abonnement Unibet Coolblue
pi_200269763
Na een succesvolle sollicitatie procedure heb ik een salarisvoorstel mogen ontvangen, helaas lager dan gehoopt.

Ik ben 28 jaar, volgt momenteel buiten werktijd HBO werktuigbouwkunde (nog geen HBO diploma op zak) en werk momenteel als sales engineer (tevens ook de functie waarop ik gesolliciteerd heb).

Huidige werkgever

¤3000 bruto
Reiskostenvergoeding
25 vakantie dagen
Vast contract
Ik werk standaard 50 uur per week, op contract staat 40 uur
Vaste werktijden
Zie geen mogelijkheid verder te groeien
Geen pensioensregeling

Aanbod van nieuwe werkgever

¤3000 bruto
Reiskostenvergoeding
25 vakantiedagen
Bepaalde tijd contract voor één jaar
39 uur werkweek
Flexibele werktijden
Groter bedrijf, ik zie meer mogelijkheden om te groeien.
Wel pensioensregeling

Over het algemeen ga ik er dus niet echt op voorruit, wel een stuk betere werktijden en minder uren.
Ook ga ik natuurlijk tijdelijk terug naar een contract voor bepaalde tijd.

Echter had ik zelf tussen de ¤3300 & ¤3500 in mijn hoofd om over te stappen.
Het gaat om een functie als Sales Engineer waar ik nu +/- 3,5 jaar ervaring in heb.

Hoeveel ruimte denken jullie dat ik heb om te onderhandelen en hoe pak je zoiets aan?

[ Bericht 2% gewijzigd door KawaZ op 08-07-2021 17:00:25 ]
pi_200270004
Ik zou je salarisstrook opsturen, misschien levert het iets op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 8 juli 2021 @ 16:45:07 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200270041
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:42 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zou je salarisstrook opsturen, misschien levert het iets op.
Nooit doen.
Terug mailen dat je graag voor 3300 wil tekenen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:45:23 #4
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200270044
Heel simpel, als je denkt dat je meer waard bent, geef je aan dat het aanbod niet passend is bij wat je in gedachte had en dat je zelf meer aan <xxx> zat te denken. Vraag overigens ook goed na hoe het zit met zaken als pensioenafdracht e.d., onderhandelen over bruto inkomen is leuk maar niet als je er netto alsnog op achteruit gaat.

Of stel voor dat je bij goed functioneren na 1 jaar sowieso een vaste aanstelling krijgt + <xxx> verhoging.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200270075
Soms om vooruit te komen moet je terug gaan. Als je bij je huidige werkgever niet meer kan groeien, en geen perspectief hebt, kan je het risico nemen. Jaren blijven zitten waar je het niet naar je zin is gewoon masochisme.
pi_200270111
Maar zonder gekheid, ik zou gewoon nadenken over argumenten waarom je ¤ 500,- per maand meer waard bent, aangeven dat je graag met ze in gesprek wilt over het aanbod en daar aangeven waarom jij vindt dat je een hoger salaris zou moeten krijgen.

Hoe groot die ruimte daadwerkelijk is kunnen we vanaf hier niet zeggen, maar normaliter is er wel enige ruimte tussen wat mogelijk is en wat geboden wordt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200270284
Nog even kleine aanvulling gedaan:

Huidige werkgever geen pensioensregeling, nieuwe werkgever wel.
pi_200270476
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:59 schreef KawaZ het volgende:
Nog even kleine aanvulling gedaan:

Huidige werkgever geen pensioensregeling, nieuwe werkgever wel.
Hoe ziet de pensioenregeling eruit?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200270652
quote:
17s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:45 schreef Debsterr het volgende:
Heel simpel, als je denkt dat je meer waard bent, geef je aan dat het aanbod niet passend is bij wat je in gedachte had en dat je zelf meer aan <xxx> zat te denken. Vraag overigens ook goed na hoe het zit met zaken als pensioenafdracht e.d., onderhandelen over bruto inkomen is leuk maar niet als je er netto alsnog op achteruit gaat.

Of stel voor dat je bij goed functioneren na 1 jaar sowieso een vaste aanstelling krijgt + <xxx> verhoging.
De pensioenafdracht zou TS nu ook al moeten hebben. Is wel een zwak onderhandelingspunt.
pi_200270799
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De pensioenafdracht zou TS nu ook al moeten hebben. Is wel een zwak onderhandelingspunt.
Met de kanttekening dat type regeling, de totale inleg en de verhouding tussen werkgeversbijdrage en werknemersbijdrage wel behoorlijk invloed kan hebben. Een slechtere regeling lijkt me een valide argument om over te onderhandelen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200270863
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Met de kanttekening dat type regeling, de totale inleg en de verhouding tussen werkgeversbijdrage en werknemersbijdrage wel behoorlijk invloed kan hebben. Een slechtere regeling lijkt me een valide argument om over te onderhandelen.
Ja, absoluut waar
pi_200270911
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:32 schreef KawaZ het volgende:
Echter had ik zelf tussen de ¤3300 & ¤3500 in mijn hoofd om over te stappen.
Het gaat om een functie als Sales Engineer waar ik nu +/- 3,5 jaar ervaring in heb.

Hoeveel ruimte denken jullie dat ik heb om te onderhandelen en hoe pak je zoiets aan?
De (onderkant van de) range en het aanbod ligt niet ver uit elkaar. Tegenvoorstel doen. Bedanken (letterlijk, niet als afwijzing), aangeven dat je zelf dacht aan X vanwege Y en Z en dat je graag in gesprek gaat.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 8 juli 2021 @ 17:50:32 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200270945
28 en 3k is gewoon best netjes ....terug mailen dat je meer had verwacht en dan 3500 voorstellen.

Nee heb je ... (Maar ik denk dat jemet 3100 a 3200 in je handen mag knijpen)
Dum de dum
pi_200270979
Wij zoeken nog iemand, heb je DM gestuurd.
pi_200276255
Zeg gewoon dat je het bedrag te laag vind om een overstap te wagen en je vast contract op te zeggen. Er zit ook een risico voor jou aan.

Altijd voor het hoogste gaan, nu is het moment om te onderhandelen. Immers iedere euro neem je ook mee in latere verhogingen of promoties.
.
pi_200277175
Als dat hun eerste bod is zou ik er gewoon 500 boven gaan zitten zodat je hopelijk ergens in het midden uitkomt, iets met brutalen die de halve wereld hebben. Je levert toch wat zekerheid in en hebt al werkervaring, dus daar mag wat tegenover staan. En je doet jezelf m.i. altijd tekort als je direct een eerste bod accepteert, ik denk dat ze dat niet eens echt verwachten, zeker gezien je functie.

Bedenk ook hoe erg het is als het onverhoopt stukloopt als je het niet eens wordt gezien de status quo, je studeert nog en hebt al werk wat ik even aanneem ook niet de hel op aarde is dat je daar nu direct weg moet.
pi_200278287
Vraag ook ff een proforma loonstrook op. Je hebt nu nog geen pensioenregeling terwijl dat straks wel op je netto salaris gaat drukken. Wellicht kun je je huidige netto salaris als voorstel nemen, maar dan inclusief pensioenafdracht. Afhankelijk van de cao drukt die pensioenregeling je netto salaris zomaar een paar honderd euro naar beneden namelijk.

Verder zullen ze na je voorstel met het argument komen dat je nog geen hbo diploma hebt. Daar kun je dan als voorstel tegenover zetten om een bepaalde salarisverhoging in te laten gaan na behalen van je diploma. Uiteraard wel hard op papier laten zetten, anders blijft het bij een mondelinge toezegging en die ga je nooit hard kunnen maken later.
pi_200278431
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:13 schreef ArnosL het volgende:
Vraag ook ff een proforma loonstrook op. Je hebt nu nog geen pensioenregeling terwijl dat straks wel op je netto salaris gaat drukken. Wellicht kun je je huidige netto salaris als voorstel nemen, maar dan inclusief pensioenafdracht. Afhankelijk van de cao drukt die pensioenregeling je netto salaris zomaar een paar honderd euro naar beneden namelijk.

Verder zullen ze na je voorstel met het argument komen dat je nog geen hbo diploma hebt. Daar kun je dan als voorstel tegenover zetten om een bepaalde salarisverhoging in te laten gaan na behalen van je diploma. Uiteraard wel hard op papier laten zetten, anders blijft het bij een mondelinge toezegging en die ga je nooit hard kunnen maken later.
Dat zou ik zelf nooit doen. Dan koppel je je salaris aan je opleiding en je baas betaalt niet voor je diploma maar voor je technische kennis. Vooral in de werktuigbouwkunde maakt een diploma niet hét verschil in salaris. Je komt er hooguit makkelijker mee binnen op een bepaalde positie, daarna gaat het echt om je kennis, inzicht en prestaties en vraagt er niemand meer naar je diploma. TS is al binnen bij zijn bedrijf, dus binnenkomen hoeft niet meer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200278446
Nou niet tekenen nu.
Er is enorme krapte op de technische markt. Met jouw opleiding zijn de mogelijkheden legio.
Vakman pur sang
pi_200278456
Dank voor alle reacties!

Is het wijs om in mijn tegenbod te vermelden dat ik er momenteel niet op vooruit ga qua salaris of kan ik het gewoon beter absoluut niet over mijn huidige salaris hebben?

@ArnosL, proforma loonstrook volgt vandaag of maandag.
pi_200278498
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:36 schreef KawaZ het volgende:
Dank voor alle reacties!

Is het wijs om in mijn tegenbod te vermelden dat ik er momenteel niet op vooruit ga qua salaris of kan ik het gewoon beter absoluut niet over mijn huidige salaris hebben?

@:ArnosL, proforma loonstrook volgt vandaag of maandag.
Waarom wil je nu al weg?

Ik zou zeggen dat het aan bod secundair zeer intressant is maar primair je er op achteruit gaat.
Graag praten we verder vanaf ¤3500.
Vakman pur sang
pi_200278516
Je geeft aan nu 50 uur per week te maken, en gaat 38 uur per week werken, en daarboven op krijg je een pensioenregeling, dat lijkt me al een redelijke vooruitgang.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_200278538
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:36 schreef KawaZ het volgende:
Dank voor alle reacties!

Is het wijs om in mijn tegenbod te vermelden dat ik er momenteel niet op vooruit ga qua salaris of kan ik het gewoon beter absoluut niet over mijn huidige salaris hebben?
Absoluut, jij neemt een risico door je huidige vast contract op te zeggen en een tijdelijke te ondertekenen, daar mag ook een stap vooruit in je salaris tegenover staan. Precieze bedragen doen er niet toe, maar het argument dat dit geen vooruitgang is ten opzichte van je huidige baan is zeer valide.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 08:46:06 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200278540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De pensioenafdracht zou TS nu ook al moeten hebben. Is wel een zwak onderhandelingspunt.
Ik ging er bij mijn huidige werkgever 200 minder op vooruit netto dan gedacht door verschil in regeling. Aangegeven nav pro forma loonstrook en gecompenseerd gekregen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200278594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je geeft aan nu 50 uur per week te maken, en gaat 38 uur per week werken, en daarboven op krijg je een pensioenregeling, dat lijkt me al een redelijke vooruitgang.
Ja op papier.
Dat zegt niks, vooral in Sales wordt weleens verwacht dat je savonds ook werkt of dingen doet.
Vakman pur sang
pi_200278997
Wederom dank! Ik ben van plan om mijn proforma loonstrook af te wachten, te kijken hoe hard de pensioensregeling in mijn netto salaris hakt en vervolgens met een tegenbod komen.

Met het tegenbod wil ik mijn huidige NETTO salaris op z'n minst iets hoger hebben.
Als ik daarbuiten dan ook nog eens een pensioensregeling krijg terwijl mijn netto salaris erop vooruit gegaan is en mijn 50 uur werkweek naar een flexibele 39 uur gaat denk ik dat ik tevreden ben.

Is het in de tussentijd nog van belang dat ik reageer op hun email of kan ik gerust radiostilte houden tot ik mijn proforma loonstrook ontvangen heb?
Ik heb het gevoel als ik nu reageer met ''Dank voor het voorstel, ik zie de proforma loonstrook graag tegemoet'', ik meteen de indruk wek dat ik het een interessant aanbod vindt...
  vrijdag 9 juli 2021 @ 09:34:29 #27
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200279024
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:32 schreef KawaZ het volgende:
Wederom dank! Ik ben van plan om mijn proforma loonstrook af te wachten, te kijken hoe hard de pensioensregeling in mijn netto salaris hakt en vervolgens met een tegenbod komen.

Met het tegenbod wil ik mijn huidige NETTO salaris op z'n minst iets hoger hebben.
Als ik daarbuiten dan ook nog eens een pensioensregeling krijg terwijl mijn netto salaris erop vooruit gegaan is en mijn 50 uur werkweek naar een flexibele 39 uur gaat denk ik dat ik tevreden ben.

Is het in de tussentijd nog van belang dat ik reageer op hun email of kan ik gerust radiostilte houden tot ik mijn proforma loonstrook ontvangen heb?
Ik heb het gevoel als ik nu reageer met ''Dank voor het voorstel, ik zie de proforma loonstrook graag tegemoet'', ik meteen de indruk wek dat ik het een interessant aanbod vindt...
Krijg je sowieso een pro forma? Of moet je die actief aanvragen? Ik zou anders idd aangeven dat je ze dankt voor het gedane voorstel en verdere reactie zult geven n.a.v. de pro forma.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200279046
Ik zou wel reageren.

Aangeven dat je het een beetje vind tegenvallen en dat je even de pro forma loonstrook afwacht en het netto eerst gaat vergelijken.

Daarna alsnog een voorstel doen van 3500¤ ;)
.
pi_200279943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:32 schreef KawaZ het volgende:
Na een succesvolle sollicitatie procedure heb ik een salarisvoorstel mogen ontvangen, helaas lager dan gehoopt.

Ik ben 28 jaar, volgt momenteel buiten werktijd HBO werktuigbouwkunde (nog geen HBO diploma op zak) en werk momenteel als sales engineer (tevens ook de functie waarop ik gesolliciteerd heb).

Huidige werkgever

¤3000 bruto
Reiskostenvergoeding
25 vakantie dagen
Vast contract
Ik werk standaard 50 uur per week, op contract staat 40 uur
Vaste werktijden
Zie geen mogelijkheid verder te groeien
Geen pensioensregeling

Aanbod van nieuwe werkgever

¤3000 bruto
Reiskostenvergoeding
25 vakantiedagen
Bepaalde tijd contract voor één jaar
39 uur werkweek
Flexibele werktijden
Groter bedrijf, ik zie meer mogelijkheden om te groeien.
Wel pensioensregeling

Over het algemeen ga ik er dus niet echt op voorruit, wel een stuk betere werktijden en minder uren.
Ook ga ik natuurlijk tijdelijk terug naar een contract voor bepaalde tijd.

Echter had ik zelf tussen de ¤3300 & ¤3500 in mijn hoofd om over te stappen.
Het gaat om een functie als Sales Engineer waar ik nu +/- 3,5 jaar ervaring in heb.

Hoeveel ruimte denken jullie dat ik heb om te onderhandelen en hoe pak je zoiets aan?
In mijn regio (buiten de randstad) is 28jaar - 3k met 13e maand voor een HBO WTB engineer een prima voorstel. Dan heb ik het over een mechanical engineer. Je bent een sales engineer zonder HBO. Dan vind ik die vraag voor 3300-3500 aan de forse kant.
pi_200281081
Ik heb de proforma loonstrook ontvangen.

Netto ga ik +/- ¤175 achteruit...

Dit zit hem voornamelijk in de reiskostenvergoeding (van ¤240 naar ¤85).
Alleen zijn reiskosten voor mij bij mijn huidige werkgever zeer gunstig, ik rij namelijk private lease elektrisch.
Voor ¤75 laad ik onbeperkt bij mijn huidige werkgever. Verder uiteraard geen onderhoudskosten... Van mijn huidige salaris houd ik dus ¤240-¤75=¤165 over van mijn reiskosten vergoeding.

Pensioen kost ¤81 per maand.
Overigens staat er bij pensioensregeling: ''De werkgever kent een eigen collectieve pensioensregeling''.
Hoeveel de werkgever betaald en hoeveel de werknemer kan ik niet terugvinden, maar ¤81 per maand lijkt mij redelijk?

Toch wil ik graag niet omlaag met mijn huidige netto loon.
Hoeveel bruto zal ik +/- moeten stijgen met mijn tegenbod om die ¤175 (het liefst wat meer (+/- ¤250) netto recht te trekken? Zit ik met die ¤3500 bruto goed?

Of is het eigenlijk zelf een optie om een netto tegenbod te doen? Dat hun terugrekenen naar een bruto salaris?

Alvast bedankt maar weer:)
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:59:06 #31
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200281554
Zij kunnen prima berekenen wat jouw bruto moet zijn als je een netto tegenbod doet.

"Beste werkgever, ik zie dat door een terugval in een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden, mijn nettoloon niet is wat ik ervan verwacht had. Mijn voorstel is te zorgen voor een totaal netto inkomen van <xxx>. Ik hoor graag jullie nieuwe aanbod en pro forma loonstrook."
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 9 juli 2021 @ 13:45:48 #32
51385 baskick
Juist ja!
pi_200282424
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:35 schreef KawaZ het volgende:
Pensioen kost ¤81 per maand.
Overigens staat er bij pensioensregeling: ''De werkgever kent een eigen collectieve pensioensregeling''.
Hoeveel de werkgever betaald en hoeveel de werknemer kan ik niet terugvinden, maar ¤81 per maand lijkt mij redelijk?
Als die ¤81 op je proforma-strook staat, is dat wat jij betaalt. Duik even in de regeling en wat de werkgever bijdraagt, want voor dit bedrag kan je denk ik niet veel verwachten later.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 9 juli 2021 @ 14:07:38 #33
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200282790
Geheid een beschikbare premie regeling, middel en eindloon zijn niet te betalen. Gezien het bedrag gok ik dat WG eigenlijk bijzonder weinig bijdraagt, tot een % of 25 a 30, en alleen de regeling voorziet.
Dum de dum
  vrijdag 9 juli 2021 @ 14:43:53 #34
44959 Spaceman_Spiff
Erg vaag vandaag
pi_200283234
Als je gaat vragen om een bepaalde hoogte van netto loon, geef je eigenlijk al aan dat je niet goed weet hoe loon in elkaar zit. Als je serieus geïnteresseerd ben in (de hoogte van) loon, dan zoek je zelf uit hoe je dat kan terug rekenen.

Verder zou ik kijken op salariskompas wat gemiddeld is voor jouw functie. Uitspraken zoals "ik had meer verwacht" zonder objectief te kunnen uitleggen waarom, worden niet erg serieus genomen.
Zeker als het een groot bedrijf is wat geabonneerd is op een salaris tool, welke het gemiddelde en variatie in loon voor de verschillende functies voorschotelt.

Je zal zelf toch duidelijk moeten hebben wat voor het algemeen het gemiddelde, mediaan en maximum loon is voor de functie. En waarom (indien van toepassing) waarom juist jij meer dan gemiddeld verdient.
Bijvoorbeeld, hoeveel meer omzet heb jij kunnen genereren in vergelijking met collega's.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:20:01 #35
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200283692
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:43 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Als je gaat vragen om een bepaalde hoogte van netto loon, geef je eigenlijk al aan dat je niet goed weet hoe loon in elkaar zit. Als je serieus geïnteresseerd ben in (de hoogte van) loon, dan zoek je zelf uit hoe je dat kan terug rekenen.

Verder zou ik kijken op salariskompas wat gemiddeld is voor jouw functie. Uitspraken zoals "ik had meer verwacht" zonder objectief te kunnen uitleggen waarom, worden niet erg serieus genomen.
Zeker als het een groot bedrijf is wat geabonneerd is op een salaris tool, welke het gemiddelde en variatie in loon voor de verschillende functies voorschotelt.

Je zal zelf toch duidelijk moeten hebben wat voor het algemeen het gemiddelde, mediaan en maximum loon is voor de functie. En waarom (indien van toepassing) waarom juist jij meer dan gemiddeld verdient.
Bijvoorbeeld, hoeveel meer omzet heb jij kunnen genereren in vergelijking met collega's.
Ik vind dat laatste meer iets wat je gebruikt tijdens onderhandelingen tussentijds, niet bij aanvang nieuwe werkgever. Immers word je nu beoordeeld obv je CV, gesprek en eventuele tests
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200283735
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik ging er bij mijn huidige werkgever 200 minder op vooruit netto dan gedacht door verschil in regeling. Aangegeven nav pro forma loonstrook en gecompenseerd gekregen.
Dan is het een schappelijke werkgever.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:35 schreef KawaZ het volgende:
Ik heb de proforma loonstrook ontvangen.

Netto ga ik +/- ¤175 achteruit...

Dit zit hem voornamelijk in de reiskostenvergoeding (van ¤240 naar ¤85).
Alleen zijn reiskosten voor mij bij mijn huidige werkgever zeer gunstig, ik rij namelijk private lease elektrisch.
Voor ¤75 laad ik onbeperkt bij mijn huidige werkgever. Verder uiteraard geen onderhoudskosten... Van mijn huidige salaris houd ik dus ¤240-¤75=¤165 over van mijn reiskosten vergoeding.

Pensioen kost ¤81 per maand.
Overigens staat er bij pensioensregeling: ''De werkgever kent een eigen collectieve pensioensregeling''.
Hoeveel de werkgever betaald en hoeveel de werknemer kan ik niet terugvinden, maar ¤81 per maand lijkt mij redelijk?

Toch wil ik graag niet omlaag met mijn huidige netto loon.
Hoeveel bruto zal ik +/- moeten stijgen met mijn tegenbod om die ¤175 (het liefst wat meer (+/- ¤250) netto recht te trekken? Zit ik met die ¤3500 bruto goed?

Of is het eigenlijk zelf een optie om een netto tegenbod te doen? Dat hun terugrekenen naar een bruto salaris?

Alvast bedankt maar weer:)
Qua reiskostenvergoeding had je bij mij pech gehad
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:33:59 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200283894
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dan is het een schappelijke werkgever.
[..]

Qua reiskostenvergoeding had je bij mij pech gehad
Het was dat, of opnieuw een sollicitatieprocedure starten. Ik weet niet of je dat schappelijk moet noemen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200297240
Ik snap niet goed waarom je netto hetzelfde wil verdienen. Je werkt elke week 11 uur minder en je hebt meer groei mogelijkheden. Ik zou het niet spelen als een zero sum game met winnaar en verliezer op puur het salaris, maar ook nadenken over wat die 11 uur minder werken en groei je waard is. Als je niet bereid bent er ook iets voor terug te geven, is het je feitelijk gezien niets waard en dan kun je beter blijven zitten waar je zit.

Let op, ik bedoel niet te zeggen dat dat een slechte keuze is, dat is aan jou. Niet iedereen vind dezelfde dingen belangrijk. Ik zou zelf bijv minimaal 15% erop vooruit willen gaan voordat ik een vast contract inlever want ik vind stabiliteit erg belangrijk. Wat een ander daarvan vindt boeit me niet, want ik moet leven met mijn keuze en als het tot een onrealistische salaris eis leidt, houdt de markt me wel op mijn plek.

Maar het zou zonde zijn als je persoonlijke groei en vrije tijd belangrijk vind, je niet krap bij kas zit en je stelt dit als harde eis.
pi_200298370
40u+ in de maand minder voor bijna hetzelfde salaris?

Of werden de overuren betaald bij de eerste werkgever?
pi_200298592
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:46 schreef Emmerdeur het volgende:
Soms om vooruit te komen moet je terug gaan. Als je bij je huidige werkgever niet meer kan groeien, en geen perspectief hebt, kan je het risico nemen. Jaren blijven zitten waar je het niet naar je zin is gewoon masochisme.
Hij gaat ook van 50 uur naar 39 uur en dat voor hetzelfde geld.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 17:01:32 #41
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200300950
Dat hele minder uren is zo'n dooddoener.

TS werkt nu 40u in de week, en straks 40u in de week. Daar was het salaris voor. En geheid dat bij die nieuwe werkgever er ook wel wat extra uurtjes bij komen.

TS is 28, heeft geen diploma of een bijzonder specifiek vakgebied; 3500 vragen en krijgen, achteruit gaan in salaris of blijven zitten waar ie zit, zo simpel is het.
Dum de dum
pi_200318579
Ik sta op het punt een tegenbod te doen.

Ik denk eraan (gedeeltelijk) gebruik te maken van de volgende voorbeeldbrief:
https://www.randstad.nl/o(...)dsvoorwaardengesprek

Verder wil ik erin vermelden dat ik mijn tegenbod doe op basis van mijn relevante werkervaring, maar ook het feit na het vergelijken van mijn huidige loonstrook en de proforma loonstrook van eventuele nieuwe werkgever duidelijk is geworden dat ik er qua salaris op achteruit ga.

Is het verder nog verstandig te vermelden dat ik mijn vast contract inlever en hierna te vermelden dat op voorgaande punten ik een tegenbod van ¤xxx wil doen?

Eventuele extra tips zijn altijd welkom! :)
pi_200326858
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 21:07 schreef KawaZ het volgende:
Ik sta op het punt een tegenbod te doen.

Ik denk eraan (gedeeltelijk) gebruik te maken van de volgende voorbeeldbrief:
https://www.randstad.nl/o(...)dsvoorwaardengesprek

Verder wil ik erin vermelden dat ik mijn tegenbod doe op basis van mijn relevante werkervaring, maar ook het feit na het vergelijken van mijn huidige loonstrook en de proforma loonstrook van eventuele nieuwe werkgever duidelijk is geworden dat ik er qua salaris op achteruit ga.

Is het verder nog verstandig te vermelden dat ik mijn vast contract inlever en hierna te vermelden dat op voorgaande punten ik een tegenbod van ¤xxx wil doen?

Eventuele extra tips zijn altijd welkom! :)
Een paar zinnetjes die ik wel eens heb gebruikt.

Intro:
quote:
Nogmaals bedankt voor het leuke kenningsmakingsgesprek en het salarisaanbod per mail. Ik ben enthousiast over het bedrijf, de uitdagingen die er liggen en de functie en ik kijk ernaar uit om aan de slag te gaan!
Tegenvoorstel qua salaris (al dan niet in combinatie):
quote:
Zoals aangegeven in het gesprek wilde ik graag werkinhoudelijk én arbeidsvoorwaardelijk een stap maken. Het huidige voorstel is arbeidsvoorwaardelijk geen vooruitgang.
quote:
Het huidige aanbod sluit niet voldoende aan bij mijn ervaring, kennis en kunde. Gezien voorgaande stel ik ¤xxxx per maand voor.
quote:
Het huidige aanbod voldoet niet helemaal aan mijn verwachting. Op basis van de gesprekken over de functie en mijn kennis en ervaring denk ik dat ¤xxxx passend zou zijn.
En als je een vast contract wilt proberen:
quote:
Ik ben enthousiast over XXX en wil me graag voor langere tijd aan jullie binden. Op dit moment heb ik een contract voor onbepaalde tijd. Dit zou ik bij jullie ook graag aangaan. Graag bespreek ik de mogelijkheden voor een contract voor onbepaalde tijd met een proeftijd van 2 maanden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 12 juli 2021 @ 11:39:22 #44
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_200327887
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 11:02 schreef Grublit het volgende:

[..]

In mijn regio (buiten de randstad) is 28jaar - 3k met 13e maand voor een HBO WTB engineer een prima voorstel. Dan heb ik het over een mechanical engineer. Je bent een sales engineer zonder HBO. Dan vind ik die vraag voor 3300-3500 aan de forse kant.
Vind ik tegenvallen, 3k is wel echt de ondergrens hoor. 28 praat je al wel over een jaar of 4 ervaring
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_200328859
quote:
7s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:39 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Vind ik tegenvallen, 3k is wel echt de ondergrens hoor. 28 praat je al wel over een jaar of 4 ervaring
Ik heb mensen in mijn team mét HBO diploma van die leeftijd ongeveer die maar krap boven de 3k zitten. Daarom zou ik voor iemand die zijn diploma nog moet halen en/of geen relevante ervaring heeft, daar nooit boven plaatsen.
Daarnaast moet je naar het totaalpakket kijken natuurlijk. In mijn organisatie zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden prima. Dat heeft ook waarde. We gaan nu heel simpel op een basis salaris vergelijken.
  maandag 12 juli 2021 @ 13:57:39 #46
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200329541
quote:
7s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:39 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Vind ik tegenvallen, 3k is wel echt de ondergrens hoor. 28 praat je al wel over een jaar of 4 ervaring
Het is al bovenmodaal. Voor een sales functie. met 4 jaar ervaring, die niet bijzonder specifiek is.
Dum de dum
  maandag 12 juli 2021 @ 23:14:31 #47
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200337893
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:57 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Het is al bovenmodaal. Voor een sales functie. met 4 jaar ervaring, die niet bijzonder specifiek is.
De Fok! salarisschalen zijn wat anders dan dat je gewend bent ;)

Ik wacht nog op de expat of zzp'er die even komt vertellen dat je voor minder dan 8k je bed toch niet uit komt :7

On topic: Pensioenpremie afdracht is eigenlijk sparen voor jezelf. Voor nu niet direct merkbaar, maar door bijna geen pensioenopbouw voor mijn 35e moet ik zelf nog wel een keer actie ondernemen.

Je zult het misschien niet direct zelf zo zien, maar die 80 euro moet je eigenlijk bij je netto optellen (pensioenverzekeringen en inleg zijn boeken over volgeschreven, maar in basis spaar je daarmee geld voor een uitkering later in je leven. Doe je dat niet op deze manier dan moet je bedenken hoe je het zelf gaat regelen. Ik hou het simpel door het als netto loon te beschouwen dat je verplicht moet sparen).
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200339820
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:14 schreef zalkc het volgende:
Ik wacht nog op de expat of zzp'er die even komt vertellen dat je voor minder dan 8k je bed toch niet uit komt

Zat zzp'ers die dat in anderhalve week (bruto) omzetten. En 8k is in loondienst ook haalbaar (zij het zeldzaam).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 13 juli 2021 @ 09:15:48 #49
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200339859
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 09:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Zat zzp'ers die dat in anderhalve week (bruto) omzetten. En 8k is in loondienst ook haalbaar (zij het zeldzaam).
Netto uiteraard, 8k bruto is voor loonslaven :7
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200340065
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 09:15 schreef zalkc het volgende:

[..]

Netto uiteraard, 8k bruto is voor loonslaven :7
Oh, natuurlijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')