Nooit doen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 16:42 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zou je salarisstrook opsturen, misschien levert het iets op.
Hoe ziet de pensioenregeling eruit?quote:Op donderdag 8 juli 2021 16:59 schreef KawaZ het volgende:
Nog even kleine aanvulling gedaan:
Huidige werkgever geen pensioensregeling, nieuwe werkgever wel.
De pensioenafdracht zou TS nu ook al moeten hebben. Is wel een zwak onderhandelingspunt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 16:45 schreef Debsterr het volgende:
Heel simpel, als je denkt dat je meer waard bent, geef je aan dat het aanbod niet passend is bij wat je in gedachte had en dat je zelf meer aan <xxx> zat te denken. Vraag overigens ook goed na hoe het zit met zaken als pensioenafdracht e.d., onderhandelen over bruto inkomen is leuk maar niet als je er netto alsnog op achteruit gaat.
Of stel voor dat je bij goed functioneren na 1 jaar sowieso een vaste aanstelling krijgt + <xxx> verhoging.
Met de kanttekening dat type regeling, de totale inleg en de verhouding tussen werkgeversbijdrage en werknemersbijdrage wel behoorlijk invloed kan hebben. Een slechtere regeling lijkt me een valide argument om over te onderhandelen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 17:26 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De pensioenafdracht zou TS nu ook al moeten hebben. Is wel een zwak onderhandelingspunt.
Ja, absoluut waarquote:Op donderdag 8 juli 2021 17:37 schreef baskick het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat type regeling, de totale inleg en de verhouding tussen werkgeversbijdrage en werknemersbijdrage wel behoorlijk invloed kan hebben. Een slechtere regeling lijkt me een valide argument om over te onderhandelen.
De (onderkant van de) range en het aanbod ligt niet ver uit elkaar. Tegenvoorstel doen. Bedanken (letterlijk, niet als afwijzing), aangeven dat je zelf dacht aan X vanwege Y en Z en dat je graag in gesprek gaat.quote:Op donderdag 8 juli 2021 16:32 schreef KawaZ het volgende:
Echter had ik zelf tussen de ¤3300 & ¤3500 in mijn hoofd om over te stappen.
Het gaat om een functie als Sales Engineer waar ik nu +/- 3,5 jaar ervaring in heb.
Hoeveel ruimte denken jullie dat ik heb om te onderhandelen en hoe pak je zoiets aan?
Dat zou ik zelf nooit doen. Dan koppel je je salaris aan je opleiding en je baas betaalt niet voor je diploma maar voor je technische kennis. Vooral in de werktuigbouwkunde maakt een diploma niet hét verschil in salaris. Je komt er hooguit makkelijker mee binnen op een bepaalde positie, daarna gaat het echt om je kennis, inzicht en prestaties en vraagt er niemand meer naar je diploma. TS is al binnen bij zijn bedrijf, dus binnenkomen hoeft niet meer.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 08:13 schreef ArnosL het volgende:
Vraag ook ff een proforma loonstrook op. Je hebt nu nog geen pensioenregeling terwijl dat straks wel op je netto salaris gaat drukken. Wellicht kun je je huidige netto salaris als voorstel nemen, maar dan inclusief pensioenafdracht. Afhankelijk van de cao drukt die pensioenregeling je netto salaris zomaar een paar honderd euro naar beneden namelijk.
Verder zullen ze na je voorstel met het argument komen dat je nog geen hbo diploma hebt. Daar kun je dan als voorstel tegenover zetten om een bepaalde salarisverhoging in te laten gaan na behalen van je diploma. Uiteraard wel hard op papier laten zetten, anders blijft het bij een mondelinge toezegging en die ga je nooit hard kunnen maken later.
Waarom wil je nu al weg?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 08:36 schreef KawaZ het volgende:
Dank voor alle reacties!
Is het wijs om in mijn tegenbod te vermelden dat ik er momenteel niet op vooruit ga qua salaris of kan ik het gewoon beter absoluut niet over mijn huidige salaris hebben?
@:ArnosL, proforma loonstrook volgt vandaag of maandag.
Absoluut, jij neemt een risico door je huidige vast contract op te zeggen en een tijdelijke te ondertekenen, daar mag ook een stap vooruit in je salaris tegenover staan. Precieze bedragen doen er niet toe, maar het argument dat dit geen vooruitgang is ten opzichte van je huidige baan is zeer valide.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 08:36 schreef KawaZ het volgende:
Dank voor alle reacties!
Is het wijs om in mijn tegenbod te vermelden dat ik er momenteel niet op vooruit ga qua salaris of kan ik het gewoon beter absoluut niet over mijn huidige salaris hebben?
Ik ging er bij mijn huidige werkgever 200 minder op vooruit netto dan gedacht door verschil in regeling. Aangegeven nav pro forma loonstrook en gecompenseerd gekregen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 17:26 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De pensioenafdracht zou TS nu ook al moeten hebben. Is wel een zwak onderhandelingspunt.
Ja op papier.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 08:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je geeft aan nu 50 uur per week te maken, en gaat 38 uur per week werken, en daarboven op krijg je een pensioenregeling, dat lijkt me al een redelijke vooruitgang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |