SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na alle avonturen van vorige week lijkt me dit bij uitstek een rit voor de vluchters. Het is een lange rit, die lastig te controleren zal zijn. Wie wil er überhaupt controleren? Voor UAE hoeft het allemaal niet meer zo nodig. Pogacar zal vast nog wel een rit willen winnen, maar dit is misschien niet de meest ideale gelegenheid. De Pyreneeën liggen meer voor de hand. Andere ploegen gaan niet controleren, lijkt me. Nee, dan fiets je jezelf regelrecht naar de slachtbank. Pogacar is bang voor het warme weer, maar zo warm is het hier nog niet. Dus nee, Pogacar is van de klassementsrenners nog steeds de grote favoriet, en niet zo'n beetje ook. Daarom gaan we de vluchters weer zien. Bjerg de hele dag op kop in het peloton, kun je nu alvast noteren. Het kan wel een gekke kopgroep worden, want de aanloop is behoorlijk vlak. Quintana zal ongetwijfeld in de aanval willen gaan met het oog op de bollentrui, maar dan moeten ze toch wel even een type Connor Swift instrueren om hem mee vooraan te krijgen. Tussensprintje ook weer vrij vroeg op de dag, na een klimmetje, dus wellicht dat we Matthews en Colbrelli opnieuw in de aanval zien gaan. Colbrelli kan ook meteen de rit winnen, hahaha. Nou, uh, goed, vluchters in ieder geval. We noemen maar even vijf namen van mogelijke kanshebbers. De Ventoux is overigens wel zo'n enorm lastige klim dat de koplopers een ruime voorsprong nodig gaan hebben, maar dat gaat wel lukken bij een gebrek aan controle.
1. Yates. Ideale rit voor Bilbao, maar die hoop heb ik ondertussen opgegeven. Die gaat voor een anoniem klassement, waarom weet niemand. Dan schakelen we maar door naar Yates. Die was voor de rustdag bepaald niet indrukwekkend, maar dit is weer een nieuwe week. Een week met beter weer, en wellicht ook betere benen. Gisteren in ieder geval alvast de benen gespaard, dat zal met het oog op deze rit zijn geweest. Als hij zo'n dag heeft zal er op de Ventoux weinig tegen te beginnen zijn.
2. Izagirre. Of iemand anders van Astana, dat kan ook heel goed. Fraile, Fuglsang. Hoewel deze rit wel het meest geschikt is voor Izagirre, gezien de afdaling aan het eind. Kunnen die andere jongens ook wel, maar ondanks zijn kleine misser een paar dagen geleden blijft Izagirre de beste daler van de ploeg. Nog steeds kan hij niet winnen, dat mag pas over een paar jaar weer, dus noteren we een nieuwe tweede plaats.
3. Quintana. Alles voor de bollen. Het wordt een hels karwei om in de kopgroep te belanden, maar als hij hij daar eenmaal zit kan hij toch aardig wat punten gaan oprapen. Als hij iets zuiniger met zijn krachten omgaat en niet vergeet te eten kan hij een eind komen. Het scheelt dat het weer beter wordt, daardoor gaan we mogelijk wel andere renners in beeld zien verschijnen. Maar Quintana is dan weer een semi-zekerheid, omwille van de bollen.
4. Woods. Ook weer voor de bollen. Wel lichtelijk in het nadeel vanwege de afdaling, maar het is gelukkig voor hem geen technische afdaling. Vooral snel, en als het goed is droog. Zou moeten lukken.
5. Alaphilippe. Reed dit jaar al een keer heel sterk op de Ventoux. In de Tour de la Provence werd hij derde in de rit die eindigde bij Chalet Reynard. Alleen de Colombianen Sosa en Bernal waren te sterk, de rest had niks in te brengen. Alaphilippe heeft een pleurishekel aan de regen, maar de regen lijkt weg te zijn. Daarom komt de wereldkampioen weer tot leven. Ik vraag me een beetje af welke klimmersbenen hij heeft meegenomen, maar met die afdaling aan het eind kan hij sowieso wel hoge ogen gaan gooien.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
Na vorig jaar is dit toch niet zo raar?quote:
Heeft gezien hoe Wout P en Nairo de bollentrui pakten voor een dagquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:29 schreef Felagund het volgende:
Julian heeft weer eens teveel energie verbruikt in het begin van de etappe?
Volgens Cav is dat makkelijk als je in het peloton meerijdt. Je hoeft maar 150 meter voluit te gaanquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Na vorig jaar is dit toch niet zo raar?
Was alleen de vraag of hij dat niveau al enigszins teruggevonden had... al blijkt het wel bizar natuurlijk voor iemand die ongeveer alles kan en gisteren nog 2e werd in de massasprint
Bauke ziet er ook weer niet uit, maar dat is ook wel gewoon zoals gebruikelijk.quote:
Straks een prik van Carapaz en Pogacar die er vervolgens overheen kletstquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
INEOS komt geen seconde dichterbij. Laat dan lekker UAE op kop fietsen?
Heeft Wout een heel groot probleem?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Straks een prik van Carapaz en Pogacar die er vervolgens overheen kletst
Misschien willen ze juist doen alsof zodat UAE het tempo niet omhoog gooitquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
INEOS komt geen seconde dichterbij. Laat dan lekker UAE op kop fietsen?
quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:28 schreef Sabata het volgende:
Hahaha, gio lippens noemt Wout Greg van Aert op radio Tour
Maar wie kende 10 jaar geleden Mathieu en Wout dan?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:30 schreef Zwansen het volgende:
Als je 10 jaar geleden dit had voorspeld, Mathieu in het geel 6 dagen en Wout winnen op de Ventoux.
Alleen nog een keer tijdrit winnen, dan heeft hij inderdaad zowel massasprint, heuvelrit, bergrit en tijdrit gewonnen in de Tourquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:35 schreef -XOR- het volgende:
Als Van Aert wint is hij wel een van de beste renners aller tijden.
En 'n ploegentijdrit, toch?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:36 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Alleen nog een keer tijdrit winnen, dan heeft hij inderdaad zowel massasprint, heuvelrit, bergrit en tijdrit gewonnen in de Tour.
9.5 jaar geleden:quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar wie kende 10 jaar geleden Mathieu en Wout dan?
Al deden ze toen vast allebei al vooraan mee bij de junioren
Beter dan iemand die alleen maar sprintjes wint bedoel je?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:35 schreef Mansjester het volgende:
Je zal maar een massasprint én Ventoux etappe winnen. Dan ben je een grote.
Ook mooi een carrière met 0 overwinningen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
De sympathieke Kruijswijk gaat nooit meer een wedstrijd winnen.
9 jaar geleden werden ze 1 en 2 bij het WK Veldrijden voor juniorenquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar wie kende 10 jaar geleden Mathieu en Wout dan?
Al deden ze toen vast allebei al vooraan mee bij de junioren
Vooral de eerste 100 km van deze etappe te geweldig gedaan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Arme Flip. Te veel gewerkt voor Cav.
Etappezege in Zwitserland en eindwinst in Noorwegen toch?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:37 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ook mooi een carrière met 0 overwinningen.
Won wel mooi ooit een rit in de ronde van Zwitserland en het eindklassement van de Arctic Race of Norway.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:37 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ook mooi een carrière met 0 overwinningen.
En een tijdrit in de Giro! Foliforov wordt tot in de eeuwigheid ontkendquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Won wel mooi ooit een rit in de ronde van Zwitserland en het eindklassement van de Arctic Race of Norway.
Dat was Pogacar al toch?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:39 schreef Koffieplanter het volgende:
Rijdt hier de topfavoriet voor Tokyo?
Lutsenko wordt Olympisch kampioen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:39 schreef Koffieplanter het volgende:
Rijdt hier de topfavoriet voor Tokyo?
Hoeveel euro?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Lutsenko wordt Olympisch kampioen.
Lijkt me niet uit luxequote:Op woensdag 7 juli 2021 16:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Laat Pello zijn anonieme klassement lopen?
quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gokken is voor proleten.
Ein-de-loos veelquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:42 schreef WAvanBuren het volgende:
Hoeveel keer gaat Miesjel klaarkomen de komende 32km?
Daar komt straks alleen nog maar schuim uit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:42 schreef WAvanBuren het volgende:
Hoeveel keer gaat Miesjel klaarkomen de komende 32km?
Had beter vorig jaar al een andere ploeg kunnen zoekenquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die kan beter zelf een ritje gaan uitzoeken de komende 1,5 week
Die kan nog best eens opgeslokt worden door de kleppers.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:45 schreef Faraday01 het volgende:
Ben benieuwd waar Mollema uit komt straks, tweede achter Wout?
Ja, zonde dat zo'n renner dan echt voor een knechtrol kiest i.p.v. ergens anders kopman te spelen. Al heeft hij ook bij Sky/Ineos genoeg eigen kansen gekregen, vooral in de eendagskoersen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Had beter vorig jaar al een andere ploeg kunnen zoeken
Oh, op die manier.quote:
Ik weet het niet hoorquote:
Dan moet hij Wout ook nog duidelijk voorbij op de Ventoux, anders knalt Wout er vol risico waarschijnlijk weer naar toe in de afdaling.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:45 schreef Zwansen het volgende:
Zou Poog deze ritzege niet op z’n naam willen? Anders moet ie wel zo gaan.
Ja hij heeft daar met optimale begeleiding mooie uitslagen kunnen rijden in het voorjaar en droomknecht kunnen spelen in de Tour, maar het zou mooi zijn als ie in de herfst van z'n carrière nog ergens echt de vrijheid krijgtquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, zonde dat zo'n renner dan echt voor een knechtrol kiest i.p.v. ergens anders kopman te spelen. Al heeft hij ook bij Sky/Ineos genoeg eigen kansen gekregen, vooral in de eendagskoersen.
Zal vast genoeg interesse zijn voor Alexey lijkt me. Goede heuvelaar, ritzeges hier en daar en knecht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Oh, op die manier.
De toekomst van Astana staat op het spel. Paar ton op z'n minst.
Astana mag niet verdwijnen natuurlijk. 110% anti Yana Seel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zal vast genoeg interesse zijn voor Alexey lijkt me. Goede heuvelaar, ritzeges hier en daar en knecht.
Ik zou best die sprint tussen hen willen zien aan de finish. Als Pidcock het kan, moet Pogacar het ook kunnen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan moet hij Wout ook nog duidelijk voorbij op de Ventoux, anders knalt Wout er vol risico waarschijnlijk weer naar toe in de afdaling.
Dit is eigenlijk wel het zwaarste stuk.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:48 schreef hhh38 het volgende:
We zijn nog niet eens bij Chalet Reynard jongens, wat een klim
Jij pleit voor een coup van Vino?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Astana mag niet verdwijnen natuurlijk. 110% anti Yana Seel.
Met tegenwind zo zijn de laatste 5km misschien wel zwaarderquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wel het zwaarste stuk.
Hangt ook wel van de wind daarna af, maar dat lijkt mee te vallen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wel het zwaarste stuk.
Vino4everquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jij pleit voor een coup van Vino?
Fair, met de verkeerde wind is dat wel dodelijk ja.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met tegenwind zo zijn de laatste 5km misschien wel zwaarder
Zal zo gebeuren.quote:
Heeft wel een mooie voorsprong natuurlijk en lijkt redelijk stand te houden, maar het oogt niet heel goed inderdaadquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:49 schreef fetX het volgende:
Was toch ook wel te verwachten dat Ben het niet vol zou houden. Jammer genoeg.
Maar geen mountainbiker.quote:
Zolang ie maar doorstoempt om de meubelen te redden, haha!quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:52 schreef Mani89 het volgende:
Mollema is vooral in gevecht met zichzelf lol.
Ja, die kan op deze manier zelfs nog bergpunten pakken. Al zullen ze nog wel aanzetten in die groepquote:
Een goede Rusty moet hier mee kunnen met Wivcoquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, die kan op deze manier zelfs nog bergpunten pakken. Al zullen ze nog wel aanzetten in die groep
Net als Cattaneo.quote:
Ik heb nog 2 renners die kunnen scoren, en ze heten niet Pogacar of Carapaz.quote:
Het is nog wel meer dan 5 kilometer klimmen eerst.quote:
Bauke heeft nog 3 minuten op die groep, die gaat wel een ereplaats rijden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb nog 2 renners die kunnen scoren, en ze heten niet Pogacar of Carapaz.
Dit wordt geen gouden dag.
Maar erger nog dan Karel?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Renaat is een veel ergere vlaggetjesman dan Wuyts. Berg je maar de komende jaren.
Ja, daar mazzel ik maar mooi mee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Bauke heeft nog 3 minuten op die groep, die gaat wel een ereplaats rijden.
Niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Renaat is een veel ergere vlaggetjesman dan Wuyts. Berg je maar de komende jaren.
Ik zou gewoon een mannetje meesturen, een ritzege voor Porte zou toch mooi zijn? O'Connor zakt er in de komende 10 etappes wel doorquote:Op woensdag 7 juli 2021 16:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In dit geval is dat wel te billijken.
Karrel wordt vooral nijdig dan (in het geval Pozzato terecht natuurlijk). Renaat loopt al leeg als er een buitenlandse Lotto Soudal derde wordt.quote:
*Kans op een ritzege.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een mannetje meesturen, een ritzege voor Porte zou toch mooi zijn? O'Connor zakt er in de komende 10 etappes wel door
Dat heeft hij ook ten uitvoering gebracht totdat hij twee keer op rij mee zat en zo weer de top 10 in kwam.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:59 schreef Belgosome het volgende:
Guillaume 'Ik rij geen klassement deze Tour' Martin
+30 seconden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:03 schreef -XOR- het volgende:
Bokkema en Kenny kop over kop de afdaling in.
Oneerlijke strijd tegen iemand van 78kg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:03 schreef -XOR- het volgende:
Bokkema en Kenny kop over kop de afdaling in.
Hij heeft een keer aardig gereden, weet niet meer in welke koers.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
Majka is voor het eerst goed dit jaar?
Majka hartje warm weer.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
Majka is voor het eerst goed dit jaar?
De Druivenkoersquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij heeft een keer aardig gereden, weet niet meer in welke koers.
De Druk van Alley Palleyquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:06 schreef Mani89 het volgende:
Het podium komt in zicht en Wilco begint te kraken.
Ronde van Slovenië.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij heeft een keer aardig gereden, weet niet meer in welke koers.
Sneeuwquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:07 schreef hhh38 het volgende:
Wat ik me altijd heb afgevraagd: waar zijn die palen langs de weg eigenlijk voor?
Voor als er meters sneeuw ligt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:07 schreef hhh38 het volgende:
Wat ik me altijd heb afgevraagd: waar zijn die palen langs de weg eigenlijk voor?
Om aan te geven waar de weg ligt bij een meter sneeuw.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:07 schreef hhh38 het volgende:
Leg maar uit. Al houden ze dan geen rekening met O'Connor denk ik dan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:08 schreef Slobeend het volgende:
Waarom zou Porte dit dan doen? @:wimderon
Die zijn carriere is verneukt door Sky/Ineos.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kwiatkowski kan met deze benen ook wel eens voor ritwinst gaan.
Drie tellen later staat 'ie stil.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kwiatkowski kan met deze benen ook wel eens voor ritwinst gaan.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zijn carriere is verneukt door Sky/Ineos.
goed betaalde carriereverneukingquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zijn carriere is verneukt door Sky/Ineos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |