Dat is ook nog steeds niet goed doorgegeven vanuit de huisartsen dus dat weet niemand. Kan positief of negatief uitpakkenquote:Op maandag 12 juli 2021 19:13 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Oorspronkelijk de AZ-groep via de huisarts. Vind daar nergens cijfers van terug. De "weigerboomers" in die groep konden later voor Pfizer of Moderna bij de GGD terecht.
"
Of er hoeven niet in allerijl systemen opgezet te worden. Registratie van griepprik ging prima.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is ook nog steeds niet goed doorgegeven vanuit de huisartsen dus dat weet niemand. Kan positief of negatief uitpakken
Hopelijk gaan de huisartsen nooit meer zo massaal vaccineren, laat dat maar aan de GGD over. Die kunnen het wél
Het blijft een gok. Denk dat veel landen gaan kijken hoe dat uitspeelt.quote:
Remind me againquote:Op maandag 12 juli 2021 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, 2 weken geleden stonden wij er fantastisch voor en gooiden we vrijwel alles open.
Reken ik het zelf wel weer uitquote:Op maandag 12 juli 2021 19:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Twee keer de helft: https://coronabeeld.nl/
En tussen de 500.000 en 1 miljoen die (vastgesteld) corona hebben gehad die maar 1 prik nodig hebben. Maar idd, dat lijkt me aardig in de buurt. Denk dat huisartsen bij elkaar zo rond de 750k prikken gezet hebben, die tellen ook mee denk.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Reken ik het zelf wel weer uit
15 miljoen boven de 12 jaar
80% bereidheid
= 24 miljoen prikken - aantal Janssen (om niet dubbel te tellen) (1 miljoen ongeveer ??)
= 23 miljoen - 18 miljoen gezet
= 5 miljoen
Met een tempo van 1,25miljoen per week zijn we eigenlijk half augustus klaar
Bereidheid van 90% betekend 17 dagen langer prikken
De vraag is echt hoe slecht we er nu voor staan. Worden er meer besmette personen gevonden of komen er echt veel meer mensen met klachten? De rioolwatermetingen blijven nog steeds vrijwel vlak, dus een (ongefundeerde) aanname zou kunnen zijn dat dit bijvangst is wat er al was.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, 2 weken geleden stonden wij er fantastisch voor en gooiden we vrijwel alles open.
Dat weet ik niet en eerlijk gezegd denk ik dat we pas over 1-2 weken wat de echte uitwerking hiervan is als de opnames wel of niet significant oplopen.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is echt hoe slecht we er nu voor staan. Worden er meer besmette personen gevonden of komen er echt veel meer mensen met klachten? De rioolwatermetingen blijven nog steeds vrijwel vlak, dus een (ongefundeerde) aanname zou kunnen zijn dat dit bijvangst is wat er al was.
Klopt, denk dat VK ook nog wel net te vroeg doet. Net als dat wij hebben gedaan. Hadden nog even moeten wachten, maar daarna ook echt loslaten en niet meteen in /panicmode gaan als de cijfers stijging laten zien.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:16 schreef Celestien het volgende:
[..]
Het blijft een gok. Denk dat veel landen gaan kijken hoe dat uitspeelt.
Waarbij dat voor 95% ook goed gegaan is. Alleen de TvT-indoorgelegenheden is uitgelopen op een ware catastrofe.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou je graag willen vertellen dat het door het vele testen komt dat er meer besmettingen aan het licht komen, maar denk eigenlijk dat het er echt meer zijn dan, pak 'm beet, 2 weken geleden. Er zijn meer mensen besmet geraakt door de versoepelingen.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is echt hoe slecht we er nu voor staan. Worden er meer besmette personen gevonden of komen er echt veel meer mensen met klachten? De rioolwatermetingen blijven nog steeds vrijwel vlak, dus een (ongefundeerde) aanname zou kunnen zijn dat dit bijvangst is wat er al was.
Als iedereen die mag straks gevaccineerd is, dan moeten ze alles loslaten. Als het dan niet is, wanneer wel?quote:Op maandag 12 juli 2021 19:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klopt, denk dat VK ook nog wel net te vroeg doet. Net als dat wij hebben gedaan. Hadden nog even moeten wachten, maar daarna ook echt loslaten en niet meteen in /panicmode gaan als de cijfers stijging laten zien.
Ik geloof direct dat er meer mensen besmet zijn geraakt. Ik vraag me alleen wel af of het er echt zoveel zijn als nu gepresenteerd wordt omdat de data nogal vertekend is. GGD is gestopt met de antigeentest en naar PCR gegaan en kan dus meer (inactieve) positieven oppakken, testen voor vakantie erbij gekomen, positieven uit testen voor toegang, positieven uit BCO na TVT en nog een aantal dingen. Er zijn teveel variabelen tegelijk veranderd waardoor je niet meer zomaar kunt extrapoleren.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:30 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik zou je graag willen vertellen dat het door het vele testen komt dat er meer besmettingen aan het licht komen, maar denk eigenlijk dat het er echt meer zijn dan, pak 'm beet, 2 weken geleden. Er zijn meer mensen besmet geraakt door de versoepelingen.
Daar zijn we nog wel bijna 2 maanden bij verwijderd.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:32 schreef Celestien het volgende:
[..]
Als iedereen die mag straks gevaccineerd is, dan moeten ze alles loslaten. Als het dan niet is, wanneer wel?
Misschien niet, maar van 500 naar 13.000? Dat is wel een substantiële sprong.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat er meer mensen besmet zijn geraakt. Ik vraag me alleen wel af of het er echt zoveel zijn als nu gepresenteerd wordt omdat de data nogal vertekend is. GGD is gestopt met de antigeentest en naar PCR gegaan en kan dus meer (inactieve) positieven oppakken, testen voor vakantie erbij gekomen, positieven uit testen voor toegang, positieven uit BCO na TVT en nog een aantal dingen. Er zijn teveel variabelen tegelijk veranderd waardoor je niet meer zomaar kunt extrapoleren.
Werd nooit (enigszins compleet of vanquote:Op maandag 12 juli 2021 19:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of er hoeven niet in allerijl systemen opgezet te worden. Registratie van griepprik ging prima.
Ik had meer begrip gehad als ze hadden gezegd dat ze pas gaan versoepelen als iedereen die wil volledige gevaccineerd was. Nu zijn ze weer aan het zwabberen en is er nogmaals, zoals sinds maart 2020, geen duidelijk beleid.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zijn we nog wel bijna 2 maanden bij verwijderd.
Hoop ook niet dat ze zó lang wachtenquote:Op maandag 12 juli 2021 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zijn we nog wel bijna 2 maanden bij verwijderd.
Zat mensen nemen nog steeds twee prikken om.geen gezeik te hebben met reizenquote:Op maandag 12 juli 2021 19:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
En tussen de 500.000 en 1 miljoen die (vastgesteld) corona hebben gehad die maar 1 prik nodig hebben. Maar idd, dat lijkt me aardig in de buurt. Denk dat huisartsen bij elkaar zo rond de 750k prikken gezet hebben, die tellen ook mee denk.
Dit is wel relevant overigens. Ik hoorde van iemand dat haar collega zich liet testen na in contact te zijn gekomen met een positief iemand, terwijl ze al Long Covid heeft. Ja nogal logisch dat de test positief uitkomt dan.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat er meer mensen besmet zijn geraakt. Ik vraag me alleen wel af of het er echt zoveel zijn als nu gepresenteerd wordt omdat de data nogal vertekend is. GGD is gestopt met de antigeentest en naar PCR gegaan en kan dus meer (inactieve) positieven oppakken, testen voor vakantie erbij gekomen, positieven uit testen voor toegang, positieven uit BCO na TVT en nog een aantal dingen. Er zijn teveel variabelen tegelijk veranderd waardoor je niet meer zomaar kunt extrapoleren.
Hoe verklaar je dan vrij vlakke rioolmetingen?quote:Op maandag 12 juli 2021 19:30 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik zou je graag willen vertellen dat het door het vele testen komt dat er meer besmettingen aan het licht komen, maar denk eigenlijk dat het er echt meer zijn dan, pak 'm beet, 2 weken geleden. Er zijn meer mensen besmet geraakt door de versoepelingen.
Zonder gekheid, maar als we de besmettingen kunnen terugdringen terwijl er nog best veel mogelijk is, dan is dat gewoon goed nieuws.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarbij dat voor 95% ook goed gegaan is. Alleen de TvT-indoorgelegenheden is uitgelopen op een ware catastrofe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |