abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2021 @ 14:13:15 #161
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200695493
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:31 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Koert (2 jaar en 2 maanden) heeft dit ook ineens.
Altijd graag naar de gastouder gegaan, en nu is het bij het afzetten ineens drama. Verder blijft hij huilen en klagen als ik naar boven ben of even weg. Hij heeft zelfs het woord 'huis' leren zeggen, om aan te geven dat hij naar huis wil. En de hele tijd vragen naar mama. Nu weet ik wel dat ze weleens fases hebben waarin de ene ouder alles is, en daarna de andere ouder en periodes waarin dat afzetten bij de opvang wat lastiger is, maar het is wel even wennen.
Van de week bedacht hij zich halverwege dat hij naar de gastouder ging, wilde niet meer verder lopen, bleef maar huis zeggen.
De gastouder heeft hem moeten paaien met het opzetten van 'de wielen van de bus'. Toen was het weer goed :+
Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?” :')
  maandag 2 augustus 2021 @ 14:17:27 #162
475804 1inamelon
pi_200695585
quote:
17s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Whehehe kleine charmeur O+
[..]

En dit zit misschien ook wel in de (fok)naam. Bas heeft eerder dit jaar een periode gehad waarin hij niet zo lekker ging op het kdv. Veel huilen, lastig te troosten. Het gaat nu aanzienlijk beter terwijl er geen dingen anders zijn gegaan daar. Wel leggen we hem nu 's ochtends al uit dat hij naar 'school' gaat. Tussendoor zijn we 2x op vakantie gegaan en praat hij aanzienlijk meer en beter, op het KDV praat hij nog altijd amper. Wel begint hij dus sinds deze week ineens tegen vreemde mensen te praten, wellicht dat hij zich nu eindelijk zeker genoeg voelt.
Ik begreep ook van een vriendin die laatst een masterclass van haar werk had, dat ziek zijn en een ontwikkelingssprong ook nog wel eens samen kan gaan. Dus wellicht heeft jouw Bas ook wel een combinatie te pakken :*

Hier weer tandjeshoest en poep. Wat een nacht. c_/ :Z
Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.

Een van de juffen van Bas zei ook al dat er misschien een sprong in zijn ontwikkeling aan zit te komen. Maar zijn hele crèchetijd is zo onrustig geweest door Corona. En toen waren we zelf een maand weg. En nu is het straks 2 weken zomersluiting, en dan gaat hij weer een week naar de crèche en dan hebben we weer een maand vakantie. Geen idee nog wat we dan gaan doen. Maar dan zal hij daarna weer moeten wennen. Gelukkig ( ;( ) komt Zusje dan ook al bijna. Die gaat per half oktober wennen.
pi_200696173
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:13 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?” :')
Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.

Zaterdag wou hij ineens niet meer naar judo. Je kunt hem er niet aan zijn haren mee naartoe trekken dus we hebben hem maar gelaten.
Eind van de dag had hij toch spijt. Les geleerd hoop ik. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200696434
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:17 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.

Een van de juffen van Bas zei ook al dat er misschien een sprong in zijn ontwikkeling aan zit te komen. Maar zijn hele crèchetijd is zo onrustig geweest door Corona. En toen waren we zelf een maand weg. En nu is het straks 2 weken zomersluiting, en dan gaat hij weer een week naar de crèche en dan hebben we weer een maand vakantie. Geen idee nog wat we dan gaan doen. Maar dan zal hij daarna weer moeten wennen. Gelukkig ( ;( ) komt Zusje dan ook al bijna. Die gaat per half oktober wennen.
Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige week :').
Vorige week bracht mijn man hem weg en mocht hij Bas buiten overdragen aan de leidsters wegens mooi weer ipv het normale binnen. Hij was zo boos omdat het anders was dat hij zichzelf een blauwe plek heeft geslagen tegen zijn hoofd op het hek :X .
pi_200703015
quote:
3s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:39 schreef PKM het volgende:

[..]

Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.

Zaterdag wou hij ineens niet meer naar judo. Je kunt hem er niet aan zijn haren mee naartoe trekken dus we hebben hem maar gelaten.
Eind van de dag had hij toch spijt. Les geleerd hoop ik. ^O^
Wij hebben ook zon planbord. Niet hele dagen volledig ingepland maar wel welke dagen vrij zijn en welke dagen opvangdagen zijn. Ook zetten we erop wie hem komt halen en soms als we iets bijzonders gaan doen zoals bijv tandarts oid.

Ons bord (met weekindeling) is van de xenos, magneetjes van kinderplanborden.nl
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200703066
quote:
17s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige week :').
Vorige week bracht mijn man hem weg en mocht hij Bas buiten overdragen aan de leidsters wegens mooi weer ipv het normale binnen. Hij was zo boos omdat het anders was dat hij zichzelf een blauwe plek heeft geslagen tegen zijn hoofd op het hek :X .
Dat soort wisselingen vond kapitein ook altijd moeilijk op die leeftijd, soms begon de opvang in een ander lokaal omdat de groepen rustig waren en werden samengevoegd. Mooi niet dat we hem dat andere lokaal in kregen zonder verzet :{

Toen we hem daar thuis vast een beetje op voorbereidden " het kan straks zijn dat je naar het blauwe lokaal gaat. Maar wat hetzelfde is is dat juf tralala er is, en je mag je knuffel meenemen"

Dat hielp,soms,een beetje :')
pi_200703137
Zo’n planbord is wel een goed idee, alhoewel hier alleen maandag een strijd is.

@PKM judo? Hoe oud is hij? :)

Hier gaat de ontwikkeling weer hard. Waar het vorig jaar mede door corona+lockdown+mijn zwangerschap stil stond omdat ik hem niet kon bieden wat hij nodig had, gaat hij nu als een speer. Hij kent al heel veel letters, oefent met zijn naam schrijven, durft meer dingen, ik zie hem weer open bloeien. :)

Ook is zijn half afgebroken tandje is weer heel gemaakt door de tandarts. Hij heeft z’n angst voor de tandarts het afgelopen half jaar ook helemaal overwonnen. Ben zo trots op hem. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_200709971
@arvensis hij is 3,5 en doet tuimeljudo in een groep tot 7 jaar oud.

De enige voorwaarde was dat hij kàn luisteren. En dat kan hij.
Het is wel te merken dat hij nog erg jong is want als twee anderen oefenen dan wil hij bij hun voeten zitten wat natuurlijk niet mag.
Meestal vindt hij het wel heel leuk. ^O^

Leuke ontwikkelingen trouwens die je noemt. Banaan weigert absoluut om te schrijven en letterherkenning is er maar beperkt. Het heeft nu ook zijn interesse niet.
Wel zat hij pas geleden met dingen als "in beschuit zit ook een s" waar hij eerder vooral met de beginletter bezig was.

Gisteren had hij een hovenier gevonden want er werd weer eens een tuin dicht getegeld. Hij pakte zijn kruiwagen en ging helpen scheppen. Hij was helemaal in zijn element. O+

[ Bericht 35% gewijzigd door PKM op 03-08-2021 10:40:55 ]
pi_200710483
@PKM leuk, hoor! Na de vakantie ga ik me ook even oriënteren op sporten. Ik wil hem sowieso op zwemles hebben.

Hij begon ook met de eerste letters. We hebben eerst geoefend met de eerste letters van familieleden. Die kan hij nu ook lezen. Maar zijn interesse ligt nu vooral bij automerken. :')

Bmw, Porche, Renault en “ringauto” (audi) zijn zijn favoriet. :D
pi_200710888
Haha leuk, automerken zijn hier ook een ding. Vooral Volkswagen en Toyota.

Laatst ook een periode waarin hij geïnteresseerd was in ruitenwissers en waarom die allemaal anders zijn. :') En zo is er ook een enorme fascinatie voor wc-blokjes, vorm, geur, merk, en van welke winkel komt die? En waarom zitten er 2 in die verpakking? :{
pi_200714804
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:30 schreef arvensis het volgende:
Ook is zijn half afgebroken tandje is weer heel gemaakt door de tandarts. Hij heeft z’n angst voor de tandarts het afgelopen half jaar ook helemaal overwonnen. Ben zo trots op hem. :)
Wat knap van U! Geven ze zo’n kleintje verdoving of hoe doen ze dat eigenlijk :) ?

PKM, wat stoer dat hij al op judo zit 8-)

Hier lijkt het na weken aanklooien met buikgriep, verkoudheden en longontsteking bij C eindelijk weer wat beter te gaan (scheer je weg fokwet :{w ). Het enige wat nog steeds hardnekkig aanwezig is is de verlatingsangst, ze vraagt echt 100 keer per dag of ik altijd weer terugkom en of ik haar niet zal achterlaten, ook als ze bij me is. Laatste weken voor de vakantie naar de psz brengen was echt vreselijk drama, achterlaten als mijn moeder oppast is huilen, bij mijn schoonouders gaat redelijk want die passen wekelijks op maar daar vraagt ze het dus ook best vaak en als ik op zaterdag werk vraagt ze het geregeld aan haar vader :') Ze is verder wel kalm en gezellig als ik weg ben overigens, dus in die zin maak ik me nu nog geen zorgen, maar ik merk wel dat ik er veel over pieker en dat het me dwarszit. Hoef niet perse adviezen maar ik wilde het gewoon even van me afschrijven, het is echt iets van de laatste 2 maanden, maar ik kan me niet heugen dat er iets gebeurd is waardoor dit ontstaan is bij haar :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_200715545
@rena Nee, gelukkig niet. We hebben echt een fijne tandarts (in Maurik, aanrader ;)) die alle tijd heeft genomen om een band op te bouwen met hem. Steeds iets meer doen. Twee weken geleden was hij zo ver dat z’n tandjes gepolijst mochten worden dus meteen een afspraak gemaakt voor het helen van het tandje.
Hij vond het heel spannend, maar liet alles toe.

Ah, vervelend zeg, dat ze zo ziek is geweest. En verlatingsangst begint hier ook weer. Gelukkig heb ik vanaf maandag 5 weken vakantie.
pi_200759699
Judo, dat klinkt gaaf zeg! *O* Lijkt me ook wel een erg snoezig gezicht, zo van die judoënde peuterkuikens O+

Ondertussen zie ik mijnes momenteel amper :') Günther is recent opgenomen in de buitenspeelclan van de kinderen hier in de straat (jongens en meisjes van een jaar of drie tot een jaar of tien) en ik hoor en zie alleen af en toe nog flarden van 'm als -ie z'n fiets komt halen om door de brandgangen te racen, om boterhammen te verorberen bij plotselinge honger en zo af en toe een gebruld 'we zijn voor!' of 'we gaan naar de speeltuin' of 'haaaaaaaai mama, ik moet je hoepel meenemen voor bij de meiden in de tuin op de hoeoeoeok, ok doei!' :D Behalve op zondag dan, want we wonen tussen nogal wat gereformeerden dus één dag in de week behaagt het de jongeman om bij z'n ouders in de buurt te spelen :+ Ook al een paar keer ineens allerlei mij onbekende kinderen in huis gehad - ik ben nogal een antisociale kluizenaar, dus dat is wel wennen :')

Hoe gaan jullie hier met buitenspelen om? Wij zijn de knakker laatst voor het eerst (zowat een uur!) kwijt geweest en toen bleek hij een heel eind verderop met meisjes en een kat en een lekker ijsje in de achtertuin van mij niet bekende overburen te zitten en dat maakte me wel in één klap twintig jaar ouder :') Sinds daar toch wel wat van geschrokken komt Günther het momenteel, voor zover ik weet althans, wel zeggen als hij wat verder weg gaat of ergens naar binnen maar het blijft toch nog maar een gup van drie natuurlijk dus maar semi-betrouwbaar.. :)

Al met al vind ik het wél een toffe nieuwe fase, maar ook wel eentje met heel verse uitdagingen. Benieuwd hoe de lui hier in dit topic met de wat oudere peuters omspringen met samenspelen met andere kinderen zonder toezicht. :Y

En eens wat recenter beeldmateriaal: Günther krijgt op de Kromme Rijn roeiles van vaderlief O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 05-08-2021 18:39:50 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_200759773
Ik persoonlijk zou mijn peuter van 3 nog niet alleen buiten laten spelen, daar vind ik hem nog te jong voor. U. is een slim ventje en spreekt ook al goed, maar hij blijft pas 3. Dus nog even wachten hier. :)
  donderdag 5 augustus 2021 @ 18:48:41 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200760104
Mijnes speelt heel sporadisch met een oudere buurjongen in het gangetje, maar dat echte 'op straat spelen met z'n allen' waaraan ik nogal dierbare herinneringen heb uit mijn eigen jeugd zie ik hier niet. Bij zijn vader in de straat gebeurt dat wel en die gaat mee naar buiten, onkruid wieden in de voortuin of zo. Wat ik zelf zou doen hangt denk ik nogal af van de betrouwbaarheid van mijn eigen kind en de mate van onverstandige ideeën van de rest van de groep. En van waar je woont natuurlijk - onze straat is rustig maar aangrenzende straten niet. Dat beperkt de mogelijkheden wat mij betreft.

Ik weet van @_NIKKI_ dat ze haar kinderen gps trackers gaf, en daarmee vrijheid. Dat vond ik heel slim.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 5 augustus 2021 @ 18:56:48 #176
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200760278
Ik vind het kind afhankelijk, Mijn oudste let heel erg goed op de kleintjes in een groep maar mijn 10jarige zou het echt niet door hebben als zijn broer naast hem in de sloot ligt. Ik zou niet zo goed durven vertrouwen op de oplettendheid van de groep en andere kinderen.
pi_200760797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 18:48 schreef Lemijn het volgende:

Ik weet van @:_NIKKI_ dat ze haar kinderen gps trackers gaf, en daarmee vrijheid. Dat vond ik heel slim.
Wel slim en ongetwijfeld heel rustgevend, maar niet iets waar ik zelf voor zou kiezen.. Lijkt me namelijk bij uitstek iets waar je als ouder snel aan went en iets dat je daarom ook een tijd blijft gebruiken. Ik zie het voordeel ervan bij peuters nog wel, maar die knaap van mij gun ik binnenkort een OUD-topic verderop al wel de privacy van ergens heen kunnen gaan zonder dat ik dat ten alle tijden kan controleren. Beetje een principekwestie van me, maar het scheelt daarbij ongetwijfeld wel dat ik in een dorp woon hoor - Günther had laatst een speeldate met het zesjarige zoontje van een exvriendin van me in het centrum van Rotterdam en ondanks haast dubbel zo oud speelde dat jochie nooit zonder toezicht buiten en z'n klasgenootjes desgevraagd ook niet, waar ik gezien de locatie wel in kan komen :Y
pi_200761335
Hier speelt ze zeker nu heel vaak buiten met de buurkindjes (3 grote van 11-13 die voorzichtig en lief zijn met de kleintjes; 5 kleintjes tussen 1 en 6 jaar.) Als de grote erbij zijn laat ik haar wel even alleen, maar kijk ik wel regelmatig door het raam. Ik wil niet dat de grote het idee hebben dat ze moeten oppassen ofzo. In combinatie met de kleintjes is vaak 1 van de ouders erbij of meer, dan kletsen we gezellig wat. Tegenwoordig wil haar zusje van 1 ook mee dus ben ik er vaak gewoon bij.

Overigens is er vrijwel geen rustiger straatje dan de onze denk ik. Doodlopend met 3 huisjes en dus eigenlijk ook geen andere auto’s dan de buren die erop bedacht zijn.
Verder wat wandelaars en hondenbezitters uit de buurt die het allemaal prachtig vinden om te zien.

Enige risico is dat ze het bos ingaan of nog een heel stuk verder (achter het bos en een open stuk naar het water), maar dat gaat onze peuter niet doen, tenzij opgejut door anderen. Maar zoals ik al zei, als alleen de jongere kindjes buiten zijn is er altijd sowieso 1 ouder bij.

Maar ook geen ervaring met de straat uit of doorgaan dus, omdat de kinderen zich vooralsnog beperken tot de 3 huizen uit ons eigen straatje.
pi_200761536
Het enige moment dat kaptein zonder ons buiten is, is wanneer een van de andere buren er wel bij is. Hij is nogal een omgeleid projectiel en vind vooral pubers razend interessant en rent/fietst zo iedereen achterna. Vind hem veel te kwetsbaar/onoplettend om zo alleen buiten te laten. Wil ook niet van oudere kinderen verwachten dat ze wel op hem letten.
pi_200761574
Hier spelen ze wel eens voor in het speeltuintje als ik met de voortuin bezig ben. Verder nooit zonder toezicht. Ondanks rustig hofje is het maar een gangetje door naar een 50km weg.

In de buurtspeeltuin laat ik ze dan wel weer hun gang gaan, maar daar kunnen ze ook de speeltuin niet uit.

Oudste was 5 toen zij voor het eerst wat verder weg zonder toezich ging, en die komt ook netjes zeggen als ze ergens binnen gaan spelen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 20:29:19 #181
475804 1inamelon
pi_200761961
Hier wordt überhaupt niet op straat gespeeld. Hele gezinnen trekken inclusief speelgoed en proviand naar de speeltuin in het stadspark. Daar spelen kinderen dan wel met elkaar (behalve die van mij :')) maar altijd met ouders erbij. Los van het feit dat onze straat zich er niet zo voor leent, vind ik het wel jammer dat er überhaupt geen buitenspeelcultuur is hier.
pi_200762808
Wij wonen in een vrij rustig hofje, nieuwbouwwijk, dus veel kinderen van 0-8 jaar, dat is heerlijk O+

Maar helaas wel wat doorgaand verkeer, dus we houden Pitbull (ruim 3,5) altijd in de gaten als-ie aan het rondcrossen is op z'n fiets, dan is sowieso één van ons ook buiten. Heeft naast leeftijd ook wel te maken met z'n karakter; hij kan nogal impulsief/ongeleid projectiel zijn.

Oudste (6) zou wel alleen buiten mogen spelen, maar in praktijk wil Pitbull dan uiteraard ook altijd naar buiten :+

Omdat de ouders hier in de buurt ook allemaal goed contact hebben, hebben we wel een "Where's my kid?" groepsapp, voor als de kinderen bij iemand binnen zitten en het etenstijd is :D
pi_200763219
Wij wonen aan een grasveld in een soort autovrij binnenpleintje (hoera ouderwetse bloemkoolwijk *O*). Daar is flink buitenspeelcultuur met de buurtkinderen. Ketel is toen hij bijna 4 was voor het eerst zonder ons gaan buitenspelen, met de twee jaar oudere buurjongen. Dat gaat nu al een hele tijd goed, ook met de grotere groep buurtkinderen. Was vooral vorig jaar in de eerste maanden van de lockdown heel fijn. Maar ze blijven ook gewoon netjes op het grasveld, en als ze bij iemand thuis/in de tuin/de speeltuin om de hoek gaan spelen komt hij het altijd netjes melden.

Welpje mag nog niet alleen naar buiten, maar die wordt volgende maand ook pas 3. Maar ook als hij wat ouder wordt mag hij pas later zonder toezicht denk ik, want hij is wat minder voorzichtig ingesteld dan zijn broer.
pi_200764357
Leuk om te lezen hoe jullie dat doen. @minilot een uur zoeken, ik was Banaan vijf a tien minuten kwijt en had echt een knoop in mijn maag. Hij was blijkbaar met een paar meisjes van vijf mee, die besloten wat anders te gaan doen, en Banaan bleef in de speeltuin. Drie straten verder. }:|
Hij vond het toen zelf ook niet meer zo leuk. Hij had ook dorst en moest plassen. Dat heb ik hem dus ook duidelijk gemaakt, dat er niemand was die voor hem zorgde.

Ik probeer alsnog om geen keiharde afspraken te maken over wat mag, want hij gaat toch altijd net verder of langer weg. Ik probeer wel duidelijk te maken dat ik wil weten waar hij is en dat hij moet vertellen waar hij heen gaat.

Wij wonen in een woonerf. Voor ons huis mag hij zonder ons in de speeltuin. Daar kunnen we hem zien. Grootste risico is het fietspad met brommers/snelfietsers.

In de straat achter ons spelen veel kinderen samen maar daar heb ik totaal geen zicht op. Die kinderen halen ondanks toezicht echt wel wat rottigheid uit. Daar zou ik dus nog bij blijven totdat hij ouder is.

Hij mag wel in het steegje tussen deze twee straten want daar wonen vriendjes/speelgoed dat hij lenen mag. Of er wordt weer een tuin betegeld en dan rent hij daar steeds mee met de hovenier.

Laatst deed ik hem zijn dog tag om met o.a. mijn telefoonnummer maar die deed hij af. In zijn broekzak wou hij ook echt niet.
Voor ons wordt het dus wel een GPS tracker. Niet om de hele tijd te kijken waar hij is, maar wel dat als ik hem zoek ik weet welke kant ik op moet.
pi_200768348
Wij laten Simon zeker niet zonder toezicht buiten spelen. Belangrijkste reden hiervoor is de erg drukke weg en ventweg waar wij aan wonen en de waterrijke wijk, waar wij in wonen.

Vanwege deze drukke weg spelen er in onze straat ook maar weinig kinderen buiten. Op andere plekken in de wijk gebeurt dat wel meer, want daar zijn rustigere autoluwe plekken.

Andere reden om hem nog niet zonder toezicht buiten te laten spelen is dat hij onder invloed van andere kinderen toch vaak dingen (na)doet, die wij niet OK vinden (zoals bv. zomaar de straat oversteken/rennen zonder te kijken).
pi_200778008
Ik laat Casper niet alleen buiten spelen zonder toezicht, we wonen in een hofje met 4 andere huizen en er wonen geen andere jonge kinderen (1 gezin waarvan de jongste 9 is). Casper is ook een ongeleid projectiel, die zou ik met 10 minuten al 6 straten verderop kunnen vinden als ie dat in de kop heeft :'). Zijn stiefzusje van ook ruim 3,5 is veel voorzichtiger en die zou sowieso niet binnen een straal van 20 meter van papa vandaan gaan :').

Wij komen net terug van vakantie, tot rust komen met een zwangerschap en 2 peuters is er niet bij maar we hebben een heerlijke week gehad. We hadden giraffen in de achtertuin (Beekse Bergen, huisje aan een savanne) maar het zwembad was unaniem het leukst van de vakantie :'). Volgend jaar blijven we wel thuis met 3x een tripje naar zwembad denk ik :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200778759
Bas is er sowieso nog te jong voor met net 2, maar gezien de waterrijke wijk waar wij wonen ben ik er straks pas gerust op als hij wat zwemdiploma's op zak heeft. Hier verder wel echt een buitenspeelcultuur in de wijk, veel jonge kindjes ook hier. Laatst stonden de buurmeisjes ook al aan de deur, of Bas buiten kwam spelen _O- . Dankzij de achterbuurman is het speelveldje sinds een week ook voorzien van een echte knikkerstoeptegel.

Wat een heerlijke foto LBF!
pi_200779631
Bij mij mag de 5,5 jarige nog niet alleen buiten spelen. Sowieso zijn er in onze straat geen kinderen van dezelfde leeftijd. Een straat verderop wel, maar dan kan ik ze niet meer zien. Onze straat en die straat verderop zijn wel éénrichting en rustig, maar de aansluitende wegen niet.
Voorlopig gewoon spelen als ik erbij ben en misschien komend jaar de kleuter maar eens alleen naar de klasgenootjes in de andere straat laten wandelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200779665
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen O+
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200781570
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen O+
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis :D
Wat goed van die stratenmaker! ^O^

Wat hier overigens wel scheelt is dat onze peuterknaap desgevraagd z'n eigen voor- en achternaam opdreunt, de namen van mij en mijn man (niet dezelfde achternaam), hij weet onze straatnaam + huisnummer uit zijn hoofd en hij weet zo'n beetje vanaf elke straathoek in het hele dorp hoe hij naar huis moet lopen: dat scheelt natuurlijk wel qua in-alle-staten-wezen bij kwijt :)

En aaaah @LaBelleFleur27 dat snoetje! O+
pi_200781707
Dat weet U ook allemaal, dat zijn een van de eerste dingen die ik hem heb geleerd. Ik heb ook een zusje dat ooit kwijt was. :+
Wat hier meespeelt is enerzijds veel auto’s door de straat en anderzijds dat er vorig jaar een pedofiel is opgepakt en veroordeeld die een straat verder op woonde. Dat blijft wel in m’n achterhoofd zitten.

Maar ook al was dat niet gebeurd, dan nog hebben we veel auto’s hier en vind ik U. nog te jong om zonder ouderlijk toezicht buiten te spelen. Hij rent nog gerust naar een kat of een vogel toe zonder om zich heen te kijken, op de fiets zit hij alleen maar te dromen.. die vertrouw ik nog niet. :P
pi_200782139
Mijn broertje was ooit een poos kwijt op een markt in Italië omdat ie opeens achter een man met ijsjes in zijn hand aan was gaan lopen _O-. Mijn moeder is er nog steeds 20 jaar ouder van geloof ik :')
pi_200782973
M is sowieso nog te klein om alleen buiten te spelen. Zij mag sinds kort alleen in de (afgesloten) achtertuin spelen, terwijl ik aan het koken ben in de keuken. Dat vind ik al een hele stap :P

Wij wonen in een soort hof waar geen auto's komen en waar een speeltuin is. Vanuit ons huis hebben we helaas net geen zicht op de speeltuin en daarnaast is er zo'n 100 meter verderop een vijvertje. Om die redenen zou ik haar voorlopig niet alleen durven te laten spelen buiten.

Daarnaast heb ik bepaalde angsten (waar ik mee moet leren omgaan) en ben ik daardoor een beetje te beschermend. Zo ben ik bang voor pedofielen, kinderlokkers, ongelukjes, andere gemene/ vervelende kinderen etc.
pi_200803608
Bijna jarig!

Elke ochtend met het wakker worden:
"Papa? Vandaag ben ik nog niet driejarig toch? Of morgen wel?"

Ennn.. Dikke schik. O+
pi_200804310
Vanochtend bij het wakker worden:
- Sofie, wat is het voor dag vandaag?
- S; ik ben jarig! Dan krijg ik ballonnen, en slingers, en taart en feest en cadeauen! En ik wil ontbijt op bed! O+

Een hele dag een hele blije lieve dankbare Sofie. Zo mooi om te zien hoe ze met elke cadeau gaat spelen, terwijl er nog cadeaus klaarliggen om uitgepakt te worden. En aan het eind van de dag met een diepe zucht ‘ik had een hele leuke verjaardag! Ik mocht kaarsjes uitblazen!’ O+
Zoveel liefde voor dit meisje O+

SPOILER
pi_200804433
Wat leuk NJ! O+

En gefeliciteerd met S takkie. Heerlijk om je kind zo te zien genieten!
pi_200809465
Gefeliciteerd Takkie!

En leuke foto’s NJ!
pi_200809791
Gefeliciteerd @Takkie88 !

Wat leek ze als baby al op het meisje die ze nu is zeg. O+
  zondag 8 augustus 2021 @ 10:09:58 #199
475804 1inamelon
pi_200810051
Gefeliciteerd takkie!
pi_200810698
Congrats @Takkie88 Tof ook hoe je die foto's bij elkaar hebt staan van alle jaren. *)
pi_200810710
Vandaag trouwens de UD van onze S.! 8-8-18. Was toch wel een mooie datum geweest. :9
pi_200856221
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken. :?
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
pi_200856855
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken. :?
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
Ah gets, was het geen slaapwandelen wat ze deed? Ik zou dan het hekje juist open laten als ze normaal veilig naar beneden kan lopen. Beter dat ze naar beneden loopt met een kleine kans op een val dan dat ze er (half) slapend overheen klautert waarbij de kans op een val veel groter is.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 10:06:10 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200858062
Wat een schrik! Ik zou het ook niet weten, maar wat eng joh!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200860066
Slaapwandelen schoot wel meteen door me heen toen ik haar zag. Maar vind dat echt moeilijk in te schatten. Ze heeft wel een slokje gedronken en toen ik haar naar boven droeg en vroeg waar ze wilde slapen, wees ze meteen naar onze slaapkamer. Maar ik heb haar toen ik d’r kwijt was ook geroepen en daarop heeft ze dus totaal niet gereageerd. Toen ik beneden was kwam ze wel zelf op me af lopen.

Toen ik haar vanochtend vroeg wat ze beneden aan het doen was zei ze een slokje water drinken. (Wat ook prima op de badkamer kan). Op mijn vraag waarom ze ons niet wakker had gemaakt zei ze dat we buiten stonden...
Ik kan niet inschatten of ze zich bewust was of niet.
Bewust, dan spreek ik met haar af dat we het hekje dicht doen als wij gaan slapen, dan weet ze dat we boven zijn.
Onbewust, dan laat ik het open ivm mogelijk klimmen. Maar toch eng, want we hebben een open trap die ze prima alleen op en af kan als ze wakker is, maar slaapdronken liever niet.
pi_200861420
Misschien eens bespreken of zij het verstandig vindt het traphekje dicht te doen voor de baby? Misschien als ze er dan zo in mee gaat, dat ze dan bewuster is dat het traphekje dicht is, dus ze er niet overheen klimt?
pi_200862615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Ik slaapwandelde vroeger vaak en ook op deze manier. Ik wist dan ook wel dat ik uit bed was de volgende ochtend en dat ik een gesprek had met mijn pa die me kwam halen, maar hoe ik daar kwam wist ik niet meer.

Kan je niet zorgen dat je sowieso wakker wordt als ze uit haar kamer komt? Iets wat herrie maakt als de deur open gaat oid. Dan kan je haar helpen met de trap of tegenhouden. Mijn pa sliep altijd heel ligt en hoorde mij en liep dan achter mij aan.
pi_200883370
Zo’n zindelijke peuter die altijd alleen naar de wc wilt is best handig… de wc-vloer is nog nooit zo vaak gedweild }:|

Nu met het mooie weer speelt Sofie eigenlijk continu buiten. En van de schommel/glijbaan/wat dan ook klimmen, naar de deur rennen en dan door het huis naar de wc rennen red ze net. Het zelf op de wc willen klimmen, zonder krukje ‘want ik ben al groot’ :P, is dan net teveel gevraagd. Meid, je bent net 93 cm, je bent niet groot :+

Ohja, haar op de wc tillen is natuurlijk geen optie. ‘Ik kan het zelf!’. Dan gaat ze met een hoop gemopper weer van de wc af om er vervolgens zelf weer op te klimmen. Duurt alleen maar langer :D

Ach, hebben we in ieder geval 1 ruimte in huis die frequent gepoetst wordt :')
pi_200883859
Haha @Takkie88
Wij hadden op heel veel plaatsen in huis een potje staan. :Y

Wij hadden een tijdje na iedere plasbeurt een "mijn onderbroek is nat." Altijd een drupje.

Nou heb ik hem geleerd om de piemel even droog te deppen na het plassen. Hij blij, ik blij. ^O^
pi_200883946
Potje weigert ze: ik ben al groot! :Y

Afdrogen na het plassen moet ze regelmatig even aan herinnerd worden :)
Gaat het wc-papier bij jullie ook zo snel op? Ik probeer Sofie nu aan te leren dat 2 stukjes echt wel genoeg zijn.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:49:47 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200888783
Prul wil 'kuikentjes kiezen', dus;

}) :B :B w/ :Y) ):O
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200889181
@Takkie88 dat ging bij ons ook een tijdje snel op ja. Volgens mij hebben ze hem bij de peuterspeelzaal geleerd hoeveel velletjes hij mag want dat gaat tegenwoordig prima. ^O^
pi_200890180
Wij gaan morgen met Vincent verder met de zindelijkheids training. Hij wil steeds vaker wel op de wc en de luier is ook met langere periodes droog.
Jeremy is er nog niet klaar voor dus dat laten we nog maar even. Wellicht als hij het kunstje afkijkt van Vincent dat hij dan ook wil.

Vincent loopt wat achter met praten en dat zit hem duidelijk dwars. Driftbuien als je hem niet in een keer begrijpt, niet te filmen. Ook Jeremy moet het ontgelden, arme kind heeft een aantal lelijke bijtplekken van zn broer. Afgelopen week was hij het zat en heeft hij Vincent voor dat hij kon bijten met een auto een blauw oog en bloedneus geslagen. Vincent heeft daarna niet meer gebeten dus misschien was het wel even goed, maar wel mega zielig.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:36:11 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200893400
Ik denk dat onze vent voor de eerste keer naar de kapper moet. Maar maar welke ga je en hoe zit dat met welk kapsel? :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_200893782
Wij gaan altijd naar onze eigen kapper met Jip en die laat ik bepalen wat goed is voor z'n haar :D

Hij is toevallig laatst geweest maar wilde niet normaal op een na-foto dus ik heb alleen een boze foto.

SPOILER
Door z'n krullen is het model wel wat minder belangrijk, omdat het toch opkrult.
pi_200894990
Aw @aapieannie dat is ook voor niemand leuk. :*

@Ynske bij mijn kapper is knippen onder 3 jaar gratis. Keuze snel gemaakt. Helaas is hij nu boven de 3.
Maar gisteren heb ik het weer eens zelf gedaan op zijn verzoek. Ging ook best eigenlijk. Hij vond de laatste paar keer bij de kapper nou eenmaal echt niet leuk.
pi_200895117
Nee het is zeker niet leuk @PKM
Maar we weten niet zo goed meer wat we ermee moeten. Hopelijk was de klap van Jeremy hard genoeg dat hij in iedergeval niet meer bijt. En leert hij gauw hoe hij zichzelf toch duidelijk kan maken. Wellicht eens een afspraak maken bij logopedie voor hem.

Haren knippen van de mannen doe ik zelf. Achterkant en zijkanten met tondeuse, niet te kort maar wel weer fris. Bovenkant wat langer, vooral bij Jeremy want hij heeft krullen. Vincent heeft meestal een kuif.
pi_200895223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:28 schreef Takkie88 het volgende:
Zo’n zindelijke peuter die altijd alleen naar de wc wilt is best handig… de wc-vloer is nog nooit zo vaak gedweild }:|

Nu met het mooie weer speelt Sofie eigenlijk continu buiten. En van de schommel/glijbaan/wat dan ook klimmen, naar de deur rennen en dan door het huis naar de wc rennen red ze net. Het zelf op de wc willen klimmen, zonder krukje ‘want ik ben al groot’ :P, is dan net teveel gevraagd. Meid, je bent net 93 cm, je bent niet groot :+

Ohja, haar op de wc tillen is natuurlijk geen optie. ‘Ik kan het zelf!’. Dan gaat ze met een hoop gemopper weer van de wc af om er vervolgens zelf weer op te klimmen. Duurt alleen maar langer :D

Ach, hebben we in ieder geval 1 ruimte in huis die frequent gepoetst wordt :')
Wij hebben toen C zindelijk begon te worden een wc verkleiner met trappetje gekocht, het ziet er misschien niet uit maar is me elke cent waard tot noch toe, inmiddels zet ze hem zelf klaar als ze naar de wc moet ^O^ Deze; https://images.app.goo.gl/5QaJ6ZLR5RrQ9p7a6 en ik denk dat we hem echt nog wel een hele tijd gebruiken, het bevalt goed in ieder geval.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_200895310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:36 schreef Ynske het volgende:
Ik denk dat onze vent voor de eerste keer naar de kapper moet. Maar maar welke ga je en hoe zit dat met welk kapsel? :')
Bas is 2 weken geleden toevallig voor het eerst geweest. Meegenomen naar mijn kapper, ging goed. Gewoon aan de kapster advies gevraagd/besproken wat de wensen zijn :D.

SPOILER
Hij had echt zo'n matje in zijn nek zitten, die had ik al 2x zelf even geknipt.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:03:07 #220
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200896631
Koert heeft hetzelfde kapsel als de zoon van Douche-eendje. Alleen hangt het bij hem over z'n voorhoofd.
Koert is nu nog blond en dan vind ik het wel mooi als het wat langer is.
Als hij er verwaarloosd uit gaat zien maak ik weer een afspraak voor hem.
Gewoon bij mijn eigen kapper, ik vind dat die mooi knipt :)
Ik neem wel altijd een zooi spullen mee om hem rustig te houden, meestal is hij wel even zoet met zo'n pop-it ding :P
pi_200897673
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:36 schreef aapieannie het volgende:
Nee het is zeker niet leuk @:PKM
Maar we weten niet zo goed meer wat we ermee moeten. Hopelijk was de klap van Jeremy hard genoeg dat hij in iedergeval niet meer bijt. En leert hij gauw hoe hij zichzelf toch duidelijk kan maken. Wellicht eens een afspraak maken bij logopedie voor hem.

Haren knippen van de mannen doe ik zelf. Achterkant en zijkanten met tondeuse, niet te kort maar wel weer fris. Bovenkant wat langer, vooral bij Jeremy want hij heeft krullen. Vincent heeft meestal een kuif.
Met het verhaal van @Malteser in mijn achterhoofd; misschien ook een keer de oren laten checken als je dat nog nooit hebt laten doen. Maar ik kom hier binnen vallen en wellicht een ongewenste tip geven, dus ik ben niet op mijn tenen getrapt als je dat niet waardeert :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:10:35 #222
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200898006
Aangezien wij recent verhuisd zijn, waren alle kappers nieuw hier.
Heb er een paar gebeld en bij een die me aansprak kon ik vandaag nog wel ertussen gepland worden.

Aangezien hij heel veel nekpluis had, hebben we dat aangepakt en bovenop langer gelaten.

M'n peuter is nu echt baby af :D

Thnx voor de adviezen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_200898304
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:45 schreef rena het volgende:

[..]
Wij hebben toen C zindelijk begon te worden een wc verkleiner met trappetje gekocht, het ziet er misschien niet uit maar is me elke cent waard tot noch toe, inmiddels zet ze hem zelf klaar als ze naar de wc moet ^O^ Deze; https://images.app.goo.gl/5QaJ6ZLR5RrQ9p7a6 en ik denk dat we hem echt nog wel een hele tijd gebruiken, het bevalt goed in ieder geval.
Onze eigenwijze peuter weigert dus ‘hulpmiddelen’ te gebruiken :P we hebben een wc-verkleiner en een krukje. En potjes. Zowel boven als beneden maar de dame vindt zichzelf al groot :)
pi_200898554
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 18:58 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Met het verhaal van @:Malteser in mijn achterhoofd; misschien ook een keer de oren laten checken als je dat nog nooit hebt laten doen. Maar ik kom hier binnen vallen en wellicht een ongewenste tip geven, dus ik ben niet op mijn tenen getrapt als je dat niet waardeert :)
Alle tips zijn welkom hoor! Ik zal maandag de huisarts eens bellen om zijn oren te checken!
Hij begrijpt ons echter wel prima en opdrachtjes uitvoeren doet hij goed. Maar je weet maar nooit he, ik herinner me het verhaal ook dus niet geschoten altijd mis!
pi_200899112
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:30 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Alle tips zijn welkom hoor! Ik zal maandag de huisarts eens bellen om zijn oren te checken!
Hij begrijpt ons echter wel prima en opdrachtjes uitvoeren doet hij goed. Maar je weet maar nooit he, ik herinner me het verhaal ook dus niet geschoten altijd mis!
Mars begreep onze opdrachten, maar sprak nauwelijks terug. Hij bleek echt niet goed te horen. De kno arts gaf als voorbeeld:
Kind heeft een lege verpakking vast, jij zegt als ouder “gooi het maar in de prullenbak”. Kind verstaat “ooi aa inne ak” en weet wat er bedoeld wordt want ze snappen dat de lege verpakking in de prullenbak moet.
Mars verstond dus wel klanken (voornamelijk klinkers) maar nauwelijks woorden, maar was wel in staat om logische verbanden te leggen. Daarmee dachten wij dus dat hij hoorde, omdat hij ons begreep.
Frustratie zat hem bij Mars in het feit dat wij hem totaal niet begrepen. Man oh man, wat heeft dat mannetje veel gehuild tussen 1,5 en 2,5 jaar.
pi_200901142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 20:00 schreef Malteser het volgende:

[..]
Mars begreep onze opdrachten, maar sprak nauwelijks terug. Hij bleek echt niet goed te horen. De kno arts gaf als voorbeeld:
Kind heeft een lege verpakking vast, jij zegt als ouder “gooi het maar in de prullenbak”. Kind verstaat “ooi aa inne ak” en weet wat er bedoeld wordt want ze snappen dat de lege verpakking in de prullenbak moet.
Mars verstond dus wel klanken (voornamelijk klinkers) maar nauwelijks woorden, maar was wel in staat om logische verbanden te leggen. Daarmee dachten wij dus dat hij hoorde, omdat hij ons begreep.
Frustratie zat hem bij Mars in het feit dat wij hem totaal niet begrepen. Man oh man, wat heeft dat mannetje veel gehuild tussen 1,5 en 2,5 jaar.
Bedankt voor je heldere uitleg!
Zei Mars wel enkele woordjes? Vincent zegt bijvoorbeeld wel papa mama zus oma opa tuin poes, dat soort dingen. Jeremy spreekt hij uit als baani en vogel blijft hij stug pieppiep noemen.
Ik bel sowieso maandag de huisarts wel even om het te bespreken!
pi_200901499
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:09 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Bedankt voor je heldere uitleg!
Zei Mars wel enkele woordjes? Vincent zegt bijvoorbeeld wel papa mama zus oma opa tuin poes, dat soort dingen. Jeremy spreekt hij uit als baani en vogel blijft hij stug pieppiep noemen.
Ik bel sowieso maandag de huisarts wel even om het te bespreken!
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.
En hij leerde zichzelf dingen fout aan, beetje zoals het voorbeeld wat jij noemt met de naam. Dat deed Mars ook. Toen de kno arts zei dat hij het waarschijnlijk zo gehoord had en zo dus opgeslagen had, vielen er bij ons wel veel kwartjes. Na zijn operatie merkte je snel dat hij dingen ineens wel goed hoorde, bijna al zijn versprekingen zijn verdwenen.

Onze huisarts deed/kon er overigens niet veel mee maar ik wilde toch een doorverwijzing en toen we eenmaal bij kno arts waren, lag hij in no time op de operatietafel.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:21:38 #228
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200902023
Die woordjes zijn ongeveer ook de woordenschat van Koert.
Hij is nu 2 jaar en 3 maanden en zegt nu mama, papa, huis, die, ja, nee, bal, uit (en ik vergeet er vast een paar), en een aantal woorden spreekt hij niet goed uit, en het valt mij op dat hij voornamelijk klinkers zegt.
1,2,3 is ee, tee, ie. Lit en dit is (licht en dicht) en dat zegt hij toch ook al een bijna een jaar.
Hij zingt ook liedjes, maar dat blijft ook hangen op oo, ou, ie eh tee (hoofd schouders knie en teen :+ )
De jeugdverpleegkundige op het CB zag, behalve het praten dan, niets afwijkends bij hem dus dat is wel fijn en maandag hebben we een gesprek met de jeugdarts, kijken wat die ervan vindt.
Koert is nog niet heel oud dus wellicht verwachten we gewoon teveel, maar het is zo onlogisch omdat hij bijvoorbeeld wel letters en getallen kent. Waarom kent hij wel de letters van brood maar kan hij niet het woord zeggen, bijvoorbeeld. Zou dingen zoveel makkelijker maken.
pi_200902142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:40 schreef Malteser het volgende:

[..]
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.
En hij leerde zichzelf dingen fout aan, beetje zoals het voorbeeld wat jij noemt met de naam. Dat deed Mars ook. Toen de kno arts zei dat hij het waarschijnlijk zo gehoord had en zo dus opgeslagen had, vielen er bij ons wel veel kwartjes. Na zijn operatie merkte je snel dat hij dingen ineens wel goed hoorde, bijna al zijn versprekingen zijn verdwenen.

Onze huisarts deed/kon er overigens niet veel mee maar ik wilde toch een doorverwijzing en toen we eenmaal bij kno arts waren, lag hij in no time op de operatietafel.
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!

@Ceviche Vincent is nu 2 jaar en 10 maanden dus dat is wel een verschil. En zeker nu Jeremy ineens grote sprongen maakt is het verschil hier thuis enorm groot. Met 2 jaar en 3 maanden maakte het cb hier zich ook nog geen zorgen hoor. Maar we merken en zien gewoon dat hij zichzelf heel erg in de weg zit.
In het geval van koert zou ik het nog heel even afwachten :)
pi_200903476
Ik ben dus net mijn bed uitgestuurd door peuter _O-

Zoals ze zelf zei: “bed te klein, mama weg, ik bij papa blijven”.
Dus nu lig ik in haar bed, met peppa pig (bleh) en kaketoeknuffel, bij de jongens op de kamer. Bizar hoe vertrouwd de slaapgeluiden van de jongens nog klinken!

En ik zie dat de augustus/september 2018 lading peuters (bijna) jarig zijn O+ alvast/nog gefeliciteerd :) Hier is de uitnodiging ook al verstuurd, het wordt een kaketoe feestje ;)

Verder Js praatte niet en begreep ook alles. Beetje Malteser verhaal, pas nu hebben we ook door dat hij gewoon eigenlijk bizar slim is, al zit spraak nog steeds in zijn frustratiezone met bijna 7 jaar.
En Li speelt ook nog niet echt alleen buiten. Maar ik vraag vooral Ow soms wel even op te letten als ik binnen iets wil doen.
pi_200904689
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 23:33 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!

@:Ceviche Vincent is nu 2 jaar en 10 maanden dus dat is wel een verschil. En zeker nu Jeremy ineens grote sprongen maakt is het verschil hier thuis enorm groot. Met 2 jaar en 3 maanden maakte het cb hier zich ook nog geen zorgen hoor. Maar we merken en zien gewoon dat hij zichzelf heel erg in de weg zit.
In het geval van koert zou ik het nog heel even afwachten :)
Succes!
pi_200907692
Ik snap sowieso niet waarom gehoor niet vaker wordt gecontroleerd bij het CB. De ogen worden naar mijn idee veel meer gecontroleerd.
Helemaal bij doorverwijzing naar logopedie wegens te weinig spraak zou ik een controle van het gehoor logisch vinden want oefenen is totaal nutteloos wanneer het gehoor niet in orde is.
pi_200908080
Ik hou jullie wel op de hoogte. We hebben een hele lieve huisarts die vaak heel fijn meedenkt. Ik denk dat als ik maandag ochtend bel, we een uur later al terecht kunnen.
En dan zien we verder wel wat eruit komt rollen.

Voor nu lezen we gewoon lekker veel boekjes, blijven benoemen van dingen enzo.
pi_200908317
Eens dat het CB wel wat meer op oren zou mogen controleren.

@Ceviche in principe lijken het me genoeg woorden. Maar omdat je aangeeft dat de uitspraak niet verbetert zou ik denk ik wel een bezoek aan de KNO-arts willen. In het slechtste geval hoor je dat zijn gehoor in ieder geval in orde is en hoef je je minder zorgen te maken. :)
pi_200918524
Ik ga zo mijn peuter maar eens wakker maken. Gisteravond in zijn nieuwe kamer in een 1persoonsbed gelegd, hij slaapt gewoon meer dan klokje rond. Lekker kind is het toch ook O+. Hij was maar wat blij met de auto's en de bus op de muur.
pi_200932329
Lekker hoor @douche-eendje .

Ik had peuter vannacht juist bij me in bed. Helemaal in paniek want hij zag licht als zijn ogen dicht waren. Leg dat maar eens uit om 1:00. :')
pi_200945035

Oudjaarsavond!
pi_200992892
Nog gefeliciteerd nj!
Heeft grote S een fijn feestje gehad?

Nou ik ben met Vincent naar de huisarts geweest en zn oren zijn schoon en niet rood. Dag erna begint meneer promt halve zinnen te praten...nog niet alles heel duidelijk maar hij kan zich ineens beter verstaanbaar maken.

Gister waren we bij de tandarts. De jongens gingen super stoer alleen op de stoel en de mondjes gingen vrijwillig wijd open!
pi_200993074
Nog gefeliciteerd @NicolasJoy ! *O*

Banaan vraagt ondertussen bijna dagelijks naar zijn verjaardag en naar school gaan. Duurt helaas nog wel even. Op zijn verlanglijst heeft hij een droogblazer, zoals ze bij Ikea op de wc's hebben. :D
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:18:13 #240
475804 1inamelon
pi_200993326
Wat een origineel cadeau PKM :D

Bas is ook heel erg bezig met zijn verjaardag want ik was van de week jarig. Gisteren hebben we muffins gebakken DUS nu is hij jarig DUS waar is de trein die hij voor zijn verjaardag wil :'( ? Peuters O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')