Gelukkig gaat het snel voorbij, maar ik was ook nog niet zo ziek geworden sinds aanvang coronacrisis.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:43 schreef halfway het volgende:
Zondag de 2e vac gehad, zo ziek als een hond geweest, een evt 3e kunnen ze dus steken waar de zon nooit komt.
Hoe kom je daaraan?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja bullshit, 87% is gevaccineerd van boven de 50, 2x
Heb je een korte samenvatting van dit stuk? Spreek geen Frans meerquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:04 schreef trein2000 het volgende:
Voor wie frans spreekt is dit toch wel een behoorlijke aanrader: https://www.lefigaro.fr/v(...)trat-social-20210713
Besmetting zegt geen reet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:57 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Aldus de Volkskrant.
Positief nieuws!
Elke drol met een covid-snotje krijgt een premium artikelquote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:01 schreef Arcee het volgende:
Toch besmet met corona na tweede prik: ’Ik geloofde het haast niet’
Hoezo? Vaccin beschermt je tegen ziekenhuisopname of erger, niet tegen een besmetting.
Het kan dooien het kan vriezen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:08 schreef macca728 het volgende:
Volgens het RIVM stijgen de besmettingen bij alle leeftijden.
Dan werkt het vaccin toch niet goed ?
Gewoon nog even een paar maandjes binnen blijven voor ze, even volhouden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:57 schreef groenen het volgende:
Aan Gretzl in het topic. Hoe duid jij de situatie in Austalie? In Sydney zitten mensen al 2 weken gevangen in hun huis en Delta-cases blijven oplopen.
Dit ja. Zie het draadje dat ik in m'n post hierboven deelde. Aantal vals-negatieven dat zich onder het uitgaans-/festivalpubliek begeeft is helaas veel te hoog als je toegangsbewijzen afgeeft op basis van sneltesten met max. 80% sensiviteit. Dit is de zoveelste enorme blunder van het kabinet. Je had vooraf kunnen weten dat het hele Testen voor Toegang-systeem hiermee rap in elkaar zou donderen, zeker als je weet dat de variant die 90% besmettelijker is dat het originele coronavirus intussen dominant is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
De GGD kan geen uitsluitsel geven?
Een sneltest met sensitiviteit van 80%, levert veel vals negatieven op. Mensen die ervan uit gaan dat ze negatief zijn, en zich er naar gedragen. Stel dat 3000 potentiele bezoekers een sneltest hebben gedaan, terwijl de rest gevaccineerd was of recent hersteld. Van de 3000 zou twee weken geleden ongeveer 5% positief moeten zijn, oftewel 150 man. 30 Daarvan zouden dus onterecht een negatieve testuitslag hebben gekregen. En die 30 hebben waarschijnlijk in dat weekend 3 miljard knuffels uitgedeeld.
Die zag ik gisteren ook dat verhaal, geen idee waar dit op slaat? Waarschijnlijk lekker stemming maken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:01 schreef Arcee het volgende:
Hoezo? Vaccin beschermt je tegen ziekenhuisopname of erger, niet tegen een besmetting.
Zat mensen die echt nog steeds niet snappen hoe de vork in de steel zit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die zag ik gisteren ook dat verhaal, geen idee waar dit op slaat? Waarschijnlijk lekker stemming maken.
Waait wel voorbij, en anders kan je toch gewoon weer in lockdown-long.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon nog even een paar maandjes binnen blijven voor ze, even volhouden.
Goh, dat doet de Telegraaf anders nooit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die zag ik gisteren ook dat verhaal, geen idee waar dit op slaat? Waarschijnlijk lekker stemming maken.
Vrij klote voor de miljoenen mensen in Sydney en omgeving die nu weer noodgedwongen in strenge lockdown zitten. Australië hoopte hun succesvolle containment-/eliminatiebeleid vol te kunnen houden totdat voldoende mensen gevaccineerd (immuun) waren, maar helaas loopt het daar nog niet zo hard met de vaccinatie.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:57 schreef groenen het volgende:
Aan Gretzl in het topic. Hoe duid jij de situatie in Austalie? In Sydney zitten mensen al 2 weken gevangen in hun huis en Delta-cases blijven oplopen.
Kortom, hun beleid faalt gewoon omdat ze zero covid niet combineren met een serieuze vaccinatie aanpak.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Vrij klote voor de miljoenen mensen in Sydney en omgeving die nu weer noodgedwongen in strenge lockdown zitten. Australië hoopte hun succesvolle containment-/eliminatiebeleid vol te kunnen houden totdat voldoende mensen gevaccineerd (immuun) waren, maar helaas loopt het daar nog niet zo hard met de vaccinatie.
Het is wel begrijpelijk dat de Australiërs nog een poging doen om terug te gaan naar nul. Het is niet dat er in het hele land al sprake is van endemische verspreiding. Laatste dagen tussen de 50-70 gevallen in het heel het land, dus dat is nog in te dammen zou je zeggen. We zullen moeten afwachten of het ze gaat lukken.
Als ze de Delta-variant er uiteindelijk toch niet onder krijgen zullen ze daar als een malle moeten gaan vaccineren. Want het is begrijpelijk dat er weerstand gaat zijn tegen langdurige lockdowns.
Meestal sta ik er niet bij stil maar een vaccin is eigenlijk een waanzinnige uitvinding. Als ze goed werken lost het probleem zich vanzelf op.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:01 schreef Arcee het volgende:
Het moment dat je gaat definiëren blijft er nog weinig van over.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een maandje kortademig zijn na infectie valt volgens mij al onder de definitie van long-covid. Het is raar dat we het nog niet beter gedefinieerd hebben.
Nee maar je kan stemming maken door lekker te overdrijven, dat snap ik, dit slaat gewoon nergens op.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, dat doet de Telegraaf anders nooit.
Ja inderdaad, je kunt de basisstrategie van Zero-Covid alleen tot in lengte van dagen volhouden als je als land zeer geïsoleerd ligt en 100% zeker bent dat het niet via reizigers alsnog het land binnen komt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, hun beleid faalt gewoon omdat ze zero covid niet combineren met een serieuze vaccinatie aanpak.
Wat ook weer aangeeft dat al deze zogenaamde oplossingen gewoon niet werken als je niet als een malle vaccineertt.
Ik vind juist ook andersom.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:39 schreef Gretzl het volgende:
Ik vind het niet terecht om nu met de vinger te gaan wijzen naar jongeren / vakantiegangers / andere mensen die de afgelopen weken genoten van hun vrijheid. Ze kregen de vrijbrief van het demissinaire kabinet dat dit veilig kon met 1 Janssen-prikje (dezelfde avond) of een onbetrouwbare antigeentest die ze gewoon 40u geldig maakten
Het vaccineren daar schiet inderdaad nog niet erg op, wat een beetje een drama is. De doelstelling is wel dat iedereen aan het eind van het jaar gevaccineerd is, maar daar hebben de inwoners van Sydney nu niet zoveel aan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, hun beleid faalt gewoon omdat ze zero covid niet combineren met een serieuze vaccinatie aanpak.
Wat ook weer aangeeft dat al deze zogenaamde oplossingen gewoon niet werken als je niet als een malle vaccineertt.
Exact.quote:
Klopt, individuele overweging voor individuele risico's. Zo'n jongere moet dus niet zeuren als hij corona oploopt, maar moet tegelijkertijd niet de schuld van het collectieve gevolg toegeschoven krijgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:22 schreef bianconeri het volgende:
Elke burger kon bedenken je met honderden zo niet duizenden schouder aan schouder gaan staan niet goed is en grote kans heeft op Corona verspreidingen. Dat doe je toch echt zelf en niet het kabinet.
Maar 'aaaaaaaangst' is goed te verkopen. Net ook bij eenvandaag.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:01 schreef Arcee het volgende:
Ze hebben allebei een bepaald deel schuld in deze enorme explosie. Inderdaad mensen die weer alle feestjes afgaan in kleine, drukke ruimtes zijn er zelf schuldig aan als ze elkaar besmetten. Maar het is niet gek dat veel jonge mensen de risico's weer zijn gaan opzoeken, omdat ze zo lang niet uit konden gaan en omdat ze eht signaal kregen dat het weer relatief veilig kon. Ze zijn in feite voorgelogen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik vind juist ook andersom.
Je hoort nou jankende jongeren die dan klagen over o.a. Rutten omdat ze Corona hebben.
Ja, alsof Rutte daar iets aan kan doen. Is toch echt je eigen schuld hoor.
Rutten en co kan alles opengooien, houdt niet in dat elke burger zijn eigen verstand nog heeft?
Elke burger kon bedenken je met honderden zo niet duizenden schouder aan schouder gaan staan niet goed is en grote kans heeft op Corona verspreidingen. Dat doe je toch echt zelf en niet het kabinet.
Natuurlijk kan het kabinet door regels bepalen dat dingen niet meer kunnen en het dus voorkomen, sure.
Maar koppig en opstandig Nederland gaat dat toch niet veel accepteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |