Dat soort wisselingen vond kapitein ook altijd moeilijk op die leeftijd, soms begon de opvang in een ander lokaal omdat de groepen rustig waren en werden samengevoegd. Mooi niet dat we hem dat andere lokaal in kregen zonder verzetquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige week.
Vorige week bracht mijn man hem weg en mocht hij Bas buiten overdragen aan de leidsters wegens mooi weer ipv het normale binnen. Hij was zo boos omdat het anders was dat hij zichzelf een blauwe plek heeft geslagen tegen zijn hoofd op het hek.
Wat knap van U! Geven ze zo’n kleintje verdoving of hoe doen ze dat eigenlijkquote:Op maandag 2 augustus 2021 21:30 schreef arvensis het volgende:
Ook is zijn half afgebroken tandje is weer heel gemaakt door de tandarts. Hij heeft z’n angst voor de tandarts het afgelopen half jaar ook helemaal overwonnen. Ben zo trots op hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 05-08-2021 18:39:50 ]Let me see you stripped down to the bone
Wel slim en ongetwijfeld heel rustgevend, maar niet iets waar ik zelf voor zou kiezen.. Lijkt me namelijk bij uitstek iets waar je als ouder snel aan went en iets dat je daarom ook een tijd blijft gebruiken. Ik zie het voordeel ervan bij peuters nog wel, maar die knaap van mij gun ik binnenkort een OUD-topic verderop al wel de privacy van ergens heen kunnen gaan zonder dat ik dat ten alle tijden kan controleren. Beetje een principekwestie van me, maar het scheelt daarbij ongetwijfeld wel dat ik in een dorp woon hoor - Günther had laatst een speeldate met het zesjarige zoontje van een exvriendin van me in het centrum van Rotterdam en ondanks haast dubbel zo oud speelde dat jochie nooit zonder toezicht buiten en z'n klasgenootjes desgevraagd ook niet, waar ik gezien de locatie wel in kan komenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:48 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet van @:_NIKKI_ dat ze haar kinderen gps trackers gaf, en daarmee vrijheid. Dat vond ik heel slim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed van die stratenmaker!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen![]()
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis
Ah gets, was het geen slaapwandelen wat ze deed? Ik zou dan het hekje juist open laten als ze normaal veilig naar beneden kan lopen. Beter dat ze naar beneden loopt met een kleine kans op een val dan dat ze er (half) slapend overheen klautert waarbij de kans op een val veel groter is.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken.![]()
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
Ik slaapwandelde vroeger vaak en ook op deze manier. Ik wist dan ook wel dat ik uit bed was de volgende ochtend en dat ik een gesprek had met mijn pa die me kwam halen, maar hoe ik daar kwam wist ik niet meer.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken.![]()
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door z'n krullen is het model wel wat minder belangrijk, omdat het toch opkrult.
Wij hebben toen C zindelijk begon te worden een wc verkleiner met trappetje gekocht, het ziet er misschien niet uit maar is me elke cent waard tot noch toe, inmiddels zet ze hem zelf klaar als ze naar de wc moetquote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:28 schreef Takkie88 het volgende:
Zo’n zindelijke peuter die altijd alleen naar de wc wilt is best handig… de wc-vloer is nog nooit zo vaak gedweild![]()
Nu met het mooie weer speelt Sofie eigenlijk continu buiten. En van de schommel/glijbaan/wat dan ook klimmen, naar de deur rennen en dan door het huis naar de wc rennen red ze net. Het zelf op de wc willen klimmen, zonder krukje ‘want ik ben al groot’, is dan net teveel gevraagd. Meid, je bent net 93 cm, je bent niet groot
![]()
Ohja, haar op de wc tillen is natuurlijk geen optie. ‘Ik kan het zelf!’. Dan gaat ze met een hoop gemopper weer van de wc af om er vervolgens zelf weer op te klimmen. Duurt alleen maar langer![]()
Ach, hebben we in ieder geval 1 ruimte in huis die frequent gepoetst wordt
Bas is 2 weken geleden toevallig voor het eerst geweest. Meegenomen naar mijn kapper, ging goed. Gewoon aan de kapster advies gevraagd/besproken wat de wensen zijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:36 schreef Ynske het volgende:
Ik denk dat onze vent voor de eerste keer naar de kapper moet. Maar maar welke ga je en hoe zit dat met welk kapsel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij had echt zo'n matje in zijn nek zitten, die had ik al 2x zelf even geknipt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |