abonnement Unibet Coolblue
pi_200256225
Mijn keuken afvoer komt uit in een put bij de achterdeur, vaatwasser en gootsteen.

Eigenlijk is het een soort van open riool want ik zie het afval water gewoon er instromen.

Vanuit die put gaat er weer een buis naar het riool aan de voorkant van de weg

een beetje dit idee


zodra het water in de put in beweging komt begint het een partij te meuren daar wordt je naar van.
Ik heb het al eens grondig door laten lopen (duizend liter grondwater er doorheen gepompt) maar dat maakt eigenlijk geen zak uit.

Wat kan ik doen om die lucht te verwijderen?
pi_200256290
stankafsluiter aanwezig?
U MAD?
pi_200256944


zo ziet het er ongeveer uit, dit zie ik zodra ik het rooster op til (rooster is 30x30cm) alles wat uit die buizen komt is gewoon buitenlucht
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 21:37:52 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200257449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:36 schreef Banaanvragen het volgende:
[ link | afbeelding ]

zo ziet het er ongeveer uit, dit zie ik zodra ik het rooster op til (rooster is 30x30cm) alles wat uit die buizen komt is gewoon buitenlucht
Waarschijnlijk hoort dat rooster gewoon een deksel te zijn wat de put wel afsluit. Als je er perse een rooster nodig hebt kun je er eventueel een put met rooster naast maken via een sifon aansluiten dan natuurlijk.

Dit ziet er echt niet uit of het ontworpen is als hemelwater afvoerput / straatkolk.
pi_200257917
Ja, ken het idee, maar dan fungeerde de put ook als waterafvoer van de tuin. Dus zit er op de put een rooster met een stankafsluiter, die werd gevuld door het regenwater.

Dat werkte prima.
pi_200258997
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:36 schreef Banaanvragen het volgende:
[ link | afbeelding ]

zo ziet het er ongeveer uit, dit zie ik zodra ik het rooster op til (rooster is 30x30cm) alles wat uit die buizen komt is gewoon buitenlucht
Ik snap het niet :D

Die buizen komt lucht uit?
U MAD?
pi_200262938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Kun je de put onder alle omstandigheden buiten ruiken ?
Ik heb vanmorgen geroken zonder dat er water in de put is gekomen, als je er dan op een meter boven gaat hangen ruik je het wel, maar de geur wordt wel verspreid door de buitenlucht zodanig dat het geen overlast geeft, op normale neus hoogte (2 meter afstand tot de put) rook ik het niet/nauwelijks

Daarna wat water op de stoep gespoten, die dan rustig de put in loopt (dus niet doelbewust een straal in de put zelf) dan komen de aroma's weer los en stinkt het ook op neushoogte behoorlijk.

Dus het wordt erger als de put in beweging is.
pi_200262963
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:10 schreef skrn het volgende:
Ja, ken het idee, maar dan fungeerde de put ook als waterafvoer van de tuin. Dus zit er op de put een rooster met een stankafsluiter, die werd gevuld door het regenwater.

Dat werkte prima.
hier dus geen stankafsluiter maar een normaal rooster


door dat rooster heen kijk je zo op het vuile water
pi_200263537
Volgens mij hoort er in de put zelf een waterslot te zitten. Een schuin deel dat met de onderkant in het water zit en waar je 'vuile water onderdoor naar het riool stroomt.

Bij mij ontbreekt die ook. Ik heb dit opgelost met een stoeptegel erop leggen. Dit houdt een Groot deel van de stank tegen.

Bedenk je dat dit met een rooster ook een mooie riool uitgang is voor ratten. Als je daar nog geen last van hebt is dat een kwestie van tijd.
pi_200263630
Ik had die ook en heb het verwijderd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200265027
De afvoeren aan elkaar verbinden?
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 12:22:25 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200265546
Hier hadden we ook zo'n put bij huis bedenk ik mij net, deze hebben we verwijderd bij de verbouwing van ons huis. Toen hebben we het riool ook buiten aangepakt en de put weggehaald en alles nieuw met PVC verbonden aan elkaar.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 09:22:07 #14
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_200278900
Als ik jou was zou ik alles vrijgraven en opnieuw aansluiten op elkaar met PVC hulpstukken.
Aansluitend een los putje met stankscherm plaatsen en dan zou je overal vanaf moeten zijn.
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 09:31:19 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200278982
Heb je de put al eens schoongemaakt?

Grote kans dat er een dikke laag vuil en vet onderin zit en dat het laagje water zo klein is dat je dat iedere keer ruikt als het water in beweging komt.
Wordt ook een probleem als die laag zo hoog wordt dat het de afvoer naar het riool blokkeert want dan gaat je put overstromen.

Smerig werkje dus je kunt ook de rioolservice bellen om je vetput te legen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200488970
Zo is het, eerst even met je putschep aan de slag, of maak er een puinzooi van met je hogedrukspuit!

Als je gaat vervangen, let dan wel op ontluchting. Als het stankslot van je wasbak leeggezogen wordt, dan heb je de stank binnen.
pi_200489102
Ik zou de gemeente laten kijken en ruiken.

Als het jouw eigendom is mischien iets met een hele pak baksoda en flink wat schoonmaakazijn?
Amsterdam is poep op de stoep.
  donderdag 22 juli 2021 @ 17:25:32 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200489362
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 17:03 schreef MartinPro het volgende:
Ik zou de gemeente laten kijken en ruiken.

Als het jouw eigendom is mischien iets met een hele pak baksoda en flink wat schoonmaakazijn?
Als het een vetput is dan red je het daar niet mee, dan moet je echt gaan scheppen of de rioolservice vragen hem schoon te maken.

Daarbij heb je kans dat je het probleem gaat verschuiven als je dat half-opgeloste vet verder het riool in duwt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200489447
Haha paar goede en enorm veel waardeloze tips weer hier. _O-
Vakman pur sang
pi_200490472
Met leegscheppen of schoonmaken los je het probleem niet op.
De enige structurele oplossingen zijn een waterslot toevoegen aan het putje, de put afsluiten met een stoeptegel of de hele aansluiting vernieuwen door pvc.
Dat laatste gaan wij dit najaar doen overigens.
pi_200506598
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 18:43 schreef archito het volgende:
Met leegscheppen of schoonmaken los je het probleem niet op.
De enige structurele oplossingen zijn een waterslot toevoegen aan het putje, de put afsluiten met een stoeptegel of de hele aansluiting vernieuwen door pvc.
Dat laatste gaan wij dit najaar doen overigens.
Dat hebben mijn inmiddels ex en ik ook laten doen bij ons laatste huis samen.
Was een oude woning met dus ook zo'n wazige stinkende buitenput en we hadden ook heel vaak last van verstoppingen.
Dat laatste kwam voornamelijk omdat het tot dat putje wel pvc was maar na het putje kwam een aansluiting op een gresbuis waar zich dus regelmatig vuil ophoopte. Dikke ellende dus.
Wij hebben het destijds op aanraden van en door de loodgieter/ontstopper vanaf de gevel compleet met pvc laten aansluiten op het hoofdriool en zo dus die stinkput buiten werking gezet.
Geen stank of verstoppingen meer gehad sinds die aanpassing. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')