abonnement Unibet Coolblue
pi_201191596
Wat is Fok toch altijd fijn voor tips en herkenning O+

Ook hier wel wat herkenning van Pitbull (ook al hoort-ie hier nog net niet). Hij is vooral een stuk eigengereider dan z'n zus, waardoor we soms moeten zoeken naar wat werkt.
Wat sowieso niet werkt: moe, honger, of een combinatie van die 2 :')

En qua timing nu zal het einde van de vakantie / start van school inderdaad ook niet helpen nee. Hopelijk helpt een beetje ritme ook alvast wat :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201191660
@Quoi had M. Zin in trakteren? L. Gaat ook vandaag trakteren, helemaal trots en blij.
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:05:56 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201192606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:43 schreef Nazil het volgende:
@:Quoi had M. Zin in trakteren? L. Gaat ook vandaag trakteren, helemaal trots en blij.
Jaaaaaaaaaaa O+ Ninjago-cakejes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201193583
Je houdt het wel spannend zo Quoi, met een doek er over. Hier mag je nog steeds alleen voorverpakt trakteren. Dus O had superbananen met een snoepzakje als cape. En zijn kinderpartijtje staat ook eindelijk gepland. We gaan Pikachu-prik doen (hij wilde heel graag Ezeltje prik doen, geen idee waar dat vandaan komt), sjoelen, een speurtocht en daarna pizza's bakken.

De meiden hebben vanmiddag hun eerste speelafspraakje. Bij een meisje uit de klas wiens ouders een twee maanden oude baby hebben, allebei tegelijk :X Uiteraard heb ik aangeboden dat het ook bij mij kon, maar voor dat meisje was het ook de eerste keer denk ik. Ze hadden er in ieder geval mega veel zin in, al hadden ze oorspronkelijk afgesproken om te gaan logeren en was het wel een beetje een teleurstelling toen wij aangaven dat nog niet zo'n goed plan te vinden :D

En verder heb ik nogal makke kinderen denk ik als ik dat vergelijk met de verhalen hier. Hier werken de simpele truukjes (vooralsnog) prima. Al hebben we wel voor de meest onzinnige dingen roulatieschema's om drama te voorkomen. Wie wanneer op schoot mag zitten tijdens het voorlezen, en wie de pudding open mag maken bijvoorbeeld :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 3 september 2021 @ 12:11:29 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201193774
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:02 schreef FlyingFish het volgende:
Je houdt het wel spannend zo Quoi, met een doek er over. Hier mag je nog steeds alleen voorverpakt trakteren. Dus O had superbananen met een snoepzakje als cape. En zijn kinderpartijtje staat ook eindelijk gepland. We gaan Pikachu-prik doen (hij wilde heel graag Ezeltje prik doen, geen idee waar dat vandaan komt), sjoelen, een speurtocht en daarna pizza's bakken.

De meiden hebben vanmiddag hun eerste speelafspraakje. Bij een meisje uit de klas wiens ouders een twee maanden oude baby hebben, allebei tegelijk :X Uiteraard heb ik aangeboden dat het ook bij mij kon, maar voor dat meisje was het ook de eerste keer denk ik. Ze hadden er in ieder geval mega veel zin in, al hadden ze oorspronkelijk afgesproken om te gaan logeren en was het wel een beetje een teleurstelling toen wij aangaven dat nog niet zo'n goed plan te vinden :D

En verder heb ik nogal makke kinderen denk ik als ik dat vergelijk met de verhalen hier. Hier werken de simpele truukjes (vooralsnog) prima. Al hebben we wel voor de meest onzinnige dingen roulatieschema's om drama te voorkomen. Wie wanneer op schoot mag zitten tijdens het voorlezen, en wie de pudding open mag maken bijvoorbeeld :')
Je daagt me uit :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier waren ze onduidelijk. "Volgens mij mag het weer onverpakt". Dus ik deed het gewoon.

Pikachu-prik klinkt geweldig. Leuke ideeën!
pi_201193884
Quoi O+ hier mocht ook alleen verpakt, we hebben bekertjes versierd met paw patrol stickers, met daarin een stuiterbal, 2 snoepjes en een paw patrol koekje. Want paw O+ patrol O+
  vrijdag 3 september 2021 @ 12:21:26 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201193923
Paw Patrol gaat eind vd maand van Netflix af, hoorde ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201194276
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:21 schreef Lemijn het volgende:
Paw Patrol gaat eind vd maand van Netflix af, hoorde ik.
Dat is wel jammer idd. Netflix kunnen ze hier goed zelf aan zetten. Paw Patrol staat ook op Prime, maar dat werkt net wat onhandiger.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201194462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:11 schreef Quoi het volgende:

[..]
Je daagt me uit :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier waren ze onduidelijk. "Volgens mij mag het weer onverpakt". Dus ik deed het gewoon.

Pikachu-prik klinkt geweldig. Leuke ideeën!
Leuk! Simpel maar vrolijk, zeker met de vlaggetjes erbij. Wat dat betreft moet ik qua presentatie er van nog wel wat leren :)

En fijn, zo'n klein klasje!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 3 september 2021 @ 13:10:17 #210
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201194502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 13:05 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Leuk! Simpel maar vrolijk, zeker met de vlaggetjes erbij. Wat dat betreft moet ik qua presentatie er van nog wel wat leren :)

En fijn, zo'n klein klasje!
Eronder liggen er nog meer. Ze zijn begonnen met 23 dit jaar.

En ik ben dol op dit soort dingen. Lekker samen zo'n slingertje maken O+ Ook de cakejes samen gemaakt. Een schandalig mooie automatische bakmixer gekocht, dus het was een bakfeestje gisteren.
pi_201194562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is wel jammer idd. Netflix kunnen ze hier goed zelf aan zetten. Paw Patrol staat ook op Prime, maar dat werkt net wat onhandiger.
Ja precies, super jammer. Ik heb hem al voorbereid en nu zijn we hem prime aan het leren. Net iets gevaarlijker want je kan er dingen huren en dus geld uitgeven :+
  vrijdag 3 september 2021 @ 13:18:10 #212
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201194573
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 13:10 schreef Quoi het volgende:

[..]
Eronder liggen er nog meer. Ze zijn begonnen met 23 dit jaar.

En ik ben dol op dit soort dingen. Lekker samen zo'n slingertje maken O+ Ook de cakejes samen gemaakt. Een schandalig mooie automatische bakmixer gekocht, dus het was een bakfeestje gisteren.
een automatische bakmixer, is dat gewoon een kitchenaid/kenwood/magimix ding?
ik wil ook onverpakte dingen mogen geven :o , woensdag heeft de jongste op een zakje haribo, doosje smarties, een bellenblaas en oreokoekjes getrakteerd, echt over the top want mijn man heeft het gedaan dit jaar _O-
normaal ben ik altijd team traktatie, maar hij wilde het nu graag doen. *)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:02 schreef FlyingFish het volgende:
De meiden hebben vanmiddag hun eerste speelafspraakje. Bij een meisje uit de klas wiens ouders een twee maanden oude baby hebben, allebei tegelijk Uiteraard heb ik aangeboden dat het ook bij mij kon, maar voor dat meisje was het ook de eerste keer denk ik
Spannend!
ik vond het makkelijker om kinderen bij mij te hebben dan het hele dorp door om mijn kind op te halen bij anderen met baby en peuter. Wat ik altijd het fijnst vond/vind als mensen mijn kind thuis brengen als ze dan toch ergens anders spelen O+
  vrijdag 3 september 2021 @ 13:29:57 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201194715
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 september 2021 13:18 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
een automatische bakmixer, is dat gewoon een kitchenaid/kenwood/magimix ding?
ik wil ook onverpakte dingen mogen geven :o , woensdag heeft de jongste op een zakje haribo, doosje smarties, een bellenblaas en oreokoekjes getrakteerd, echt over the top want mijn man heeft het gedaan dit jaar _O-
normaal ben ik altijd team traktatie, maar hij wilde het nu graag doen. *)
[..]
Ja dat :D Met haken die lekker automagisch gaan.

Ik werd ook gek van alle zakjes, doosjes enzo, dus was blij met deze optie. Gewoon opeten en klaar, Nog geen terugkoppeling van de juffen trouwens; we kunnen nog allerlei reprimandes krijgen. Manlief mag die dan incasseren :P
pi_201195274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 13:10 schreef Quoi het volgende:

[..]
Eronder liggen er nog meer. Ze zijn begonnen met 23 dit jaar.

En ik ben dol op dit soort dingen. Lekker samen zo'n slingertje maken O+ Ook de cakejes samen gemaakt. Een schandalig mooie automatische bakmixer gekocht, dus het was een bakfeestje gisteren.
Oh, 23 is wel een stuk meer dan 13 :D Hier startte ze drie jaar geleden met 7 kinderen, 2 jaar terug met 12, dus 13 leek me een mooi aantal :D Dit jaar zijn ze hier op papier met 18 gestart (tot de kerstvakantie, als er geen verhuisde kinderen bij komen). Maar bij het ophalen 's middags staan er maar 6 :D (Ook omdat de kleintjes nu nog maar halve dagen gaan, en er een paar naar de bso gaan).

Zo'n automatisch mixding heb ik mezelf ook cadeau gedaan voor mijn verjaardag. Mijn kinderen vinden koekjes bakken (en andere lekkere dingen) geweldig, maar ik ben er altijd alweer klaar mee als ik het deeg gemaakt heb... En ik kwam eindelijk een keer een goede voor een erg goede prijs tegen. ¤400 vond ik het, met ons gebruik, niet waard.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201195655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:21 schreef Lemijn het volgende:
Paw Patrol gaat eind vd maand van Netflix af, hoorde ik.
Het staat ook op Videoland :)
pi_201198682
De meiden hebben het superleuk gehad bij hun vriendinnetje. Hun moeder vertelde nog dat ze dacht dat het rustige timide meisjes waren, maar eenmaal binnen gingen ze los :D Het was in ieder geval erg geslaagd, en volgende keer willen ze toch echt heel graag blijven logeren :D

En heel grappig dat ik de moeder nog van vroeger blijk te kennen, van een jeugdvereniging. Zij deed bij mij geen belletje rinkelen, andersom blijkbaar wel en nu ik het weet bij mij ook wel :D En dat terwijl we dus allebei vanuit een grote stad naar een andere (nabijgelegen) grote stad zijn verhuisd.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201201771
Ff wat fijn dat het geslaagd was. Hier is spelen echt een ding. Na school willen ze steeds spelen, maar ik merk dat ze de dag daarna zo moe zijn dat het van mij maar 1x per week op donderdag of vrijdag mag.

SQ wat klinkt het rot voor jullie allemaal. Heeft hij moeite met de jongste en de aandacht die hij daardoor minder krijgt?

Quoi, wat is ie groot en leuke traktatie 😊

Hier vindt grootste ineens Paw Patrol voor kleine kinderen, dat is niet cool meer. Ze zitten in een kleine combi 1/2 klas maar 2 jongens drukken nogal een stempel op de sfeer qua pestgedrag (en daar komt dit ook vandaan). 1 heeft zelfs mijn jongens een keer bedreigd door te zeggen dat hij met een mes zou steken. Ben daarmee naar school gegaan, die schrokken er erg van, helaas zijn de ouders type 'daar doen we lekker niets mee'. Lastig vind ik, want je zit nog 7 jaar aan deze groep vast en zou graag zulk gedoe willen voorkomen. 😔
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:43:48 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_201201991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 09:21 schreef Nolita het volgende:
@:SQ en anderen. Zijn jullie bekend met ‘window of tolerance’ en het reptielen/zoogdier/mensenbrein?

Als je kind niet meer bereikbaar is handelt het vanuit het reptielenbrein (vechten/vluchten/bevriezen) en komt idd niets meer binnen. Het zal dan eerst weer rustiger moeten worden voordat het weer voor rede vatbaar is. De manier waarop je je kind daarbij kunt helpen en wat voor je kind kan helpen om minder vaak in het reptielenbrein terecht te komen verschilt per kind. Misschien interessant om eens over te lezen.
Ik ken de theorie er achter wel. Maar het is niet alleen in situaties die al op het spits zijn gedreven. Als dat wel zo is helpt inderdaad niets meer, dan moet hij eerst uit zijn razernij komen en dat mag ook.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:06 schreef Phaidra het volgende:
@:SQ, wat jij over Noud schrijft, dat had zomaar ook over A kunnen gaan (en die is 6,5). Het is echt net een peuter af en toe, zeeeeerrr vermoeiend. Ik begrijp soms echt niet waarom hij nou per se zo enorm dwars moet doen, het kent alleen maar verliezers. Wat hier tot nu toe een beetje werkt: probeer een consequentie te bedenken waar vooral hij zelf last van heeft (voorbeeld uit praktijk: we gaan iets leuks doen, maar A weigert zijn ontbijt te eten en zich aan te kleden. Ipv de strijd aangaan of zelfs dreigen niet te gaan, zeggen we: dan ga je maar mee zonder eten en in pyjama). Hij kan inmiddels aardig klokkijken, dus we verbinden er een tijd aan. Je hebt tot zo laat om mee te werken, en anders is het klaar. Hij gaat nog steeds uit zijn plaat, maar ik heb het idee dat hij uiteindelijk toch vaker eieren voor zijn geld kiest.

Ik heb het idee dat A heel erg opzag tegen groep 3, en al die onzekerheid er op een andere manier uitkwam. Nu school weer begonnen is, is de grootste heftigheid er wel af. Ik hoop heel erg dat we de ergste fase gehad hebben, want onze zomervakantie was (mede) hierdoor vrij matigjes ;(
Ja, klinkt inderdaad herkenbaar. Oh my, en jouw A is al bijna net zo oud als mijn oudste :D ik vind het ergens wel weer geruststellend dat er meer kleuters zijn die zo onmogelijk zijn, want dan is de mijne wellicht toch niet stuk en hoort het er toch bij.
Het is ook lastig dat elk kind zo verschillend is, mijn dochter is zó compleet anders, daardoor moet je als moeder ook steeds alles opnieuw leren :')

Nou ja, vooral bedankt iedereen dus voor de herkenning. En even een dikke kus voor @Schanu, het klinkt zeer pittig. Ik denk niet dat het bij ons zó erg is trouwens. Laten we maar even afwachten wat het terug naar school gaan voor verschil gaat maken :)
disclaimer
pi_201202621
Fijn dat je hier herkenning leest SQ!

Ik ben stiekem blij dat school hier niet aan traktaties doet bij verjaardagen.
De opvang wel, maar die 4x vind ik nog te overzien. Blij dat ik er voor kleuter vanaf ben!

N heeft 2 dagen bso erop zitten en dat ging best prima volgens mij. Ik ben heel benieuwd hoe het volgende week in combinatie met school gaat. Ik krijg de vuurdoop, want vriend is de halve week weg voor werk. Ik verwacht wel wat heftigheid in gedrag/prikkelbaarheid na zoveel nieuws.

Ook aangemeld voor zwemles inmiddels, maar dat zal nog wel een half jaar duren voor ze kan starten. Hebben jullie kleuters al ‘hobby’s’ naast school? Ik gun N wel iets van gym of dansen ofzo, maar zie het niet helemaal zitten om straks naast de zwemles nog een middag in de week ergens aan vast te zitten. :@ Ik heb maar 2 vrije middagen in de week; dus het moet ook maar net passen. Iets in het weekend heb ik ook nog wat weerstand tegen (op deze leeftijd).
pi_201202828
Gaan ze bij jou altijd samen ergens spelen of apart Madivi? Want het verbaasde me wel een beetje dat iemand ze wel allebei over de vloer wilde hebben. Ik weet niet of ik dat zo snel zou hebben gedaan, zeker zo vroeg in het jaar.

Hebben ze bij jullie één kleuterklas? Want hier gooien ze de kleuterklassen overhoop en maken ze combinaties voor groep 3 (bij mijn oudste al eerder, omdat ze toen een nieuwe 2/3 klas maakten). Wellicht dat ze dan niet bij die kinderen terecht komen. Jammer dat de ouders er niets mee doen. Maar zulk gedrag komt ook niet uit de lucht vallen denk ik dan maar, jonge kinderen doen vaak gewoon na wat ze zien. Mijn zoon laat zich overigens ook erg beïnvloeden door een jongen uit zijn klas, alles wat hij zegt is waarheid. Maar die zegt weinig echt rare dingen gelukkig.

Dat klinkt wel fijn Nolita, nooit meer trakteren :D Ik heb dat nog nooit gehoord eigenlijk, alleen in jehova kringen.

Ik zit in dezelfde 'spagaat' qua clubjes. Oudste heeft vorig jaar een cursus Ukelele gedaan, is vanwege de corona-maatregels gestopt en daarna gestart met zwemmen. De meiden zouden woensdag een proefles dansen hebben, maar ze zijn vergeten om te melden dat die niet door ging, en inschrijven voor de andere proefles op zaterdag was niet meer mogelijk (en wil ik ook liever niet. Weekend O+ ). Gelukkig heb ik wel andere lessen gevonden aan de andere kant van de wijk, maar die matchen niet met de skicursus van de oudste de komende paar weken, dus we moeten nog maar even kijken of ze daarna daarmee kunnen starten. Ik vind het maar een puzzel zo, ook omdat alles op de woensdagmiddag of zaterdagochtend is en ik me niet kan splitsen. En ik vind kinderen met tig clubjes ook een beetje zielig, maar het liefst zou ik mijn zoon op zwemmen, muziekles, scouting en voetbal hebben (de 1e moet, de 2e vind ik goed voor hem, de andere twee wil hij zelf graag proberen en vult elkaar ook mooi aan). Maar voor nu is het even zwemles en skiën. De meiden doen voorlopig dus nog niks.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201205049
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ken de theorie er achter wel. Maar het is niet alleen in situaties die al op het spits zijn gedreven. Als dat wel zo is helpt inderdaad niets meer, dan moet hij eerst uit zijn razernij komen en dat mag ook.
[..]
Ja, klinkt inderdaad herkenbaar. Oh my, en jouw A is al bijna net zo oud als mijn oudste :D ik vind het ergens wel weer geruststellend dat er meer kleuters zijn die zo onmogelijk zijn, want dan is de mijne wellicht toch niet stuk en hoort het er toch bij.
Het is ook lastig dat elk kind zo verschillend is, mijn dochter is zó compleet anders, daardoor moet je als moeder ook steeds alles opnieuw leren :')

Nou ja, vooral bedankt iedereen dus voor de herkenning. En even een dikke kus voor @:Schanu, het klinkt zeer pittig. Ik denk niet dat het bij ons zó erg is trouwens. Laten we maar even afwachten wat het terug naar school gaan voor verschil gaat maken :)
Dat is ook echt lastig ja. Hier ook 2 totaal verschillende karakters, waardoor we ook zo moeten zoeken wat werkt. Heb je eindelijk een soort van handleiding, werkt hij niet bij versie 2.0 }:|.

De jongste doet nu ook alleen zwemles. Hij heeft ook nog geen voorkeur tot nu toe. Oudste is fanatiek aan het turnen, 10 uur per week. Maar A heeft daar *iets* minder talent voor ;). Je kan bij ons in de buurt een oriëntatie doen voor muziekles, dan maak je kennis met verschillende instrumenten. Daar wil ik hem voor gaan opgeven. Mocht dat verder niks worden, ook goed. Ik denk dat hij scouting of toneel heel leuk zou vinden, maar dat durft hij nu nog niet zo goed. Misschien is judo ook wel iets voor hem.

[ Bericht 13% gewijzigd door Phaidra op 04-09-2021 08:59:38 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201207363
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 08:41 schreef Phaidra het volgende:
Heb je eindelijk een soort van handleiding, werkt hij niet bij versie 2.0 }:|.
Dit ja :{w

Hier voorlopig ook nog geen andere clubjes naast zwemles. Sowieso zijn wij niet echt van plan om voor en-en-en te gaan. Logistiek gezien trek ik dat niet, maar ik vind het ook gewoon niet zo nodig eigenlijk.
Een neefje van ons zit op zwemles, doet aan dansen, judo geloof ik en toen kwam-ie nog iets tegen waar ze ook serieus over na aan het denken waren.

Nu is mijn beeld vast ook vertekend omdat wij buiten schooltijden sowieso meer opvang nodig hebben dan zij, maar dan ben je toch gewoon constant heen en weer aan het rijden? :@
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201208325
Quoi gefeliciteerd met je grote jongen!


We hebben L eerst voor zwemles opgegeven, en verder nog even niks, dat heen en weer gefietst trek ik fysiek en emotioneel nu niet.
pi_201208500
Twix zit op zwemles en dat is voor nu genoeg, hij vraagt ook niet om andere dingen dus prima zo. Hij heeft zijn energie hard nodig om de week goed door te komen, heel benieuwd hoe dat komend schooljaar zal zijn.
pi_201213405
FF tot nu toe spelen ze idd samen ergens of komen de kindjes hier (meestal). In de loop van het jaar hoop ik ze vaker apart te laten spelen, maar ik stuur dat nog wel een beetje (kleinste is wat introverter en loopt beetje risico steeds overgeslagen te worden dan). Tot nu toe hoor ik van ouders terug dat ze rustig en gezellig spelen. Ze zitten overigens op een kleine school dus idd maar 1 klas groep 1/2, die soms na de kerst splitst, maar dit jaar is de groep niet zo groot. Volgend jaar gaan ze samen met dan groep 4.

Tav hobbies, de wachtlijst voor zwemmen is hier eeg lang (nog 150 kinderen voor ons), dus gaan ze nu wel iets doen (zelfverdediging). Maar gezien de vermoeidheid na school is 1 ding echt genoeg.

Ik denk dat het ook prima is om dingen na elkaar te doen. Straks zijn de zwemdiploma's binnen, dan kan er weer iets anders. Middagen om te ontspannen en vrij te spelen zijn ook waardevol voor hun ontwikkeling.
pi_201240759
T zit op kleutervoetbal, iedere zaterdagochtend. Hij start over een jaar met zwemles, dan zien we wel of twee dingen ook goed gaat. Als ie klaar is met zwemles, dan mag er weer wat anders. En mocht hij voetbal ooit niet meer willen, dan eventueel al eerder.

Ik was afgelopen zaterdag met T naar de bioscoop en dat was echt onwijs leuk. We keken Paw Patrol en hij wist nog allerlei details van toen hij een tijdje geleden met mijn man naar de bioscoop was. Was een mooie afsluiting van de vakantie, want vandaag begon hier school weer. Voor hem verandert er niet veel (hij zit in een gecombineerde groep 1/2, waarschijnlijk de komende twee jaar nog). Ik was wel helemaal trots dat zijn plant de zomervakantie heeft overleefd. Combinatie van een makkelijke plant en een kind dat nu al iets groenere vingers heeft dan zijn ouders...
  maandag 6 september 2021 @ 22:20:19 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201246111
Clubjes! Wij gaan richting een overdosis voor Max :D Maar hij wil ook heel graag. Hij doet nu judo en dat hoort bij school. Ik haal 'm dan dus een uurtje later op, want dat doet hij in de gymzaal van school. En hij zwemt op zondagochtend. En nu wil hij op smurfenvoetbal. Al weken. En nu gaan we dus kijken volgende week woensdag. Het is gratis, dus ook geheel vrijblijvend. We gaan zien of dit niet allemaal teveel is.

Wij hebben het verjaardagsweekend overleefd. Feestje was superleuk, familieverjaardag relaxed. Ertussendoor nog even zwemles. Vandaag weer naar school en daar verloor hij zijn eerste tand :o Wat is 'ie toch groot (en ook weer zo klein) O+

En mijn pijn is nu sinds pijnpoli meer onder controle en mijn man verloor gister zijn niersteen. Opa en oma :') :')
pi_201247228
Oja, die planten moet ik ook nog regelen… Daar ben ik voor die paar weken voor de vakantie maar niet aan begonnen. Spaart weer twee plantenlevens ;)

Ik dacht dat Max al begonnen was met voetbal Quoi? Of was dat eenmalig?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 7 september 2021 @ 08:04:44 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201248124
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:03 schreef FlyingFish het volgende:
Oja, die planten moet ik ook nog regelen… Daar ben ik voor die paar weken voor de vakantie maar niet aan begonnen. Spaart weer twee plantenlevens ;)

Ik dacht dat Max al begonnen was met voetbal Quoi? Of was dat eenmalig?
Dat was een open dag :P

Succes met de plantjes!
pi_201248568
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:20 schreef Quoi het volgende:

En mijn pijn is nu sinds pijnpoli meer onder controle en mijn man verloor gister zijn niersteen. Opa en oma :') :')
*O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201248662
Geïnspireerd door dit topic heb ik de kapitein net opgegeven voor een proeflesje judo hier in de buurt :D. Ik ben benieuwd of hij zoiets al kan (luisteren, nadoen, wachten ect), en daar komen we maar op een manier achter ^O^

Zwemles zal ook een keer moeten, maar daar wil ik zelf nog niet aan :@ _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201248984
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:20 schreef Quoi het volgende:

En mijn pijn is nu sinds pijnpoli meer onder controle en mijn man verloor gister zijn niersteen. Opa en oma :') :')
Wat fijn! Ik ben de afgelopen maanden ook weer in een dal beland met de pijn en pijnstillers doen eigenlijk te weinig. Nu heb ik andere medicatie (met de eerste week kneiters veel bijwerkingen) maar het lijkt alsof dat nu iets begint te doen. En l weer naar school helpt ook.
pi_201249324
Wat fijn dat de pijn minder is Quoi!
En naar dat jij er nu wel zo last van hebt Nazil :{

A zit nu alleen op zwemles, maar ze wil heel graag op...kunstschaatsen :D
Komt omdat ik dat vroeger heb gedaan en altijd naar de EK's, WK's enzo kijk. Mijn moeder stond vroeger altijd in de ijshal te kleumen met een kopje warme choco in haar handen en die wenste me alvast veel succes :')

We gaan volgende maand maar even kijken op de ijsbaan of ze het echt wil proberen c_/
pi_201250297
Hier is het alleen zwemles. Daar hebben we allemaal voorlopig voldoende aan. De slagwerkdocent kan bijna niet wachten om met Willem aan de slag te gaan, maar hij moet van mij nog even wachten (ik wil niet nog een slagwerker in huis }:| )

En sterkte voor de moeders met pijn. :* Ik heb dit weekend een ontstoken kaakholte gehad en die pijn duurde een weekend te lang.
pi_201250327
Slagwerk O+

Al zou ik het heel slecht trekken om dat geoefen in huis te hebben :%
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 7 september 2021 @ 11:27:37 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201250407
Ik negeer de zwemles ook nog. Geen idee van wachttijden hier. Maar wat mij betreft houden we het dit jaar gewoon bij school voor Jacob (niet in de laatste plaats omdat ik ook nog een baby en een baan heb).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201250735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:27 schreef Lemijn het volgende:
Ik negeer de zwemles ook nog. Geen idee van wachttijden hier. Maar wat mij betreft houden we het dit jaar gewoon bij school voor Jacob (niet in de laatste plaats omdat ik ook nog een baby en een baan heb).
Ja dat ook nog eens een keer :D

Ik vergeet soms in mijn plannen een beetje dat er over een maand of vier ook nog een baby extra rondloopt :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201250855
Slagwerk O+

Ik wil wel heel graag dat de jongens muziek gaan maken. Maar dan wel na zwemles. Dat is nu 1 keer per week, maar over een tijdje 2 keer. Dat lijkt me best druk al.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201252110
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:27 schreef Lemijn het volgende:
Ik negeer de zwemles ook nog. Geen idee van wachttijden hier. Maar wat mij betreft houden we het dit jaar gewoon bij school voor Jacob (niet in de laatste plaats omdat ik ook nog een baby en een baan heb).
Je kunt hem ook vast aanmelden. Als ze dan bellen dat Jacob aan de beurt is, kan je aangeven dat je liever nog wat langer wacht, dan blijft hij op de lijst staan (als het goed is). Wachttijden zijn best opgelopen door de sluiting van de zwembaden afgelopen winter.
pi_201254271
Wat @MevrouwCactus zegt is echt niet verkeerd @Lemijn. Hier is op korte termijn alleen plaats in een zwembad waar ik niet echt geweldige verhalen over hoor. Nu hebben we hem ingeschreven bij een zwemschool die heel populair is, daar werken ze ook met echt kleine groepjes.. Maar dan dus wel minimaal 12 maanden wachten. Ik vind 5,5 dus een prima leeftijd om te beginnen, maar we staan al wel ingeschreven. Bij de inschrijving kon ik aangeven wanneer we willen starten, dus als het goed is, is er september volgend jaar wel plek vrij.
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:08:23 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201259342
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:02 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ja dat ook nog eens een keer :D

Ik vergeet soms in mijn plannen een beetje dat er over een maand of vier ook nog een baby extra rondloopt :@

Hopelijk loopt 'ie niet meteen :P

Judo is echt heel erg leuk. Benieuwd hoe de kapitein het vindt! Ze begonnen wat spelenderwijs weken geleden, maar als ik 'm nu kom ophalen en door het raam spiek, weet ik niet wat ik zie. Best al profi. Er wordt ook elke dag hier thuis op een matje met een van ons gejudoot :') :P
pi_201263491
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:08 schreef Quoi het volgende:

[..]
Hopelijk loopt 'ie niet meteen :P

Judo is echt heel erg leuk. Benieuwd hoe de kapitein het vindt! Ze begonnen wat spelenderwijs weken geleden, maar als ik 'm nu kom ophalen en door het raam spiek, weet ik niet wat ik zie. Best al profi. Er wordt ook elke dag hier thuis op een matje met een van ons gejudoot :') :P
Dat zou freaky zijn :') :D

Ik ben benieuwd wat hij ervan vind, het is nogal een ongeleid overenthousiast projectiel dus we gaan het zien of hij zich een beetje kan handhaven in zo'n "strakke" omgeving (althans, zo doen ze het een beetje voorkomen op de site)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 9 september 2021 @ 10:49:15 #243
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201275730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Dat zou freaky zijn :') :D

Ik ben benieuwd wat hij ervan vind, het is nogal een ongeleid overenthousiast projectiel dus we gaan het zien of hij zich een beetje kan handhaven in zo'n "strakke" omgeving (althans, zo doen ze het een beetje voorkomen op de site)
Hier eindigden ze de les met gewoon een beetje met een skippybal gooien door de gymzaal. Ze doen tussendoor ook tikkertje geloof ik. Die ongeleide projectielen moeten soms ook echt even gewoon rauzen idd :')
pi_201285011
Mijn verse kleuter heeft de eerste week school erop zitten! Ze vond het iedere dag heel leuk, maar behalve niet kwebbelen onder het eten heeft ze nog niets geleerd zegt ze. :+

Ze plakt vanaf minuut 1 aan een meisje waarmee ze al sinds baby 2 dagen per week op de opvang heeft gezeten. We hadden ook gevraagd of ze bij haar in de klas kon komen dus fijn dat het idd nog goed klikt. Toen ik haar gister ophaalde kwam ze hand in hand met haar de school uit. O+
Vandaag vond ik een geknutseld kaartje in haar tas met de vraag of ze wil afspreken en het telefoonnummer van haar moeder. Zo schattig. O+
3,5 dag school en 2 middagen bso alleen maar samen spelen is blijkbaar nog niet genoeg voor ze haha.
pi_201285280
Ons Ysje zit nu ook een week op school. Ik was erg benieuwd hoe hij het zou vinden, omdat hij best verlegen kan zijn. Maar elke keer als we hem vragen hoe het was, roept hij enthousiast: leuk! En als we vragen wat er leuk was, krijgen we als antwoord: alles! O+ . Vandaag hadden we een kennismakingsgesprekje, met z'n twee (enorm lieve) kleuterjuffen. Zij zien ook dat hij erg timide/introvert is, maar ook dat hij z'n weg vindt, zelf spulletjes pakt en speelt en heel voorzichtig aansluiting zoekt bij wat jongetjes in de klas. Maar vooral zien ze ook hoe hij stralend iedere dag binnenkomt. Bij de BSO zeiden ze: hij lacht altijd! Daar zegt hij ook wat meer, maar dat komt omdat daar z'n altijd kwebbelende zus is en in haar bijzijn durft hij dan wel. O+ .

Erg fijn allemaal, want ik was een beetje bang dat hij het niet leuk zou vinden, maar hij is gewoon een stille genieter (tot hij loskomt, uiteraard, want zo kennen wij hem thuis :D ).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_201288566
Vanmorgen gingen we S. naar school brengen, die huppelt altijd vrolijk naar binnen.
Bij de deur stonden als gewoonlijk een aantal kleuters te huilen omdat ze naar huis willen ;(
En toen begon Mijm te huilen. Met dikke tranen. Ik dacht dat hij zich pijn had gedaan. ‘Ik wil gewoon op school blij-hijven.’ :'( O+

Nog 3 keer oefenen, daarna mag hij écht!
De juf gisteren vertelde dat het lijkt alsof hij al een jaar op school zit, vrolijk kletsen in de kring, meedoen met de activiteiten :) zo fijn dat ze allebei met zoveel plezier naar school gaan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:11:45 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201348500
Allemaal succesvolle schoolgangers ^O^ Zo belangrijk dat ze een beetje fijn starten.

Max verloor na een uur luchtkussen springen afgelopen zondag zijn 2e (wiebel)tand :o Tot zijn verdriet hebben we 'm niet gevonden, misschien wel doorgeslikt.

Ik vind dit snel gaan. Onder is nu dus officieel een fietsenrekje.
pi_201362685
Ik vind nu al twee tanden wisselen ook snel Quoi. O heeft ze allemaal nog, inclusief dode tand :(

Ik had Just Dance voor de meiden besteld na de teleurstelling van gecancelde dansles. Ze hebben super enthousiast mee gedaan. Er zit ook een jonge kinderstand op waardoor ze makkelijkere bewegingen krijgen (denk ik?). Voor de score rekent hij dan iig niet streng, al was dat sowieso niet echt van belang. Morgen als ze naar school zijn kan ik m zelf proberen ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201364612
@Quoi: meestal wisselen ze rond de 6 jaar pas, maar A had met 5,5 ook allebei de ondertanden eruit. Bij haar in de klas zat een meisje die met 5,5 al 6 tanden eruit had... dus het varieert nogal. Het is wel schattig trouwens O+

@FlyingFish: JustDance is leuk! Hier werd eindeloos "Dans van de Farao" geoefend. Ik deed gewoon mee (4 controllers hier :P) maar A won altijd, ook al vond ik mijn bewegingen een stuk beter (zeg ik he...) :') Die controllers doen dus niet altijd wat ze moeten doen...
pi_201364736
Kapteintje heeft zn proefles judo gehad. Ik twijfel een beetje of het bij hem past, aan de ene kant vind ik de "dicipline" ect wel zinvol. Aan de andere kant moest ie iedere keer hartverscheurend huilen als het de ander lukte om uit zijn greep te komen en hij dus "verloor". De andere kindjes (sommigen ook wel wat ouder) accepteerden dat gewoon maar kaptein stond steeds te brullen in de armen van de juf :D

Dat ie niet tegen zijn verlies kan wisten we al :D maar dat hij dat ook zo intens heeft terwijl anderen gewoon rustig doorgaan had ik nog nooit irl zien gebeuren.

Aan de ene kant denk ik dat hij het zo juist kan leren, aan de andere kant is het ook wel een flinke kluif voor zon juffrouw..

We gaan denk ik ook nog een andere sport proberen om te zien of hij dat ook leuk vind.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')