...wat bij een 36-urige werkweek bijna 2900eu per maand is. Als ze dat van plan zijn, laat ik met liefde mijn salarisstrook zien.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:37 schreef HSG het volgende:
Gewoon niet doen was jouw strook is persoonlijk. Het gaat erom wat jij waard bent en niet om te kijken hoeveel je eerst verdiende zodat ze daar ¤20,- bruto bovenop kunnen doen.
LOL dat is ook zo. Om eerlijk te zijn had ik dat ook bij mijn huidige werkgever gedaan omdat ik anders netto achteruit ging.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:51 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
...wat bij een 36-urige werkweek bijna 2900eu per maand is. Als ze dat van plan zijn, laat ik met liefde mijn salarisstrook zien.
In andere gevallen: nee, laat ze eerst maar met een bod komen.
Iets zegt me dat die '20 euro erbovenop' niet bedoeld was als '20 euro per uur erbovenop'quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:51 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
...wat bij een 36-urige werkweek bijna 2900eu per maand is. Als ze dat van plan zijn, laat ik met liefde mijn salarisstrook zien.
In andere gevallen: nee, laat ze eerst maar met een bod komen.
Haha, ja goed punt inderdaad.quote:Op donderdag 8 juli 2021 15:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Iets zegt me dat die '20 euro erbovenop' niet bedoeld was als '20 euro per uur erbovenop'Na de supermarkt onderhandelt toch niemand over een uursalaris?
Je kunt 'm wel delen, maar je wilt dat niet. Logisch, want je salaris wordt bepaald op basis van de functie die je uit gaat oefenen, niet op de functie die je uitgeoefend hebt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:21 schreef sirdanilot het volgende:
Maar goed. Hoe leg je dit op een fatsoenlijke manier aan je werkgever uit? Dat vind ik soms wel lastig maar in een mailtje zou ik het zo formuleren als het een antwoord was op 'zou u uw salarisspecificatie willen sturen van uw huidige werkgever zodat wij u kunnen inschalen'.
Beste,
Allereerst hartelijk dank voor uw bericht, ik heb ongelooflijk veel zin om bij jullie te gaan starten in deze nieuwe functie!
Helaas kan ik de gevraagde salarisspecificatie niet delen, graag spreek ik u op (datum) over de inschaling van mijn salaris en om het aanbod te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Ja maar ik vind het beleefder om te zeggen dat je het niet 'kunt' delen, ipv de bewoording 'willen' gebruiken.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt 'm wel delen, maar je wilt dat niet. Logisch, want je salaris wordt bepaald op basis van de functie die je uit gaat oefenen, niet op de functie die je uitgeoefend hebt.
Als je zegt dat je hem niet kunt delen, lieg je, dat is ook niet echt beleefdquote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:43 schreef sirdanilot het volgende:
Ja maar ik vind het beleefder om te zeggen dat je het niet 'kunt' delen, ipv de bewoording 'willen' gebruiken.
Misschien ben ik al wat 'verierst' (ik woon in ierland) dan qua cultuur. Hier prefereert men wat indirecter taalgebruik.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je zegt dat je hem niet kunt delen, lieg je, dat is ook niet echt beleefd
Je moet het dan ook pas laten zien als je er voordeel bij hebt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:53 schreef HSG het volgende:
[..]
LOL dat is ook zo. Om eerlijk te zijn had ik dat ook bij mijn huidige werkgever gedaan omdat ik anders netto achteruit ging.
Toen werd ik een trede hoger gezet zodat ik netto iets vooruit ging.
Uiteindelijk zal de lezer ook wel snappen dat je 'm niet wilt delen, omdat je graag een stuk meer verdient dan bij je vorige werkgever.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Misschien ben ik al wat 'verierst' (ik woon in ierland) dan qua cultuur. Hier prefereert men wat indirecter taalgebruik.
Stel ik zou overgaan naar een andere sector waarin het loon een stuk lager ligt. Ja dan zou ik wel overwegen om mijn loonstrook te sturen ja. Bijvoorbeeld stel ik ben de IT zat en ik word leraar.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet het dan ook pas laten zien als je er voordeel bij hebt.
Ja, dan kun je 'm laten zien.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Stel ik zou overgaan naar een andere sector waarin het loon een stuk lager ligt. Ja dan zou ik wel overwegen om mijn loonstrook te sturen ja. Bijvoorbeeld stel ik ben de IT zat en ik word leraar.
Of stel je verhuist naar een land waar het inkomensniveau een stuk lager ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |