanwege het lokale carnaval en Danny van Poppels favoriete koers, Binche-Chimay-Binche. Alhoewel, Binche is ook bekend als thuishaven van Wanty. Hilario en consorten zullen blij zijn, maar ik snap dit uitstapje niet echt. Het is wel de langste rit van de Tour, wat eigenlijk een treurig gegeven is. De langste rit is 220 kilometer lang, verder haalt geen andere rit de grens van de 200 kilometer. De slechte trend wordt doorgezet, het wordt steeds meer een koers met afstanden waar de junioren hun handen ook niet voor omdraaien. Vorig jaar zagen we een schitterende lange rit richting Le Creusot, maar blijkbaar waren Prudhomme en Gouvenou toen wat anders aan het doen? Dat verhaal durft men niet te herhalen, terwijl men wel de Tour steevast blijft afsluiten met een tijdrit na dat toevallige succes op La Planche des Belles Filles in 2020. De wegen van de ASO zijn ondoorgrondelijk. Goed, de rit komt aan in Longwy, daar waren we niet al te lang geleden ook al eens, in 2017 om precies te zijn. Sagan won toen, na een redelijk lastige finale. Deze finale zou nog wat lastiger moeten zijn, waardoor we mogen kijken naar de puncheurs van het peloton. Toch wat tijdsverschillen, al blijft het allemaal nog steeds vrij beperkt. Etappe 7: Tomblaine - La Super Planche des Belles Filles, 176 km 8 juli Hier kunnen we superkort over zijn, dit is gewoon superkut. We gaan weer naar La Planche des Belles Filles, voor de 25e keer in 20 jaar tijd. Of nouja, zoiets. Waarom, waarom, waarom? Nou, omdat de ASO een contract heeft met de mensen achter de plank. Dus we gaan hier in de toekomst nog veel vaker komen, berg je maar. Om het extra erg te maken kiest men ook nog eens voor de gimmickaankomst, dat laatste steile stukje over gravel en de asfaltweg van 24% zit er weer in. Nou, leuk zeg. Kan niet wachten. En dan moeten de vrouwen hier ook nog eens overheen, wat een ellende. Hoewel ze bij de rit van de vrouwen nog wel hun best hebben gedaan, die rit bevat nog andere beklimmingen. Deze rit? Nee joh, ben je gek. Een unipuerto, het is echt niet te doen. De verschillen moeten en zullen beperkt blijven, want dat is 'spannend'. Ja, nou, ja, enorm. Maar dan niet. Supervervelend. Etappe 8: Dôle - Lausanne, 184 km 9 juli Corona bestaat niet meer, dus doen we zoveel mogelijk verschillende landen aan. Ook nog een uitstapje naar Zwitserland, fantastisch zeg. We bevinden ons inmiddels in het tweede weekend, en dus schotelt men ons niets voor. Een paar bergjes onderweg toch wel, maar het lijkt er niet op dat dit een echt interessante rit gaat worden. Iets voor de vluchters, wellicht. Wel nog een redelijk lastige aankomst, zou ook weer een dag voor de puncheuers kunnen zijn. Maar goed, hoe dan ook niet de meest boeiende dag van de Tour. Eigenlijk schandalig als je bedenkt hoeveel mogelijkheden je in deze regio hebt. Etappe 9: Aigle - Châtel les Portes du Soleil, 183 km 10 juli De banden tussen de UCI (met name David Lappartient) en de ASO worden weer eens aangetoond. Van start in Aigle, bij het hoofdkantoor van de UCI. Begint wel lachwekkend te worden, we passeren ieder jaar langs een locatie die te linken valt aan de altijd corrupte Lappartient. Het is dat het WK in 2025 naar Afrika gaat, verder valt er echt niets positiefs te vertellen over deze nakomeling van Napoleon. Net zo klein en net zo'n potentaat, een gruwel van een vent. We sluiten de eerste week af met een enigszins acceptabele rit. Een paar bergen onderweg, met richting het eind de Pas de Morgins. Op zich geen verkeerde klim, maar het is van de andere kant ook wel moeilijk om hier grote verschillen te veroorzaken. Een herhaling van vorig jaar zit er hier niet in, we gaan niet na een week al weten dat Pogacar te Tour met zekerheid heeft gewonnen. De meeste tijd zal hij waarschijnlijk pakken onderweg naar Arenberg en in de tijdrit, in die paar 'bergritten' zullen we toch eerder getuige zijn van een secondenspel vermoed ik. De Pas de Morgins heeft wel een paar lastige kilometers, als een renner iets wil proberen moet dat redelijk ver van de finish gebeuren, dat is dan wel gunstig, eventueel. Het is dus ook de laatste rit voor de rustdag, je zou hopen dat dit de renners inspireert om nog één keer alles te geven. Maarja, nee, het zal vooral wachten zijn op de tweede week, vrees ik. Etappe 10: Morzine les Portes du Soleil - Megève, 148 km 12 juli Na de tweede rustdag gaan we van start in Morzine, alwaar een korte bergrit begint. Dit is wat mij betreft weer een typisch staaltje onkunde van Gouvenou. Hij heeft gekozen voor drie bergritten op een rij, en begint met de makkelijkste van de drie. Je weet dan al meteen dat er tijdens deze rit niets gaat gebeuren, want iedereen spaart de beentjes voor de volgende dagen. De enige manier waarop deze rit een functie zou kunnen hebben is als je 'm 200 kilometer maakt en een paar bergen toevoegt, waardoor de renners in ieder geval uitgeput worden en er de dagen daarna grotere verschillen ontstaan. Maar nee, hij kiest voor een doodsimpel ritje, dat nu een prooi voor de vluchters zal worden en waar de favorieten hand in hand over de streep gaan rijden. Deze rit had óf langer moeten zijn met meer beklimmingen onderweg, óf je had hem anders moeten plaatsen. Tussen de twee zware aankomsten in, bijvoorbeeld. Zo ingewikkeld is het echt niet, tenzij je Thierry Gouvenou heet. Dit is nu een volledige weggooier, wat extreem zonde is voor een rit die daags na de rustdag komt. Altijd een bijzondere dag, maar Thierry geeft iedereen de tijd om rustig op adem te komen. Etappe 11: Albertville - Col du Granon, 149 km 13 juli Albertville, daar komen we tegenwoordig ook jaarlijks he? Ging dit jaar nog een rit van start, saai, gaap, next. Wéér een korte bergrit, hallo, waar zijn de lange bergritten gebleven? Ondanks een start in Albertville, ingeklemd tussen de bergen, kiest men voor een ellenlange vlakke aanloop, hallo, zijn we vergeten dat de beste bergritten vorig jaar meteen een berg in het begin hadden? Waarom niet een keer explosief beginnen? Waarom iedereen eerst op temperatuur laten komen voor je aan de eerste berg begint? Ik snap het niet. Ik snap Thierry Gouvenou niet. Dit is echt weerzinwekkend. Als je nu nog ergens buiten de bergen begint heb je een excuus, maar je begint aan de voet van zoveel beklimmingen. Vanuit Albertville ben je binnen 15 kilometer aan de voet van de Madeleine, daarna daal je af richting La Chambre en kun je deze rit verder op dezelfde manier afwerken. Voeg je zonder veel moeite te doen een zware klim aan je rit toe en heb je een prima koninginnenrit te pakken. Zo ingewikkeld is het écht niet. Lacets de Montvernier met de vele haarspeldbochtjes zit er weer in voor de fraaie plaatjes, lachen. De rest van de rit is prima. Waarbij het vooral heel fijn is om de Col du Granon weer eens te zien, dat is de aankomst bergop waar ik het meest naar uitkijk. Op het begin na een heerlijke rit. Galibier en Granon is een combinatie van jewelste natuurlijk, hier gaan wél echt verschillen ontstaan. Maar met een kleine moeite had het nóg mooier kunnen zijn. Enfin, we zullen toch maar vooral heel blij zijn met de Granon, een joekel van een klim. Etappe 12: Briançon - Alpe d'Huez, 166 km 14 juli Op de Franse feestdag gaan we naar de Nederlandse berg. ![]() Etappe 13: Bourg d'Oisans - Saint-Étienne, 193 km 15 juli Van start aan de voet van de Alpe d'Huez, tussen de bergen in. Maarja, die bergen gaan we compleet negeren voor een vlakke tocht richting Saint-Étienne. Een echte klassieker wel, lekker door de vallei scheuren zodat de sprinters ook wat kansen krijgen. Gemiste kans, zoals altijd. Saint-Étienne kennen we nog van 2019, toen De Gendt er won. De rit zou niet volledig vlak moeten zijn, maar het zal wel dusdanig simpel zijn dat we hier gewoon een sprint krijgen. En dat is voor niemand leuk. De vorige aankomst in Saint-Étienne kende tenminste nog wat heuveltjes onderweg, maar het is wel weer duidelijk dat de Tour dit jaar niet voor heuvelritten kiest. Zonde, dat zijn toch vaak leuke ritten. Maar plezier mogen we niet hebben, erg gemeen van ASO. Etappe 14: Saint-Étienne - Mende, 195 km 16 juli Gaap, gaap, gaap. Mende, alweer Mende. Ja, Omar Fraile won daar in 2018, dat vond ik natuurlijk schitterend. Verder is het een aankomst die te vaak wordt gebruikt en waar we over het algemeen helemaal niets aan hebben. Roglic pakte daar toen acht tellen op Thomas en Froome, nou nou, poe poe. Een rit voor de vluchters, met weinig spektakel tussen de favorieten. Zonde, jammer, gemiste kans. Het schijnt zo te zijn dat het in deze regio moeilijk is om een leuk parcours uit te stippelen omdat de Tour niet overal welkom is. In de buurt van Mende zijn dan weer weinig alternatieven te vinden omdat het geld nergens aan de bomen groeit. Problemen die we begrijpen, maar sla deze regio dan in z'n totaliteit over, weet je wel. Iedere keer Saint-Étienne, iedere keer Mende, iedere keer Carcassonne, het is vreselijk saai. En je begint bijna te denken dat het Centraal Massief niets voorstelt, want dit ritje gaat weer op niets trekken. Te vaak gezien, te weinig actie. Niet meer doen ASO, foei. Etappe 15: Rodez - Carcassonne, 200 km 17 juli Ah, toch nog een rit van 200 kilometer. Maar goed, dan ook maar net. Rodez, daar zijn we de afgelopen jaren al vaak geweest. Carcassonne, daar zijn we de afgelopen jaren zo mogelijk nog vaker geweest. In 2018 drie volle dagen, vorig jaar twee volle dagen en nu weer drie volle dagen. Ik wil niet meer. Ik wil niet nog een keer naar Carcassonne. Ja, een kasteel, LEUK HOOR. Maar dat kasteel hebben we ondertussen vaker gezien dan onze eigen familie. Niet te doen joh. En in 2018 was het dan tenminste nog een lastige rit, volgend jaar wordt het net als dit jaar een rit voor de sprinters. Kut, en anders niks. Gewoon kut. Opdoeken, doe uit dat licht, weg die stad. Plus, dit is de laatste rit van de tweede week. Zitten we dus gewoon in het weekend naar een flopritje voor de vluchters richting Mende te kijken en zondag krijgen we een rit voor de sprinters op de koop toe. Waarom zou je dat doen? Op zondag kijken de meeste mensen, zien ze een zaaddodende rit die eindigt in een sprint. Of... misschien gaat het wel waaien! En zo weet Gouvenou toch weer een vlag op de drol te plaatsen. Maar nee, dit kan niet in het weekend. Mag gewoon niet gebeuren, klaar. Etappe 16: Carcassonne - Foix, 179 km 19 juli Nadat we de rustdag doorgebracht hebben in het veel te vaak geziene Carcassonne gaan we ook in die stad weer van start, rot op. En dan gaan we ook nog eens naar Foix, waar we eveneens praktisch altijd passeren. Ik neem u mee naar de 15e rit van de Tour van 2019: Port de Lers, Mur de Peguere, afdaling naar Foix en dan buiten de stad een aankomst bergop bij Prat d'Albis. Dit is dezelfde rit, maar dan zonder de aankomst bergop. Origineel, zeg. Of wat dacht u van de 13e rit van de Tour van 2017, ook toen waren we getuige van een aankomst in Foix met een beklimming van Mur de Peguere onderweg. Dat was nog wel een spectaculaire rit overigens, maar die rit was een stuk zwaarder dan deze rit. Dit is van alles net niks. Een dag voor de vluchters, meer kunnen we er niet van maken. Mur de Peguere is zwaar, maar hierna volgen twee zware ritten dus is dit een wegstreepdag. En dat op de dag na de rustdag, Gouvenou snapt bepaalde basale elementen van het bouwen van een parcours gewoon niet. De dag na de rustdag moet lastig zijn, het liefst met meteen in het begin van de rit een klim. Aanslag op de benen. Maar wat doet ie? Een eeuwigdurende vlakke aanloop. Bovendien neutraliseert ie deze rit volledig door twee zware aankomsten bergop hierna, het is een prutser van buitengewone proporties. Etappe 17: Saint-Gaudens - Peyragudes, 130 km 20 juli Hey, weer een miniatuurbergrit met een afstand waar niemand de hik van krijgt. Hoe vaak moet ik dit ook nog uitleggen, vraag je je af. Twee bergritten achter elkaar: dan doe je de eerste wat langer om de benen te vermoeien, is de tweede vervolgens kort en explosief. Maar nee, Gouvenou kiest altijd voor twee bergritten die praktisch gelijk zijn, allebei voorzien van een juniorenafstand. En hij kiest ook wéér voor een vlakke aanloop. Als je van Saint-Gaudens (waar we dit jaar óók al waren) naar het zuiden fietst zit je meteen in de bergen, maar de renners mogen eerst een heel stuk naar het westen fietsen, evenredig aan de voet van de Pyreneeën. Het is echt godgeklaagd, waarom mag deze man dit allemaal doen? Praktisch alle bergritten hebben weer een vlakke aanloop, waardoor je nooit koers krijgt vanaf het eerste moment en waardoor je vaak opgezadeld zit met matige kopgroepen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Nouja, goed, zodra we wel daadwerkelijk de Pyreneeën betreden is de rit nog niet eens zo slecht. Alleen de aankomst vind ik heel erg kut. Wéér de Peyresourde, in ieder geval deels. Daarna breien we er op Peyragudes een verlengstuk aan, waarna we gaan finishen op die steile strook die we kennen van een paar jaar geleden. Het is de theorie van Gouvenou in een notendop: een rit hoeft niet leuk te zijn, als de laatste kilometer maar interessant is. En ja, dat zal wel weer leuk worden hoor. Stervende zwanen in de laatste meters, een gevecht van man tegen man, wát een beelden. Ziet er goed uit in een compilatiefilmpje, wellicht herinneren we ons nog dat Froome een paar jaar geleden het hoofd moest buigen op deze aankomst. Maarja, hij verloor maar een paar tellen, dus uiteindelijk hadden we er niets aan. Gouvenou denkt dat we allemaal debiel zijn en een rit fantastisch vinden zodra er een paar minuten actie aan het eind is. Nee. Ga weg. Etappe 18: Lourdes - Hautacam, 143 km 21 juli Van start in het heilige Lourdes, dat komt ook steeds vaker voor heb ik het idee. Als je het idee hebt om via de Aubisque en Spandelles naar Hautacam te gaan is het niet zo slim om te beginnen in Lourdes. Vanuit Lourdes kun je binnen een paar kilometer aan de Aubisque beginnen, maar dan van de andere kant. Maar omdat we naar Hautacam gaan moeten we wel via de andere kant gaan, waardoor we een enorm lange omweg door de vallei moeten afwerken. Slecht uitgetekend, simpelweg. Je hóeft niet naar Hautacam, als Lourdes veel geld biedt kies je gewoon een andere finishplaats uit, er zijn waarschijnlijk opties genoeg. Nu zitten we dus wéér vast aan een lange en vlakke aanloop, het is echt een ramp. Je had eventueel nog wel iets creatiefs kunnen verzinnen, bijvoorbeeld Aubisque vanuit het oosten, dan afdalen via Arbeost om naar de westkant van de Aubisque te rijden en de rit op dezelfde manier af te werken. Schiet me zo ineens te binnen, hoef ik amper over na te denken. Als ik dat kan, waarom Gouvenou dan niet? Was een rit geweest van 180 kilometer, alleszins beter dan weer zo'n kleuterrit. Maar goed, oké, de combinatie van Aubisque, Spandelles en Hautacum is wel pittig natuurlijk. Dat kan genoeg spektakel opleveren, het is alleen jammer dat we nooit een leuke aanloop krijgen aangeboden. Laatste bergrit, dus hier moeten alle kaarten op tafel gelegd worden, daarom zou het fijn zijn als iedereen meer kaarten aangeboden kreeg om mee te spelen, snapte. Hautacam keert voor mijn gevoel vrij snel terug, maar blijkbaar was het toch al van 2014 geleden, jeetje. Nou, vooruit dan maar. Maar ik wil nog altijd Chalets d'Iraty. Had makkelijk gekund vanuit Lourdes. Aubisque, Marie-Blanque, La Pierre Saint-Martin, Larrau en Chalets d'Iraty, 200 kilometer, vijf beklimmingen. Prima rit, beter dan al deze misbaksels. Sowieso vraag je je af wat Gouvenou vorig jaar allemaal heeft uitgestoken, in de Alpen zagen we iedere keer een klim in het begin, met een enorm leuk begin van de koers tot gevolg. Sterke kopgroepen, UAE dat zelfs bijna onder druk werd gezet. Toen gingen we naar de Pyreneeën voor allemaal ritten met lange, vlakke aanlopen en gelijk was er geen spanning meer. Wat moet je dan doen als je een leuke koers wil? Kom, Thierry, geef het goede antwoord. Nee, he, bah, getver, hij snapt het nog steeds niet. Vlakke aanloop na vlakke aanloop, terwijl hij dit jaar zelfs iedere keer praktisch in de bergen begint. Vorig jaar was het vanwege de startplaatsen soms een verplichting om een vlak stuk te hebben, nu kan hij keer op keer binnen 15 kilometer in de bergen zijn. Het is daarom extra pijnlijk om naar deze abominatie te kijken, het is welhaast een misdaad tegen de menselijkheid. Nouja, goed, zodra we aan de bergen beginnen is het wel een prima rit, om ze toch nog een beetje te sparen. Etappe 19: Castelnau-Magnoac - Cahors, 189 km 22 juli Vaste prik tegenwoordig, na de laatste bergritten krijgen we met een vlakke rit of een overgangsrit te maken vooraleer we gaan beginnen aan de tijdrit. Daar zit enige logica in, als je de tijdrit direct na de bergen doet is de kans groot dat renners gaan sparen. Door deze relatieve rustdag tussendoor kunnen ze op beide dagen voluit gaan. Dit valt te begrijpen. Al zagen we de afgelopen jaren wel wat leukere ritten dan nu, want deze rit lijkt erg vlak te zijn. Wel wat minimale heuvels onderweg, maar ik schat dit in als een rit voor de sprinters. Al moet je dat altijd maar afwachten, dit jaar bleken de ploegen gesloopt te zijn en kon de rit niet gecontroleerd worden, waardoor het alsnog naar de vluchters ging. Zoiets kan nu ook gebeuren, waarbij we wel het verschil waarnemen dat er dit jaar op papier minder kansen zijn voor de sprinters. Maar papier en praktijk, dat is toch nog een verschil. Vorig jaar hadden we uiteindelijk zes sprints, wat er acht hadden kunnen zijn. Nu lijken het er op papier zeven te zijn, op basis van de voorlopige profielen. Zit wel een rit over kasseien tussen, een rit met mogelijke waaiers, en wellicht dus weer een rit op het eind waar iedereen gesloopt is, dus in de praktijk zouden het er maar vier of vijf kunnen zijn. Als we geluk hebben, maar dat hebben we meestal niet. Etappe 20: Lacapelle-Marival - Rocamadour, 40 km (ITT) 23 juli Een tijdrit van 40 kilometer, daar kan ik niets negatiefs over zeggen. Een hele keurige afstand. Tuurlijk, vroeger was het nog veel langer, maar de trend van steeds minder tijdritkilometers lijkt toch enigszins doorbroken te worden. In totaal 53 deze Tour, ach, daar valt mee te leven. Persoonlijk ben ik overigens niet de grootste fan van tijdritten, wat dat betreft vind ik het jammer om de Tour af te sluiten met een tijdrit en een rit in Parijs. Eigenlijk stopt de Tour al op donderdag, op Hautacam, bij wijze van spreken. Die opbouw, of naar mijn persoonlijke mening afbouw, mag ondertussen wel eens op de schop. Ja, Tour 2020, La Planche des Belles Filles, Pogacar stoot Roglic van de troon, geniaal. Moeten we daarom ieder jaar afsluiten met een tijdrit? Nee, natuurlijk niet. Variatie is altijd belangrijk. Ik zou heel graag nog een keer een tijdrit van deze afstand zien vóór de eerste bergrit. Krijg je wellicht weer een hele andere dynamiek van. Maar goed, op dit punt na is het verder wel een prima tijdrit om mee af te sluiten. Nog wat klimmetjes aan het eind, dat zal hard aankomen na drie weken Tour en bijna 40 kilometer tijdrijden, op zich wel iets om naar uit te kijken. Etappe 21: Paris La Défense Arena - Paris Champs-Élysées, 112 km 24 juli De gebruikelijke afsluiter. Een keer iets anders zou leuk zijn, maarja, dat zit er waarschijnlijk niet in. Dan maar de koninklijke sprint op de sjampsuliesee, zolang dat nog mogelijk is. Pluspunten: - kasseien (toch wel) - Col du Granon - Voor het eerst sinds 2013 (!) geen plaats-die-niet-genoemd-mag-worden ![]() Minpunten: - toch weer vaak afhankelijk van de wind - geen rit zoals Le Creusot dit jaar - iedere keer een lange, vlakke aanloop in de bergen - matige plaatsing van de bergritten, steeds twee aankomsten bergop achter elkaar met een halve bergrit ervoor - veel herhaling weer, zo'n beetje iedere plaats is bekend - korte ritten, vooral de bergritten - eerste week wordt echt één lange gaap - Alpe d'Huez - La Planche des Belles Filles ![]() - waarschijnlijk nog heel veel dingen Verdict: ik wilde een onvoldoende geven, maar wegens het ontbreken van een bepaalde plaats wordt het toch een voldoende, een 5,5! [ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 14-10-2021 19:06:56 ] | |
kibo | donderdag 14 oktober 2021 @ 18:53 |
Lekker wijf van Flip ![]() | |
Fretwork | donderdag 14 oktober 2021 @ 19:00 |
Erg benieuwd wat een van Aert zich in z'n hoofd haalt. Zou die oorlog willen maken op de kasseien en drukzetten en eventueel minuten pakken op wat klimmertjes? Zo ja, dan kan hij best lang hoog in het klassement staan. | |
Szura | donderdag 14 oktober 2021 @ 19:04 |
Dank RR ![]() | |
crv | donderdag 14 oktober 2021 @ 19:08 |
![]() En de tour feminin rijdt een paar dagen in de vogezen/elzass en finished op la planche ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door crv op 14-10-2021 19:17:36 ] | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 19:10 |
Jumbo gaat natuurlijk weer onder druk gezet worden door heel België om Van Aert zoveel mogelijk vrijheid te geven, maar als Roglic voor de kasseien nog niet op z'n bek is gegaan zouden ze Van Aert moeten gebruiken om Roglic de hele dag uit de problemen te houden. Lijkt me voor Roglic de rit die gaat bepalen of hij wel of niet het gevecht aan kan gaan met Pogacar. | |
Szura | donderdag 14 oktober 2021 @ 19:20 |
Zijn er eigenlijk al indicaties welke klassementsrenners de Sjiero willen doen? | |
Koffieplanter | donderdag 14 oktober 2021 @ 19:21 |
De Poog gaat dubbelen. | |
TLC | donderdag 14 oktober 2021 @ 19:28 |
Wat ? geen Pau de komende Tour de France ? ![]() ![]() ![]() | |
Slobeend | donderdag 14 oktober 2021 @ 19:28 |
Mag ik zeggen dat ik de ploegentijdrit begin te missen zo langzamerhand? | |
Beregd | donderdag 14 oktober 2021 @ 19:51 |
Starten met vier sprints en een kasseienrit. Dat worden weer een hoop drama’s. | |
JohnDDD | donderdag 14 oktober 2021 @ 20:13 |
veel aankomsten bergop ![]() | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 20:44 |
De groene trui-machine bij de VRT draaide vandaag al! | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 20:46 |
Jij denkt dat we in Kopenhagen gaan sprinten? | |
Beregd | donderdag 14 oktober 2021 @ 20:59 |
Das de proloog, maar de verschillen zullen te klein zijn om rust te creëren in het peleton. | |
Marcoss | donderdag 14 oktober 2021 @ 22:33 |
Dat zei hij dit jaar ook over Tour/Vueita.. maar zou wel leuk zijn | |
Koffieplanter | donderdag 14 oktober 2021 @ 22:44 |
Het was Matxin die dat de wereld inhielp. Ciro schreef voordat er überhaupt sprake was van een Vuelta al dat de kans op deelname enorm klein zou zijn. | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 22:44 |
Puur op basis van de profielen zou ik het parcours wel een voldoende geven, maar het is totaal niet origineel. Grootste minpunt is het parcours van de echte bergritten. Alleen rit 12 heeft een acceptabele aanloop. Verder hebben ze de verkeerde volgorde, de lengte van de bergritten is 'de zwaarste race' onwaardig en weinig origineel. De Granon is wel gaaf, Croix de Fer en Galibier zijn ook altijd de moeite waard. Grootste pluspunt is dat we met een beetje geluk maar een vijf of zes massasprints krijgen. Hopelijk werkt de wind een beetje mee en worden het er nog minder. Verder zijn ze ook wat doorgeschoten is de aankomst heuvelop in de overgangsetappes (Lausanne, Longwy, Mende, Chatel, Megeve). zeker als daarvoor eerst wat bergen gemeden worden. 9 (!) aankomsten bergop in totaal, eigenlijk zelfs 10 als je de slotklim in de tijdrit meetelt. | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:01 |
Zou er vanuit Nederland ook een groene lobby voor Mathieu kunnen ontstaan ten koste van Merlier of Philipsen? | |
Fretwork | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:07 |
Welnee, wij zijn een rationeel, weldenkend volk, vies van chauvinisme | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:22 |
Ik vraag me vooral af of Alpecin weer Merlier en Philipsen naar de Tour stuurt, dat boterde toch niet echt. | |
Chiappucci | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:34 |
Op basis van de beschrijving van de Tour-site wordt Duinkerke-Calais ook een vrij lastige rit met een lange passage door het heuvelland en laatste stuk langs de kust naar Calais. Zou nog een leuke etappe kunnen worden. | |
hhh38 | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:35 |
Dat zou erg leuk zijn. En goed voor de spanning. | |
wimderon | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:36 |
Carcassonne gaat ook geen volledige sprint worden lijkt me. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:38 |
Er zijn wel aardig wat etappes bij waar Gouvenou goede afspraken met weergoden moet maken voor een goed briesje... Kan zomaar allemaal een massasprint worden | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:45 |
Biedt wel mogelijkheden om de pure sprinters er af te rijden inderdaad. | |
Dale__Cooper | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:46 |
Had wel een iets langere finale gehoopt dan dit. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 14 oktober 2021 @ 23:48 |
Kilometertje is wel kort hoor, lijkt me eerlijk gezegd van niet. | |
Beregd | vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:14 |
Als ze de kustweg volgen van cap blanc nez naar Calais, zal het vooral de wind zijn die een rol speelt. Als hij mee zit daar tenminste, maar dat is wel vaker het geval in de vooravond. | |
Immerdebestebob | vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:15 |
Nee dat mag niet. Werkt alleen maar in het voordeel van de rijke teams. Ploegentijdrit mogen ze doen als een losstaande wedstrijd en dan wil ineens niemand meer mee doen. | |
Immerdebestebob | vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:22 |
Alaphilippe gaat 8 etappes winnen. | |
Felagund | vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:30 |
Misschien een idee om dit op het WK te doen, een ploegentijdrit voor commerciële teams? | |
Chiappucci | vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:28 |
Als MVDP zijn zinnen erop zet, is er wel wat mogelijk. Geeft in ieder geval iets meer spanning aan zo'n rit dan de standaard ______________________ in de sprintetappes. | |
noodgang | vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:41 |
Dan zou het van een aanval moeten komen waarna hij nog ruim 10 km weg moet blijven. Om met een ploeg op kop de sprinters eraf te rijden lijkt t me echt te kort, dan houd je hooguit een langgerekt peloton over. Maar ik laat me graag verrassen ![]() | |
Felagund | vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:42 |
Je hebt ook al het heuvelgedeelte eerder in de etappe, maar dan moeten ze er wel vrij vroeg aan beginnen. | |
Dale__Cooper | vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:48 |
Ja, eerder beginnen met de combinatie Tourstress waardoor iedereen in de laatste 50 kilometer vooraan wil zitten, kan wel zorgen voor een verschroeiend tempo. | |
Godshand | vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:21 |
Volgens mij slaat MVDP deze Tour over. Hier is niet veel eer te behalen voor hem. | |
Slobeend | vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:25 |
Rijke teams zijn altijd in het voordeel uiteindelijk. En een losstaande ploegentijdrit is juist kut. | |
Marcoss | vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:33 |
Voor een renner als Mathieu is in de Tour altijd wel eer te behalen | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:47 |
Huh? | |
Godshand | vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:32 |
Er zijn niet veel heuveletappes. Die kasseien etappe is wel iets voor hem maar verder.... Misschien nog die etappe vanuit Binche. Het is meer voor van Aert, die de bergen beter verteert dan MVDP. Uiteindelijk beslist MVDP natuurlijk zelf, voor de ervaring is het voor hem sowieso leuk om mee te doen en dit jaar riepen de Spelen hem, anders had hij hem al uit gereden.
| |
Zwansen | vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:04 |
Zoetemelk ziet kansen voor Mathieu en Dumoulin. Bedankt Joop. | |
VoMy | vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:10 |
Er zijn al 4 aankomsten heuvelop. En de kasseienrit. En dan zijn er ook nog de minder zware bergritten waar hij iets zou kunnen... Hoeveel meer kansen moet hij dan hebben op papier om een interessante Tour te hebben? | |
wimderon | vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:57 |
Drinkt Heidi? En kan iemand Ruben alvast inlichten dat dit niet het geval is, zodat hij niet té teleurgesteld gaat zijn. | |
The_Undertone | vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:43 |
Ruben is momenteel nog zijn scheiding aan het verwerken. En Heidi is inderdaad van het padje ![]() | |
Idisrom | vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:44 |
Ik snap dat hype gedoe over de Tour de France voor vrouwen niet. Gaan die wielrensters hiervoor nu allemaal de Giro Rosa (Donne) in de steek laten? De NOS is ook hypocriet. Wel toezeggen om de Tour voor vrouwen volgend jaar dagelijks te gaan uitzenden, maar in het verleden nooit wat aan de Giro Donne gedaan. PS: De Giro Donne is in 2022 in de eerste week van de Tour van mannen. | |
TargaFlorio | vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:49 |
Wie krijgt de hond? | |
Zwansen | vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:01 |
Giro eindigt twee weken voor de Tour. Ik begreep dat de meesten echt gaan kiezen, maar je zou zeggen dat ze na 8 etappes (2 tijdritten tel ik niet mee) met twee weken rust juist vol in de supercompensatie zitten. ![]() | |
franklop | vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:02 |
De vierde week van Van Vleuten! | |
Jason22 | vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:08 |
Volgens mij zit de vrouwen versie in het uitzendrechtenpakket en wordt een omroep ook verplicht om dat uit te zenden (al dan niet via een livestream). Dat dacht ik althans een keer gehoord te hebben. | |
Marcoss | vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:13 |
NOS heeft de rechten van de Giro bij de mannen ook niet, dus de Giro Donne zal sowieso nooit meer dan een samenvatting in het Sportjournaal worden waarschijnlijk Wel jammer voor die 12 kijkers uiteraard | |
Godshand | zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:43 |
In de bergen kan/wil hij juist niets. Dat zegt hij zelf. Van Aert lukt dat wel, misschien dat hij eens mee springt met van Aert maar in principe niet. | |
TargaFlorio | zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:05 |
Giro voor mannen heeft niks te maken met de Giro Donne. | |
Marcoss | zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:48 |
Alsnog krijgt hij genoeg kansen in deze Tour als hij wil | |
Marcoss | zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:49 |
Oh, dacht dat het dezelfde organisatie had, maar niet dus.. | |
Aguero | zondag 17 oktober 2021 @ 14:22 |
Zo laat in het seizoen nog in topvorm, spectaculair, magnifiek! | |
hhh38 | dinsdag 11 januari 2022 @ 11:31 |
Tibo gaat het weer proberen in de Tour | |
Dale__Cooper | dinsdag 11 januari 2022 @ 11:41 |
Eerst maar eens hopen dat de rug gefixt is. | |
hhh38 | dinsdag 11 januari 2022 @ 11:46 |
Laatste kunstje à la Sven? | |
Koffieplanter | dinsdag 11 januari 2022 @ 11:50 |
Hij was in de winter al panisch depressief omdat zijn vriendjes uit de ploeg zijn (lees: pensioen) en wilde eigenlijk gaan voor het roze omdat het geel volgens Pinot te groot is voor Pinot. | |
Dale__Cooper | dinsdag 11 januari 2022 @ 12:59 |
Daar is eigenlijk nog iets te jong voor. | |
Koffieplanter | donderdag 13 januari 2022 @ 12:56 |
Wie kan Tobias nog van de eindzege houden? | |
Chiappucci | donderdag 13 januari 2022 @ 19:51 |
Hoe realistisch is dat met Total en B&B op het vinkentouw? Tenzij ze weer 23 ploegen gaan uitnodigen. | |
Dale__Cooper | donderdag 13 januari 2022 @ 20:11 |
23 zou wat dat betreft nog de beste optie zijn en anders kan wellicht de start in Kopenhagen nog wat extra helpen? Zou wel leuk zijn in ieder geval. | |
wimderon | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:55 |
Tja, het is niet eens een Deense ploeg. En of Niklas Eg de ASO over de streep gaat trekken vraag ik me ook af, wat jij @Mani89? | |
Mani89 | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:57 |
Egg heb geen idee. | |
wimderon | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:59 |
Ik verwachtte het gifje, teleurstellend dit. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:02 |
Die fjordenneukers mogen lekker in Noorwegen blijven. | |
Mani89 | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:08 |
Dat weet ik. | |
Dale__Cooper | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:16 |
Vriend van de show Price-Pejtersen bereidt zich helemaal voor op de openingstijdrit en pakt tot woede van bepaalde leden het geel. | |
Dale__Cooper | vrijdag 14 januari 2022 @ 20:12 |
Oh, die is naar Bahrain zie ik nu in de FPCL sheet. | |
Koffieplanter | vrijdag 14 januari 2022 @ 20:33 |
UNO-X rijdt weliswaar onder een Noors vlaggetje maar de sponsor heeft meer automaten in Denemarken dan in Noorwegen staan, voor zover dat van enige invloed gaat zijn. Van Total en Sagan gaan ze het niet winnen, maar in de eeuwige Maxime Chevalier en Cyril Lemoine heeft niemand zin. Daarbij weet ik een ding heel zeker: Tadej Pogacar zou nóóit een Tour hebben gewonnen als Torstein Traeen aan de start had gestaan. | |
wimderon | vrijdag 14 januari 2022 @ 20:43 |
En een zin dat ie er in heeft. ![]() | |
Chiappucci | zaterdag 15 januari 2022 @ 11:32 |
Supercombatif Franck Bonnamour gaan ze niet thuis laten. | |
Dale__Cooper | vrijdag 11 februari 2022 @ 11:04 |
UNO-X B&B Hotels & Total Energies zijn wel welkom. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 11 februari 2022 @ 13:23 |
Erg mooi dat die overgewaardeerde fjordenneukers niet deelnemen aan de Tour. Of de broddelbende van Pineau dan weer een waardig alternatief is, tja, nee, dat nou ook weer niet. Maarja, het vlaggetje, hè. | |
hhh38 | vrijdag 11 februari 2022 @ 13:35 |
Welke ploeg was de beste optie geweest? | |
Beregd | vrijdag 11 februari 2022 @ 13:37 |
Pauwels Sauzen natuurlijk ![]() | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 11 februari 2022 @ 13:45 |
Het altijd sympathieke Kern Pharma natuurlijk. Op zich zou qua resultaten en potentie de knakworstenbrigade niet eens onterecht zijn geweest, maar ik heb er gewoon niets mee. | |
DecoAoreste | vrijdag 11 februari 2022 @ 15:27 |
Fjordenneukers ![]() | |
Slobeend | vrijdag 11 februari 2022 @ 15:29 |
Snap niet wat je tegen Uno-X kunt hebben. | |
DecoAoreste | vrijdag 11 februari 2022 @ 15:35 |
Nou ja, het slaat niet echt ergens op om ze uit te nodigen voor de Tour. Het lijkt een beetje een vreemde hype te zijn, maar zo goed zijn die gasten niet. | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 11 februari 2022 @ 15:43 |
Wat moet ik met een ploeg vol identiteitsloze Noren en Denen? | |
Felagund | vrijdag 11 februari 2022 @ 15:46 |
Vrij naar Jiskefet. ![]() | |
Slobeend | vrijdag 11 februari 2022 @ 15:47 |
B&B heb ik minder mee. | |
Sjoerd102 | vrijdag 11 februari 2022 @ 15:52 |
Vooral hierom natuurlijk Pauwels sauzen | |
Chiappucci | vrijdag 11 februari 2022 @ 18:55 |
Uno-X werd ook wel erg gehypet de laatste weken. Leuk ploegje verder en Johannessen is natuurlijk een toptalent, maar het is ook weer niet alsof de wereld vergaat nu ze niet mee mogen doen. Hopelijk ontwikkelen Chevalier, Koretzky, Lecroq en Mozzato zich leuk dit seizoen. Dan heb je samen met Bonnamour, Barthe, Gougeard en Rolland nog wel een aardig ploegje. | |
josjosjos | zaterdag 12 februari 2022 @ 20:26 |
Als je wat koersen volgt zal je snel zien dat ze verre van identiteitsloos zijn. Integendeel. | |
Slobeend | zaterdag 12 februari 2022 @ 20:28 |
| |
EinarBoe | dinsdag 5 april 2022 @ 09:46 |
https://sporza.be/nl/2022(...)rlijk~1649095939062/ Tweevoudig Tour-winnaar Tadej Pogacar verkende gisteren de kasseirit in de Tour en botste op een onaangename verrassing. "De tweede kasseistrook loopt naar beneden, zoiets hoort in geen enkele wedstrijd thuis", zegt Aart Vierhouten, ploegleider van Tadej Pogacar bij UAE Team Emirates. "Gekkenwerk is het. Tegen 60 à 65 km/u naar beneden duiken op kasseien... En dat in de hectiek van de Tour. Eigenlijk hoort deze kasseistrook in geen enkele wedstrijd thuis." Aart Vierhouten, ploegleider van Tadej Pogacar, wist niet wat hij zag toen hij met zijn Sloveense kopman de kasseistroken van de 5e Tour-etappe verkende. "Ik ben verbaasd over de tweede strook. Die had ik nooit in het parcours opgenomen als ik organisator was." "De kasseistrook loopt naar beneden. Er zijn geen uitwijkmogelijkheden links en rechts van de strook. Dat staat haaks op de veiligheid waar de laatste tijd zo op gehamerd wordt Is Aart iets op het spoor? | |
OProg | dinsdag 5 april 2022 @ 10:43 |
In die rit die Degenkolb won in 2018 was het ook de tweede strook. | |
Pino112 | donderdag 14 april 2022 @ 06:59 |
![]() | |
Sjoerd102 | donderdag 14 april 2022 @ 07:18 |
Afschuwelijk. Lijkt wel op een stuk huid paar dagen na een valpartij :x | |
Neef_Wuppie | donderdag 14 april 2022 @ 07:42 |
Mooi truitje om naast het podium te eindigen. | |
Pistolero | donderdag 14 april 2022 @ 07:54 |
Nee, dit kan niet.
![]() [ Bericht 95% gewijzigd door Pistolero op 14-04-2022 07:59:58 ] | |
Neef_Wuppie | donderdag 14 april 2022 @ 09:16 |
![]() ![]() | |
Momo | donderdag 14 april 2022 @ 09:26 |
@johannes_vermeer | |
Mykonos | donderdag 14 april 2022 @ 09:33 |
Balen voor kunsthistorici, die worden dus binnenkort ook al vervangen door kunstmatige intelligentie. Tevens gruwelijk lelijk shirt. | |
Mani89 | donderdag 14 april 2022 @ 09:46 |
Ziet er gaaf uit 👌🏻 | |
Koffieplanter | donderdag 14 april 2022 @ 09:46 |
Stiekem vind ik hem wel tof, weer eens wat anders. Desalniettemin voel ik meer voor het ONCE systeem door geel tijdens de Tour te veranderen naar roze. Normaliseer roze in het mannenpeloton. | |
maxi-mus | donderdag 14 april 2022 @ 10:46 |
Ik vind het wel vet. | |
hhh38 | donderdag 14 april 2022 @ 10:48 |
Ik vind het shirtje zelf niet lelijk, maar dit is wel een verschrikkelijke uitleg | |
Wienerschnitzels | donderdag 14 april 2022 @ 11:08 |
![]() Daarnaast natuurlijk een enorme onzinopmerking aangezien 1 van de meest begeerde truien in het mannenwielrennen al bijna een eeuw roze is en dat ook de reden is dat je weinig roze in het peleton ziet (zelfde voor geel, wat je ook maar weinig ziet). | |
Koffieplanter | donderdag 14 april 2022 @ 11:14 |
Heeft De Verschoppeling weer een nieuw account waarmee hij in vermoedelijk beschonken toestand wat raaskalt? |