Wel handig als je in loondienst bent. Ik kom maandag niet werken, want ik heb zaterdag een feestje .quote:
Wel handig dat hij ook zegt dat je je dan moet laten testen 5 dagen nadat je uit bent geweest.quote:
Dat is nog allemaal niet zeker. Ieder land kan daar anders op reageren.quote:
Lekker vakantie voor Hugo en Mark was het toch?quote:COVID-19-overleggen tijdens zomerreces kabinet
Van 9 juli tot 9 augustus 2021is het kabinet formeel met reces. Voor wat betreft de COVID-19-pandemie komen de meest betrokken ministers echter gewoon bij elkaar. Onder normale omstandigheden overleggen zij twee keer per week: Iedere maandag een fysiek overleg, waarbij na afloop een korte toelichting aan de media wordt gegeven. Op de woensdag spreken de bewindspersonen elkaar telefonisch. Wanneer de situatie daarom vraagt, en besluitvorming nodig is, dan wordt een Ministeriele Commissie COVID-19 bijeen geroepen.
Ik doelde specifiek op Italie omdat ze daar naar vroegquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is nog allemaal niet zeker. Ieder land kan daar anders op reageren.
Uncharted waters.
Vakantie elders, ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)na-risicovol-contact
[..]
Lekker vakantie voor Hugo en Mark was het toch?
Oh ja. Want we hebben test capaciteit zat! Geldt dit eigenlijk ook voor mensen die naar TvT zijn geweest?quote:
Lijkt me wel, hè?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ja. Want we hebben test capaciteit zat! Geldt dit eigenlijk ook voor mensen die naar TvT zijn geweest?
Maar ze zullen niet de hele zomer voltallig zijn. Dat hebben ze al aangegevenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)na-risicovol-contact
[..]
Lekker vakantie voor Hugo en Mark was het toch?
Ja ik weet het niet? Is wel weer een nieuwe motie van wantrouwen aan dat adres.quote:
quote:
?quote:Zeer ernstig:
De situatie is erg slecht. Er zijn extreem veel nieuwe besmettingen. De druk op de zorg is extreem groot.
Dat moet inderdaad nog even worden aangepast..quote:
Hoeveel evenementen/uitgaansplekken waren er zonder TvT?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja ik weet het niet? Is wel weer een nieuwe motie van wantrouwen aan dat adres.
Dit is een grap toch? Mag ik toch hopen?quote:Op maandag 12 juli 2021 23:02 schreef Johannes788 het volgende:
Ik word er best wel depri van. Al het goede nieuws van de laatste weken is nu wel defnitief achter ons gelaten. We zijn de switch aan het maken in Europa naar een totale controlestaat.
Ik maak me erg zorgen om het “vrije” Europa wat stapje bij stapje niks van vrijheid meer heeft. Ik heb mijn vaccin eerste al gehad maar accepteer iedereen die er geen neemt. Zo moet het altijd blijven, maar dat is blijkbaar absurd? Ik vind het beleid in dit geval van Frankrijk absurd. Men moet in opstand komen, anders is het te laat….
Genoeg hoor. Hier in het hele dorp werd niet aan TvT gedaan bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeveel evenementen/uitgaansplekken waren er zonder TvT?
Mensen zetten niet willens en wetens de gezondheid van anderen op het spel, mensen hebben een zorg voor zichzelf, zoals jij die ook had voor je je liet vaccineren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is een grap toch? Mag ik toch hopen?
Europa en een controlestaat? Wat een grap zeg.
Vrijheid inleveren? Man oh man wat een grap. We leveren zeker in Nederland 0,0 vrijheid in.
We hebben in Nederland nooit echt maatregelen gehad omdat dit landje zo super soft is en de overheid hier bang is voor de koppige burgers.
Er zijn bijna geen regeltjes en controle, dus maak je niet druk.
Denk je dat we dat wel hebben? Ga in Noord-Korea wonen en kom dan terug.
Het beleid in Frankrijk is top. Je moet de ouderen beschermen. Dat is de taak van EN de overheid EN de zorgmedewerkers.
Mensen die willens en wetens gezondheid op het spel zetten moeten daar niet mee werken, ga dan lekker thuis zitten of ander werk doen bij huis. Zonder sociaal contact.
Dan zal het vast geen (officiële) uitgaangsgelegenheid zijn geweest. Of een evenement à la lokale braderie waar je (in theorie) de anderhalve meter kan waarborgen. Immers, als de anderhalve meter niet gewaarborgd kan worden, mag (mocht) het alleen met TvT.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Genoeg hoor. Hier in het hele dorp werd niet aan TvT gedaan bijvoorbeeld.
Ja. Begreep ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doelde specifiek op Italie omdat ze daar naar vroeg
Dat weet ik. Maar de feitelijke situatie was een anderequote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zal het vast geen (officiële) uitgaangsgelegenheid zijn geweest. Of een evenement à la lokale braderie waar je (in theorie) de anderhalve meter kan waarborgen. Immers, als de anderhalve meter niet gewaarborgd kan worden, mag (mocht) het alleen met TvT.
Die zorg heb je wel.....quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
Mensen zetten niet willens en wetens de gezondheid van anderen op het spel, mensen hebben een zorg voor zichzelf, zoals jij die ook had voor je je liet vaccineren.
Ik zeg ook niet dat je niet op de gezondheid van anderen let/om de gezondheid van anderen denkt, het is gewoon niet zo zwart/wit als jij stelt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die zorg heb je wel.....
Nee, niet als je maar op je zolderkamer zit.
Werk je in de zorg of eigenlijk in elke baan waarbij je sociaal contact hebt dan heb je gewoon de verantwoordelijkheid op elkaar te letten.
Jij kan niet in de zorg werken en niet aan de gezondheid van de cliënten denken. Zo werkt dat niet.
Anders heb je echt verkeerde tak gekozen.
Dan zou ik zeggen dat het daarvoor ook geldt. Ik lees het als een generieke oproep aan iedereen (met name jongeren) om zich te laten testen als ze met veel mensen in contact zijn geweest, TvT of niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar de feitelijke situatie was een andere
Mooie motie van wantrouwen aan dat TvT dan. Opheffen en nooit meer terug.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen dat het daarvoor ook geldt. Ik lees het als een generieke oproep aan iedereen (met name jongeren) om zich te laten testen als ze met veel mensen in contact zijn geweest, TvT of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |