abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206533109
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Qarrad het volgende:
Wij hebben een fulltime vacature uitstaan, dus 38 of misschien 36 uur. Nu dus al vier vrouwen die reageren: "Maar ik wil maar 18/24/27 uur werken, mag ik ook reageren?" Ik nog redelijk doen: "Natuurlijk kan dat, maar het is wel een factor die meeweegt bij gelijke geschiktheid."

En dan letterlijk van alle vier een reactie krijgen als: "Okay maar eigenlijk werk ik dus 12/17/24,31473... uur want ik wil natuurlijk wel dit en dat, ouderschapsverlof, zorgverlof, mantelzorg en werk alleen op dinsdag als de maan in het huis Aquarius staat in schrikkeljaren."

Deze maand met veel moeite iemand aangetrokken die "zeer enthousiast" was volgens haar sollicitatie maar nu zit ze er en is er elke dag wel iets. "Nee de hond kan niet alleen zijn, mijn zoontje moet knutselen op school, ik moet een kast in elkaar zetten, een plant verpotten, mijn moeder moet in bad" en bij elke klus toont ze de energie en assertiviteit van een tuinslang met een erectieprobleem.

Mijn afdeling zit vol met dit soort dames waarvoor werkuren optioneel zijn als ze echt niets anders meer te doen hebben tussen het hobbyen door.

Dat laatste is niet echt zo natuurlijk, maar ben nu even gefrustreerd. Ik heb ook collega's die chronisch ziek zijn en ontzettend hun best doen en anderen die zich over de kop werken om de collega's maar niet af te vallen. Maar wat er de laatste tijd binnenkomt man man man...
Zo herkenbaar... Bij ons moet iedereen in het team storingsdienst lopen.. Dus ook de BA's, Developers en testers. Staat ook duidelijk ik de vacature..

Nu stelt onze storingsdienst echt niets voor, ik en een andere collega hebben er echt voor gezorgd dat de boel stabiel genoeg is en daarnaast heb ik de boel zo afgesproken dat er maar heel weinig redenen zijn om ons te bellen. Meer dan 20 man in het team dus de frequentie is echt laag.

Maar nog: "Ja nee dat wil ik niet hoor, wil werk en privé gescheiden houden".
The name is Putler, Vladimir Putler
  woensdag 2 november 2022 @ 14:49:24 #227
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206533225
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ga dan vakkenvullen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 2 november 2022 @ 14:54:22 #228
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_206533297
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Geerd het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk op kantoor? Wordt er ook echt wat werk verzet of...beetje onzin mailen naar elkaar.
Wat dan?

Bussen, trams, vliegtuigen, kassamedewerkers....bouw, schippers...maar "kantoorvolk" alles gaat toch al automatisch,

Wat loopt er nou vast wanneer jullie er niet zijn?
Het onderwijs, momenteel zouden dat dus ook studenten zijn die geen examens zouden kunnen doen.

En je denkt dat die dingen die automatisch gaan ook automatisch worden ingericht? Guess again.
Don't let my username fool you...
pi_206533354
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:49 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ga dan vakkenvullen.
Jup..maar mensen willen nu alleen nog maar de leuke dingen doen..
pi_206533477
quote:
Wij hebben een fulltime vacature uitstaan, dus 38 of misschien 36 uur. Nu dus al vier vrouwen die reageren: "Maar ik wil maar 18/24/27 uur werken, mag ik ook reageren?" Ik nog redelijk doen: "Natuurlijk kan dat, maar het is wel een factor die meeweegt bij gelijke geschiktheid."

En dan letterlijk van alle vier een reactie krijgen als: "Okay maar eigenlijk werk ik dus 12/17/24,31473... uur want ik wil natuurlijk wel dit en dat, ouderschapsverlof, zorgverlof, mantelzorg en werk alleen op dinsdag als de maan in het huis Aquarius staat in schrikkeljaren."

Deze maand met veel moeite iemand aangetrokken die "zeer enthousiast" was volgens haar sollicitatie maar nu zit ze er en is er elke dag wel iets. "Nee de hond kan niet alleen zijn, mijn zoontje moet knutselen op school, ik moet een kast in elkaar zetten, een plant verpotten, mijn moeder moet in bad" en bij elke klus toont ze de energie en assertiviteit van een tuinslang met een erectieprobleem.

Mijn afdeling zit vol met dit soort dames waarvoor werkuren optioneel zijn als ze echt niets anders meer te doen hebben tussen het hobbyen door.

Dat laatste is niet echt zo natuurlijk, maar ben nu even gefrustreerd. Ik heb ook collega's die chronisch ziek zijn en ontzettend hun best doen en anderen die zich over de kop werken om de collega's maar niet af te vallen. Maar wat er de laatste tijd binnenkomt man man man...
.....

woensdag 2 november 2022 @ 15:34:34 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206533705
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Zo herkenbaar... Bij ons moet iedereen in het team storingsdienst lopen.. Dus ook de BA's, Developers en testers. Staat ook duidelijk ik de vacature..

Nu stelt onze storingsdienst echt niets voor, ik en een andere collega hebben er echt voor gezorgd dat de boel stabiel genoeg is en daarnaast heb ik de boel zo afgesproken dat er maar heel weinig redenen zijn om ons te bellen. Meer dan 20 man in het team dus de frequentie is echt laag.

Oh ja... Dat soort streken.

Bij ons hadden we (=een baan geleden) per toerbeurt telefoondienst, dus dat je aan de voorkant de vragen en issues opvangt zodat de rest lekker door kan werken. Begon het met eentje die dat liever niet wilde want (kulreden) en toen de volgende en de volgende. Uiteindelijk zaten we met een team van 12 man waarin er nog 3 dit wilden doen. Dus die 3 moesten dan 1 of 2 keer per week bereikbaarheid van 7:00-17:30 garanderen terwijl de rest lekker zelf hun tijd indeelde.

Op een dag was ik, één van die collega's die wel dienst deed, naar de WC rond kwart over vijf. Zal een minuut of twee geduurd hebben. In die tijd had een andere collega, die die dienst niet meer wou doen, gebeld omdat ze...wilde melden dat ze een diploma gehaald had. Niks werkgerelateerds dus.

In plaats van dat ze nog even belde wat later, heeft ze toen onze coördinator gebeld met een paniekverhaal dat de bereikbaarheid niet gegarandeerd was want oh jongens jongens ze had geen gehoor gekregen en dat kon toch allemaal niet!

Die coördinator kende mij (en haar) natuurlijk wel, keek het even na, vroeg door en toen was er geen probleem meer natuurlijk. Paar maand later konden er 6 collega's vertrekken waaronder de weigeraartjes en de 3 die bleven konden gewoon lekker gelijkwaardig mee gaan draaien.

Ik mis die coördinator nog steeds.
pi_206540668
quote:

Dat is overigens wel de reden dat mannen meer verdienen dan vrouwen. De beschikbaarheid ligt ook een stuk hoger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 13 november 2022 @ 18:50:44 #233
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206663420
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 08:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is overigens wel de reden dat mannen meer verdienen dan vrouwen. De beschikbaarheid ligt ook een stuk hoger.
Dit. Maar dan wel in hun wiek geschoten zijn omdat er salarisverschil is.. ja vind je het gek Gerda? Eigenlijk is het bizar dat je er niets van mag zeggen omdat het dan weer op vrouwendiscriminatie wordt gegooid en dan heeft degene die er wat van zegt het weer gedaan. Met die cancelcultuur van tegenwoordig wordt je zo eruit gebonjourd.

Ik ben momenteel zelf zwanger en denk veel na over wat dat voor mijn werk betekend, maar voor mij is stoppen geen optie en ik zie werk ook niet als iets wat vrijblijvend is. In de huidige maatschappij is het juist noodzaak om te blijven werken en eerlijk, ik vind mijn werk ook gewoon leuk. Plus dat ik ook als voorbeeld aan kind wil geven dat je echt zal moeten werken voor je geld, of je nu man of vrouw bent.
With love :*
pi_207236411
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 18:50 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Dit. Maar dan wel in hun wiek geschoten zijn omdat er salarisverschil is.. ja vind je het gek Gerda? Eigenlijk is het bizar dat je er niets van mag zeggen omdat het dan weer op vrouwendiscriminatie wordt gegooid en dan heeft degene die er wat van zegt het weer gedaan. Met die cancelcultuur van tegenwoordig wordt je zo eruit gebonjourd.

Ik ben momenteel zelf zwanger en denk veel na over wat dat voor mijn werk betekend, maar voor mij is stoppen geen optie en ik zie werk ook niet als iets wat vrijblijvend is. In de huidige maatschappij is het juist noodzaak om te blijven werken en eerlijk, ik vind mijn werk ook gewoon leuk. Plus dat ik ook als voorbeeld aan kind wil geven dat je echt zal moeten werken voor je geld, of je nu man of vrouw bent.
Dus 5 dagen de opvang in dan maar?
pi_207237663
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet of het echt een kantoor irritatie is, maar ik las een mail waarvan ik me even achter de oren moest krabben.

Ik werk in een grote organisatie (1000+) medewerkers. Een directe collega stuurt een mail dat collega X (die ik niet ken en in een andere sectie werkt) het heel fijn zou vinden als we op haar stemmen voor een plek in de OR. Geen standpunten, geen visie, niks.
Maar: als bedankje zet ze wel wat lekkers neer op onze afdeling O+ :') _O-
Antwoord naar allen:
"Waarom denk je dat je hiervoor geschikt bent?"
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_207237820
quote:

[..]
Ik ben momenteel zelf zwanger
Ik spreek je over een paar maanden weer.
Protège moi de mes désirs.
pi_207380072
Wat een heerlijke reeks.

Mijn irritaties:

- Leidinggevenden die baasje spelen om het baasje spelen. Geen grote beslissingen durven te nemen, maar wel moeilijk doen om kleine dingen om zo toch iets van autoriteit uit te willen stralen.
- Collega's waar je privé nooit zelf contact mee zou zoeken die veel te veel over hun privéleven vertellen. Ik heb op het werk twee 'werkvrienden' waarvan ik de naam van hun partners weet en waar ik meer privézaken mee bespreek, dus het is voor mij geen harde scheiding. Maar hier hebben we ook een paar van die dozen die dan zeggen 'morgen komt Marieke op bezoek' en dat blijkt dan dr schoonzus te zijn.
- Semi-verplichte vrijmibo (het woord alleen al). Nogmaals, ik heb best wat leuke collega's en wil het niet geforceerd gescheiden houden. Maar op vrijdagmiddag wil ik gewoon naar huis, ik ben dan moe van de werkweek en wil dan ff iets makkelijks eten en daarna thuis lekker relaxen. Hier helaas zo'n cultuur waar iedereen blijft, dus af en toe voel ik me dus (semi-)verplicht om ook aan te sluiten.
pi_207382942
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:09 schreef ISVV het volgende:
Wat een heerlijke reeks.

Mijn irritaties:

- Leidinggevenden die baasje spelen om het baasje spelen. Geen grote beslissingen durven te nemen, maar wel moeilijk doen om kleine dingen om zo toch iets van autoriteit uit te willen stralen.
- Collega's waar je privé nooit zelf contact mee zou zoeken die veel te veel over hun privéleven vertellen. Ik heb op het werk twee 'werkvrienden' waarvan ik de naam van hun partners weet en waar ik meer privézaken mee bespreek, dus het is voor mij geen harde scheiding. Maar hier hebben we ook een paar van die dozen die dan zeggen 'morgen komt Marieke op bezoek' en dat blijkt dan dr schoonzus te zijn.
- Semi-verplichte vrijmibo (het woord alleen al). Nogmaals, ik heb best wat leuke collega's en wil het niet geforceerd gescheiden houden. Maar op vrijdagmiddag wil ik gewoon naar huis, ik ben dan moe van de werkweek en wil dan ff iets makkelijks eten en daarna thuis lekker relaxen. Hier helaas zo'n cultuur waar iedereen blijft, dus af en toe voel ik me dus (semi-)verplicht om ook aan te sluiten.
Mijn irritatie : mensen zoals jij.
  maandag 2 januari 2023 @ 12:23:58 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207388866
Een dag niet werken beloofd ivm kerstviering en als hint dat het wel heel lastig zou worden om niet een hele leuke dag te hebben.. wat was het resultaat:
- 4 uur lang ruimtes moeten schoonmaken/opruimen
- 1 x half uur Escapen (dat was opzich wel leuk)
- 1x half uur quiz over feitjes mbt het werk
- 1x half uur quiz over het werk, vooral wat beter moest, heel belerend opgezet
- na het diner was het ook gelijk weer afruimen en wegwezen

Ik ken leukere kerstvieringen dan dat :X

moet zeggen dat verder het eten wel gewoon netjes verzorgd was en we te horen kregen dat we allemaal een kleine bonus kregen
  maandag 2 januari 2023 @ 12:55:57 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207389165
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:23 schreef Cue_ het volgende:
Een dag niet werken beloofd ivm kerstviering en als hint dat het wel heel lastig zou worden om niet een hele leuke dag te hebben.. wat was het resultaat:
- 4 uur lang ruimtes moeten schoonmaken/opruimen
- 1 x half uur Escapen (dat was opzich wel leuk)
- 1x half uur quiz over feitjes mbt het werk
- 1x half uur quiz over het werk, vooral wat beter moest, heel belerend opgezet
- na het diner was het ook gelijk weer afruimen en wegwezen

Ik ken leukere kerstvieringen dan dat :X

moet zeggen dat verder het eten wel gewoon netjes verzorgd was en we te horen kregen dat we allemaal een kleine bonus kregen
Tenzij je schoonmaker bent zou ik er mooi voor passen. Ik ga echt geen ruimtes soppen op m'n werk hoor :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 2 januari 2023 @ 12:57:49 #242
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207389180

[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 02-01-2023 13:07:11 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 2 januari 2023 @ 12:58:01 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207389181
En dan blijkt die kleine bonus een tientje of zo te zijn :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207389302
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Geerd het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk op kantoor? Wordt er ook echt wat werk verzet of...beetje onzin mailen naar elkaar.
Wat dan?

Bussen, trams, vliegtuigen, kassamedewerkers....bouw, schippers...maar "kantoorvolk" alles gaat toch al automatisch,

Wat loopt er nou vast wanneer jullie er niet zijn?
Hoe denk je dat de gebouwde omgeving tot stand komt? Of denk je dat er ergens een braakliggend terrein is en men ineens from scratch iets bouwt op basis van een ontwerp van de architect zonder de constructie door te rekenen? Idem voor wegen, vliegvelden, trambanen en kades. Dat zijn geen hobbyprojecten waar niks aan vooraf gaat en ze onderhouden zichzelf ook niet.
pi_207389406
quote:

[..]

Kinderopvang is best goed geregeld tegenwoordig en misschien 1 dag minder werken en vragen of je (schoon)ouders 1 dag willen oppassen? Kun je in principe nog gewoon iets van 4 dagen werken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207389580
quote:
Dat klopt inderdaad, in sommige regio's zijn er grote tekorten qua personeel, het werk wordt dan ook wel slecht betaald voor zover ik weet.

Maar goed, hier gelukkig weinig last van gehad tot nu toe.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 2 januari 2023 @ 13:45:48 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207389694
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
En dan blijkt die kleine bonus een tientje of zo te zijn :D
Hehe nee dat viel gelukkig wel mee :P
Maar hoe ze dat ook weer brachten :X Ja pietje krijgt een bonus omdat hij heel vaak te laat is geweest, en jantje omdat hij een cursus gaat doen.
Kerel naast me werd hier echt boos om, wantja hij werkt had en dan krijgen klapjosti's allemaal bonussen.
En vervolgens werd pas duidelijk dat iedereen er eentje kreeg.
pi_207428666
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Hehe nee dat viel gelukkig wel mee :P
Maar hoe ze dat ook weer brachten :X Ja pietje krijgt een bonus omdat hij heel vaak te laat is geweest, en jantje omdat hij een cursus gaat doen.
Kerel naast me werd hier echt boos om, wantja hij werkt had en dan krijgen klapjosti's allemaal bonussen.
En vervolgens werd pas duidelijk dat iedereen er eentje kreeg.
Bij ons is er een variabele bonus. In 2020 of zo had een aantal mensen hard aan een project getrokken (interne procesverbetering). Iedereen in dat team kreeg een bonus van 1000 euro bruto. Dat leverde me een gezeik op jongen, niet normaal. Want Jantje was vaak ziek geweest, en Pietje kwam er later bij, en Keesje had niet zoveel gedaan als Hendrik enz enz.. Plus het feit dat andere collega's veel minder aan die collega's uit dat projectteam gehad hebben wat betreft de dagelijkse werkzaamheden. Dus die hadden het ook veel drukker, maar kregen geen bonus.

Echt, gezeik tot en met, tot jankende (ook mannelijke) collega's aan toe..
pi_207428824
Een nieuwe versie van een oude irritatie. Vroegah werden opladers van telefoons bij bosjes gejat door collega's.

Toen de HDMI kabels om laptops aan te sluiten op de flex plekken.. en nu zijn schijnbaar de USB-c kabels aan de beurt..

Gelukkig sluit ik mijn laptop met hdmi aan en blijven die kabels nu liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')