Iemand die weet hoe lang het duurt tot dat water allemaal bij Venlo is? Woon vlakbij de maas.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op zich is er in Nederland in dat gebied wel redelijk strenge wetgeving. Niet zo extreem als in het westen, maar die dijken moeten echt wel wat kunnen hebben. De situatie in Limburg is heel erg anders.
Ik zou maar alvast beginnen met voorbereidingen treffen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie het al. Over twee dagen hoogste peil.
Ik weet natuurlijk niet of je echt in een gebied woont dat potentieel zou kunnen overlopen maar als je dat vermoeden hebt, dan zou ik spullen waar je waarde aan hecht minimaal een verdieping hoger zetten (of naar iemand anders brengen als je gelijkvloers woont), dekking van je verzekering(en) goed nalopen, uitzoeken hoe je het water enigszins zou kunnen stoppen als het niet al te hoog komt, houten schotten, zandzakken, etc.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Iemand die weet hoe lang het duurt tot dat water allemaal bij Venlo is? Woon vlakbij de maas.
Niet echt chill.
1 km van de Maas, de weg loopt hoger op.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet of je echt in een gebied woont dat potentieel zou kunnen overlopen maar als je dat vermoeden hebt, dan zou ik spullen waar je waarde aan hecht minimaal een verdieping hoger zetten (of naar iemand anders brengen als je gelijkvloers woont), dekking van je verzekering(en) goed nalopen, uitzoeken hoe je het water enigszins zou kunnen stoppen als het niet al te hoog komt, houten schotten, zandzakken, etc.
Eventueel je auto(s) nu al parkeren op een plek waar het water niet hoog komt te staan.
Fietsen in schuurtjes ook een verdieping hoger.
En een paar vuilwater dompelpompen regelen, als weet je niet of je op dat moment nog stroom hebt...
En voor de rest duimen...
Hier kun je het redelijk volgen: https://www.waterstandlimburg.nl/quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
1 km van de Maas, de weg loopt hoger op.
Ik woon in een appartement op de begane grond.
Bij twijfel alles van waarde zo hoog mogelijk zetten (op aanrecht of kamertafel), gas afsluiten, foto's en kleding inpakken en een logeeradres zoeken.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
1 km van de Maas, de weg loopt hoger op.
Ik woon in een appartement op de begane grond.
Dus de bovenlucht blijft koud. Typisch.quote:
En waar je indien nodig ook nog weg kan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eventueel je auto(s) nu al parkeren op een plek waar het water niet hoog komt te staan.
Gastquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet of je echt in een gebied woont dat potentieel zou kunnen overlopen maar als je dat vermoeden hebt, dan zou ik spullen waar je waarde aan hecht minimaal een verdieping hoger zetten (of naar iemand anders brengen als je gelijkvloers woont), dekking van je verzekering(en) goed nalopen, uitzoeken hoe je het water enigszins zou kunnen stoppen als het niet al te hoog komt, houten schotten, zandzakken, etc.
Fietsen in schuurtjes ook een verdieping hoger.
En een paar vlakzuigpompen of (vuilwater) dompelpompen regelen, al weet je niet of je op dat moment nog stroom hebt...
En voor de rest duimen...
Zaterdagavond de piek. In Venlo ligt wel alles achter (demontabele) dijken op een paar boerderijen na. Geen zorgen dus.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Iemand die weet hoe lang het duurt tot dat water allemaal bij Venlo is? Woon vlakbij de maas.
Niet echt chill.
Ik woon eigenlijk in een dorp vlakbij Venlo. Waar ook veel beken/ aftakkingen zijn van de Maas. Die liggen ook achter de dijk. Hopelijk gaat het goed. En anders worden we wel op tijd geïnformeerd denk ik.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:20 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Zaterdagavond de piek. In Venlo ligt wel alles achter (demontabele) dijken op een paar boerderijen na. Geen zorgen dus.
Noord of zuid?quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik woon eigenlijk in een dorp vlakbij Venlo. Waar ook veel beken/ aftakkingen zijn van de Maas. Die liggen ook achter de dijk. Hopelijk gaat het goed. En anders worden we wel op tijd geïnformeerd denk ik.
Net iets zuid.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noord of zuid?
Venlo is een gigantische flessenhals in de loop van de Maas, dus dat hoopt op in alle uitwaarden richting Roermond.
Dan hoop ik voor je dat de stuwdam een stukje richting Roermond het houdt.quote:
Meest kutte lente. Meest kutte zomer.quote:
Eens! Ik heb mijn zwembad inmiddels ruim 6 weken staan en heb er maar twee keer in kunnen gaan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Meest kutte lente. Meest kutte zomer.
We richten onze pijlen dan maar op een geweldige herfst nazomer.
Ze hebben er wel het een en ander aan gedaan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Uit archiefbeelden blijkt dat je geen donder aan die stuwdam hebt
Die beken worden afgesloten met een keerwand en met pompen over de dijk heen gepompt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik woon eigenlijk in een dorp vlakbij Venlo. Waar ook veel beken/ aftakkingen zijn van de Maas. Die liggen ook achter de dijk. Hopelijk gaat het goed. En anders worden we wel op tijd geïnformeerd denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |