SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na alle avonturen van vorige week lijkt me dit bij uitstek een rit voor de vluchters. Het is een lange rit, die lastig te controleren zal zijn. Wie wil er überhaupt controleren? Voor UAE hoeft het allemaal niet meer zo nodig. Pogacar zal vast nog wel een rit willen winnen, maar dit is misschien niet de meest ideale gelegenheid. De Pyreneeën liggen meer voor de hand. Andere ploegen gaan niet controleren, lijkt me. Nee, dan fiets je jezelf regelrecht naar de slachtbank. Pogacar is bang voor het warme weer, maar zo warm is het hier nog niet. Dus nee, Pogacar is van de klassementsrenners nog steeds de grote favoriet, en niet zo'n beetje ook. Daarom gaan we de vluchters weer zien. Bjerg de hele dag op kop in het peloton, kun je nu alvast noteren. Het kan wel een gekke kopgroep worden, want de aanloop is behoorlijk vlak. Quintana zal ongetwijfeld in de aanval willen gaan met het oog op de bollentrui, maar dan moeten ze toch wel even een type Connor Swift instrueren om hem mee vooraan te krijgen. Tussensprintje ook weer vrij vroeg op de dag, na een klimmetje, dus wellicht dat we Matthews en Colbrelli opnieuw in de aanval zien gaan. Colbrelli kan ook meteen de rit winnen, hahaha. Nou, uh, goed, vluchters in ieder geval. We noemen maar even vijf namen van mogelijke kanshebbers. De Ventoux is overigens wel zo'n enorm lastige klim dat de koplopers een ruime voorsprong nodig gaan hebben, maar dat gaat wel lukken bij een gebrek aan controle.
1. Yates. Ideale rit voor Bilbao, maar die hoop heb ik ondertussen opgegeven. Die gaat voor een anoniem klassement, waarom weet niemand. Dan schakelen we maar door naar Yates. Die was voor de rustdag bepaald niet indrukwekkend, maar dit is weer een nieuwe week. Een week met beter weer, en wellicht ook betere benen. Gisteren in ieder geval alvast de benen gespaard, dat zal met het oog op deze rit zijn geweest. Als hij zo'n dag heeft zal er op de Ventoux weinig tegen te beginnen zijn.
2. Izagirre. Of iemand anders van Astana, dat kan ook heel goed. Fraile, Fuglsang. Hoewel deze rit wel het meest geschikt is voor Izagirre, gezien de afdaling aan het eind. Kunnen die andere jongens ook wel, maar ondanks zijn kleine misser een paar dagen geleden blijft Izagirre de beste daler van de ploeg. Nog steeds kan hij niet winnen, dat mag pas over een paar jaar weer, dus noteren we een nieuwe tweede plaats.
3. Quintana. Alles voor de bollen. Het wordt een hels karwei om in de kopgroep te belanden, maar als hij hij daar eenmaal zit kan hij toch aardig wat punten gaan oprapen. Als hij iets zuiniger met zijn krachten omgaat en niet vergeet te eten kan hij een eind komen. Het scheelt dat het weer beter wordt, daardoor gaan we mogelijk wel andere renners in beeld zien verschijnen. Maar Quintana is dan weer een semi-zekerheid, omwille van de bollen.
4. Woods. Ook weer voor de bollen. Wel lichtelijk in het nadeel vanwege de afdaling, maar het is gelukkig voor hem geen technische afdaling. Vooral snel, en als het goed is droog. Zou moeten lukken.
5. Alaphilippe. Reed dit jaar al een keer heel sterk op de Ventoux. In de Tour de la Provence werd hij derde in de rit die eindigde bij Chalet Reynard. Alleen de Colombianen Sosa en Bernal waren te sterk, de rest had niks in te brengen. Alaphilippe heeft een pleurishekel aan de regen, maar de regen lijkt weg te zijn. Daarom komt de wereldkampioen weer tot leven. Ik vraag me een beetje af welke klimmersbenen hij heeft meegenomen, maar met die afdaling aan het eind kan hij sowieso wel hoge ogen gaan gooien.![]()
Top 5 voor Kelderman zou top zijn, dat is best haalbaar. Stiekem mag hij nog hopen op top 3 zelfs (wel kleurloos maar dat past wel bij hem).quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kelderman, te groot voor het tafellaken, te klein voor het servet
Zonde, daar gaan zijn tourkansen, en het was dit jaar nu of nooit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:44 schreef wimderon het volgende:
19 Louis Meintjes Intermarché-Wanty-Gobert + 07:18
Ik weet niet of ik dit hilarisch moet vinden, of dat ik er ziedend om ga worden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:44 schreef wimderon het volgende:
19 Louis Meintjes Intermarché-Wanty-Gobert + 07:18
zat in de vluchtquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:46 schreef TommyL0204 het volgende:
Lol, waar kwam Piti ineens vandaan joh
Had niet verwacht dat Ben er vandaag al zo door zou zakken door zijn performance in Etappe 8. Het kan verkeren.quote:
27 Cristian Rodriguez Team TotalEnergies + 13:07quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dit hilarisch moet vinden, of dat ik er ziedend om ga worden.
Ha ha... stel dat de Champs de 34e voor Cav zou kunnen zijn... dan krijgt Wout 34 standbeelden in België.quote:
Dit is wel cult.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
27 Cristian Rodriguez Team TotalEnergies + 13:07
En met Eddy W.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De vergelijkingen met Eddy M. zullen niet van de lucht zijn.
Massasprinten stellen qua inspanning niet zo veel voor voor hem lijkt me. Maar hij kan wat schrik hebben voor valpartijen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Wout gaat nu, behoudens het hier een daar kiezen van een ritje (zoals de tijdrit), nu niet veel meer doen, dunkt me. Tokyo komt al snel.
Zo duidelijk zou je zeggenquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:53 schreef Slobeend het volgende:
Mensen op twitter weten niet wat ironie is als je de reacties op de tweet van Thijs ziet.
Thijs is zelf nog een tikje bozig over de Ventoux in 2016.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:53 schreef Slobeend het volgende:
Mensen op twitter weten niet wat ironie is als je de reacties op de tweet van Thijs ziet.
Ja, dat is leukquote:Op woensdag 7 juli 2021 18:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bolletjesklassement ligt nog wel helemaal open.
Prachtige renner is datquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:46 schreef El-Stinho het volgende:
Toch jammer dat we niet vaker een Kwiat-zege zoals vorig jaar in La Roche mogen zien.
Ach, des te zoeter smaken ze als het wel lukt. Lieve jongen.
Het gaat erom hangen bij Krauw heb ik gehoord.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:13 schreef johannes_vermeer het volgende:
Zijn er nog mensen te laat binnen?
DSQ : Zonder helm rijden is verboden!quote:
Er hoeven nog maar twee renners binnen te komen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:19 schreef Idisrom het volgende:
14% = 44 minuten en 29 seconden.
Er zijn volgens Sporza nu 120 renners binnen.
Soren Kragh Andersen and Luke Rowequote:Op woensdag 7 juli 2021 18:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er hoeven nog maar twee renners binnen te komen.
Ook de tracker van de organisatie zegt dat er nog steeds twee renners binnen moet komen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Eurosport loopt achter, Kragh heeft het met een seconde gehaald.
Zullen er geen zendertjes kapot zijn misschien?quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook de tracker van de organisatie zegt dat er nog steeds twee renners binnen moet komen.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook de tracker van de organisatie zegt dat er nog steeds twee renners binnen moet komen.
Alleen Reauwquote:Op woensdag 7 juli 2021 18:22 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Klopt, het olijke duo Kraaw en Reauw liggen er uit
Edit: of net niet?
Netjes gedaan, hij staat nu ook gewoon in het klassement.quote:
De nummer 60 al op 1,5 uur. Dit is echt ongekend. Volgens mij gaan er mensen op 5+ uur binnenkomen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:38 schreef Van_Poppel het volgende:
Nr. 12 (Aurélien Paret-Peintre) staat al op 25 minutenen dan krijgen we nog 3 bergetappes...
Vorig jaar ook meer dan 6 uur voor de nr. laatst.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De nummer 60 al op 1,5 uur. Dit is echt ongekend. Volgens mij gaan er mensen op 5+ uur binnenkomen.
Poeh, ik had altijd het idee dat de meeste jaren het wel rond de 2,5 - 3,5 uur was.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vorig jaar ook meer dan 6 uur voor de nr. laatst.
2017-2019 zat het rond 4:34/4:35. In 2014 bijvoorbeeld ook meer dan 6 uur. 2011-2012 iets minder dan 4 uur. Dus er zit wel variatie in, maar 2.5-3.5 is het eigenlijk nooit de laatste jaren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Poeh, ik had altijd het idee dat de meeste jaren het wel rond de 2,5 - 3,5 uur was.
https://sporza.be/nl/2021(...)-zien~1625674762652/quote:Michel Wuyts zag een Van Aert met een extra dimensie. De Belg kan het nu ook al klimmend afmaken. Maar volgens Wuyts zal Van Aert nog groeien. "Er kan nog een laagje bij. Volgende week zal hij nog sterker zijn. Maar op het WK in Leuven zullen we de beste Van Aert zien."
Hebben we een sprinter én tijdrijder ooit een bergetappe zien winnen? Michel Wuyts moet dan meteen aan Eddy Merckx denken. "Met massaprints had Merckx het iets moeilijker, dat was op de macht."
"Bij Van Aert gaat dat ook op beensnelheid. In de laatste 20 jaar van mijn carrière heb ik dit niet gezien."
Volgens Wuyts was het een etappezege waarvan Van Aert zelf dacht dat het niet zou lukken. "Hij ging het natuurlijk wel proberen, want zo is hij. Maar perfectionistisch zoals hij is, zal hij gedacht hebben dat er wel iemand in de vlucht zou zijn, die hij net niet aankan bergop. Maar hij laat ze dan allemaal zijn achterkant zien."
Na zijn blindedarmontsteking heeft Van Aert vandaag bevestiging gevonden van zijn vormpeil. "Dat zal hem bevrijden, ook in de sprint. Een sprintzege zit er zeker nog in. Ik zou er nu een dag of twee uitkiezen om dan genadeloos toe te slaan."
"Verschil met alle vorige Belgische kampioenen"
Van Aert laat de laatste weken duidelijk de Belgische driekleur in beeld komen. Is er een verschil met de vorige Belgische kampioenen? "Het gaat hem niet alleen over winnen of nipt verliezen", zegt Wuyts.
"Het gaat hem vooral om de demonstraties onderweg. Daar maakt hij het verschil met alle vorige Belgische kampioenen."
"Neem ze allemaal bij elkaar en distilleer er één topkampioen uit. Dan staat Van Aert daar nog altijd boven."
"Wat deze man doet van bij de start en onderweg: iedere keer het initiatief nemen en het tempo heel hoog leggen. Dat heb ik in mijn carrière als commentator nog niet van een Belg gezien."
Even een emmer zoekenquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:58 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
https://sporza.be/nl/2021(...)-zien~1625674762652/
Er zal na dit seizoen een verbitterd mens overblijven. Nooit meer de heroische strapatsen van den Wout mogen becommentariëren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:58 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Als Wout op 26 september in Leuven maar niet op de meet geklopt wordt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er zal na dit seizoen een verbitterd mens overblijven. Nooit meer de heroische strapatsen van den Wout mogen becommentariëren.
Door Tjeuquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:01 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Als Wout op 26 september in Leuven maar niet op de meet geklopt wordt.
Goede teksten, niets mis mee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:58 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk altijd rijders die standaard in de half uur+ bus finishen, dan loopt het snel op. Het is meer aan de top waar dit jaar de verschillen bijzonder groot zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Poeh, ik had altijd het idee dat de meeste jaren het wel rond de 2,5 - 3,5 uur was.
Edit: in de laatste 30 jaar was de snelste nummer laatst Nazon op 3 uur en 12 minuten.
Dit dus...ik zie zo gebeuren dat de nummer 10 straks op een half uur eindigt. Dat is echt iets van de jaren stillekes.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:10 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk altijd rijders die standaard in de half uur+ bus finishen, dan loopt het snel op. Het is meer aan de top waar dit jaar de verschillen bijzonder groot zijn.
Koekoek.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:52 schreef El-Stinho het volgende:
[ twitter ]
Alvast even de cynische ''Het nieuwe wielrennen!!!'' post plaatsen voordat jullie het doen.
Sowieso doping!!quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:52 schreef El-Stinho het volgende:
[ twitter ]
Alvast even de cynische ''Het nieuwe wielrennen!!!'' post plaatsen voordat jullie het doen.
Ik zou nog wel wat meer tijden willen zien. De tijd van Moreau laat wel zien dat hier weinig peil op te trekken is, sowieso beetje selectief om naar een segment te kijken.quote:
Ook wel flink wat klassementsrenners die al uit koers zijn of veel tijd verloren door valpartijen/slechte dagen, daardoor is het in de breedte een stuk minder inderdaad.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:10 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk altijd rijders die standaard in de half uur+ bus finishen, dan loopt het snel op. Het is meer aan de top waar dit jaar de verschillen bijzonder groot zijn.
Als er geen gekke dingen gebeuren moet de 5e plek haalbaar zijn. Lutsenko, Mas en O'Connor moet hij kunnen hebben. Vingegaard, Uran en Carapaz lijken op dit moment te sterk. En 5e is natuurlijk heel netjes idd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:23 schreef Ericr het volgende:
Kelderman binnen de minuut van plek 2. Podium waarschijnlijk te hoog gegrepen voor hem maar zou netjes zijn als hij hier top 5 kan rijden. Is het rijtje compleet voor hem.
Kleurloos maar nog niet zo lang geleden stond men op de banken voor zo'n klassering.
Nee dat kan ook gewoon niet, zelfs Armstrong sloeg op tilt van die prestatie.quote:
Lutsenko wel een gevaarlijke natuurlijk, verwacht ook wel een betere tijdrit van hem dan van Kelderman. Naast pijnlijke ellebogen hintte Kelderman ook op matig tijdritmateriaal.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als er geen gekke dingen gebeuren moet de 5e plek haalbaar zijn. Lutsenko, Mas en O'Connor moet hij kunnen hebben. Vingegaard, Uran en Carapaz lijken op dit moment te sterk. En 5e is natuurlijk heel netjes idd.
Maar die staat er dan ook nietquote:Op donderdag 8 juli 2021 13:00 schreef JohnDDD het volgende:
Was toch wel een interessante vraag die ik stelde voor de etappe, namelijk wie nummer 2 in het klassement zou zijn na afloop. Veel mensen hadden Vingegaard denk ik niet verwacht!
Oeps, ik zat alvast met het eindpodium in mijn hoofd.quote:
Ik gun het hem van harte, maar voorlopig hebben zijn aanvallen even weinig rendement als die van Carapaz...quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:42 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Oeps, ik zat alvast met het eindpodium in mijn hoofd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |