Ik herinner me dat vorig jaar drie ziekenhuizen in Italië in enkele maanden tijd ruim 2000 patienten met Guillain-Barré (na covid besmetting) hadden.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:52 schreef Molo het volgende:
[..]
GB treedt wel vaker op na vaccinaties of andere immuuntriggerende ziektes of ingrepen
We hebben juist gezien dat toeristen massaal het virus verspreiden. Nog niet zolang geleden de Britten in Portugal en Malta. Daar explodeerde het na een korte periode van Britse toeristen.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vind die eisen voor met name toeristen altijd vrij ver gaan. Het is wat mij betreft symbolisch want wel of niet besmette toeristen beïnvloeden de R eigenlijk helemaal niet. Die is vooral het resultaat van nationale maatregelen en immuniteitsgraad.
Maw, als ze de boel op orde hebben (hoge vaccinatiegraad en juiste maatregelen) dan is dat veerkrachtig genoeg om geen 'last' te hebben van toeristen.
En als ze de boel juist niet op orde hebben, dan kun je aan de voordeur eisen wat je wil, je zal toch echt binnenlands wat zaken moeten gaan verbeteren.
Dat is +3.07 (van 50.97 naar 54.04)quote:Op maandag 12 juli 2021 20:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geef het even 2 weken. Dan staat afgelopen week ook in de grafiek![]()
Maar een verdriedubbeling vanaf de voorgaande waarde vind ik toch wel een duidelijk signaal. Dan kan je niet spreken over een vlak verloop.
Iedereen weet dat dit voor de buhne is. Frankrijk heeft gazillion grensovergangen en die gaan ze echt niet bemannen met mega files tot gevolg. Doen ze misschien 1 weekend om iedereen bang te maken maar daarna kan je gewoon weer lekker doorreizen. Is puur om ervoor te zorgen dat de 'gewone man' wel even een testje gaat halen voorafgaand.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vind die eisen voor met name toeristen altijd vrij ver gaan. Het is wat mij betreft symbolisch want wel of niet besmette toeristen beïnvloeden de R eigenlijk helemaal niet. Die is vooral het resultaat van nationale maatregelen en immuniteitsgraad.
Maw, als ze de boel op orde hebben (hoge vaccinatiegraad en juiste maatregelen) dan is dat veerkrachtig genoeg om geen 'last' te hebben van toeristen.
En als ze de boel juist niet op orde hebben, dan kun je aan de voordeur eisen wat je wil, je zal toch echt binnenlands wat zaken moeten gaan verbeteren.
Daar zou ik me eerlijk gezegd als beleidsmaker ook echt totaal niet druk om maken en easy de afweging maken het op basis hiervan iig weer open te mikkenquote:Op maandag 12 juli 2021 20:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[..]
https://www.ons.gov.uk/pe(...)vid19/latestinsights
Voor Covid?quote:Op maandag 12 juli 2021 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
En hij gaat verplichte vaccinaties voor zorgpersoneel en wsl op termijn voor alle Fransen invoeren. Zei hij zojuist.
Het komt best regelmatig voor maar dat zijn wel echt hele hoge getallenquote:Op maandag 12 juli 2021 20:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik herinner me dat vorig jaar drie ziekenhuizen in Italië in enkele maanden tijd ruim 2000 patienten met Guillain-Barré (na covid besmetting) hadden.
"Overall, how happy did you feel yesterday?"quote:Op maandag 12 juli 2021 20:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar zou ik me eerlijk gezegd als beleidsmaker ook echt totaal niet druk om maken en easy de afweging maken het op basis hiervan iig weer open te mikken
Dat betekent dat de ingrediënten daarvoor al vóórdat die toeristen daar kwamen aanwezig waren. Anders was het bijna per definitie wel weer uitgedoofd. Elke haard is met één besmetting begonnen. Of die nu van een toerist komt of niet, dat doet er niet toe.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
We hebben juist gezien dat toeristen massaal het virus verspreiden. Nog niet zolang geleden de Britten in Portugal en Malta. Daar explodeerde het na een korte periode van Britse toeristen.
Dat wel ja, maar een feestje was het, tot aan de deceptie danquote:Op maandag 12 juli 2021 20:48 schreef RipCity het volgende:
[..]
"Overall, how happy did you feel yesterday?"
Dat zal wel totaal instorten vandaag
dat worden rellen!quote:Op maandag 12 juli 2021 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
En hij gaat verplichte vaccinaties voor zorgpersoneel en wsl op termijn voor alle Fransen invoeren. Zei hij zojuist.
Ja. Voor 15 sept moet je volledig ingeënt zijn als je in de zorg wil blijven werken.quote:
Bizarquote:Op maandag 12 juli 2021 20:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Voor 15 sept moet je volledig ingeënt zijn als je in de zorg wil blijven werken.
En een derde/extra vaccinatie vanaf september voor de kwetsbaren die in januari gevaccineerd zijn.
Als ik het goed verstaan heb.
Uiteraard, maar dat is met veel maatregelen zo toch?quote:Op maandag 12 juli 2021 20:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weer lekker veel schijnveiligheid erbij.
Dat is wel een beetje hoe het altijd gaat daar. Een groot deel van de bevolking met een compleet wantrouwen tegen de overheid die uiteindelijk dwang uit gaat oefenen waardoor er nog meer wantrouwen komt.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Toegangscontrole met QR code bij restaurants. Extra grenscontroles voor toeristen uit een risico gebied (hij zei nog net niet 'met een geel kenteken'quote:
Schrap dat, ik had het me volledig verkeerd herinnerd.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Het komt best regelmatig voor maar dat zijn wel echt hele hoge getallen
Tja, overal certificaten controleren, je weet nu al dat zoiets toch in de praktijk amper gaat gebeuren. Ook dit is weer wachten op het eerste gesjoemel, door de vingers zien of een uitbraak ergens ondanks dat iedereen zogenaamd 'veilig' was.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat is met veel maatregelen zo toch?
LOLquote:Op maandag 12 juli 2021 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Toegangscontrole met QR code bij restaurants. Extra grenscontroles voor toeristen uit een risico gebied (hij zei nog net niet 'met een geel kenteken'). Zelf je tests betalen.
Ook voor transit.
Ja dat klinkt logischerquote:Op maandag 12 juli 2021 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Schrap dat, ik had het me volledig verkeerd herinnerd.![]()
Was blijkbaar 1 geval per 200 a 300 covid patienten...
Ik vermoed na zwarte zaterdag.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:56 schreef Molo het volgende:
[..]
LOL
Lekker dan, ben benieuwd wanneer ze dat dan weer gaan afschalen.
Klinkt bizar iig en ik slip Frankrijk wel gewoon een tijdje
Was toch al niet waard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |