abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200827878
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:40 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

staat de software dat toe?
De auto's waarin ik heb gereden wel anders zou ik het natuurlijk niet zeggen :wtf:
Facts don't care about your feelings
pi_200827988
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De auto's waarin ik heb gereden wel anders zou ik het natuurlijk niet zeggen :wtf:
Ik mag toch hopen dat dit vanaf een bepaalde snelheid onmogelijk gemaakt is.
Het enige wat ie doet is de polariteit omschakelen. Voor het onder controle houden van de auto kon het nog weleens meer gevolgen hebben ;)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200828713
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:55 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat dit vanaf een bepaalde snelheid onmogelijk gemaakt is.
Het enige wat ie doet is de polariteit omschakelen. Voor het onder controle houden van de auto kon het nog weleens meer gevolgen hebben ;)
Aangezien het allemaal software is en niet een pook die je in een vakje ramt, zal dat uitgeschakeld zijn. Ik heb weleens verkeerd gedrukt toen ik 100 reed en dan pakt ie het niet.
Facts don't care about your feelings
pi_200884449
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:24 schreef spectrumanalyser het volgende:

Als je met hoog toerental de koppeling laat schieten dan krijgt de bak een flinke klap. Dan sloop je op den duur een synchromesh ring. Dit onderdeel moet het verschil in toerentallen opvangen bij het schakelen. Als je een synchro.ring gesloopt hebt dan merk je dit door gekraak bij het schakelen.

Die sloop je ook door de pook als een dolle Parkinson-patient van links naar rechts te rammelen in zijn vrij, wat sommige mensen nogal eens doen. Dat heeft mijn rij-instructeur mij destijds meteen afgeleerd.

Met de voet op de koppeling bij het verkeerslicht stil staan deed ik tot een aantal jaren geleden ook altijd, heb mezelf toen aangeleerd de auto standaard in de vrij te zetten en pas weer de 1e versnelling in te schakelen bij het omspringen van het verkeerslicht of kort daarvoor als ik weet hoe de verkeerssituatie lokaal geregeld is.

[ Bericht 15% gewijzigd door Garfield1985 op 12-08-2021 22:33:10 ]
pi_200885368
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 22:25 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Met de voet op de koppeling bij het verkeerslicht stil staan deed ik tot een aantal jaren geleden ook altijd, heb mezelf toen aangeleerd de auto standaard in de vrij te zetten en pas weer de 1e versnelling in te schakelen bij het omspringen van het verkeerslicht of kort daarvoor als ik weet hoe de verkeerssituatie lokaal geregeld is.
Als je die paar euro die een koppeling kost belangrijker vindt dan je eigen leven en dat van je passagiers, dan heb je het jezelf top aangeleerd. Lekker als een projectiel het kruispunt op schieten als iemand je aantikt, je moet het maar willen.

Rijden in zijn vrij is ook een geweldig idee. Kan je lekker anticiperen maar niet heus.

Een tip om ook aan te leren: bergaf ook altijd in zijn vrij gaan, dat remmen op de motor belast je motor en platen en dat moet je niet willen.
pi_200885399
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:08 schreef WeCanDoIt het volgende:
Want hoe gaat een versnellingsbak eigenlijk kapot? Je doet er niks raars mee lijkt het.
Slecht onderhoud, slechte bak in het algemeen, mensen die als een idioot van links naar rechts rammen om de haverklap om te kijken of hij in zijn vrij staat, verkeerde versnelling kiezen, hand op de pook laten rusten en weet ik wat meer.
pi_200885647
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 23:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Slecht onderhoud, slechte bak in het algemeen, mensen die als een idioot van links naar rechts rammen om de haverklap om te kijken of hij in zijn vrij staat, verkeerde versnelling kiezen, hand op de pook laten rusten en weet ik wat meer.
Een bak sloop je door met veel gas de koppeling te laten schieten, of veelvuldig snel van rijrichting te wisselen.

Ik zie niet in hoe je anders een versnellingsbak sloopt.
hand op de pook en links naar rechts doen niets in de bak zelf. Is zeker niet netjes maar dat terzijde.
Rij-instructeurs zijn er fel op aangezien je die hand aan het stuur moet hebben.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 23:38:04 #33
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200885770
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 23:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als je die paar euro die een koppeling kost belangrijker vindt dan je eigen leven en dat van je passagiers, dan heb je het jezelf top aangeleerd. Lekker als een projectiel het kruispunt op schieten als iemand je aantikt, je moet het maar willen.

Rijden in zijn vrij is ook een geweldig idee. Kan je lekker anticiperen maar niet heus.

Een tip om ook aan te leren: bergaf ook altijd in zijn vrij gaan, dat remmen op de motor belast je motor en platen en dat moet je niet willen.
Spiegels. Leer ze gebruiken.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200885837
quote:

[..]

Dat zal ook gebeuren als je met ingetrapte koppeling bij het stoplicht staat. Het is niet bepaald een reflex om het koppelingspedaal los te laten als iemand achterin rijdt.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 23:46:04 #35
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200885870
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 23:43 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Dat zal ook gebeuren als je met ingetrapte koppeling bij het stoplicht staat. Het is niet bepaald een reflex om het koppelingspedaal los te laten als iemand achterin rijdt.
Dan nog zal de auto afslaan bij zo'n abrupte beweging.
pi_200885900
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 22:25 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Die sloop je ook door de pook als een dolle Parkinson-patient van links naar rechts te rammelen in zijn vrij, wat sommige mensen nogal eens doen. Dat heeft mijn rij-instructeur mij destijds meteen afgeleerd.
Bij het links-rechts bewegen van de pook, beweeg je alleen tussen de selectorstangen. De synchromeschen doen pas mee bij de voor/achter beweging, het moment dat daadwerkelijk een versnelling wordt geselecteerd.

Natuurlijk heb je op deze manier wel kans dat de speling op de pook zelf wat groter wordt.
pi_200886211
quote:

[..]

Zeker nooit met oververhitte remmen onderaan een berg gekomen?
Dat is levensgevaarlijk man.
In de bergen altijd remmen op de motor.
pi_200887748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 00:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Zeker nooit met oververhitte remmen onderaan een berg gekomen?
Dat is levensgevaarlijk man.
In de bergen altijd remmen op de motor.
Je meent het?
pi_200887761
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 23:43 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Wat denk je wat er gebeurd als je onverwacht voor je donder gereden wordt? Dat je voet lekker op de koppeling blijft staan?
pi_200887775
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 23:38 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Spiegels. Leer ze gebruiken.
Jij kijkt constant in je spiegels als je voor een stoplicht staat? Rijd je pas bij de 4e keer groen weg denk ik?
pi_200887786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je meent het?
Yep, warme remmen werken ook minder goed.
Hier in Nederland is het niet zo'n probleem met die paar heuvels.
Maar als je in serieuze bergen gaat rijden moet je toch echt je rijgedrag aanpassen.
Maar je hoeft mij niet te geloven natuurlijk :P
https://www.anwb.nl/auto/(...)orijden-in-de-bergen
pi_200887856
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat denk je wat er gebeurd als je onverwacht voor je donder gereden wordt? Dat je voet lekker op de koppeling blijft staan?
Ja.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:02:42 #43
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200889890
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Jij kijkt constant in je spiegels als je voor een stoplicht staat? Rijd je pas bij de 4e keer groen weg denk ik?
Sommige mensen letten wel op tijdens het rijden, zoals je ook geleerd wordt. Als motorrijder voor het stoplicht doe je niet anders in elk geval.

Fijn om weer te vernemen waarom ik geen rijbewijs meer heb.
pi_200891844
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 23:48 schreef Dingest het volgende:
Bij het links-rechts bewegen van de pook, beweeg je alleen tussen de selectorstangen. De synchromeschen doen pas mee bij de voor/achter beweging, het moment dat daadwerkelijk een versnelling wordt geselecteerd.

Natuurlijk heb je op deze manier wel kans dat de speling op de pook zelf wat groter wordt.
Wat zal er dan eerder versleten zijn?
De pook die je regelmatig even links-rechts wiebelt of de handrem die je steeds zonder het knopje in te drukken aantrekt?

En zal dat wiebelen significant meer slijtage opleveren naast alle links-rechts beweging tijdens het normale schakelen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_200893554
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Yep, warme remmen werken ook minder goed.
Hier in Nederland is het niet zo'n probleem met die paar heuvels.
Maar als je in serieuze bergen gaat rijden moet je toch echt je rijgedrag aanpassen.
Maar je hoeft mij niet te geloven natuurlijk :P
https://www.anwb.nl/auto/(...)orijden-in-de-bergen
Sarcasme herkennen is niet jouw unieke kwaliteit of wel?
pi_200893573
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:02 schreef Fcu030 het volgende:

[..]
Sommige mensen letten wel op tijdens het rijden, zoals je ook geleerd wordt. Als motorrijder voor het stoplicht doe je niet anders in elk geval.

Fijn om weer te vernemen waarom ik geen rijbewijs meer heb.
Je kan nog zo goed opletten, als iemand tegen je aan rijdt is het gewoon klaar.
pi_200893583
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Ja.
Je bent uniek, want ik geef je op briefje dat zo’n beetje iedereen van de koppeling afschiet als er iemand achterin kachelt.
pi_200893586
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Sarcasme herkennen is niet jouw unieke kwaliteit of wel?
Haha fuck, beter ff stoppen met drinken.
pi_200893601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Haha fuck, beter ff stoppen met drinken.
Ok gelukkig, je bent een snelle leerling ;)
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:04:20 #50
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200895457
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je kan nog zo goed opletten, als iemand tegen je aan rijdt is het gewoon klaar.
Dat bedoel ik Hans. Jezus.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')