abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:24:29 #151
163650 Greys
pi_201823360
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja goed, Booking.com is hier hooguit te verwijten dat ze zich als tussenpersoon nogal terughoudend/ongeïnteresseerd opstellen. Het echte probleem vormen natuurlijk die hoteleigenaren, die zich gedragen alsof het een stel Italianen zijn.
Wat Booking wel te verwijten is, is dat ik ze drie keer heb gevraagd te stoppen met automatische telefoontjes die toch echt van Booking zijn en die elke keer héél vroeg in de ochtend komen en dat je dan een bandje hoort als je opneemt dat je je creditcard gegevens moet updaten. Ook nadat je dat al drie keer hebt gedaan en je andere boekingen met diezelfde card wel gewoon goed zijn.

Als zo'n kuthotel je boeking dus tegen een te goedkoop bedrag vindt (hadden ze maar moeten opletten) krijg je én meldingen via Booking in de app én mails én die automatische telefoontjes. En die zijn echt allemaal van Booking, die niet reageren op mijn berichten dat ze moeten nokken omdat het hotel jokt.

Heb nu dus zelf die boeking maar definitief geannuleerd om van die telefoonterreur af te zijn. Ze reageren verder nergens op. Hotel ook niet, op m'n vraag wat er dan mis is met die kaart. (antwoord is namelijk "niks"). Saldo oke, nummers kloppen, alles klopt.

Ze hebben gewonnen, dus. En er zijn veel ergere dingen maar ik kan slecht tegen oneerlijkheid waar Booking knetterirritant aan meewerkt met die terrortelefoontjes. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_203043073
Godverdegodver, krijg ik net een annulering van ons appartement in Turijn binnen "Sorry, but we can't host you" :r

Heb net vorige week vliegtickets naar Milaan geboekt :')

Nu maar kijken of we nog ergens voor een schappelijke prijs terecht kunnen :r
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203043561
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat is wel naaiwerk ja. Ik ben ook nog wel een beetje huiverig dat ons appartement er op een bepaald moment ineens uit wordt gegooid, maar so far so good....Misschien wel de mazzel dat het geen hotel is.
Ik had een vooruitziende blik :(
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 8 januari 2022 @ 14:29:21 #154
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203093725
Bij gebrek aan een algemeen Italiaans organisatie topic maar even hier...

Ik kan zelf nog moeilijk enthousiasme en ook vertrouwen opbrengen in de organisatie zoals de Italianen het tot nog toe neer hebben gezet. Met veel vreugd kondigde de Nederlandse delegatie afgelopen twee jaar nieuwtje na nieuwtje aan. Het logo hadden we nog voor de jaarwisseling. De presentatieduo's nog eerder, de slogan. Postcardconcept. Stage design. We hebben nog niks gehoord over een eventuele kaartverkoop, zelfs niet over mogelijke scenario's. Ik krijg bijna het idee alsof de makers van dit ESF er zelf niet enthousiast genoeg over zijn om nieuwtjes naar buiten te brengen. En nu was ik al sceptisch over het idee dat Italianen het ESF moesten gaan organiseren met dingen als Sanremo en het laatste Italiaanse ESF in het achterhoofd, nu maakt dit het er niet beter op.

Het werd voor mij zelfs nog gekker toen de Montenegrijnse omroep deze week ineens zelf onthulde dat de loting op 25 januari plaatsvindt. Gek verhaal dat RAI zélfs die datum nog niet heeft gedeeld. Je zou denken dat ze daarvoor wel dingen als presentatoren aan zouden hebben gekondigd, maar RAI blijft angstvallig stil. Zouden ze echt Sanremo zo veel belangrijker vinden dan het ESF dat ze na februari pas met nieuwtjes gaan komen? Ik vind het nogal moeilijk te verkroppen en houd ondertussen m'n fingers crossed dat het allemaal maar goed gaat komen. Ik vrees op een veel minder gelikte show dan die in Ahoy afgelopen mei... -O-
pi_203094185
Een combinatie van vele factoren, maar het ESF leeft niet in Italië, dus dat zal bij de RAI niet bovenaan het prioriteitenlijstje staan. Uiteindelijk zal er best een prima show zijn, daar maak ik me niet zo’n zorgen over (en indien dit niet het geval is, lijken de Italianen bij de fans toch niets fout te kunnen doen).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203094240
Jup ik zat in het verkeerde topic net, maar inderdaad, elk ander land was al afgemaakt door de fans.

Presentatoren zullen na Sanremo komen hebben ze geloof ik wel gezegd, dus de loting zal sowieso wel door anderen gedaan worden.

Fijn voor ze dat Sanremo zo fantastisch is, maar dat je zelfs nu dat belangrijker vindt, is best pretentieus.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 15:14:31 #157
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203094386
@ Mods (@Momo @Cyan9 @H_T @Greys) misschien een idee hier inderdaad een algemeen Organisatie-topic van te maken? Om ook te kunnen praten over dit soort zaken als hierboven en bv. het logo/stage design/slogan/interval acts/scenario's etc.? Of is een apart topic daarvoor nodig?

[ Bericht 25% gewijzigd door molloot200 op 08-01-2022 16:00:41 ]
pi_203094483
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:03 schreef Em31 het volgende:
Jup ik zat in het verkeerde topic net, maar inderdaad, elk ander land was al afgemaakt door de fans.

Presentatoren zullen na Sanremo komen hebben ze geloof ik wel gezegd, dus de loting zal sowieso wel door anderen gedaan worden.

Fijn voor ze dat Sanremo zo fantastisch is, maar dat je zelfs nu dat belangrijker vindt, is best pretentieus.
Het is in elk geval een goed teken dat we onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeiden :P

Maar in het algemeen heb ik wat gemengde gevoelens. Ik ben geen chauvinist en ik probeer ESF-fanreacties doorgaans te vermijden, maar er lijkt een gevoel te leven dat het dit jaar allemaal zo veel beter gaat worden dan vorig jaar, terwijl het enthousiasme voorlopig eenrichtingsverkeer is.

Anderzijds verwacht ik op zich wel een ‘leuker’ ESF voor de kijker. ‘Ons’ ESF zat perfect in elkaar, maar had uiteindelijk een nogal cliché en risicoloze intervalact in de finale, waar ik dit jaar toch wat meer creativiteit verwacht, ook als dat misschien niet direct verband houdt met het ESF zelf.
pi_203094756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is in elk geval een goed teken dat we onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeiden :P

Maar in het algemeen heb ik wat gemengde gevoelens. Ik ben geen chauvinist en ik probeer ESF-fanreacties doorgaans te vermijden, maar er lijkt een gevoel te leven dat het dit jaar allemaal zo veel beter gaat worden dan vorig jaar, terwijl het enthousiasme voorlopig eenrichtingsverkeer is.

Anderzijds verwacht ik op zich wel een ‘leuker’ ESF voor de kijker. ‘Ons’ ESF zat perfect in elkaar, maar had uiteindelijk een nogal cliché en risicoloze intervalact in de finale, waar ik dit jaar toch wat meer creativiteit verwacht, ook als dat misschien niet direct verband houdt met het ESF zelf.
Ja :D ergens kon je dat wel aanzien komen toen Italië won.

Dat laatste zie ik dan weer niet zo. De enthousiaste reacties kwamen ook overal en nergens vandaan. Die opgenomen delen zijn we ook helemaal niet gewend op het ESF en hebben ze mooi gecombineerd. Inclusief de indrukwekkend AR. Misschien gewoon niet je eigen smaak ook? Dat veel opgenomen was kwam vooral ook omdat ze geen risico konden nemen door corona lijkt me.
pi_203094964
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:34 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja :D ergens kon je dat wel aanzien komen toen Italië won.

Dat laatste zie ik dan weer niet zo. De enthousiaste reacties kwamen ook overal en nergens vandaan. Die opgenomen delen zijn we ook helemaal niet gewend op het ESF en hebben ze mooi gecombineerd. Inclusief de indrukwekkend AR. Misschien gewoon niet je eigen smaak ook? Dat veel opgenomen was kwam vooral ook omdat ze geen risico konden nemen door corona lijkt me.
Ik bedoel niet dat het niet goed was, ik zou zelfs zeggen dat 2021 het beste ESF sinds 2016 was, maar ik verwacht dit jaar wat meer verrassingen dan types als Måns of Sandra Kim, die nog naar de opening van een envelop komen.
pi_203094989
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 14:29 schreef molloot200 het volgende:
Bij gebrek aan een algemeen Italiaans organisatie topic maar even hier...

Ik kan zelf nog moeilijk enthousiasme en ook vertrouwen opbrengen in de organisatie zoals de Italianen het tot nog toe neer hebben gezet. Met veel vreugd kondigde de Nederlandse delegatie afgelopen twee jaar nieuwtje na nieuwtje aan. Het logo hadden we nog voor de jaarwisseling. De presentatieduo's nog eerder, de slogan. Postcardconcept. Stage design. We hebben nog niks gehoord over een eventuele kaartverkoop, zelfs niet over mogelijke scenario's. Ik krijg bijna het idee alsof de makers van dit ESF er zelf niet enthousiast genoeg over zijn om nieuwtjes naar buiten te brengen. En nu was ik al sceptisch over het idee dat Italianen het ESF moesten gaan organiseren met dingen als Sanremo en het laatste Italiaanse ESF in het achterhoofd, nu maakt dit het er niet beter op.

Het werd voor mij zelfs nog gekker toen de Montenegrijnse omroep deze week ineens zelf onthulde dat de loting op 25 januari plaatsvindt. Gek verhaal dat RAI zélfs die datum nog niet heeft gedeeld. Je zou denken dat ze daarvoor wel dingen als presentatoren aan zouden hebben gekondigd, maar RAI blijft angstvallig stil. Zouden ze echt Sanremo zo veel belangrijker vinden dan het ESF dat ze na februari pas met nieuwtjes gaan komen? Ik vind het nogal moeilijk te verkroppen en houd ondertussen m'n fingers crossed dat het allemaal maar goed gaat komen. Ik vrees op een veel minder gelikte show dan die in Ahoy afgelopen mei... -O-
Nouja wij hebben ook 43 jaar moeten wachten op een overwinning. Dus dan ben je extra enthousiast natuurlijk. Ik denk dat als wij, bij wijze van spreken, over een paar jaar weer winnen dat het dan wel rustiger aan wordt gedaan. De Italianen hebben ook elk jaar het heilige Festival Di San Remo. Dat is voor hun stiekem toch een beetje belangrijker dan het echte ESF. Ze hebben niet voor niets een pauze van 14 jaar gehad.
pi_203095016
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik kan me herinneren dat Sietse (of iemand anders) in 2019/2020 had gezegd dat voor de intervalact oud Nederlandse deelnemers terugkwamen. Van De Toppers tot aan Duncan. Geen idee wat daarmee gebeurd is.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 15:52:30 #163
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203095048
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:45 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik bedoel niet dat het niet goed was, ik zou zelfs zeggen dat 2021 het beste ESF sinds 2016 was, maar ik verwacht dit jaar wat meer verrassingen dan types als Måns of Sandra Kim, die nog naar de opening van een envelop komen.
In de 2020-versie van deze interval act zaten wel nog wat verrassendere namen imo (Gigliola en Paul & Charlie). Die twee had ik liever teruggezien dan een Mans maar dat is smaak ook snap ik (en Alexander... tja die hoef ik nou ook niet per sé)

quote:
Naast de Nederlandse winnaars Lenny Kuhr (De troubadour, 1969), Getty Kaspers van Teach-In (Ding-A-Dong, 1975) en uiteraard Duncan Laurence (Arcade, 2019), geven ook Gigliola Cinquetti (Non ho l’età, 1964), Sandra Kim (J’aime La Vie, 1986), Paul Harrington & Charlie McGettigan (Rock ‘n’ Roll Kids, 1994) en Alexander Rybak (Fairytale, 2009) acte de présence. Ze zingen een medley van hun nummers om stil te staan bij 65 jaar Songfestival.
https://ogae.nl/eindredac(...)uze-en-openingsacts/

Voor Italië hoop ik wel dat ze heel erg op eigen bodem rond gaan kijken. Men kan alleen al met Italiaanse acts (zelfs als je alleen die vanaf 2011 zou pakken) een heel erg toffe interval maken. Met Gabbani, Mahmood, Il Volo, Marco Mengoni, Diodato, Raphael Gualazzi et cetera. Ik zie het liefst nu het in Italië is, net als in Portugal in 2018, geen oud-winnaars opdraven die niet Italiaans zijn. Een jaartje geen Mans is sowieso top.
pi_203095049
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:45 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Oh ja nee, steeds weer Mans vragen begrijp ik ook niets van. En persoonlijk had ik de act van Davina wel in de finale willen zien, al snap ik dat je ook die andere shows moet vullen. :+

Ik gok zo dat we helemaal geen artiesten uit andere landen gaan zien in Italië en alles sowieso Italiaans gaat zijn. Vond ik in Portugal af en toe wat oninteressant, maar misschien geven zij daar veel beter invulling aan. Kan sowieso wel indrukwekkend worden als ze wat klassiekers langs laten komen.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 15:53:57 #165
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203095064
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:50 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik kan me herinneren dat Sietse (of iemand anders) in 2019/2020 had gezegd dat voor de intervalact oud Nederlandse deelnemers terugkwamen. Van De Toppers tot aan Duncan. Geen idee wat daarmee gebeurd is.
Ik denk dat je dit bedoelde: https://www.songfestivalw(...)finale-songfestival/

Ze zouden slechts een uitnodiging krijgen (wat waarschijnlijk wegens corona ook allemaal niet meer doorging)
pi_203095067
Andrea Bocelli heeft trouwens een gat in zijn agenda in mei zag ik toevallig laatst via Spotify.
pi_203095154
Mag ik ook een zaadje planten? Il Volo heeft in maart/april een tour door Amerika en in juni gaan ze pas door Europa. In mei is er nog niets gepland :D
pi_203095201
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:52 schreef molloot200 het volgende:

[..]
In de 2020-versie van deze interval act zaten wel nog wat verrassendere namen imo (Gigliola en Paul & Charlie). Die twee had ik liever teruggezien dan een Mans maar dat is smaak ook snap ik (en Alexander... tja die hoef ik nou ook niet per sé)
[..]
https://ogae.nl/eindredac(...)uze-en-openingsacts/

Voor Italië hoop ik wel dat ze heel erg op eigen bodem rond gaan kijken. Men kan alleen al met Italiaanse acts (zelfs als je alleen die vanaf 2011 zou pakken) een heel erg toffe interval maken. Met Gabbani, Mahmood, Il Volo, Marco Mengoni, Diodato, Raphael Gualazzi et cetera. Ik zie het liefst nu het in Italië is, net als in Portugal in 2018, geen oud-winnaars opdraven die niet Italiaans zijn. Een jaartje geen Mans is sowieso top.
Een aantal van die namen zullen vast wel langskomen ja, al zijn de meeste kijkers de helft natuurlijk ook alweer vergeten. :@

Maar Elodie bijvoorbeeld, die kan ook wel een show neerzetten. En ze hebben wel meer interessantere namen die dan niet op het ESF zijn geweest.

Ben benieuwd welke richting ze kiezen.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 16:08:15 #169
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203095256
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:04 schreef Em31 het volgende:

[..]
Een aantal van die namen zullen vast wel langskomen ja, al zijn de meeste kijkers de helft natuurlijk ook alweer vergeten. :@
Dit geldt natuurlijk voor bijna alle landen en alle artiesten :P Dat een Golden Boy langskwam in Israël, en wij weten nog wel dat nummer. M'n ouders waarschijnlijk niet. Ondanks dat het top 10 kwam destijds. Italië heeft talloze van die voorbeelden van artiesten die de top 10 in kwamen recentelijk.

Sterker nog, Nederland liet maar één oud-Songfestivalkandidaat live op het podium optreden en dat was een NQ van heel lang geleden dus alles van Italië heeft een grotere kans in het collectief geheugen terecht te zijn gekomen van Europa _O-
pi_203095302
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:08 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Dit geldt natuurlijk voor bijna alle landen en alle artiesten :P Dat een Golden Boy langskwam in Israël, en wij weten nog wel dat nummer. M'n ouders waarschijnlijk niet. Ondanks dat het top 10 kwam destijds. Italië heeft talloze van die voorbeelden van artiesten die de top 10 in kwamen recentelijk.

Sterker nog, Nederland liet maar één oud-Songfestivalkandidaat live op het podium optreden en dat was een NQ van heel lang geleden dus alles van Italië heeft een grotere kans in het collectief geheugen terecht te zijn gekomen van Europa _O-
Dacht dat je bedoelde met hun eigen nummers. Glennis zong niet My impossible dream :+ en dan in ieder geval nog iets bekends, niet een eigen random nieuw nummer. :P
  zaterdag 8 januari 2022 @ 16:14:53 #171
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203095342
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:11 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dacht dat je bedoelde met hun eigen nummers. Glennis zong niet My impossible dream :+ en dan in ieder geval nog iets bekends, niet een eigen random nieuw nummer. :P
Nee dat is waar. Golden Boy was wel het ESF nummer wat toen in Israël zelf werd gedaan.

Wat mij betreft mogen van de Italiaanse deelnemers die ik noemde wel hun deelnamenummers voorbij komen, eventueel in medley met nieuw werk o.i.d.. Maak er maar iets moois omheen. Maar deze oud-deelnemers zijn ook gewoon stuk voor stuk goede muzikanten, die ook andere nummers sterk en impactvol zouden kunnen brengen.
pi_203096028
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:14 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Nee dat is waar. Golden Boy was wel het ESF nummer wat toen in Israël zelf werd gedaan.

Wat mij betreft mogen van de Italiaanse deelnemers die ik noemde wel hun deelnamenummers voorbij komen, eventueel in medley met nieuw werk o.i.d.. Maak er maar iets moois omheen. Maar deze oud-deelnemers zijn ook gewoon stuk voor stuk goede muzikanten, die ook andere nummers sterk en impactvol zouden kunnen brengen.
Nou ja, als je oud ESF-deelnemers uit Italië uitnodigt, dan zijn er natuurlijk nog wel de nodige klassiekers uit een verder verleden die aandacht verdienen, al dan niet door anderen gezongen, zoals dat tijdens één van de avonden in San Remo ook wordt gedaan.

Nieuw werk van dit soort relatief onbekende artiesten zou ik iets voorzichtiger mee zijn. Het is geen omroep MAX-show, waar je elk jaar dezelfde bekende figuren in de intervalacts hoeft te laten opdraven, maar Gente di Mare of Soldi zal toch meer indruk maken dan een willekeurige nieuwe single.
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 19:00:51 #173
375570 crew  Cyan9
pi_203097342
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:14 schreef molloot200 het volgende:
@ Mods (@:Momo @:Cyan9 @:H_T @:Greys) misschien een idee hier inderdaad een algemeen Organisatie-topic van te maken? Om ook te kunnen praten over dit soort zaken als hierboven en bv. het logo/stage design/slogan/interval acts/scenario's etc.? Of is een apart topic daarvoor nodig?
Wat mij betreft hoeft een apart topic niet, en kan het hier prima. Het bekend maken van de locatie is eigenlijk waar het allemaal mee begonnen is. Ik zal wat aan de TT schroeven.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator zaterdag 8 januari 2022 @ 19:18:55 #174
375570 crew  Cyan9
pi_203097613
Ik heb de TT en OP veranderd, laat het maar weten als er iets niet klopt.
Ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat collega mods @Momo @H_T en @Greys er niks op tegen hadden.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 19:19:48 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203097627
quote:
89s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 19:18 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb de TT en OP veranderd, laat het maar weten als er iets niet klopt.
Ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat collega mods @:Momo @:H_T en @:Greys er niks op tegen hadden.
Prima denk ik om nu 1 topic te hebben voor de organisatie. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')