Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?”quote:Op zondag 1 augustus 2021 00:31 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Koert (2 jaar en 2 maanden) heeft dit ook ineens.
Altijd graag naar de gastouder gegaan, en nu is het bij het afzetten ineens drama. Verder blijft hij huilen en klagen als ik naar boven ben of even weg. Hij heeft zelfs het woord 'huis' leren zeggen, om aan te geven dat hij naar huis wil. En de hele tijd vragen naar mama. Nu weet ik wel dat ze weleens fases hebben waarin de ene ouder alles is, en daarna de andere ouder en periodes waarin dat afzetten bij de opvang wat lastiger is, maar het is wel even wennen.
Van de week bedacht hij zich halverwege dat hij naar de gastouder ging, wilde niet meer verder lopen, bleef maar huis zeggen.
De gastouder heeft hem moeten paaien met het opzetten van 'de wielen van de bus'. Toen was het weer goed
Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.quote:Op zondag 1 augustus 2021 08:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Whehehe kleine charmeur
[..]
En dit zit misschien ook wel in de (fok)naam. Bas heeft eerder dit jaar een periode gehad waarin hij niet zo lekker ging op het kdv. Veel huilen, lastig te troosten. Het gaat nu aanzienlijk beter terwijl er geen dingen anders zijn gegaan daar. Wel leggen we hem nu 's ochtends al uit dat hij naar 'school' gaat. Tussendoor zijn we 2x op vakantie gegaan en praat hij aanzienlijk meer en beter, op het KDV praat hij nog altijd amper. Wel begint hij dus sinds deze week ineens tegen vreemde mensen te praten, wellicht dat hij zich nu eindelijk zeker genoeg voelt.
Ik begreep ook van een vriendin die laatst een masterclass van haar werk had, dat ziek zijn en een ontwikkelingssprong ook nog wel eens samen kan gaan. Dus wellicht heeft jouw Bas ook wel een combinatie te pakken
Hier weer tandjeshoest en poep. Wat een nacht.![]()
Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:13 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?”
Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige weekquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:17 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.
Een van de juffen van Bas zei ook al dat er misschien een sprong in zijn ontwikkeling aan zit te komen. Maar zijn hele crèchetijd is zo onrustig geweest door Corona. En toen waren we zelf een maand weg. En nu is het straks 2 weken zomersluiting, en dan gaat hij weer een week naar de crèche en dan hebben we weer een maand vakantie. Geen idee nog wat we dan gaan doen. Maar dan zal hij daarna weer moeten wennen. Gelukkig () komt Zusje dan ook al bijna. Die gaat per half oktober wennen.
Wij hebben ook zon planbord. Niet hele dagen volledig ingepland maar wel welke dagen vrij zijn en welke dagen opvangdagen zijn. Ook zetten we erop wie hem komt halen en soms als we iets bijzonders gaan doen zoals bijv tandarts oid.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:39 schreef PKM het volgende:
[..]
Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.
Zaterdag wou hij ineens niet meer naar judo. Je kunt hem er niet aan zijn haren mee naartoe trekken dus we hebben hem maar gelaten.
Eind van de dag had hij toch spijt. Les geleerd hoop ik.
Dat soort wisselingen vond kapitein ook altijd moeilijk op die leeftijd, soms begon de opvang in een ander lokaal omdat de groepen rustig waren en werden samengevoegd. Mooi niet dat we hem dat andere lokaal in kregen zonder verzetquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige week.
Vorige week bracht mijn man hem weg en mocht hij Bas buiten overdragen aan de leidsters wegens mooi weer ipv het normale binnen. Hij was zo boos omdat het anders was dat hij zichzelf een blauwe plek heeft geslagen tegen zijn hoofd op het hek.
Wat knap van U! Geven ze zo’n kleintje verdoving of hoe doen ze dat eigenlijkquote:Op maandag 2 augustus 2021 21:30 schreef arvensis het volgende:
Ook is zijn half afgebroken tandje is weer heel gemaakt door de tandarts. Hij heeft z’n angst voor de tandarts het afgelopen half jaar ook helemaal overwonnen. Ben zo trots op hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 05-08-2021 18:39:50 ]Let me see you stripped down to the bone
Wel slim en ongetwijfeld heel rustgevend, maar niet iets waar ik zelf voor zou kiezen.. Lijkt me namelijk bij uitstek iets waar je als ouder snel aan went en iets dat je daarom ook een tijd blijft gebruiken. Ik zie het voordeel ervan bij peuters nog wel, maar die knaap van mij gun ik binnenkort een OUD-topic verderop al wel de privacy van ergens heen kunnen gaan zonder dat ik dat ten alle tijden kan controleren. Beetje een principekwestie van me, maar het scheelt daarbij ongetwijfeld wel dat ik in een dorp woon hoor - Günther had laatst een speeldate met het zesjarige zoontje van een exvriendin van me in het centrum van Rotterdam en ondanks haast dubbel zo oud speelde dat jochie nooit zonder toezicht buiten en z'n klasgenootjes desgevraagd ook niet, waar ik gezien de locatie wel in kan komenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:48 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet van @:_NIKKI_ dat ze haar kinderen gps trackers gaf, en daarmee vrijheid. Dat vond ik heel slim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed van die stratenmaker!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen![]()
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis
Ah gets, was het geen slaapwandelen wat ze deed? Ik zou dan het hekje juist open laten als ze normaal veilig naar beneden kan lopen. Beter dat ze naar beneden loopt met een kleine kans op een val dan dat ze er (half) slapend overheen klautert waarbij de kans op een val veel groter is.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken.![]()
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
Ik slaapwandelde vroeger vaak en ook op deze manier. Ik wist dan ook wel dat ik uit bed was de volgende ochtend en dat ik een gesprek had met mijn pa die me kwam halen, maar hoe ik daar kwam wist ik niet meer.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken.![]()
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door z'n krullen is het model wel wat minder belangrijk, omdat het toch opkrult.
Wij hebben toen C zindelijk begon te worden een wc verkleiner met trappetje gekocht, het ziet er misschien niet uit maar is me elke cent waard tot noch toe, inmiddels zet ze hem zelf klaar als ze naar de wc moetquote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:28 schreef Takkie88 het volgende:
Zo’n zindelijke peuter die altijd alleen naar de wc wilt is best handig… de wc-vloer is nog nooit zo vaak gedweild![]()
Nu met het mooie weer speelt Sofie eigenlijk continu buiten. En van de schommel/glijbaan/wat dan ook klimmen, naar de deur rennen en dan door het huis naar de wc rennen red ze net. Het zelf op de wc willen klimmen, zonder krukje ‘want ik ben al groot’, is dan net teveel gevraagd. Meid, je bent net 93 cm, je bent niet groot
![]()
Ohja, haar op de wc tillen is natuurlijk geen optie. ‘Ik kan het zelf!’. Dan gaat ze met een hoop gemopper weer van de wc af om er vervolgens zelf weer op te klimmen. Duurt alleen maar langer![]()
Ach, hebben we in ieder geval 1 ruimte in huis die frequent gepoetst wordt
Bas is 2 weken geleden toevallig voor het eerst geweest. Meegenomen naar mijn kapper, ging goed. Gewoon aan de kapster advies gevraagd/besproken wat de wensen zijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:36 schreef Ynske het volgende:
Ik denk dat onze vent voor de eerste keer naar de kapper moet. Maar maar welke ga je en hoe zit dat met welk kapsel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij had echt zo'n matje in zijn nek zitten, die had ik al 2x zelf even geknipt.
Met het verhaal van @Malteser in mijn achterhoofd; misschien ook een keer de oren laten checken als je dat nog nooit hebt laten doen. Maar ik kom hier binnen vallen en wellicht een ongewenste tip geven, dus ik ben niet op mijn tenen getrapt als je dat niet waardeertquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:36 schreef aapieannie het volgende:
Nee het is zeker niet leuk @:PKM
Maar we weten niet zo goed meer wat we ermee moeten. Hopelijk was de klap van Jeremy hard genoeg dat hij in iedergeval niet meer bijt. En leert hij gauw hoe hij zichzelf toch duidelijk kan maken. Wellicht eens een afspraak maken bij logopedie voor hem.
Haren knippen van de mannen doe ik zelf. Achterkant en zijkanten met tondeuse, niet te kort maar wel weer fris. Bovenkant wat langer, vooral bij Jeremy want hij heeft krullen. Vincent heeft meestal een kuif.
Onze eigenwijze peuter weigert dus ‘hulpmiddelen’ te gebruikenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:45 schreef rena het volgende:
[..]
Wij hebben toen C zindelijk begon te worden een wc verkleiner met trappetje gekocht, het ziet er misschien niet uit maar is me elke cent waard tot noch toe, inmiddels zet ze hem zelf klaar als ze naar de wc moetDeze; https://images.app.goo.gl/5QaJ6ZLR5RrQ9p7a6 en ik denk dat we hem echt nog wel een hele tijd gebruiken, het bevalt goed in ieder geval.
Alle tips zijn welkom hoor! Ik zal maandag de huisarts eens bellen om zijn oren te checken!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Met het verhaal van @:Malteser in mijn achterhoofd; misschien ook een keer de oren laten checken als je dat nog nooit hebt laten doen. Maar ik kom hier binnen vallen en wellicht een ongewenste tip geven, dus ik ben niet op mijn tenen getrapt als je dat niet waardeert
Mars begreep onze opdrachten, maar sprak nauwelijks terug. Hij bleek echt niet goed te horen. De kno arts gaf als voorbeeld:quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:30 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Alle tips zijn welkom hoor! Ik zal maandag de huisarts eens bellen om zijn oren te checken!
Hij begrijpt ons echter wel prima en opdrachtjes uitvoeren doet hij goed. Maar je weet maar nooit he, ik herinner me het verhaal ook dus niet geschoten altijd mis!
Bedankt voor je heldere uitleg!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 20:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mars begreep onze opdrachten, maar sprak nauwelijks terug. Hij bleek echt niet goed te horen. De kno arts gaf als voorbeeld:
Kind heeft een lege verpakking vast, jij zegt als ouder “gooi het maar in de prullenbak”. Kind verstaat “ooi aa inne ak” en weet wat er bedoeld wordt want ze snappen dat de lege verpakking in de prullenbak moet.
Mars verstond dus wel klanken (voornamelijk klinkers) maar nauwelijks woorden, maar was wel in staat om logische verbanden te leggen. Daarmee dachten wij dus dat hij hoorde, omdat hij ons begreep.
Frustratie zat hem bij Mars in het feit dat wij hem totaal niet begrepen. Man oh man, wat heeft dat mannetje veel gehuild tussen 1,5 en 2,5 jaar.
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:09 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Bedankt voor je heldere uitleg!
Zei Mars wel enkele woordjes? Vincent zegt bijvoorbeeld wel papa mama zus oma opa tuin poes, dat soort dingen. Jeremy spreekt hij uit als baani en vogel blijft hij stug pieppiep noemen.
Ik bel sowieso maandag de huisarts wel even om het te bespreken!
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:40 schreef Malteser het volgende:
[..]
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.
En hij leerde zichzelf dingen fout aan, beetje zoals het voorbeeld wat jij noemt met de naam. Dat deed Mars ook. Toen de kno arts zei dat hij het waarschijnlijk zo gehoord had en zo dus opgeslagen had, vielen er bij ons wel veel kwartjes. Na zijn operatie merkte je snel dat hij dingen ineens wel goed hoorde, bijna al zijn versprekingen zijn verdwenen.
Onze huisarts deed/kon er overigens niet veel mee maar ik wilde toch een doorverwijzing en toen we eenmaal bij kno arts waren, lag hij in no time op de operatietafel.
Succes!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 23:33 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!
@:Ceviche Vincent is nu 2 jaar en 10 maanden dus dat is wel een verschil. En zeker nu Jeremy ineens grote sprongen maakt is het verschil hier thuis enorm groot. Met 2 jaar en 3 maanden maakte het cb hier zich ook nog geen zorgen hoor. Maar we merken en zien gewoon dat hij zichzelf heel erg in de weg zit.
In het geval van koert zou ik het nog heel even afwachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |