abonnement Unibet Coolblue
pi_200284200
Mag iemand zomaar een inname- en uitgavepunt voor pakketjes (van DHL/UPS/DPD/etc.) runnen vanuit een tussenwoning? Je zadelt je buren op met een komen en gaan van bussen van pakketdiensten en klanten dag in, dag uit. Is het juridisch gezien in orde om zoiets te doen vanuit een pand met een woonbestemming? Hoor graag als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen!
pi_200284305
heb je daar echt last van?

het komen en gaan van bussen valt wel mee, al zijn ze pakketpunt voor dhl, postnl en gls, dan nog komen er maar 3 busjes per dag langs rijden.

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2021 15:58:47 ]
pi_200284368
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:57 schreef Banaanvragen het volgende:
heb je daar echt last van?

het komen en gaan van bussen valt wel mee, al zijn ze pakketpunt voor dhl, postnl en gls, dan nog komen er maar 3 busjes per dag langs rijden.
Je hebt tegenwoordig ook van die punten waar mensen hun pakjes af kunnen laten gooien.

Dan zijn het dus 3 busjes plus tig mensen die hun auto op de stoep gooien om hun pakketje op te halen of af te geven
pi_200284428
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:57 schreef Banaanvragen het volgende:
heb je daar echt last van?

het komen en gaan van bussen valt wel mee, al zijn ze pakketpunt voor dhl, postnl en gls, dan nog komen er maar 3 busjes per dag langs rijden.
Ik heb er inderdaad last van. Ik denk dat er minstens 10 busjes per dag langs komen en ik kan niet de deur uitstappen zonder oog in oog te staan met klanten die pakketjes komen brengen of halen. Die spreken je soms ook ongewenst aan. Ik zou het mijn buren niet aandoen.

Maar ontopic, mag dit gewoon?
pi_200284455
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:03 schreef JuzzMuzz het volgende:
Maar ontopic, mag dit gewoon?
Ja
  vrijdag 9 juli 2021 @ 16:05:06 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200284458
Bij ons in het dorp was er ook 1tje die zoiets deed.

Waarom zou het niet mogen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200284486
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:05 schreef kanovinnie het volgende:
Bij ons in het dorp was er ook 1tje die zoiets deed.

Waarom zou het niet mogen?
Vanwege de bestemming. Mag ik ook een slager runnen vanuit een woonhuis? Of een smartshop? Waar ligt de grens?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 16:08:43 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200284521
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:07 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Vanwege de bestemming. Mag ik ook een slager runnen vanuit een woonhuis? Of een smartshop? Waar ligt de grens?
Geen idee.

Er zijn genoeg kapsters, massagesalonnen, beautysalonnen en weet ik wat nog allemaal wat vanuit huis wordt gerunt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200284555
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Geen idee.

Er zijn genoeg kapsters, massagesalonnen, beautysalonnen en weet ik wat nog allemaal wat vanuit huis wordt gerunt.
Klopt inderdaad. Maar deze activiteiten leiden meestal niet tot tientallen bewegingen per dag. Iemand die wel weet waar de grens ligt of wat het criterium is?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 16:12:53 #10
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200284596
:Z
Protège moi de mes désirs.
pi_200284612
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:11 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Maar deze activiteiten leiden meestal niet tot tientallen bewegingen per dag. Iemand die wel weet waar de grens ligt of wat het criterium is?
Dat ligt dus aan het bestemmingsplan van de gemeente en hoe rekkelijk de gemeente daarin is. Een accountant die op zijn zolderkamertje gaat zitten mag overal vanuit huis werken. Bij een drukbezette kapper kan dat per gemeente verschillen.

Dit zegt bijvoorbeeld Amsterdam over de afhaalpunten:
quote:
Binnen een woonbestemming zijn afhaalpunten voor internetaankopen beperkt toelaatbaar via de ‘bedrijf aan huisregeling’ in het bestemmingsplan. Als dat ontbreekt kan een omgevingsvergunning aangevraagd worden voor een ‘bedrijf aan huis’, waar getoetst wordt aan onder andere verkeers- en publieksaantrekkende werking en andere effecten die het woon- en leefklimaat niet onaanvaardbaar mogen aantasten.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 16:13:42 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200284614
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:57 schreef Banaanvragen het volgende:
heb je daar echt last van?

het komen en gaan van bussen valt wel mee, al zijn ze pakketpunt voor dhl, postnl en gls, dan nog komen er maar 3 busjes per dag langs rijden.
Ik zou er op een gegeven moment wel klaar mee zijn met al die auto's en busjes voor de deur. Want iedereen komt uit het werk nog even snel het pakketje ophalen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 16:16:41 #13
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_200284670
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Geen idee.

Er zijn genoeg kapsters, massagesalonnen, beautysalonnen en weet ik wat nog allemaal wat vanuit huis wordt gerunt.
Jep, dat denk ik dus ook. Beetje on-par met dat soort zaakjes.
pi_200284706
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:11 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Maar deze activiteiten leiden meestal niet tot tientallen bewegingen per dag. Iemand die wel weet waar de grens ligt of wat het criterium is?
Je gemeente weet dat wss wel
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_200284712
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:12 schreef arvensis het volgende:
:Z
Misschien moet je andere topics aanklikken
pi_200284724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:18 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Misschien moet je andere topics aanklikken
misschien moet je gewoon niet lopen zeiken?
Je kan ook overal een probleem van maken, boeie dat je mensen tegen komt als je de deur uit loopt

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2021 16:20:10 ]
pi_200284747
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:19 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

misschien moet je gewoon niet lopen zeiken?
Lees even de laatste zin van mijn openingspost. Heb verder geen interesse in je meninkje
pi_200284796
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:21 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Lees even de laatste zin van mijn openingspost en ga dan weer verder rukken op je zonderkamertje
Meteen agressief doen op het moment dat je tegengeluid krijgt? pfff wat een misselijke vent ben jij zeg, ik weet al precies wat voor iemand jij bent :') :r

het antwoord is al gegeven, ja dat mag gewoon
pi_200284820
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:24 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]
het antwoord is al gegeven, ja dat mag gewoon
Nee, dat ligt dus aan de gemeente waar je woont en hoeveel overlast het veroorzaakt t.o.v. het reguliere woonverkeer

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2021 16:27:11 ]
pi_200284838
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nee, dat ligt dus aan de gemeente waar je woont
Dank je, ga even verder op onderzoek!
pi_200284985
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:21 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Lees even de laatste zin van mijn openingspost. Heb verder geen interesse in je meninkje
Moet je vooral een topic op een forum openen met een vraagje
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_200285104
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:34 schreef marsan het volgende:

[..]

Goh wat een verrassing: je moet t even navragen bij je gemeente.
Was echt nodig om vraagje te stellen.
De gemiddelde gemeente heeft hier ook geen idee van natuurlijk. Dan scheelt het wel als je enigszins weet wat de context is als je ze gaat bellen.

Ik vind aan de ene kant die pakketpunten wel een uitkomst, want het betekent minder vervoersbewegingen van die busjes. Maar als jij op een rustig woonerfje woont met je kleine kinderen en opeens komen er dagelijks 30 auto's extra langsrijden, kan ik me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. En zo kan ik me nog wel wat situaties voorstellen dat het vooral overlast geeft.
pi_200285140
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:40 schreef Heph844 het volgende:

[..]

De gemiddelde gemeente heeft hier ook geen idee van natuurlijk. Dan scheelt het wel als je enigszins weet wat de context is als je ze gaat bellen.

Ik vind aan de ene kant die pakketpunten wel een uitkomst, want het betekent minder vervoersbewegingen van die busjes. Maar als jij op een rustig woonerfje woont met je kleine kinderen en opeens komen er dagelijks 30 auto's extra langsrijden, kan ik me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. En zo kan ik me nog wel wat situaties voorstellen dat het vooral overlast geeft.
Ja maar die hele context ontbreekt in zn vraag. Dr vraag was zo algemeen dat je er totaal niets anders over kunt zeggen dan "bel je gemeente"
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_200285166
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:42 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja maar die hele context ontbreekt in zn vraag. Dr vraag was zo algemeen dat je er totaal niets anders over kunt zeggen dan "bel je gemeente"
Hoe kan ik het met je goedmaken?
pi_200285187
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:44 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Hoe kan ik het met je goedmaken?
Door het antwoord van de gemeente te posten. Dan heeft een ander er later mss iets aan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_200285242
Maar ff zondet gekheid: ik hoop dat je een duidelijk antwoord krijgt en dat de overlast minder wordt. Kan me voorstellen dat t knap irritant is.

En uitkomst zou ik ook graag gepost zien.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_200285687
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:47 schreef marsan het volgende:
Maar ff zondet gekheid: ik hoop dat je een duidelijk antwoord krijgt en dat de overlast minder wordt. Kan me voorstellen dat t knap irritant is.

En uitkomst zou ik ook graag gepost zien.
Dank je. Zal het wel laten weten. Mocht er in de tussentijd iemand zijn die er persoonlijke ervaringen mee heeft hoor ik het alsnog graag ^O^
  vrijdag 9 juli 2021 @ 17:23:37 #28
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200285887
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:03 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Ik heb er inderdaad last van. Ik denk dat er minstens 10 busjes per dag langs komen en ik kan niet de deur uitstappen zonder oog in oog te staan met klanten die pakketjes komen brengen of halen. Die spreken je soms ook ongewenst aan. Ik zou het mijn buren niet aandoen.

Maar ontopic, mag dit gewoon?
En ze doen maar alsof t allemaal aan mij leg
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200286833
10 bussen en de hele dag klanten is vaak wel vergunningsplichtig. Maar het is niet vast gedefinieerd en verschilt per gemeente.
.
pi_200288657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:52 schreef JuzzMuzz het volgende:
Mag iemand zomaar een inname- en uitgavepunt voor pakketjes (van DHL/UPS/DPD/etc.) runnen vanuit een tussenwoning? Je zadelt je buren op met een komen en gaan van bussen van pakketdiensten en klanten dag in, dag uit. Is het juridisch gezien in orde om zoiets te doen vanuit een pand met een woonbestemming? Hoor graag als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen!
Lijkt me dat dit niet mag. Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen ligt alleen wel een lange weg...

Bedrijven flikken vanalles en pas na vele jaren worden ze teruggefloten.

Dusja je kan er wat tegen gaan doen. Maar als je er binnen geen last van hebt dan kan je overwegen om het lekker zo te laten.

[ Bericht 9% gewijzigd door tstile op 09-07-2021 21:06:04 ]
pi_200292817
Ik zou eest even een tijdje tellen hoeveel klanten en busjes er dagelijks komen. Dat geeft de gemeente meteen een beeld over wat er precies aan de hand is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200293893
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:11 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Maar deze activiteiten leiden meestal niet tot tientallen bewegingen per dag. Iemand die wel weet waar de grens ligt of wat het criterium is?
De klanten bewegen niet of wat is het idee?
pi_200294782
We zitten hier in WGR.

TS vraagt of het juridisch is toegestaan of hoe daar achter te komen.

Hij vraagt niet naar ieder zijn persoonlijke mening of TS überhaupt er iets van mag vinden wat de buurman doet.
Forum of geen forum.
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 06:42:48 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200294835
Beetje opgeruimd.
Normaal doen of opbokken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_200296991
Klinkt als een logistiek bedrijf in een woonhuis in een woonwijk.

Inderdaad even bij de gemeente aankaarten dat het niet wenselijk is en of er een vestigingsvergunning is afgegeven.
pi_200297297
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:52 schreef JuzzMuzz het volgende:
Mag iemand zomaar een inname- en uitgavepunt voor pakketjes (van DHL/UPS/DPD/etc.) runnen vanuit een tussenwoning? Je zadelt je buren op met een komen en gaan van bussen van pakketdiensten en klanten dag in, dag uit. Is het juridisch gezien in orde om zoiets te doen vanuit een pand met een woonbestemming? Hoor graag als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen!
Waar is dit
pi_200324457
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
Klinkt als een logistiek bedrijf in een woonhuis in een woonwijk.

Inderdaad even bij de gemeente aankaarten dat het niet wenselijk is en of er een vestigingsvergunning is afgegeven.
Waarom gelijk gemeente erbij betrekken? Naar mijn mening hebben de buren onderling geen problemen met elkaar. Het zou dus beter zijn als ze eerst met elkaar aan tafel gaan zitten om dit onderwerp te bespreken.

Misschien is er wel een mogelijkheid dat het pakketpunt via de achterdeur toegankelijk wordt. Zou zeggen laat hem een groot bord met een pijl voor de tuin zetten.
pi_200324492
Als de hoofdmoot op het adres wonen is, dan zal er best iets mogen bedrijfsmatig.

Wat zeiden je buren toen je ze aansprak?
dag
  maandag 12 juli 2021 @ 08:37:50 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200325810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 20:21 schreef tstile het volgende:

[..]

Lijkt me dat dit niet mag. Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen ligt alleen wel een lange weg...

Bedrijven flikken vanalles en pas na vele jaren worden ze teruggefloten.

Dusja je kan er wat tegen gaan doen. Maar als je er binnen geen last van hebt dan kan je overwegen om het lekker zo te laten.
Zijn genoeg aanbieders voor anders:

ViaTim
Homerr
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200326017
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:03 schreef JuzzMuzz het volgende:

[..]

Ik heb er inderdaad last van. Ik denk dat er minstens 10 busjes per dag langs komen en ik kan niet de deur uitstappen zonder oog in oog te staan met klanten die pakketjes komen brengen of halen. Die spreken je soms ook ongewenst aan. Ik zou het mijn buren niet aandoen.

Maar ontopic, mag dit gewoon?
Dus omdat jij autistisch en mensenvreemd bent moet de rest van de wereld zich maar aanpassen?
pi_200331391
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:52 schreef JuzzMuzz het volgende:
Mag iemand zomaar een inname- en uitgavepunt voor pakketjes (van DHL/UPS/DPD/etc.) runnen vanuit een tussenwoning? Je zadelt je buren op met een komen en gaan van bussen van pakketdiensten en klanten dag in, dag uit. Is het juridisch gezien in orde om zoiets te doen vanuit een pand met een woonbestemming? Hoor graag als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen!
Lastig man.
Maar misschien kun je eerst met je buurman overleggen dat je er last van hebt en kijken of er een oplossing mogelijk is. Anders zou ik bij de gemeente vragen of er een vergunning is voor het runnen van dat type bedrijf vanuit je huis. Als die aangevraagd is dan zou je in principe een brief moeten krijgen van de gemeente voor die vergunning en dan bezwaar moeten maken. Is dat niet het geval. Dan heb je volgens mij wel gelijk, want het is een woonbestemming. Dus kun je misschien het juridisch loket bellen en kijken of je juridische stappen kan ondernemen. https://www.juridischloket.nl/contact/
Sterkte ^O^
pi_200341219
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dus omdat jij autistisch en mensenvreemd bent moet de rest van de wereld zich maar aanpassen?
Ik kan me voorstellen, dat dit in b.v. een woonerf niet wenselijk is. Mijn dochter speelt ook voor op straat en ik moet er niet aan denken dat er bij de buren een pakket afhaalpunt zou zijn, gezien de pakketbezorgers die nu al overdreven hard door de buurt rijden.

Dat heeft toch niets met autisme en mensenvreemdheid te maken? En in dit geval moet een buurt zich maar aanpassen omdat 1 iemand bedenkt om een pakketpunt te beginnen midden in een buurt met bestemming wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 10:34:24 ]
pi_200341377
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:34 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met autisme en mensenvreemdheid te maken? En in dit geval moet een buurt zich maar aanpassen omdat 1 iemand bedenkt om een pakketpunt te beginnen midden in een buurt met bestemming wonen.
Zoals jij het omschrijft niet nee. maar ik reageer niet op jou. ik reageerde op de TS. En die zegt dat hij niet zoveel aanspraak van vreemden op straat wil
pi_200341514
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Zoals jij het omschrijft niet nee. maar ik reageer niet op jou. ik reageerde op de TS. En die zegt dat hij niet zoveel aanspraak van vreemden op straat wil
Nouja, ik probeer me alleen een situatie voor te stellen waarin het niet wenselijk is. Vind het nog al kort door de bocht om iemand autistisch en mensenvreemd te noemen aan de hand van 1 regeltje.

Maargoed, ik zal me er niet meer mee bemoeien op een openbaar forum.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 17:46:02 #45
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_200347690
Dat hele thuispakketpunt is zo'n enorme triestheid. Vaak van dat bijstandvolk die voor wat grijpstuivers die ellende zich op de hals halen.

Mijn ervaring is, is dat die pakketpunten als warme broodjes komen en gaan. Al dat domme volk dat zoiets begint realiseert zich als snel genoeg dat het totaal geen goudmijn is.

Ik denk dat je over 6 maanden er geen last meer van hebt.
pi_200348394
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nouja, ik probeer me alleen een situatie voor te stellen waarin het niet wenselijk is. Vind het nog al kort door de bocht om iemand autistisch en mensenvreemd te noemen aan de hand van 1 regeltje.

Maargoed, ik zal me er niet meer mee bemoeien op een openbaar forum.
dank je
pi_200348966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:46 schreef RamboDirk het volgende:
Dat hele thuispakketpunt is zo'n enorme triestheid. Vaak van dat bijstandvolk die voor wat grijpstuivers die ellende zich op de hals halen.

Mijn ervaring is, is dat die pakketpunten als warme broodjes komen en gaan. Al dat domme volk dat zoiets begint realiseert zich als snel genoeg dat het totaal geen goudmijn is.

Ik denk dat je over 6 maanden er geen last meer van hebt.
Of juist wel en buurman breid de boel uit samen met TS als 1 groot pakketpunt.
pi_200349869
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Waarom gelijk gemeente erbij betrekken? Naar mijn mening hebben de buren onderling geen problemen met elkaar. Het zou dus beter zijn als ze eerst met elkaar aan tafel gaan zitten om dit onderwerp te bespreken.

Misschien is er wel een mogelijkheid dat het pakketpunt via de achterdeur toegankelijk wordt. Zou zeggen laat hem een groot bord met een pijl voor de tuin zetten.
Omdat de gemeente als geen ander het bestemmingsplan kent en kan uitleggen wat er binnen de bestemming wel en niet is toegestaan.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 20:10:07 #49
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200349937
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Waarom gelijk gemeente erbij betrekken? Naar mijn mening hebben de buren onderling geen problemen met elkaar. Het zou dus beter zijn als ze eerst met elkaar aan tafel gaan zitten om dit onderwerp te bespreken.

Misschien is er wel een mogelijkheid dat het pakketpunt via de achterdeur toegankelijk wordt. Zou zeggen laat hem een groot bord met een pijl voor de tuin zetten.
Je hebt gelijk. Er wordt te snel aangeklopt bij de gemeente. Loop zelf eerst eens langs je buren en kaart je probleem aan.

Moet je wel een beter argument hebben dan “ik word ongewenst aangesproken” vind ik, maar soit.
Protège moi de mes désirs.
pi_200408113
Hier was er ook 1 en die was na een maand weer verdwenen dus denk dat het niet overal mag.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200408300
Antwoord staat in het bestemmingsplan. En zo niet, dan zal 'ie een vergunning moeten hebben van de gemeente. Het is uiteraard bedrijfsmatig. Ongeacht of er nu drie mensen per dag een pakketje op komen halen of 300.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:32:33 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200408700
Het mag niet overal. Zeker in een woonwijk hebben huizen heel vaak enkel een woonbestemming. Als je dus gaat klagen dan is er een grote kans dat de gemeente moet gaan handhaven.

Mogelijk zijn "aan huis gebonden beroepen" wel toegestaan. Maar ook dat zou in het BP moeten staan. En dan nog is de vraag of een pakketpunt hier wel onder valt.
pi_200409383
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:32 schreef Twiitch het volgende:
Het mag niet overal. Zeker in een woonwijk hebben huizen heel vaak enkel een woonbestemming. Als je dus gaat klagen dan is er een grote kans dat de gemeente moet gaan handhaven.

Mogelijk zijn "aan huis gebonden beroepen" wel toegestaan. Maar ook dat zou in het BP moeten staan. En dan nog is de vraag of een pakketpunt hier wel onder valt.
Denk dat het belangrijk is of het veel verkeersbewegingen oplevert of niet. Iemand die op z'n zolderkamer teksten voor websites schrijft, da's wel wat anders dan bv. een pakketpunt of 'n massagesalon.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:47:11 #54
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200409434
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Denk dat het belangrijk is of het veel verkeersbewegingen oplevert of niet. Iemand die op z'n zolderkamer teksten voor websites schrijft, da's wel wat anders dan bv. een pakketpunt of 'n massagesalon.
Je hebt gelijk. In de nationale beleidsregels aan huis gebonden beroepen staat:

het gebruik mag geen zodanige verkeersaantrekkende werking hebben dat deze kan leiden tot een nadelige beïnvloeding van de normale afwikkeling van het verkeer, dan wel dat de parkeerbalans in de directe omgeving (openbare ruimte) niet nadelig wordt beïnvloed;

Dan denk ik overigens dat wanneer je de letter van de wet volgt het overgrote deel van die pakketpunten aan huis gewoon een illegale situatie betreft.
pi_200409476
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. In de nationale beleidsregels aan huis gebonden beroepen staat:

het gebruik mag geen zodanige verkeersaantrekkende werking hebben dat deze kan leiden tot een nadelige beïnvloeding van de normale afwikkeling van het verkeer, dan wel dat de parkeerbalans in de directe omgeving (openbare ruimte) niet nadelig wordt beïnvloed;

Dan denk ik overigens dat wanneer je de letter van de wet volgt het overgrote deel van die pakketpunten aan huis gewoon een illegale situatie betreft.
Dat denk ik ook. Zeker als het in 'n tussenwoning is met bv. beperkte parkeergelegenheid. Ook wel apart van degene die de pakketpunten toewijst dat ze dit niet even meenemen in de beoordeling of ergens 'n pakketpunt komt of niet.
pi_200409535
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. In de nationale beleidsregels aan huis gebonden beroepen staat:

het gebruik mag geen zodanige verkeersaantrekkende werking hebben dat deze kan leiden tot een nadelige beïnvloeding van de normale afwikkeling van het verkeer, dan wel dat de parkeerbalans in de directe omgeving (openbare ruimte) niet nadelig wordt beïnvloed;

Dan denk ik overigens dat wanneer je de letter van de wet volgt het overgrote deel van die pakketpunten aan huis gewoon een illegale situatie betreft.
Hoezo dan? Parkeerbalans gaat nauwelijk op de schop, het zijn een paar minuten stopjes. Een nadelige invloed op de afwikkeling van het verkeer. Ja als je doodlopend woont in een smal straatje kan ik mij daar iets bij voorstellen. Maar een gemiddeld woonwijkje kan makkelijk die paar extra op en afhaalautootjes kwijt. Lijkt mij
pi_200410000
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Hoezo dan? Parkeerbalans gaat nauwelijk op de schop, het zijn een paar minuten stopjes. Een nadelige invloed op de afwikkeling van het verkeer. Ja als je doodlopend woont in een smal straatje kan ik mij daar iets bij voorstellen. Maar een gemiddeld woonwijkje kan makkelijk die paar extra op en afhaalautootjes kwijt. Lijkt mij
Het gaat uiteraard om meer dan die paar parkeerplekken die bezet worden. O.a. geluidsoverlast, toename verkeer, etc.

Als één iemand 'n pakketpunt gaat runnen, zal niet de hele wijk lamgelegd worden inderdaad. Maar voor je het weet gaat iemand anders daar 'n kapsalon aan huis runnen, 'n andere buurvrouw een massagesalon, weer iemand anders een afhaalservice voor maaltijden, etc.

En voor je het weet is de woonwijk een verkapt bedrijventerrein.
pi_200411553
Het Homerr ophaalpunt hier in de buurt ligt afgelegen. Iedere keer als ik een pakketje ophaal is er minstens 1 andere klant. Dat zijn al heel wat klantjes op een dag!
Bij TS gaat het om DHL, DPD, UPS, dat zijn de grotere bezorgdiensten dus wss nog veel drukker bezocht. Vaak dubbel parkeerders, ff op de stoep want snel snel.
Zou hier ook niet blij mee zijn naast m'n deur.
pi_200411843
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Hoezo dan? Parkeerbalans gaat nauwelijk op de schop, het zijn een paar minuten stopjes. Een nadelige invloed op de afwikkeling van het verkeer. Ja als je doodlopend woont in een smal straatje kan ik mij daar iets bij voorstellen. Maar een gemiddeld woonwijkje kan makkelijk die paar extra op en afhaalautootjes kwijt. Lijkt mij
Tering. De spreekwoordelijke Nederlandse handelsgeest is toch tot absurde dingen in staat... Alles voor de centjes. Maar nee dus. Je kunt en mag niet zomaar je woning een bedrijfsmatige bestemming geven gelukkig. Zou een nare zooi worden in woonwijken.

Er is hier strikt gesproken ook geen sprake van een "huisgebonden beroep" natuurlijk. Er is sprake van een distributiecentrum. Iets wat niet onterecht op een bedrijventerrein thuis hoort.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200411869
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat uiteraard om meer dan die paar parkeerplekken die bezet worden. O.a. geluidsoverlast, toename verkeer, etc.

Als één iemand 'n pakketpunt gaat runnen, zal niet de hele wijk lamgelegd worden inderdaad. Maar voor je het weet gaat iemand anders daar 'n kapsalon aan huis runnen, 'n andere buurvrouw een massagesalon, weer iemand anders een afhaalservice voor maaltijden, etc.

En voor je het weet is de woonwijk een verkapt bedrijventerrein.
En dit. Hoewel een massagesalon gerund door een leuke buuf natuurlijk niet gek is. Dat zou ik wel door de vingers zien. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200412134
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dit. Hoewel een massagesalon gerund door een leuke buuf natuurlijk niet gek is. Dat zou ik wel door de vingers zien. :)
Hij noemt voorbeelden die gewoon mogen, niet teveel naar luisteren dus.
Zoals een kapsalon of massagesalon is gewoon toegestaan.
pi_200420062
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hij noemt voorbeelden die gewoon mogen, niet teveel naar luisteren dus.
Zoals een kapsalon of massagesalon is gewoon toegestaan.
Ja?

https://jaspersadvocaat.nl/dwangsom/kapperszaak-aan-huis/
pi_200420275
quote:
Ja met een vergunning natuurlijk (afhankelijk van gemeente), goddomme, moet ik dat echt serieus voorkauwen?

Jij deed alsof het pertinent niet mag.
Thuiskappers, wel eens van gehoord? Of denk jij dat het alleen mensen zijn die bij jouw thuis komen?

Idem voor massagesalons, als het kleinschalig is, met vergunning, mag dat gewoon.

Zijn bijzonder weinig gemeentes die daar moeilijk over zullen doen.
pi_200420315
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja met een vergunning natuurlijk, goddomme, moet ik dat echt serieus voorkauwen?

Jij deed alsof het pertinent niet mag.
Thuiskappers, wel eens van gehoord? Of denk jij dat het alleen mensen zijn die bij jouw thuis komen?

Idem voor massagesalons, als het kleinschalig is, met vergunning, mag dat gewoon.

Zijn bijzonder weinig gemeentes die daar moeilijk over zullen doen.
Ik schreef toch duidelijk vanuit een context van bestemmingsplan en vergunning. Als je de berichten terugleest, zie je ook dat die (sub-)discussie begon vanuit de regels die gelden voor bedrijven aan huis.

Die zijn er dus niet voor niets.
pi_200483226
En TS, heb je al een praatje gemaakt met je buren?
Protège moi de mes désirs.
pi_201913679
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:52 schreef JuzzMuzz het volgende:
Mag iemand zomaar een inname- en uitgavepunt voor pakketjes (van DHL/UPS/DPD/etc.) runnen vanuit een tussenwoning? Je zadelt je buren op met een komen en gaan van bussen van pakketdiensten en klanten dag in, dag uit. Is het juridisch gezien in orde om zoiets te doen vanuit een pand met een woonbestemming? Hoor graag als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen!
@JuzzMuzz
Ik kwam jou verhaal tegen op dit forum via google. Ik loop zelf ook tegen het zelfde probleem aan.
Ik woon aan een doodlopende straat wat verder overgaat in een speeltuin. Sinds Januari is een buurvrouw een pickup point begonnen in begin waren het er 2a3 inmiddels doet ze het voor 6 bedrijven. Meerdere keren per dag komen er busjes om haar te bevoorraden. Sommige stoppen en andere rijden gewoon dwars door de speeltuin met spelende kinderen. 's middags/'s avonds is het een komen en gaan van fout geparkeerde auto's voor mijn uitrit. Mevr is er al eens op aangesproken en heeft er maling aan. Als zij maar geld kan verdienen en de rest interesseert haar niet. Ik ben zelf ook met de gemeente bezig, en diverse buren hebben ook al een melding gemaakt via de gemeente website van de overlast. Ik ben gelukkig niet de enige die zich hier zorgen over maakt in onze straat.
Ben jij inmiddels al verder gekomen, hoe de regels hier omtrent zijn ?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:06:10 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201913987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:42 schreef Wollie80 het volgende:

[..]
@:JuzzMuzz
Ik kwam jou verhaal tegen op dit forum via google. Ik loop zelf ook tegen het zelfde probleem aan.
Ik woon aan een doodlopende straat wat verder overgaat in een speeltuin. Sinds Januari is een buurvrouw een pickup point begonnen in begin waren het er 2a3 inmiddels doet ze het voor 6 bedrijven. Meerdere keren per dag komen er busjes om haar te bevoorraden. Sommige stoppen en andere rijden gewoon dwars door de speeltuin met spelende kinderen. 's middags/'s avonds is het een komen en gaan van fout geparkeerde auto's voor mijn uitrit. Mevr is er al eens op aangesproken en heeft er maling aan. Als zij maar geld kan verdienen en de rest interesseert haar niet. Ik ben zelf ook met de gemeente bezig, en diverse buren hebben ook al een melding gemaakt via de gemeente website van de overlast. Ik ben gelukkig niet de enige die zich hier zorgen over maakt in onze straat.
Ben jij inmiddels al verder gekomen, hoe de regels hier omtrent zijn ?
Politie bellen en foto's maken van de busjes die dat soort gedrag vertonen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201914719
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:42 schreef Wollie80 het volgende:

[..]
@:JuzzMuzz
Ik kwam jou verhaal tegen op dit forum via google. Ik loop zelf ook tegen het zelfde probleem aan.
Ik woon aan een doodlopende straat wat verder overgaat in een speeltuin. Sinds Januari is een buurvrouw een pickup point begonnen in begin waren het er 2a3 inmiddels doet ze het voor 6 bedrijven. Meerdere keren per dag komen er busjes om haar te bevoorraden. Sommige stoppen en andere rijden gewoon dwars door de speeltuin met spelende kinderen. 's middags/'s avonds is het een komen en gaan van fout geparkeerde auto's voor mijn uitrit. Mevr is er al eens op aangesproken en heeft er maling aan. Als zij maar geld kan verdienen en de rest interesseert haar niet. Ik ben zelf ook met de gemeente bezig, en diverse buren hebben ook al een melding gemaakt via de gemeente website van de overlast. Ik ben gelukkig niet de enige die zich hier zorgen over maakt in onze straat.
Ben jij inmiddels al verder gekomen, hoe de regels hier omtrent zijn ?
Ik weet van een andere casus dat zo'n pakketpunt in een woonwijk wel degelijk vergunningsplichtig is. Daar werd door de gemeente de regionale Omgevingsdienst ingeschakeld voor de expertise en handhaving. Je zou er bij de gemeente op kunnen aandringen dat ze daar hun licht eens opsteken.
pi_201914764
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:19 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]
misschien moet je gewoon niet lopen zeiken?
Je kan ook overal een probleem van maken, boeie dat je mensen tegen komt als je de deur uit loopt
Ts stelt toch gewoon een serieuze vraag, reageer er dan gewoon of of start een discussie ipv de sneuneus uit te hangen :`)

Ot: zou het zelf ook niet prettig vinden, maar check bij de gemeente wat het bestemmingsplan is.
pi_201923188
Politie doet hier niks mee, heeft meer met handhaving te maken vanuit de gemeente.

De tip van de omgevingsdienst zal ik eens nader onderzoeken of ik hier wat mee kan.

Gemeente laat tot nu toe niks van zich horen, zijn al diverse aangetekende brieven gestuurd.
ivm handhaven van het bestemmingsplan. Denk dat het eerdaags aan de rechter is.
pi_201933739
Volgens mij mag dat gewoon, hier in Groningen heb je ook veel van zulke plekken. Ik snap niet dat mensen zoiets (aan huis) willen, het levert maar een paar cent per pakketje op volgens mij.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 02:29:22 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201938010
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:57 schreef Wollie80 het volgende:
Politie doet hier niks mee, heeft meer met handhaving te maken vanuit de gemeente.

De tip van de omgevingsdienst zal ik eens nader onderzoeken of ik hier wat mee kan.

Gemeente laat tot nu toe niks van zich horen, zijn al diverse aangetekende brieven gestuurd.
ivm handhaven van het bestemmingsplan. Denk dat het eerdaags aan de rechter is.
Als je een officieel verzoek tot handhaving hebt ingediend en de gemeente heeft na acht weken nog helemaal niks van zich laten horen dan moet je ze gewoon nog een brief sturen waarin je ze attendeert op de wettelijke termijnen en voornemen tot ingebrekestelling omdat de gemeente die termijnen niet haalt. Dan moeten ze na maximaal 14 dagen alsnog reageren of je kan geld gaan eisen. Dan heb je negen van de tien keer zo een reactie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 29-10-2021 09:49:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')