abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:04:16 #41
65846 Bocaj
47th President.
pi_200279336
quote:
En ook alweer weg... :')
YouTube is erg tegenwoordig....
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:05:36 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200279359
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:25 schreef groenen het volgende:

[..]

‘Voorlopig’
Ik zie niet overal een complot achter.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:15:40 #43
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200279465
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:00 schreef Document1 het volgende:
Bedank al die mongolen maar die perse op vakantie en naar de club moeten.
Mag het na 1,5 jaar ellende? En jij wilt niet op vakantie en naar de club zodat je straks op vakantie en naar de club kunt. Dat is weird.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:29:32 #44
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_200279631
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:49 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat is dan ook wel erg naïef
Ik hoefde niet op vakantie, ik wou enkel een paar festivals waarop ik me verheugd had , is dat nou zo veel gevraagd ;(
pi_200279690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:30 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang de opnamecijfers niet stijgen zou ik het echt bijzonder zwak vinden om nu al draconische maatregelen te treffen. Hier mogen dan serieuze Kamervragen over gesteld gaan worden.
In de basis ben ik het eens met wat je zegt, maar het moeilijke is dat stijging in opnames altijd ná stijging van besmettingen plaatsvindt. Op dit moment is er qua druk op de zorg niets aan de hand, maar wat gaan de oplopende besmettingen doen op de zorg in de nabije toekomst? Dat is waar het OMT haar modellen weer op los zal laten waarin dus besmettingen onder verschillende groepen i.c.m. vaccinatiegraad onder deze groepen wordt meegenomen (althans, daar ga ik vanuit).

Als blijkt dat er geen stijging in opnames wordt verwacht omdat vooral jongeren besmet raken en de stijging in opnames uit zal blijven doordat kwetsbaren zijn gevaccineerd, dan kan het zomaar zijn dat er misschien alleen strengere handhaving besloten wordt, misschien met nieuwe boetes o.i.d.. Maar de risicotolerantie van het OMT en kabinet is - naar mijn standaarden althans- laag geweest, dus nieuwe maatregelen zouden me zeker niet verbazen
pi_200280288
Wat dacht je van de delta variant niet invliegen. Wat een stelletje sukkels zijn het toch.
  Moderator vrijdag 9 juli 2021 @ 11:37:57 #47
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_200280306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 08:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

:')
Je weet dat je dan IEDEREEN weer in lockdown duwt?
Alsof een vaccinatieweigeraar dan ineens een vaccer wordt? :D
Een soort reclamefilmpje maken met een boodschap zoals:

Ging je normaal op reis met je familie of lekker uit eten? Je zit helaas weer in lockdown. Dat komt omdat veel mensen het vaccin weigeren. Het is de schuld van de weigeraar. Spreek hem/haar aan, overtuig ze.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 9 juli 2021 @ 11:41:50 #48
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_200280337
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:57 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Gelukkig sijpelt je eigen mening over discotheken helemaal niet door je post heen.

Ik zeg disco's open en grenzen dicht. Ik ga toch niet buiten Nederland op vakantie, zouden anderen ook niet moeten doen.
Nu is het wel zo dat de gemiddelde discotheek of ravekelder een zweethok van jewelste is en je niet met een mondkapje op gaat lopen raven. Zelf in mijn studietijd vaak zat meegemaakt dat het zweet van het plafond droop tijdens dergelijke feestjes. En ondertussen iedereen die lekker uit zijn stekker gaat. En soms beland jouw tong ook nog eens in iemand. Soms twee iemanden... Tsja, die zalen hadden zowat een eigen klimaat. Opvallend genoeg was de week nadien een groot aandeel behoorlijk naar de getver. Niet alleen de kater, maar ook nog eens grieperig. Dusja, zo gek is het niet. Helemaal niet met een virus waar niemand ooit mee te maken heeft gehad. Do the math zou ik zeggen.

Volgens mij zit er alleen wel wat meer achter en hopen ze zo in elk geval de jongste jeugd ertoe te bewegen vaccins te nemen of via een positieve test immuun te laten worden. Waarschijnlijk nemen de ziekenhuisgetallen ook niet toe en valt het allemaal mee. Maar het blijft een spelletje van meer dan dat. Lastige keuzes, waarbij je het nooit goed doet. Disco's dicht zou te billijken zijn. Alleen dan wel met een steunmaatregel en het geven van ruimte aan buitenactiviteiten. Of dat laatste ook echt uit de koker komt? Het blijven ambtenaren. Hoewel ik er zelf een ben heb ik maar al te vaak meegemaakt dat daar niet altijd het fine fleur van het nadenken tussen zit.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_200280431
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:30 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang de opnamecijfers niet stijgen zou ik het echt bijzonder zwak vinden om nu al draconische maatregelen te treffen. Hier mogen dan serieuze Kamervragen over gesteld gaan worden.
Dat heet beter voorkomen dan genezen...
Nachtleven dicht tot covid definitief opgelost is.
Zo erg is dat ook weer niet... jezelf lam zuipen en stampen is geen basisbehoefte, ja jammer voor de xct freaks.
Interessant he ?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:35:48 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200281098
Ik vraag me af of dit door de discotheken Ed komt, aangezien bij velen er test verplichtingen zijn.

Wat me opgevallen is dat net gevaccineerden heel erg laks zijn, beter gezegd, denken dat ze alles kunnen laten varen. Die worden vaak ook niet getest, want gevaccineerd. Dat terwijl ze nog niet beschermd zijn en zelfs met beide prikken en wat tijd eroverheen wel besmettelijk voor anderen kunnen zijn.

Ben op mijn werk echt veel tegen gekomen dat mensen bv al geen mondkapjes meer droegen en blij kletste over dat voor hun de maatregelen niet meer golden omdat ze de prik hadden gehad. Waarbij vaak ook gezegd werd dat ze nog geen week geleden of zelfs gisteren geprikt waren.
Als je dan zegt goh, maar dan ben je nog helemaal niet goed beschermt en je kan nog besmettelijk zijn blijkt erg vaak dat mensen dat helemaal niet wisten.
Daar wordt blijkbaar geen informatie over gegeven bij het prikken. Of het komt niet door, dat kan ook.

Het zal me iig niet verbazen dat er onder pas gevaccineerden een berg superspreaders zitten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200281164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:20 schreef Bocaj het volgende:
Boris, zei zoiets als: "We gaan maar open... want wanneer anders... We moeten er maar mee leren leven..".

Als we dat nou 1,5 jaar geleden ook besloten hadden... :')
De keuze om nu wel te openen ligt toch een stuk gemakkelijker.

Maatregelen zijn altijd gestuurd op het aantal ziekenhuisbedden / IC-opnamen.
Besmettingen kunnen rustig stijgen, zolang de zorg er geen hinder van ondervindt.

Over iets minder dan 1 maand zitten we op 72% vaccinatiegraad (dus 2 prikken gehad) voor iedereen boven de 18.
pi_200281194
Mensen die klagen over de maatregelen en niet vaccineren zijn dezelfde mensen die schreeuwen dat hun huis afbrandt en ondertussen de brandweer de weg versperren.
pi_200281303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De keuze om nu wel te openen ligt toch een stuk gemakkelijker.

Maatregelen zijn altijd gestuurd op het aantal ziekenhuisbedden / IC-opnamen.
Besmettingen kunnen rustig stijgen, zolang de zorg er geen hinder van ondervindt.

Over iets minder dan 1 maand zitten we op 72% vaccinatiegraad (dus 2 prikken gehad) voor iedereen boven de 18.
De sturing lijkt veranderd te zijn om mutaties te voorkomen zodat vaccinaties hun werking behouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200281651
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 11:50 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
jezelf lam zuipen en stampen is geen basisbehoefte, ja jammer voor de xct freaks.
Daar heeft de ekte ekte xtc freak geen kroeg voor nodig hoor ;)
  vrijdag 9 juli 2021 @ 13:08:32 #55
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200281728
Tja om kwart voor 10 de vaccinatie en om 10 uur naar de club. Wat kan er fout gaan?

Jammer, blijkbaar een te groot deel van de bevolking wat schijt heeft aan alles en daarmee de rest meesleurt in nog wat maanden beperkingen.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 13:11:59 #56
65846 Bocaj
47th President.
pi_200281792
Vanavond weer coronapersconferentie kabinet.

quote:
Premier Rutte en minister de Jonge geven vanavond weer een persconferentie over de coronacrisis. Dat duidt erop dat er weer aanscherpingen komen. Om 19 uur worden de details bekend. Gisteren werd duidelijk dat het demissionaire kabinet erover denkt meerdaagse evenementen af te blazen en clubs en discotheken te sluiten. Ook kunnen er adviezen of maatregelen voor de vakanties komen.

Het OMT heeft een spoedadvies uitgebracht over het oplopende aantal besmettingen en dat is de basis voor de discussie in het kabinet vandaag.

'Druk op huisartsen neemt toe'
Voor de ministerraad zei minister Grapperhaus dat de druk op huisartsen weer toeneemt. Hij heeft dat vanochtend in het Veiligheidsberaad gehoord van GGD Nederland. En burgemeesters beginnen zich er volgens de demissionaire minister van Justitie zorgen over te maken dat mensen 'long covid' krijgen. Grapperhaus noemde de snel opgelopen besmettingscijfers zorgelijk.

Grapperhaus benadrukte dat het virus nog steeds moet worden bestreden en dat een kleine groep zich niet aan de overgebleven regels wil houden. "Houd je aan de anderhalve meter, laat je testen bij klachten, vermijd drukte en als er een toegangstest geldt, doe die dan ook echt", zei hij.

Gevolgen voor de vakantie
Ook minister Kaag vindt het oplopend aantal besmettingen zorgwekkend. Voor de vakanties naar het buitenland kan de situatie zeker gevolgen hebben, zei de demissionaire minister van Buitenlandse Zaken: "Als je net je vakantiegeld hebt gekregen of je hebt ervoor gespaard, dan kan ik me voorstellen dat je er even uit wilt. Maar kijk dan wel goed naar de reisadviezen."

De situatie kan in heel veel landen veranderen, want ze kijken allemaal naar de nieuwste ontwikkelingen in Nederland, zei Kaag. "Het kan zijn dat de quarantaineduur verandert, de eisen voor testen of dat je helemaal niet welkom bent." Kaag heeft nog geen signalen dat Nederland door het Europese agentschap ECDC 'op rood' wordt gezet.

Maar ook los van dit oordeel kunnen landen hun eigen beleid bepalen. Die codering zegt dus niet alles. "Houd het in de gaten", is het advies van Kaag. "Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger."
pi_200281840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja om kwart voor 10 de vaccinatie en om 10 uur naar de club. Wat kan er fout gaan?

Jammer, blijkbaar een te groot deel van de bevolking wat schijt heeft aan alles en daarmee de rest meesleurt in nog wat maanden beperkingen.
Dansen na Janssen, was toch het motto van Hugo? En op "prikavonden" werd er zelfs 'n dj ingehuurd, toch?

Tsja. Dan moet je ook niet zeuren.
pi_200281936
Wat een bullshit als ze ook buitenfestivals weer gaan verbieden. Ja een tent kan vol staan maar dat is nog steeds niks vergeleken met een après skihut. Afgelopen weekend grote festivals geweest maar geen meldingen van grote aantallen besmettingen daar.
pi_200281977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:21 schreef magrec het volgende:
Wat een bullshit als ze ook buitenfestivals weer gaan verbieden. Ja een tent kan vol staan maar dat is nog steeds niks vergeleken met een après skihut. Afgelopen weekend grote festivals geweest maar geen meldingen van grote aantallen besmettingen daar.
Tja, kabinet heeft tijdens deze crisis laten blijken weinig op te hebben met risk-based maatregelen nemen. Het is eerder lukraak wat dingen verbieden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 juli 2021 @ 13:27:41 #60
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200282062
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De sturing lijkt veranderd te zijn om mutaties te voorkomen zodat vaccinaties hun werking behouden.
Dat valt niet te sturen, tenzij je continue alles wil verbieden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')