abonnement Unibet Coolblue
pi_200326481
Voorlezen door een drag queen is vanzelfsprekend niet verboden. Wat is het probleem met een voorlezende drag queen? Lijkt me gewoon de vrije keuze van de ouders en school voor zover het uberhaupt voor komt in Nederland.

Bovendien, om bij het topic te blijven, zijn drag queens niet per se specifiek een homodingetje, hoewel het wel vaak geassocieerd wordt met elkaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 12-07-2021 09:53:17 ]
pi_200326578
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:40 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik vraag.

Ik vraag jou om die regelgeving te openbaren in de NL wet.
Als de rechter beslist dat het aanstootgevend is, dan mag het niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200326580
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:27 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Afgedekt in de bestaande NL wetgeving.

Geef jij maar aan waar dit afgedekt wordt als een of andere enge drag queen, met aanstootgevende kleding en make-up, voor wil lezen aan kleine kinderen.
Waarom zou je dat willen verbieden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200326632
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als de rechter beslist dat het aanstootgevend is, dan mag het niet.
Ter aanvulling:

quote:
Artikel 239 van het wetboek van strafrecht (in titel XIV, misdrijven tegen de zeden):

Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:

1. op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
2. op een andere dan onder 1° bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3. op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.
pi_200327113
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200327298
quote:
2s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:28 schreef OllieA het volgende:

[..]

Anekdote:
Ik liep met mijn zoon van vijf jaar door de rosse buurt in Groningen. Daar was sprake van raamprostitutie. De dames zaten daar feestelijk verlicht in te strakke bikini's.
Na enkele ramen gepasseerd te zijn zei mijn zoon: "Wat doet die mevrouw?"
"Die zit daar."
"Waarom?"
"Zodat mannen haar goed kunnen zien."
"Waarom?"
"Dan kunnen mannen die thuis niks te vrijen hebben, naar die mevrouw gaan om te vrijen. Moeten ze wel betalen."
"O."
En even later, toen we bijna bij de speelgoedwinkel waren, zei hij: "Dat is wel zielig voor die mannen dat ze thuis niemand hebben".
Overigens was het enige wat hij zijn moeder vertelde dat Lego een heel mooi piratenschip had. Dat hij dat misschien wel voor zijn verjaardag zou willen.

Ik vermoed zo dat hij deze dildoclowns erg grappig had gevonden, misschien een beetje eng, maar die blote billen waren zeker om te lachen geweest.
Als ouder zou ik me iets drukker maken over uit welke boekjes voorgelezen gaat worden, maar na een praatje met de jeugdbibliothecarus zou ik me verder geen zorgen maken.
Maar je leert op deze manier je kind toch ook niet dat prostitutie normaal is? Je leert ze dat het leven niet allemaal rozengeur en manenschijn is en dat dit soort dingen er voor sommigen ook bijhoren. Om heel andere redenen is in een duikpak aan de ketting kruipen ook niet normaal. Het leren openstaan en accepteren van het abnormale is wat anders dan doen alsof het normaal is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 12 juli 2021 @ 11:34:42 #132
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200327806
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen verbieden?
Jij hebt geen kinderen dus ook geen inspraak gezien je laatste opmerking... :W
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  maandag 12 juli 2021 @ 11:46:48 #133
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200327983
quote:
Stel je niet aan....
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  maandag 12 juli 2021 @ 12:19:46 #134
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200328373
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:27 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Afgedekt in de bestaande NL wetgeving.

Geef jij maar aan waar dit afgedekt wordt als een of andere enge drag queen, met aanstootgevende kleding en make-up, voor wil lezen aan kleine kinderen.
Wat de fuck is aanstootgevende makeup? Een piemel op je voorhoofd?
Zelfde voor kleding, wat is aanstootgevende kleding
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 12 juli 2021 @ 12:51:34 #135
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200328668
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat de fuck is aanstootgevende makeup? Een piemel op je voorhoofd?
Zelfde voor kleding, wat is aanstootgevende kleding
Kijk even in de spiegel wil je... _O-
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  maandag 12 juli 2021 @ 12:52:30 #136
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200328671
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:51 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Kijk even in de spiegel wil je... _O-
Spijkerbroek en t-shirt, net bij de kapper geweest dus dat is ook goed, had alleen geen zin om te scheren vandaag.

En nu?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200328774
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat de fuck is aanstootgevende makeup? Een piemel op je voorhoofd?
Zelfde voor kleding, wat is aanstootgevende kleding
Nou, dit mag bijvoorbeeld wel:


Maar dit niet:



Blijft de vraag of dit dan wel mag:



Een meisje in een jongenspak...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 12 juli 2021 @ 14:29:42 #138
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200330045
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, dit mag bijvoorbeeld wel:
[ afbeelding ]

Maar dit niet:

[ afbeelding ]

Blijft de vraag of dit dan wel mag:

[ afbeelding ]

Een meisje in een jongenspak...
Nou.. die eerste...



Weet niet of dat mag hoor

Die 2e lijkt op kabouter plop

Die laatste ga ik me niet over uitlaten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200331383
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar je leert op deze manier je kind toch ook niet dat prostitutie normaal is? Je leert ze dat het leven niet allemaal rozengeur en manenschijn is en dat dit soort dingen er voor sommigen ook bijhoren. Om heel andere redenen is in een duikpak aan de ketting kruipen ook niet normaal. Het leren openstaan en accepteren van het abnormale is wat anders dan doen alsof het normaal is.
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar reageer toch maar.

Ik beschouw homoseksualiteit als normaal, ook al wijkt het af van het gangbare, het meest voorkomende, het traditionele.

Het accepteren en dus zichtbaar laten zijn van homoseksualiteit is niet 'doen alsof het abnormale normaal is'. Het is in mijn ogen eenvoudigweg dat het niet-gangbare, het ongewone, niet weggedrukt dient te worden. Hongarije lijkt homoseksualiteit onzichtbaar te willen maken in de media en op scholen. Dat beschouw ik als een heel slechte zaak.

Dat er in dit topic nogal eens middels extreme voorbeelden wordt gediscussieerd vind ik een zwaktebod. Het gaat niet om de jongemannen die zichzelf als hondje aan de ketting leggen, het gaat niet om de dildo-clowns. Dat zijn extremiteiten die je in een demonstratie/protest beweging kan verwachten. Het gaat om zichtbaar zijn, geaccepteerd worden, niet uitgescholden worden, niet inelkaar geslagen te worden. Ook het niet-gangbare, het ongewone, heeft rechten en mag zichtbaar zijn. Dat zichtbaar laten zijn van homoseksualiteit, promotie van homoseksualiteit zou inhouden, daar kan ik met mijn verstand niet bij.

Overigens word ik niet zo geschokt door die extremiteiten. En ik probeerde met mijn anecdote over mijn vijfjarige zoon te laten zien dat het met die tere kinderziel ook wel meevalt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_200332473
quote:
2s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:20 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar reageer toch maar.

Ik beschouw homoseksualiteit als normaal, ook al wijkt het af van het gangbare, het meest voorkomende, het traditionele.

Het accepteren en dus zichtbaar laten zijn van homoseksualiteit is niet 'doen alsof het abnormale normaal is'. Het is in mijn ogen eenvoudigweg dat het niet-gangbare, het ongewone, niet weggedrukt dient te worden. Hongarije lijkt homoseksualiteit onzichtbaar te willen maken in de media en op scholen. Dat beschouw ik als een heel slechte zaak.

Dat er in dit topic nogal eens middels extreme voorbeelden wordt gediscussieerd vind ik een zwaktebod. Het gaat niet om de jongemannen die zichzelf als hondje aan de ketting leggen, het gaat niet om de dildo-clowns. Dat zijn extremiteiten die je in een demonstratie/protest beweging kan verwachten. Het gaat om zichtbaar zijn, geaccepteerd worden, niet uitgescholden worden, niet inelkaar geslagen te worden. Ook het niet-gangbare, het ongewone, heeft rechten en mag zichtbaar zijn. Dat zichtbaar laten zijn van homoseksualiteit, promotie van homoseksualiteit zou inhouden, daar kan ik met mijn verstand niet bij.

Overigens word ik niet zo geschokt door die extremiteiten. En ik probeerde met mijn anecdote over mijn vijfjarige zoon te laten zien dat het met die tere kinderziel ook wel meevalt.
Ik kan me daar ook prima in vinden, maar ik vind prostitutie niet normaal en vind ook niet dat het normaal voorgesteld moet worden aan kinderen, wel vanuit acceptatie dat het er is. Ik reken homoseksualiteit niet in de categorie abnormaal, maar veel randverschijnselen daarvan wel zoals parkeerplaatsseks, darkrooms, grijzende parlementsleden die achter achttienjarige jongens aanzitten en het in het openbaar uitdragen van tamelijk intieme hobbies wel.

Dan is er toch niets mis mee om daar op scholen normerend in op te treden Ik denk ook dat kinderen best veel aankunnen, maar juist wanneer ze normerend gestuurd worden zoals jij ook doet met die prostitueebezoekers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200333228
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan me daar ook prima in vinden, maar ik vind prostitutie niet normaal en vind ook niet dat het normaal voorgesteld moet worden aan kinderen, wel vanuit acceptatie dat het er is. Ik reken homoseksualiteit niet in de categorie abnormaal, maar veel randverschijnselen daarvan wel zoals parkeerplaatsseks, darkrooms, grijzende parlementsleden die achter achttienjarige jongens aanzitten en het in het openbaar uitdragen van tamelijk intieme hobbies wel.

Dan is er toch niets mis mee om daar op scholen normerend in op te treden Ik denk ook dat kinderen best veel aankunnen, maar juist wanneer ze normerend gestuurd worden zoals jij ook doet met die prostitueebezoekers.
Bij hetero's vind je ook zat randverschijnselen die je als abnormaal zou kunnen betitelen, waarbij hoerenloperij er slechts eentje is, maar daar worden hetero's toch ook niet op afgerekend?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200333245
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bij hetero's vind je ook zat randverschijnselen die je als abnormaal zou kunnen betitelen, waarbij hoerenloperij er slechts eentje is, maar daar worden hetero's toch ook niet op afgerekend?
Het gaat niet om afrekenen, het gaat erom wat je aan kinderen meegeeft. En dan vooral als school, de ouders maken dat natuurlijk zelf uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200333285
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om afrekenen, het gaat erom wat je aan kinderen meegeeft. En dan vooral als school, de ouders maken dat natuurlijk zelf uit.
Maar wat zou je ze dan mee willen geven over homoseksualiteit?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200334472
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om afrekenen, het gaat erom wat je aan kinderen meegeeft. En dan vooral als school, de ouders maken dat natuurlijk zelf uit.
Ik vermoed dat geen enkele (basis)school kinderen uitvoerig informeert over parkeerplaatsseks en dark rooms.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200334541
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar wat zou je ze dan mee willen geven over homoseksualiteit?
Met kinderen willen praten over seks is nooit normaal? Dan heeft men toch geestelijke armoede?
pi_200334762
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:24 schreef torentje het volgende:

[..]

Met kinderen willen praten over seks is nooit normaal? Dan heeft men toch geestelijke armoede?
Waarom is homoseksualiteit alleen seks?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200336726
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom is homoseksualiteit alleen seks?
Daar wordt toch de nadruk opgelegd door de paringsdansen die men wulps gekleed doet in het openbaar?
  dinsdag 13 juli 2021 @ 04:09:49 #148
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_200338933
Het is natuurlijk eigenlijk te zot voor woorden dat hier al 18 topics mee gevuld worden maar goed, omdat de discussie uiteindelijk kant noch wal raakt is het misschien tijd om maar eens wat duidelijkheid te brengen, ik heb vanmiddag de tekst van die wet erbij gezocht en die door verschillende vertalers gehaald.
Als je hem heel letterlijk leest kan je in een conservatieve gedachtegang het er misschien mee eens zijn, maar even buiten beschouwing gelaten dat het om amendementen gaat bij een wet die primair op pedofilie is gericht, is de kern eigenlijk dat alles wat niet aan de norm voldoet weggehouden wordt bij kinderen en jongeren tot 18 jaar.

Is dat een slechte zaak? Ja, als je 'anders' bent en dat begint te merken, zo wanneer je de pubertijd instuiterd is het bijzonder eenzaam als je geen idee hebt wat er met je aan de hand is, waarom jij niet praat, kijkt of denkt als je klasgenoten of waarom je gevoelens voor een vriend of teamgenoot ontwikkeld waar je geen raad mee weet.
Het idee dat voorlichting, of zoals sommigen dat zien, propaganda, kinderen kunnen beïnvloeden en homoseksueel kunnen maken is flauwekul, ik heb het wel eens eerder hier op FOK! gezegd, als invloed van buitenaf zulke eigenschappen zouden kunnen beïnvloeden dan zou er geen homo of lesbo meer zijn, het bombardement hetero televisie wat je vanaf 2/3 jaar over je uitgestort krijgt zou dan meer als voldoende moeten zijn om elke vorm van homoseksualiteit in de kiem te smoren niet?

Om even voort te gaan over voorlichting aan jonge (basisschool) kinderen, is dat nodig? Helaas wel.
Je hoeft ze zo jong niet van de hoed en de rand alles uit te leggen, maar lichamelijke integriteit, het leren nee zeggen, het weten dat het niet altijd mannetje-vrouwtje is, is gewoon nodig, er zullen vast ouders zijn die dat hun kroost ook uitleggen en zo behoeden voor onfrisse figuren die zich via apps maar ook het echte leven opdringen en hoe meer kennis een kind heeft over deze zaken, hoe eerder het geneigd zal zijn nee te zeggen, het thuis te vertellen of iemand online te blokkeren. Triest, maar anno 2021 is dat wel de kille waarheid.

Nou heb ik geen precieze weet van lesmateriaal of hoe expliciet dit is, maar ik ga er toch van uit dat er behoorlijk wat pedagogen mee druk zijn geweest voor zulk lesmateriaal op kinderen wordt losgelaten, en dan nog is het de leraar of vaker de lerares die beslist hoe ver de uitleg kan gaan en dan zal groep 4 een heel ander verhaal horen dan groep 7 of 8 die echt tegen de pubertijd aanleunen of er inmiddels ingroeien.

En het is nodig, het is nodig kinderen uit te leggen wat er met ze gebeurt rond die leeftijd, wat er allemaal verandert en wat er nog meer gaat komen, maar ook, dat je kan behoren tot een minderheid bij wie het anders is, en dat is zo ontzettend belangrijk, want kinderen en zeker pubers willen alleen maar normaal zijn en erbij horen en alles wat anders is of voelt vinden ze vreselijk, want afwijken van de norm wil je op die leeftijd niet.

En als homootje in de dop....dan wijk je behoorlijk af, je kan het een tijd afhouden, wegduwen, ontkennen voor jezelf, maar uiteindelijk doe je er niks tegen en voel je je nou eenmaal meer aangetrokken tot mannen dan tot vrouwen en voor je dat naar jezelf en vervolgens naar buiten toe durft te erkennen ben je alweer heel wat jaren verder.

Waarom speelt school en externe voorlichting hier zo'n grote rol in, thuis gebeurt het bijna niet, als er al over seks wordt gesproken is het toch vaak de hetero norm die bepaald hoe t gesprek gaat, of er moet een gay in de familie zijn, dat kan nog wel eens helpen, maar veelal is er helemaal geen gesprek en is de voorlichting op school de enige die ze krijgen, zeker bij moslim kinderen en ik kan me niet indenken hoe moeilijk het moet zijn om je gevoelens te moeten stilhouden en onderdrukken omdat je nooit wat anders gehoord hebt dan dat het fout, slecht, zondig en walgelijk is, helaas nog steeds een reden voor tieners om zich daarom van t leven te beroven.

Evengoed geldt dit natuurlijk voor kinderen die het gevoel hebben in een verkeerd lichaam geboren te zijn, zowat alle jongetjes hebben wel een periode dat ze ook prinses of meisje willen zijn, vaak rond hun 5e/6e jaar maar dat gaat in veel gevallen vanzelf over, soms niet en soms is het gevoel dan zo sterk dat ze niet anders willen, overigens geld dit ook voor meisjes die jongen willen zijn. Ik vind dit persoonlijk een bijzonder precaire zaak waar echt heel zorgvuldig mee omgesprongen moet worden, zeker bij kinderen in de puberleeftijd, waar een mix van gierende hormonen, eventueel homoseksuele of lesbische gevoelens en onzekerheid het gevoel kan aansterken dat ze inderdaad trans zijn en als een ander geslacht verder zouden willen.
Ja er zijn echt kinderen van 8/9/10 die dat uitermate sterk ervaren, maar ik zou wel willen pleiten dat er heel zorgvuldig en diepgaand naar gekeken wordt voor er meer aan wordt gedaan dan in jongens of meisjeskleding door t leven te gaan. Maar evengoed, als een kind nooit geleerd of gehoord/gezien heeft dat dit ook kan zal het alleen maar nog verwarder en eenzamer worden met alle akelige gevolgen van dien.

Daarom is een pride belangrijk, de zichtbaarheid, de acceptatie, ik kan me een topic in [OUD] herinneren waarin ouders deelden of ze kinderen hadden die in meisjes of jongenskleding door t leven gingen en die waren er, vol trots en liefde en dat was echt fijn om te zien, ook dat de acceptatie ervan op hun scholen vrij alom aanwezig was en ze zo in elk geval zichzelf konden zijn, om het even of het tijdelijk was of een meer permanent karakter.

Last but not least, als je er stellig van overtuigd bent dat er een regenboog agenda is die de hele wereld gay wil maken, nee die is er niet, het enige wat zo gewenst is, is om zonder uitleg, zonder keer op keer te moeten zeggen dat...door het leven te gaan, maar we hebben nog een lange weg te gaan, naast kut en shit is homooo zo'n beetje het meest gebruikte scheldwoord, en al raakt het je niet persoonlijk, het geeft wel aan hoe makkelijk er overheen wordt gewalst ook worden transmensen vaak nog met 'die omgebouwde' aangeduid en is er een behoorlijk grote groep Nederlanders die geen enkel probleem ziet in de amendementen zoals die in die omstreden Hongaarse wet zijn opgenomen. Maar het is makkelijk redeneren vanuit je heteroseksuele achtergrond, je hebt die gevoelens niet dus die ander moet ook niet zeuren. De enkele keer dat ik er nog wel eens over in discussie moet, buiten FOK! dan, krijg ik vaak te horen dat de acceptatie in Nederland toch supergoed is want we zijn zo tolerant, ik stel dan vaak voor dat de ander hand in hand met zijn beste vriend op zaterdag door de drukste winkelstraat van zijn woonplaats gaat lopen, meestal druppelt dan wel een beetje besef binnen hoe het ermee is gesteld.

Mocht je overigens nou echt willen weten wat er in die wet staat, google is een goed begin;
https://www.google.com/search?q=T%2F16365
Een redelijke Nederlandse vertaling;
https://opiniez.com/wp-co(...)Hongarije.pdf-NL.pdf
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 13 juli 2021 @ 07:16:05 #149
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200339162
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 04:09 schreef YuckFou het volgende:

Om even voort te gaan over voorlichting aan jonge (basisschool) kinderen, is dat nodig? Helaas wel.
Je hoeft ze zo jong niet van de hoed en de rand alles uit te leggen, maar lichamelijke integriteit, het leren nee zeggen, het weten dat het niet altijd mannetje-vrouwtje is, is gewoon nodig, er zullen vast ouders zijn die dat hun kroost ook uitleggen en zo behoeden voor onfrisse figuren die zich via apps maar ook het echte leven opdringen en hoe meer kennis een kind heeft over deze zaken, hoe eerder het geneigd zal zijn nee te zeggen, het thuis te vertellen of iemand online te blokkeren. Triest, maar anno 2021 is dat wel de kille waarheid.

Nou heb ik geen precieze weet van lesmateriaal of hoe expliciet dit is, maar ik ga er toch van uit dat er behoorlijk wat pedagogen mee druk zijn geweest voor zulk lesmateriaal op kinderen wordt losgelaten, en dan nog is het de leraar of vaker de lerares die beslist hoe ver de uitleg kan gaan en dan zal groep 4 een heel ander verhaal horen dan groep 7 of 8 die echt tegen de pubertijd aanleunen of er inmiddels ingroeien.

Even hier op reageren.
Nee, ik vindt het volslagen waanzin om kinderen hiermee te confronteren op zulk een jonge leeftijd.
Misschien eindejaar basisschool maar dan nog heb ik mijn bedenkingen.

Kinderen zijn ontzettend beinvloedbaar op jonge leeftijd en kunnen dus totaal verkeerde signalen krijgen.
En zelfs volwassenen kunnen de spijker totaal mis slaan. (lees onder)
Dus als jullie denken dat het geweldige resultaten op gaat leveren om jonge kinderen hieraan bloot te stellen, denk ook aan de gevaren die dit mee brengt.

https://eu.usatoday.com/s(...)r-column/1894076002/
https://www.bbc.com/news/health-50548473
https://www.heritage.org/(...)t-sex-change-surgery
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200339205
Dus omdat er transgenders zijn die zich vergist hebben moeten we geen voorlichting geven, een totaal niet logisch argument. Dat zou juist pleitten voor betere voorlichting.

Verder gaat het niet alleen om transgenders wat natuurlijk maar een heel kleine subgroep is tov de gewoon op hetzelfde geslacht vallende groep mensen. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')