het valt te betwijfelen of het heel veel zin heeft snel en veel te smijten met die term ..quote:Op vrijdag 30 juli 2021 00:25 schreef Bluesdude het volgende:
Dat kun je dan een superspreaderevent noemen van ca 700 mensen besmet.
Op de schaal van 7,5 miljard mensen: niet vaccineren leidt wel tot tientallen miljoenen doden en langdurige zieken.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het per individu de beste bescherming is, maar wel voor de gehele mensheid en de aarde.
Daar was hier absoluut geen sprake van in ieder geval.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Soms kan je niet wachten op alle informatie.
Tientallen miljoenen is wat overdreven. Dat was bij de Spaanse griep het geval, maar Covid-19 is veel minder dodelijk.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Op de schaal van 7,5 miljard mensen: niet vaccineren leidt wel tot tientallen miljoenen doden en langdurige zieken.
Die slachtpartij kan vertraagd verlopen als mensen zich houden aan lockdowns, afstand houden, mondkapjes en ventilatie in binnenruimtes. Wat ook weer de normale manier van leven schaadt. Voor vele jaren.
Dus vaccineren is bescherming nr 1
De inschatting is dat 1 % van de besmette mensen overlijden of in dodelijk gevaar komen zonder behandelingquote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tientallen miljoenen is wat overdreven. Dat was bij de Spaanse griep het geval, maar Covid-19 is veel minder dodelijk.
https://www.nu.nl/coronav(...)an-in-heel-2020.htmlquote:Het totale aantal geregistreerde doden wereldwijd komt volgens de Johns Hopkins University uit op 3,8 miljoen. Het aantal geregistreerde besmettingen sinds het begin van de pandemie staat op 174 miljoen.
De daadwerkelijke aantallen zijn waarschijnlijk groter, omdat niet ieder land de gegevens even goed bijhoudt.
World IFR is 0.23%, geen idee waarom je denkt dat ze geen behandeling krijgen of dat dit anders gaat zijn in de toekomst tov nu?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 21:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De inschatting is dat 1 % van de besmette mensen overlijden of in dodelijk gevaar komen zonder behandeling
1 % van 7,5 miljard mensen is 75 miljoen.
Zonder vaccins is dat mogelijk.
Het dodenpercentage wordt minder door medische behandeling.
Dan kun je nog tot 20 - 30 miljoen komen ?
Bericht van 11 juni 2021
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)an-in-heel-2020.html
3,8 miljoen doden/ 174 miljoen geregistreerde besmettingen
even natte vinger...
stel 4,5 miljoen doden op 1,5 miljard werkelijke besmettingen
dan kun je stellen in potentie 22 miljoen doden op 7,5 miljard besmettingen als de hele wereldbevolking besmet zou zijn.
True, naja, kijk maar naar Brazilïe dan denk, mensen nemen zelf wel maatregelen, ook al legt de overheid het niet op...quote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:09 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.acsh.org/news(...)es-sex-and-age-15163
IFR = (COVID Deaths / COVID Infections)
Mijn hypothese van 4,5 miljoen /1,5 miljard komt neer op een IRF van 0.3 %
Zit ik toch akelig dicht bij het geconstateerde dodenpercentage van 0.23 %
0.23 % van de gehele wereldbevolking is 17,25 miljoen doden
Mijn mogelijk IRF van 0.3 % is zeker niet 10 x te hoog
Maar.. die 0.23 komt door medische behandeling,lockdowns, andere beschermende maatregelen die toch fors ingrijpen in het normale functioneren van de samenleving.
Zonder die beschermingen was het aantal doden hoger. Vandaar dat ik ook een gedane schatting wat ik oppikte van deskundigen van 1 % noem
Dus 75 miljoen doden zonder die beschermende maatregelen
Alsof burgers willoze lemmingen zijn die allemaal aan corona zullen sterven wanneer ze niet braaf aan de papieren coronawerkelijkheid van de overheid deelnemen...quote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
True, naja, kijk maar naar Brazilïe dan denk, mensen nemen zelf wel maatregelen, ook al legt de overheid het niet op...
De 0.23 komt van een onderzoek waarin staat dat het voor NL 0.7 is.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:32 schreef Bluesdude het volgende:
Ik geloof dat ik Baudet laats hoorde over slechts 0,23 % doden. Zijn redenering is.... en met zo weinig risico is vaccinatie, lockdowns, mondkapjes etc niet nodig.... Ja hallo.... die 0.23 % is juist laag door die maatregelen
Zonder dat... kun je op 1% IRF komen...dwz 175.000 doden in Nederland als de hele Nederlandse bevolking besmet raakt door een politiek beleid en maatschappelijk denkwijze die Baudet voorstaat
Jij denkt dat de burgerbevolking zich gewillig naar de slachtbank laat leiden zonder lockdowns, avondklokken, alcoholverkoopverbod enz.? Zodra er grote aantallen mensen ernstig ziek worden of zelfs sterven brengen mensen zichzelf echt wel in veiligheid.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:32 schreef Bluesdude het volgende:
Ik geloof dat ik Baudet laats hoorde over slechts 0,23 % doden. Zijn redenering is.... en met zo weinig risico is vaccinatie, lockdowns, mondkapjes etc niet nodig.... Ja hallo.... die 0.23 % is juist laag door die maatregelen
Zonder dat... kun je op 1% IRF komen...dwz 175.000 doden in Nederland als de hele Nederlandse bevolking besmet raakt door een politiek beleid en maatschappelijk denkwijze die Baudet voorstaat
Je bent toch niet werkelijk zo naïef dat je denkt dat de bevolking op tijd doorheeft dat het mis gaat? Tot de eerste beelden van overvolle ziekenhuizen en jankende mensen omdat zij of hun geliefden niet in het ziekenhuis terecht kunnen zullen weinig mensen zichzelf beperkingen opleggen, hooguit mensen die kwetsbaar zijn. En die worden nog kwetsbaarder als het virus meer rondgaat.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij denkt dat de burgerbevolking zich gewillig naar de slachtbank laat leiden zonder lockdowns, avondklokken, alcoholverkoopverbod enz.? Zodra er grote aantallen mensen ernstig ziek worden of zelfs sterven brengen mensen zichzelf echt wel in veiligheid.
Je overdrijft de bezorgdheid van mensen. Altijd overdrijven sommigen in tijden van spanning, onrust.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:
Dat was vóór de vaccinaties, die het risico met 80% verkleinen.
Neem je die risico's mee na vaccinaties is het hele zooitje lager dan bij influenza, maar men blijft het allemaal een gigantisch risico vinden en denken dat Corona mega dodelijk is.
Ik had het over een "maatschappelijke denkwijze die Baudet voorstaat"quote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij denkt dat de burgerbevolking zich gewillig naar de slachtbank laat leiden zonder lockdowns, avondklokken, alcoholverkoopverbod enz.? Zodra er grote aantallen mensen ernstig ziek worden of zelfs sterven brengen mensen zichzelf echt wel in veiligheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |