SPOILER: Voor de beginnende borduurheld!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste updates van de FOK borduurclan:
douche-eendje
Patapon
Cygne
[ Bericht 10% gewijzigd door Shandaly op 13-07-2021 11:22:55 ]Mama van Lars & Femke
Dit projectje heb ik ook liggenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yay! Een nieuw topic! Dankje Shandaly.
Ik heb mijn laatste Mucha af... raar hoor! Zal ze vanavond of morgen even posten. Moet er nog ééntje strijken en dan kunnen ze naar de lijstenmaker...
Ben al begonnen met een nieuw projectje, een kleintje, voor het eerst op evenweave, om dat uit te proberen.
Deze: [ afbeelding ]
Heb de eerste kruisjes gezet, maar ben nog geen fan geloof ik. Denk dat ik voor mijn eerstvolgende Grote Project
(deze) weer terug ga naar aida.
Ja daarom. En voor zover ik kan zien geen halve kruisjes of stiksteken. Ga alleen niet voor 14 ct, want dan zit ik met een lap van 2 meter op schootquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:33 schreef Shandaly het volgende:
Ik denk dat zeker voor zo'n mega-project aida ook echt veel fijner werkt.
Plus dat het toch een full-coverage patroon is, dus je ziet de stof toch niet uiteindelijk
Stofmaat inclusief 5 cm rand rondom 152.71 cm x 106 cm. En bij 20 ct 134.88 cm x 94 cmquote:
Oh ben benieuwd naar je Mucha's!! Heb je ze allemaal bij elkaar hangen dan (of is dat straks de bedoeling)?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yay! Een nieuw topic! Dankje Shandaly.
Ik heb mijn laatste Mucha af... raar hoor! Zal ze vanavond of morgen even posten. Moet er nog ééntje strijken en dan kunnen ze naar de lijstenmaker...
Ben al begonnen met een nieuw projectje, een kleintje, voor het eerst op evenweave, om dat uit te proberen.
Deze: [ afbeelding ]
Heb de eerste kruisjes gezet, maar ben nog geen fan geloof ik. Denk dat ik voor mijn eerstvolgende Grote Project
(deze) weer terug ga naar aida.
Lekker bezig! Ik heb voor vandaag ook weer een kleur-finish op mijn planning (parttime dag en kleuter heeft na school een verjaardagspartijtje van zijn vriendje dus die is pas tegen de avond thuisquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:27 schreef Shandaly het volgende:
@:Lijnloos: Ik zie net dat onze foto's in het vorige topic het al niet meer doen... linken vanaf Facebook gaat blijkbaar toch niet zo (lang) goed![]()
Zal mijn laatste update van gisteren dan toch maar 'gewoon' weer op imgur zetten dan:
[ afbeelding ]
Al 31 van de 90 kleurtjes klaar inmiddelsDat ECC werkt vooralsnog hartstikke fijn
Jazeker is dat verkrijgbaar. Breedte van de stoffen is vaak zo'n 160 cm. Lengte kan dan zo lang als men nodig heeft. De stof kan natuurlijk een kwart slag gedraaid worden wanneer nodig.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Stofmaat inclusief 5 cm rand rondom 152.71 cm x 106 cm. En bij 20 ct 134.88 cm x 94 cm
Is er eigenlijk wel stof verkrijgbaar in zo'n maat?
Ik ga vanmiddag denk ik even naar het fourniturenzaakje hier in het centrum. Ik wil toch met eigen ogen even zien hoe kriebelig het wordtquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:45 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Jazeker is dat verkrijgbaar. Breedte van de stoffen is vaak zo'n 160 cm. Lengte kan dan zo lang als men nodig heeft. De stof kan natuurlijk een kwart slag gedraaid worden wanneer nodig.![]()
Ik stik vrijwel al mijn projecten op evenweave 25ct 1 over 1. Wel echt mijn leesbril nodig ervoor.
Bedoel je deze?quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:21 schreef Evany het volgende:
Ik ben sinds lange tijd weer aan het borduren. Er stond hier altijd bovenaan in foto’s hoe je moest aanhechten. Helaas zie ik dit nu niet staan. Kan iemand het me uitleggen of de foto’s plaatsen voor me?
quote:
Ja van een afstand is het veel meer foto-achtig, maar dan wordt het weer te ver weg om hier een goede foto te postenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:14 schreef Cue_ het volgende:
Ach, ziet er sowieso toch leuk uit!
Maar moet zeggen ,vind hem wel mooi worden. Dat gezicht van Bassie is echt wel goed, die ogen enzo![]()
Ik ben de laatste tijd ook weer een beetje bezig. Zal ze wel weer eens op de foto zetten
Even voor mezelf de laatste updates die ik heb gegeven
CRE / Borduren #52 Al 50 topics vol steekjes! *O*
CRE / Borduren #52 Al 50 topics vol steekjes! *O*
Oh die fishtank schiet mooi op nu! Hij wordt echt heel tof!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:40 schreef Cue_ het volgende:
De vlinders (al een tijd niets meer aan gedaan)
[ afbeelding ]
De fishtank, sinds paar weken weer aan het oppakken
[ afbeelding ]
Merk nu wel echt verschil tussen uit de hand borduren (fishtank) en vanuit een frame (vlinders). De vlinders zijn een stuk netter, maar de fishtank is makkelijker voor mijn gevoel en sowieso wel sneller.
Die is schattig!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:35 schreef Mardy_Bum het volgende:
[ instagram ]
Net deze afgemaakt voor op de kamer van de kleine.
Bij jou lopen het aantal kleurtjes en het aantal kruisjes redelijk gelijk zo... beide ~30%quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:33 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn eigen update maar weer eens... nu 33 kleuren gedaan (van de 90) en ongeveer 31% van het totaal:
[ afbeelding ]
Wat een leuke!!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:35 schreef Mardy_Bum het volgende:
[ instagram ]
Net deze afgemaakt voor op de kamer van de kleine.
No way!!! Die verwachten we echt wel vaker dan dat hoorquote:Op donderdag 12 augustus 2021 14:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kom over 2 jaar wel een keer weer een update doen !
Snel nieuwe bestellen/kopen dusquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 06:48 schreef Patapon het volgende:
Ik hoop dat ik nummer 6 deze maand af krijg, maar 1 kleurtje is op.
Ja, heb nog een potje met lege bobbins, maar ik moet eerst even in mijn strengenvoorraad kijken of ik die kleuren daar niet tussen heb zitten. Misschien vanmiddag ff kijken. Druk met werk...El-cid week.quote:
Ja, ze zijn leuk om te zien, maar wat een k$t klus.....quote:
Ohjee daar heb ik ook echt een hekel aan. Ik vind stiksteken gewoon al vreselijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:52 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ja, ze zijn leuk om te zien, maar wat een k$t klus.....
3-kwartsteekjes, hele vervelende stiksteekjes en tot overmaat van ramp oneven geweven stof.
Ik haaaat stiksteken en door mijn matige ogen plaats ik ze altijd verkeerd ook. Nu zet mijn man ze.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Ohjee daar heb ik ook echt een hekel aan. Ik vind stiksteken gewoon al vreselijk.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:07 schreef Cygne het volgende:
[..]
Vorige week deze afgemaakt, mijn gezin in t-rexen.
[ afbeelding ]
Gelukkig valt een foutje daarin niet zo op.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ennn, ik heb m'n 1e pagefinish!
7842 steken, 1,17%
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het roze kader dus.
Die rand is wel echt hel in max colors.
Zo dan, fikse unit wel! Maar wordt wel tof hoor!!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
@:cygne, die is echt té cute
@:patapon,ze worden leuk die rendieren!! En stikstekenheb er nu gelukkig een zonder
.
7842 steken, 1,17%
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het roze kader dus.
Wat leuk met Pluk!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zit ongeveer halverwege nu geloof ik
[ afbeelding ]
De uil waar ik mee bezig was ga ik hierna weer mee verder. Deze is voor op mijn peuter zijn nieuwe kamer en de muur is nogal leeg
DAt is echt wel heel veel confetti zegquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
@:cygne, die is echt té cute
@:patapon,ze worden leuk die rendieren!! En stikstekenheb er nu gelukkig een zonder
.
7842 steken, 1,17%
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het roze kader dus.
Lol, nee niet lid van de groep, maar als ze mijn blog weet te vinden kan ze daar ook het patroon vinden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 08:23 schreef Donna het volgende:
@:Patapon
Ik heb geen idee of je ook lid bent van deze groep, maar iemand zoekt het Epic Pokémon patroon en deelt daarbij een screenshot van Pinterest met een pin van jouw blog haha.
https://www.facebook.com/groups/361117194226901
Ik heb iig gereageerd op haar post.
Echt leuk om te zien hoe het vordertquote:Op zondag 17 oktober 2021 10:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
@:Cygne, die tweede![]()
ik houd ervan.
Nou, hier schiet het ook lekker op
[ afbeelding ]
32.303 uit 671.328 kruisjes, 4,81%
Nog 113 pagina's te gaan
Je kan je foto hier uploadenquote:Op maandag 1 november 2021 14:16 schreef rebel-angel het volgende:
thanx voor de info over de markplaatsman
en ik wil heel graag een foto plaatsen maar ik weet niet meer hoe dat moet![]()
tijdje terug nog gedaan in een ander topic maar ben het gewoon kwijt.
ik was wel al lekker begonnen met m'n nieuwe werkje, maar omdat ik nog wat kleuren miste dacht ik nou dan pak ik alvast wat ik wel heb.
want een dag wachten tot de winkel open is is geen optie natuurlijk![]()
maar helaas daardoor ergen een fout gemaakt die niet te verbergen viel, dus maar even opnieuw begonnen, gelukkig was ik nog niet zo ver.
Ok ok ok!! Ik was op vakantie! Geduld!quote:Op maandag 1 november 2021 13:23 schreef Lijnloos het volgende:
Ik weet dat @:shandaly haar Virus inmiddels af heeft, showen!!!
Ik ben zelf bijna op 50%, hopelijk vandaag of morgen... Dan zal ik er ook weer een update ingooien.
ECC?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:11 schreef Lijnloos het volgende:
Oh dat met PK heb ik ook gedaan! zoveel makkelijker als je ECC doet
Thanx, dat was hem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:33 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je kan je foto hier uploaden
https://postimages.org/
Klik op kies een afbeelding.
Dan zoek je de afbeelding op je pc klik die aan en dan op openen klikken.
Pak dan de directe link en zet die in de IMG code [ img] link van de foto en en sluiten met [/img ] alles zonder spatie er tussen.
Extreme Cross Country... alle kruisjes van een kleur maken voordat je met de volgende kleur verder gaat, door het hele werk heen. Onmogelijk zonder PKquote:
Yeah had ik het toch goed gegoktquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:07 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Extreme Cross Country... alle kruisjes van een kleur maken voordat je met de volgende kleur verder gaat, door het hele werk heen. Onmogelijk zonder PK
Ik heb paar keer naar zon pinstitch gekeken, maar leek mij vooral veel werkquote:Op donderdag 4 november 2021 09:32 schreef Shandaly het volgende:
Heb pinstitches geleerd voor aanhechten, want die fijne loop method werkt natuurlijk niet bij borduren met 1 draadje. Voor afhechten blijft 'onder een paar lusjes doorhalen' toch beter werken.
Hier na nog 2 te gaan. Mooi hoorquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:01 schreef Patapon het volgende:
Ik heb ook weer wat geborduurd.
Bezig met rendier 7 van 9
[ afbeelding ]
Ik zal blij zijn als dit project af is.
Wat bijzonder.quote:Op zaterdag 20 november 2021 08:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik borduur niet, mijn moeder wel. Zij heeft voor mijn oudste een groot borduurwerk gemaakt van Thea Gouverneur. Ik was er al blij mee, maar in die tijd deed ik zelf helemaal niets aan handwerken. Inmiddels ben ik een paar jaar aan het haken, en ik ben mijn moeders werk steeds meer gaan waarderen
[ afbeelding ]
Ik kijk graag mee in dit topic, het is zo leuk om zo'n afbeelding te zien ontstaan!
Ik doe ook vrijwel alleen telpatronen. Voorbedrukte hooguit 'in opdracht' voor iemand, want leuk is anders imho. Voorbedrukte zijn vaak een stuk grover dan ik zelf zou borduren met een telpatroon. En m'n voornaamste reden: met een telpatroon is het gewoon heel duidelijk welk kruisje welke kleur moet hebben, en bij voorbedrukte stoffen kan het nog wel eens voor verschillende interpretaties vatbaar zijn... Daar kan ik niet zo goed tegenquote:Op dinsdag 23 november 2021 08:35 schreef Dotteke het volgende:
Mooi hoor dames, Zijn dat telpatronen of voorbedrukt?
Ja daarom hoop ik het ook weer op te pakken, alleen is mijn jongste nu 6 weken en is lekker aan het clusteren in de avondquote:Op zaterdag 20 november 2021 10:10 schreef Nanuke het volgende:
En toch is dat juist waarom ik weer heel veel borduur. Als de jongste dan spookt, leg ik het zo weer aan de kant. Terwijl met breien (wat ik eigenlijk nog even moet doen want het project moet eigenlijk volgende week af :x ) dan raak ik gefrustreerd omdat ik de tel van de toer dan kwijt raak, of de naald nog moet afmaken etc etc. Mijn Pokémon zit dan ook al op 8 procent. In dit tempo is hij over 10 jaar af.
Ik denk dat ik er nooit uit zal komen. Ik ben niet zo borduurheld, vind het heel mooi en heb ook wel eens een paastafelkleed gehaakt maar had ik sjablonen die ik er op kon strijken. Ik zou er met een tel patroon denk ik niet uitkomen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:17 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik doe ook vrijwel alleen telpatronen. Voorbedrukte hooguit 'in opdracht' voor iemand, want leuk is anders imho. Voorbedrukte zijn vaak een stuk grover dan ik zelf zou borduren met een telpatroon. En m'n voornaamste reden: met een telpatroon is het gewoon heel duidelijk welk kruisje welke kleur moet hebben, en bij voorbedrukte stoffen kan het nog wel eens voor verschillende interpretaties vatbaar zijn... Daar kan ik niet zo goed tegen![]()
Gefeliciteerd douche-eendje met de kleine nog.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja daarom hoop ik het ook weer op te pakken, alleen is mijn jongste nu 6 weken en is lekker aan het clusteren in de avond. Komt wel weer. Heb van de week in een verloren uurtje toch wat groen in Pluk kunnen zetten.
Met 6 weken dacht ik niet eens aan borduren, dus ik vind het knap.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja daarom hoop ik het ook weer op te pakken, alleen is mijn jongste nu 6 weken en is lekker aan het clusteren in de avond. Komt wel weer. Heb van de week in een verloren uurtje toch wat groen in Pluk kunnen zetten.
Wat jammer dat het plaatje niet werkt. Ik zie heb wel.quote:Op dinsdag 23 november 2021 14:57 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Je plaatje doet het (voor mij iig) niet..
Bedoel je deze?
[ afbeelding ]
If so... wat schattig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |