abonnement Unibet Coolblue
pi_200367331
Hallo,

Een metalen kap die tegen mijn keukenkastje viel heeft twee beschadigingen van ongeveer een vierkante centimeter in de RAL 9010 witte hoogglans fineerlaag gemaakt. Er zitten dus twee ondiepe putjes in het deurtje.

Hoe dit zo onzichtbaar mogelijk te herstellen? Met een beetje plamuur en een likje hoogglansverf? Iets pasta-achtigs met de juiste kleur en glans zou misschien beter zijn voor mijn gevoel. Bij het googelen kwam ik uit op reparatiespul voor porselein, maar daar zou hout niet tegen bestand zijn.
pi_200367751
Is het een recente keuken? Misschien kun je een nieuw frontje krijgen.
pi_200369256
IKEA Faktum 60 x 70, als iemand er eentje heeft... Ik heb wel gekeken maar dat valt op Marktplaats nog niet mee.

Er worden nieuwe gemaakt door een partij, maar dat is behoorlijk prijzig.
  donderdag 15 juli 2021 @ 10:28:03 #4
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_200373370
Faktum deurtje, dat is zo'n MDF deur met witte folie? Ik ben bang dat je dat niet onzichtbaar gefixed gaat krijgen -O-

Aan de andere kant, heel veel zichtbaarder dan beschadiging nu gaat het ook niet worden (ik heb zelf ook een faktum deurtje met beschadiging)... Ik denk dat je met een aantal lagen plamuur en een witte lak het beste in de buurt komt. Het echter wel tricky om mooi te krijgen...

Ik denk dat ik werkwijze zou kiezen die niet heel anders is dan hoe kleine beschadigingen aan auto's worden gefixed? Daar zijn wel bergen youtube filmpje over te vinden, over hoe je kleine gaatjes vult, schuurt en 'onzichtbaar' over spuit...
pi_200382587
Dank je wel.

Je kan ook wel zelfklevende folie voor meubels krijgen in RAL 9010, zie ik nu. Zou dat een betere gok zijn, als je het hele deurtje ermee overtrekt?
pi_200547167
Ik heb een staaltje besteld bij plakfoliewebshop.nl en de rondjes die ik daaruit geknipt heb, camoufleren de beschadigingen aardig. De kleur en glans zijn goed.

Misschien tik ik nog een keer een deurtje op de kop.
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 17:16:30 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200578756
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:18 schreef Petrusja het volgende:
Ik heb een staaltje besteld bij plakfoliewebshop.nl en de rondjes die ik daaruit geknipt heb, camoufleren de beschadigingen aardig. De kleur en glans zijn goed.

Misschien tik ik nog een keer een deurtje op de kop.
Als jij het goed genoeg vind, dan is het toch prima ? :)
Heb je nog een foto van het eindresultaat ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')