abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juli 2021 @ 10:16:08 #226
33189 RM-rf
1/998001
pi_200631166
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 00:25 schreef Bluesdude het volgende:
Dat kun je dan een superspreaderevent noemen van ca 700 mensen besmet.
het valt te betwijfelen of het heel veel zin heeft snel en veel te smijten met die term ..

'superspreader-events' is een term uit de epidemologie/virologie die bedoeld is om de exacte condities waaronder virussen zich versneld kunnen verspreiden te onderzoeken.
men gaat er dan vanuit dat in de omstandigheden van zo'n event er een verhoogde besmettingskans was en onderzoekt waarom dat gebeurde.

belangrijk hierbij is de vaststelling rondom de verspreiding van virussen dat slechts een klein deel der besmette mensen vooor het grootste deel van besmettingen verantwoordelijk is (naar ik meen stelt men dat ongeveer 10% van de besmette personen ook daadwerkelijk een groot aantal anderen besmet, de rest besmet niemand anders of hooguit een direkt contactpersoon)

Ik vind het erg jammer als men dit nu beperkt tot enkel het tellen van aantallen besmettingen zonder te kijken naar _hoe_ besmettingen tot stand gekomen zijn, welke personen meer anderen besmetten en waardoor dit kan komen.

Het is al hoopgevend dat men in nederland nu iig wel het versterkte testbeleid ook inzet om effectief contacttracing te doen (mag ik hopen dat dit niet weer geheel stil gaat vallen) en ook onderzoek naar op welke locaties er meer besmettingen plaatsvinden...

maar helaas lijken de onderzoekers in nederrland daar nog wel behoorlije stappen te zetten (in tegenstelling tot duitsland waar men erg veel tijd en moeite juist in dit onderzoek steekt en ook specifieke op basis daarvan aanwijzingen geeft voor bv ventilatie en het controleren van bezoekersstromen om zo besmetttingen te voorkomen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_200631257
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het per individu de beste bescherming is, maar wel voor de gehele mensheid en de aarde.
Op de schaal van 7,5 miljard mensen: niet vaccineren leidt wel tot tientallen miljoenen doden en langdurige zieken.
Die slachtpartij kan vertraagd verlopen als mensen zich houden aan lockdowns, afstand houden, mondkapjes en ventilatie in binnenruimtes. Wat ook weer de normale manier van leven schaadt. Voor vele jaren.
Dus vaccineren is bescherming nr 1
pi_200643301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Soms kan je niet wachten op alle informatie.
Daar was hier absoluut geen sprake van in ieder geval.
pi_200643348
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Op de schaal van 7,5 miljard mensen: niet vaccineren leidt wel tot tientallen miljoenen doden en langdurige zieken.
Die slachtpartij kan vertraagd verlopen als mensen zich houden aan lockdowns, afstand houden, mondkapjes en ventilatie in binnenruimtes. Wat ook weer de normale manier van leven schaadt. Voor vele jaren.
Dus vaccineren is bescherming nr 1
Tientallen miljoenen is wat overdreven. Dat was bij de Spaanse griep het geval, maar Covid-19 is veel minder dodelijk.
pi_200644158
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Tientallen miljoenen is wat overdreven. Dat was bij de Spaanse griep het geval, maar Covid-19 is veel minder dodelijk.
De inschatting is dat 1 % van de besmette mensen overlijden of in dodelijk gevaar komen zonder behandeling
1 % van 7,5 miljard mensen is 75 miljoen.
Zonder vaccins is dat mogelijk.
Het dodenpercentage wordt minder door medische behandeling.
Dan kun je nog tot 20 - 30 miljoen komen ?

Bericht van 11 juni 2021
quote:
Het totale aantal geregistreerde doden wereldwijd komt volgens de Johns Hopkins University uit op 3,8 miljoen. Het aantal geregistreerde besmettingen sinds het begin van de pandemie staat op 174 miljoen.
De daadwerkelijke aantallen zijn waarschijnlijk groter, omdat niet ieder land de gegevens even goed bijhoudt.
https://www.nu.nl/coronav(...)an-in-heel-2020.html

3,8 miljoen doden/ 174 miljoen geregistreerde besmettingen
even natte vinger...
stel 4,5 miljoen doden op 1,5 miljard werkelijke besmettingen
dan kun je stellen in potentie 22 miljoen doden op 7,5 miljard besmettingen als de hele wereldbevolking besmet zou zijn.
pi_200644230
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De inschatting is dat 1 % van de besmette mensen overlijden of in dodelijk gevaar komen zonder behandeling
1 % van 7,5 miljard mensen is 75 miljoen.
Zonder vaccins is dat mogelijk.
Het dodenpercentage wordt minder door medische behandeling.
Dan kun je nog tot 20 - 30 miljoen komen ?

Bericht van 11 juni 2021
[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)an-in-heel-2020.html

3,8 miljoen doden/ 174 miljoen geregistreerde besmettingen
even natte vinger...
stel 4,5 miljoen doden op 1,5 miljard werkelijke besmettingen
dan kun je stellen in potentie 22 miljoen doden op 7,5 miljard besmettingen als de hele wereldbevolking besmet zou zijn.
World IFR is 0.23%, geen idee waarom je denkt dat ze geen behandeling krijgen of dat dit anders gaat zijn in de toekomst tov nu?
Je rekent met een IFR die meer dan een factor 10 te hoog ligt.
Die 22 miljoen klopt wel aardig overigens, maar vanwege een rekenfout volgens mij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200644972
https://www.acsh.org/news(...)es-sex-and-age-15163

IFR = (COVID Deaths / COVID Infections)
Mijn hypothese van 4,5 miljoen /1,5 miljard komt neer op een IRF van 0.3 %
Zit ik toch akelig dicht bij het geconstateerde dodenpercentage van 0.23 %

0.23 % van de gehele wereldbevolking is 17,25 miljoen doden
Mijn mogelijk IRF van 0.3 % is zeker niet 10 x te hoog

Maar.. die 0.23 komt door medische behandeling,lockdowns, andere beschermende maatregelen die toch fors ingrijpen in het normale functioneren van de samenleving.
Zonder die beschermingen was het aantal doden hoger. Vandaar dat ik ook een gedane schatting wat ik oppikte van deskundigen van 1 % noem
Dus 75 miljoen doden zonder die beschermende maatregelen
pi_200645016
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:09 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.acsh.org/news(...)es-sex-and-age-15163

IFR = (COVID Deaths / COVID Infections)
Mijn hypothese van 4,5 miljoen /1,5 miljard komt neer op een IRF van 0.3 %
Zit ik toch akelig dicht bij het geconstateerde dodenpercentage van 0.23 %

0.23 % van de gehele wereldbevolking is 17,25 miljoen doden
Mijn mogelijk IRF van 0.3 % is zeker niet 10 x te hoog

Maar.. die 0.23 komt door medische behandeling,lockdowns, andere beschermende maatregelen die toch fors ingrijpen in het normale functioneren van de samenleving.
Zonder die beschermingen was het aantal doden hoger. Vandaar dat ik ook een gedane schatting wat ik oppikte van deskundigen van 1 % noem
Dus 75 miljoen doden zonder die beschermende maatregelen
True, naja, kijk maar naar Brazilïe dan denk, mensen nemen zelf wel maatregelen, ook al legt de overheid het niet op...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200645216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

True, naja, kijk maar naar Brazilïe dan denk, mensen nemen zelf wel maatregelen, ook al legt de overheid het niet op...
Alsof burgers willoze lemmingen zijn die allemaal aan corona zullen sterven wanneer ze niet braaf aan de papieren coronawerkelijkheid van de overheid deelnemen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200645337
Ik geloof dat ik Baudet laatst hoorde over slechts 0,23 % doden. Zijn redenering is.... en met zo weinig risico is vaccinatie, lockdowns, mondkapjes etc niet nodig.... Ja hallo.... die 0.23 % is juist laag door die maatregelen
Zonder dat... kun je op 1% IRF komen...dwz 175.000 doden in Nederland als de hele Nederlandse bevolking besmet raakt door een politiek beleid en maatschappelijk denkwijze die Baudet voorstaat
pi_200645390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:32 schreef Bluesdude het volgende:
Ik geloof dat ik Baudet laats hoorde over slechts 0,23 % doden. Zijn redenering is.... en met zo weinig risico is vaccinatie, lockdowns, mondkapjes etc niet nodig.... Ja hallo.... die 0.23 % is juist laag door die maatregelen
Zonder dat... kun je op 1% IRF komen...dwz 175.000 doden in Nederland als de hele Nederlandse bevolking besmet raakt door een politiek beleid en maatschappelijk denkwijze die Baudet voorstaat
De 0.23 komt van een onderzoek waarin staat dat het voor NL 0.7 is.

Robin Fransman heeft wat zitten rekenen op zijn website ESB oid.
Kwam uit op IFR van 0.09 voor <70
IFR van 0.7 voor totale groep
IFR van 0.23 voor totaal exclusief zij met WLZ indicatie.

Dat was vóór de vaccinaties, die het risico met 80% verkleinen.
Neem je die risico's mee na vaccinaties is het hele zooitje lager dan bij influenza, maar men blijft het allemaal een gigantisch risico vinden en denken dat Corona mega dodelijk is.
pi_200645400
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:32 schreef Bluesdude het volgende:
Ik geloof dat ik Baudet laats hoorde over slechts 0,23 % doden. Zijn redenering is.... en met zo weinig risico is vaccinatie, lockdowns, mondkapjes etc niet nodig.... Ja hallo.... die 0.23 % is juist laag door die maatregelen
Jij denkt dat de burgerbevolking zich gewillig naar de slachtbank laat leiden zonder lockdowns, avondklokken, alcoholverkoopverbod enz.? Zodra er grote aantallen mensen ernstig ziek worden of zelfs sterven brengen mensen zichzelf echt wel in veiligheid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200645814
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Jij denkt dat de burgerbevolking zich gewillig naar de slachtbank laat leiden zonder lockdowns, avondklokken, alcoholverkoopverbod enz.? Zodra er grote aantallen mensen ernstig ziek worden of zelfs sterven brengen mensen zichzelf echt wel in veiligheid.
Je bent toch niet werkelijk zo naïef dat je denkt dat de bevolking op tijd doorheeft dat het mis gaat? Tot de eerste beelden van overvolle ziekenhuizen en jankende mensen omdat zij of hun geliefden niet in het ziekenhuis terecht kunnen zullen weinig mensen zichzelf beperkingen opleggen, hooguit mensen die kwetsbaar zijn. En die worden nog kwetsbaarder als het virus meer rondgaat.

En zelfs als het helemaal mis is gegaan dan gebeurt er nog veel te weinig want iedereen kent wel mensen die corona gehad hebben en die hadden er nauwelijks last van. Je hoeft maar te kijken naar al die mensen die op tv kwamen vertellen dat de maatregelen prima waren maar er voor hun sectortje een uitzondering gemaakt moest worden. Als men dat zichzelf op moet leggen gebeurt dat natuurlijk niet.

En zelfs al zou men tot plotselinge inkeer komen en zich voorbeeldig gedragen dan is het nog veel te laat. Dan duurt het nog twee weken voordat het enig effect sorteert, twee weken waarin de besmettingen in record tempo oplopen (exponentiele groei is a bitch) terwijl de zorg al overbelast is. Niet alleen mensen met corona die het met goede zorg prima hadden kunnen overleven zullen overleiden, maar ook nog velen met andere levensbedreigende ziekten. En het duurt dan zeker nog eens twee weken voor de druk op de zorg enigszins gaat afnemen.
pi_200646742
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:

Dat was vóór de vaccinaties, die het risico met 80% verkleinen.
Neem je die risico's mee na vaccinaties is het hele zooitje lager dan bij influenza, maar men blijft het allemaal een gigantisch risico vinden en denken dat Corona mega dodelijk is.
Je overdrijft de bezorgdheid van mensen. Altijd overdrijven sommigen in tijden van spanning, onrust.
Jij doet het ook.
Gelukkig dat de hele samenleving zo graag vaccinaties wilde in 2020.
Oja... Baudet wilde dat niet. Die wilde mensen de dood insturen of een maandenlange ziekte laten ondergaan .
Nog steeds is dat zijn denkwijze .
Die 3 miljoen coronadoden die hij niet erg vond om een dictatuur van Soros te voorkomen is bereikt.
Zou hij zes miljoen coronadoden ook acceptabel vinden ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 31-07-2021 00:28:52 ]
pi_200646830
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik had het over een "maatschappelijke denkwijze die Baudet voorstaat"
Hij promoot dat mensen geen lockdowns, vaccinaties, anderhalve meter afstand moet naleven.
Gewoon doen alsof er niks aan de hand is.
Als politiek en heersende moraal dat voorschrijft...dan kom je rap tot tienduizenden doden in Nederland, misschien wel 1% van de gehele besmette Nederlandse bevolking.

Maar gelukkig is de Nederlandse bevolking niet zo dom als Baudet en zijn wappies.

Btw... in Amerika zijn er grote bedrijven die de werknemers vaccinaties willen verplichten of mondkapjes op de werkvloer
Het is natuurlijk wel hun verplichting een veilige werkplek te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 31-07-2021 00:36:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')