quote:Het kabinet vraagt een spoedadvies aan het Outbreak Management Team. Het hoopt snel te horen of er nieuwe maatregelen nodig zijn, nu het aantal coronabesmettingen weer snel oploopt.
Vorige week lag het aantal besmettingen rond de 700 tot 800, gisteren waren het er ongeveer 22000 en "nu tikken we de 3600 aan", zegt minister De Jonge. "Het gaat dus wel heel erg hard omhoog."
Oh-Oh,quote:Het kabinet hoopt het advies morgen aan het einde van de middag te krijgen, "zodat we er op korte termijn iets mee kunnen."
Volgens de minister van Volksgezondheid komen de twee doelen van het kabinet, het beschermen van de zorg en het beschermen van kwetsbare mensen, nog niet in gevaar, omdat een groot deel van volwassenen inmiddels gevaccineerd is.
Maar hij wil snel van de deskundigen van het OMT horen "of we ons daadwerkelijk zorgen moeten maken". Dat is niet zeker, zegt hij, omdat zo'n driekwart van de besmettingen onder jongeren is en die belanden minder snel in het ziekenhuis.
Grondig advies nodig
RIVM-directeur Van Dissel, die ook het OMT leidt, zei vanmorgen in een technische briefing van de Tweede Kamer dat de cijfers in het Verenigd Koninkrijk ook snel oplopen en dat daar niet meteen extra maatregelen nodig zijn, omdat veel mensen gevaccineerd zijn en het aantal ziekenhuisopnames dus niet stijgt.
Maar het kabinet wil het zeker weten. "Voordat er eventueel nieuwe maatregelen worden genomen, is het goed om daar een goed en grondig advies van het OMT onder te hebben liggen."
2200 denk ik... foutje bedankt!quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:22 schreef PS. het volgende:
Gister 22000 en nu 3600, dan gaat het toch prima de goede kant op?
Ja, ik zie inderdaad een debat staan bij 'debat gemist'...quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:04 schreef Remco het volgende:
Waren ze vanochtend niet bij de presentatie van Jaap?
Dan was het een bende geweest met kapotte zorg en onnodig veel doden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:20 schreef Bocaj het volgende:
Boris, zei zoiets als: "We gaan maar open... want wanneer anders... We moeten er maar mee leren leven..".
Als we dat nou 1,5 jaar geleden ook besloten hadden...
Disco's dicht zou de logische stap zijn. Het kabinet kennende zullen ze wel weer de terrassen ook dichtgooien.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Clubs en discotheken zijn ook veel te snel open gegaan.
Bij andere horeca zoals restaurant’s terrassen koffieshops en cafés kan je prima afstand houden van elkaar als iedereen een beetje normaal doet bij clubs en discotheken niet daar sta je hutje mutje met 100 man of meer te springen op slechte muziek.
Gooi die dingen nog maar een halfjaar langer dicht.
Zolang de ziekenhuizen leeg blijven gebeurt er niets lees ik net!quote:Op woensdag 7 juli 2021 23:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Disco's dicht zou de logische stap zijn. Het kabinet kennende zullen ze wel weer de terrassen ook dichtgooien.
quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:02 schreef airconditioning het volgende:
Van mij mag alles weer dicht dat zal die vaccinatieweigeraars leren
Nee maar dan zien we wat de antivaxxer ons aandoen en komt de vaccinatieplicht er eerder.quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je weet dat je dan IEDEREEN weer in lockdown duwt?
Alsof een vaccinatieweigeraar dan ineens een vaccer wordt?
quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:08 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Nee maar dan zien we wat de antivaxxer ons aandoen en komt de vaccinatieplicht er eerder.
Precies die vaccinatieweigeraars denken dat ze eronder uit komenquote:
quote:Als er door het snel oplopende aantal besmettingen nieuwe maatregelen nodig zijn dan kondigt het kabinet die morgen aan, zegt demissionair minister De Jonge. Ingewijden zeggen tegen de NOS dat het kan gaan om maatregelen voor clubs en discotheken, meerdaagse festivals en bij het toelaten van toeristen in Nederland. Ook zou het testen voor toegang tijdelijk afgeschaft kunnen worden.
De Jonge: "We zien een hele snelle stijging die zich nog niet vertaalt in ziekenhuisopnames, maar het gaat wel snel." Of er maatregelen nodig zijn hangt af van een spoedadvies van het OMT, het Outbreak Management Team. Het kabinet vroeg dat gisteren aan.
Persconferentie?
Het is nog niet zeker of er maatregelen nodig zijn. "Waar we steeds hebben ingegrepen was vanwege het beschermen van kwetsbaren en het niet overbelasten van ziekenhuizen. De besmettingen van nu komen in hoge mate voor bij jongeren en die komen niet onmiddellijk in het ziekenhuis."
Is dat toch het geval dan is er morgen mogelijk een persconferentie van het kabinet.
Bijzondere statement in een tijd dat ipv het aantal gegadigden nog altijd de hoeveelheid prikken ruimschoots de limiterende factor is.quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:08 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Nee maar dan zien we wat de antivaxxer ons aandoen en komt de vaccinatieplicht er eerder.
Er zijn genoeg mensen die een prik hadden kunnen halen en dat is nu de reden dat we weer besmettingen krijgenquote:Op donderdag 8 juli 2021 17:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Bijzondere statement in een tijd dat ipv het aantal gegadigden nog altijd de hoeveelheid prikken ruimschoots de limiterende factor is.
Wat een hysterische vent dat hij gewoon gaat vaccineren en niet klagen dan hadden we nu niet zoveel problemenquote:
Nepnieuws.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:13 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die een prik hadden kunnen halen en dat is nu de reden dat we weer besmettingen krijgen
Klopt en gelukkig leven we nog niet in een land waarbij dat verplicht is.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:13 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die een prik hadden kunnen halen en dat is nu de reden dat we weer besmettingen krijgen
FvD'ers zijn tegen vaccineren en tegen alle maatregelen. Eigenlijk zijn het dus landverraders want dankzij dat soort volk duurt deze crisis alleen maar langer.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:14 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Wat een hysterische vent dat hij gewoon gaat vaccineren en niet klagen dan hadden we nu niet zoveel problemen
Een lockdown is geen pressiemiddel om jouw politieke ideeen door te duwen. Gelukkig hoorde ik Jaap realistische taal uitslaan dus zo'n vaart zal het gelukkig niet lopen met de nieuwe maatregelen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:08 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Een lockdown is bedoeld om de besmettingen omlaag te krijgen, die we nu kunnen voorkomen door ons aan de maatregelen en adviezen te houden. Dat doen de mensen niet maar vragen zich wel af waarom we straks weer in lockdown komenquote:Op donderdag 8 juli 2021 19:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een lockdown is geen pressiemiddel om jouw politieke ideeen door te duwen. Gelukkig hoorde ik Jaap realistische taal uitslaan dus zo'n vaart zal het gelukkig niet lopen met de nieuwe maatregelen.
Nog niet maar dat zal niet lang meer durenquote:Op donderdag 8 juli 2021 18:16 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Klopt en gelukkig leven we nog niet in een land waarbij dat verplicht is.
Verder kan je met een prik ook mensen besmetten.
Nou jullie hebben elkaar gevonden hoor... stuur elkaar een dm en boek een hotel kamer.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
FvD'ers zijn tegen vaccineren en tegen alle maatregelen. Eigenlijk zijn het dus landverraders want dankzij dat soort volk duurt deze crisis alleen maar langer.
Er is toch ook een kans dat er geen maatregelen komen, als het aantal mensen in het ziekenhuis laag blijft? Of helemaal geen. nog beter.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:24 schreef GemMagic het volgende:
We wachten het af morgen.. wat zullen ze verzinnen. Verplichte vaccinatie? Lockdown? Avondklok? Alles cancellen waar we 1.5 jaar op hebben gewacht omdat mensen nog steeds het risico op ziek worden niet willen accepteren?
Zucht.. terug naar de keet dan maar, ook al is supermarkt bier nu ook al duurder :/
Jazeker, maar vind je het vreemd dat dat me ondertussen zou verbazen?quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is toch ook een kans dat er geen maatregelen komen, als het aantal mensen in het ziekenhuis laag blijft? Of helemaal geen. nog beter.
Het hangt nu allemaal af van de modellen waar het OMT mee komt, hoeveel ziekenhuisopnames zij voorspellen. In het verleden waren die volgens mij altijd erg pessimistisch. Je zou nu toch wel verwachten dat de vaccinatie onder "ouderen" ervoor zorgt dat de ziekenhuisopnames in toom blijven.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is toch ook een kans dat er geen maatregelen komen, als het aantal mensen in het ziekenhuis laag blijft? Of helemaal geen. nog beter.
‘Voorlopig’quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:37 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen nachtleven en festivals weer sluiten voorlopig. Kennelijk valt het niet te handhaven.
Makkelijk praten als je geen club hebt of er niet werkt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Bij andere horeca zoals restaurant’s terrassen koffieshops en cafés kan je prima afstand houden van elkaar als iedereen een beetje normaal doet bij clubs en discotheken niet daar sta je hutje mutje met 100 man of meer te springen op slechte muziek.
Klopt, maar gelukkig komen de eigenaren er nu zelf ook achter dat zij de aanjagers zijn van de besmettingen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:27 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Makkelijk praten als je geen club hebt of er niet werkt.
Dat is dan ook wel erg naïefquote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:43 schreef jigggy het volgende:
Sneue bende ,het ging toch om de druk op de zorg ? Had dan niet al alles opengegooid ,daar gaan m’n vakantiedagen die ik allemaal opnam ivm festivals en evenementen ,tevens heb ik netjes mijn prik gehaald
Gelukkig sijpelt je eigen mening over discotheken helemaal niet door je post heen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
En ook alweer weg...quote:
Mag het na 1,5 jaar ellende? En jij wilt niet op vakantie en naar de club zodat je straks op vakantie en naar de club kunt. Dat is weird.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:00 schreef Document1 het volgende:
Bedank al die mongolen maar die perse op vakantie en naar de club moeten.
Ik hoefde niet op vakantie, ik wou enkel een paar festivals waarop ik me verheugd had , is dat nou zo veel gevraagdquote:
In de basis ben ik het eens met wat je zegt, maar het moeilijke is dat stijging in opnames altijd ná stijging van besmettingen plaatsvindt. Op dit moment is er qua druk op de zorg niets aan de hand, maar wat gaan de oplopende besmettingen doen op de zorg in de nabije toekomst? Dat is waar het OMT haar modellen weer op los zal laten waarin dus besmettingen onder verschillende groepen i.c.m. vaccinatiegraad onder deze groepen wordt meegenomen (althans, daar ga ik vanuit).quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:30 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang de opnamecijfers niet stijgen zou ik het echt bijzonder zwak vinden om nu al draconische maatregelen te treffen. Hier mogen dan serieuze Kamervragen over gesteld gaan worden.
Een soort reclamefilmpje maken met een boodschap zoals:quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je weet dat je dan IEDEREEN weer in lockdown duwt?
Alsof een vaccinatieweigeraar dan ineens een vaccer wordt?
Nu is het wel zo dat de gemiddelde discotheek of ravekelder een zweethok van jewelste is en je niet met een mondkapje op gaat lopen raven. Zelf in mijn studietijd vaak zat meegemaakt dat het zweet van het plafond droop tijdens dergelijke feestjes. En ondertussen iedereen die lekker uit zijn stekker gaat. En soms beland jouw tong ook nog eens in iemand. Soms twee iemanden... Tsja, die zalen hadden zowat een eigen klimaat. Opvallend genoeg was de week nadien een groot aandeel behoorlijk naar de getver. Niet alleen de kater, maar ook nog eens grieperig. Dusja, zo gek is het niet. Helemaal niet met een virus waar niemand ooit mee te maken heeft gehad. Do the math zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Gelukkig sijpelt je eigen mening over discotheken helemaal niet door je post heen.
Ik zeg disco's open en grenzen dicht. Ik ga toch niet buiten Nederland op vakantie, zouden anderen ook niet moeten doen.
Dat heet beter voorkomen dan genezen...quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:30 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang de opnamecijfers niet stijgen zou ik het echt bijzonder zwak vinden om nu al draconische maatregelen te treffen. Hier mogen dan serieuze Kamervragen over gesteld gaan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |