abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200262929
Bluh, Juul heeft koorts en hoest, dus we zitten weer eens met zijn allen thuis. :'(

B en Juul lopen allebei verbaal voor en dat maakt het soms best lastig inderdaad. B is ook nog eens groot dus die werd en wordt altijd een jaar ouder ingeschat.

Hier is het standaard ruzie over borden, lepels, zaklampen, filmpjes, boeken, speelgoed en en en en.
pi_200263574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:33 schreef twist02 het volgende:
Oh brrr, dat klinkt heftig ja! :X
Gelukkig herstellen ze vaak snel, die kleintjes.

Loopfiets is hier ook echt een hit ja, al tijden. In het begin ook vooral lopen met zo'n plastic fietsje tussen z'n beentjes :+ maar inmiddels is het echt een racemonster, vooral van het bergje naast ons huis 8-)

Een van de leidsters bij de peuters sprak me vorige week aan, of Pitbull thuis ook "zo van het sorteren was, en alles netjes op een rijtje leggen enzo". Uhh ja, neurotische trekjes hebben we hier allemaal wel ja :+
En waar hij thuis mee speelde, en dat hij soms een beetje vastloopt qua praten, maar dat het vooral "heel goed gaat, en niks om ons zorgen over te maken".

Geen idee waar ze precies naartoe wilde :D maar ik vermoed dat ze een observatie momentje hebben gehad ofzo :D
Haha, dat merk je dan wel eens aan het gesprek inderdaad. Zo’n verslag waardoor je weet dat ze extra opgelet hebben :D

Wij hebben volgende week gewoon alweer eindgesprek voor Mijm op de opvang. Een tijdperk voorbij :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200263627
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juli 2021 03:07 schreef aapieannie het volgende:
Gelukkig rent en springt hij alweer 1inamelon! Geeft hem groor gelijk dat de zandbak nog even de veilige keuze is voor nu :+

Ceviche Vincent en Jeremy worden in oktober 3 en beginnen nu net een beetje beter te kletsen. Er komt nu dagelijks wel een nieuw woordje bij, en een kort gesprekje is ook wel mogelijk. Ze begrijpen alles wat we van ze vragen en voeren kleine opdrachtjes moeiteloos uit. Met 2.5 hadden we een belafspraak met het cb over de spraak omdat ze bij de tweejaar afspraak nog maar weinig zeiden.

Wel lastig eigenlijk, peuters die er qua lengte uitzien als bijna 4 jarigen, maar nog niet zoveel en duidelijk praten. Ik krijg regelmatig de vraag of ze niet naar school moeten en zie mensen echt schrikken als ik zeg dat ze twee zijn. Ik heb zelf niet het idee dat ze extreem groot zijn, ze dragen nu beide maat 104 en hebben schoenmaat 25/25.

Het laat praten zit hier trouwens wel bij vriend in de familie, een van zijn ooms was al 4 toen hij oas echt begon te praten..
104cm is inderdaad de lengte van een gemiddelde 4 jarige dus niet zo heel raar dat dat de eerste inschatting is maar heel herkenbaar die opmerkingen en ook het overschatten. L heeft kledingmaat 104/110 en schoenmaat 28/29 (leeft op grote voet :D )
Spraak is nog wel echt een net 3 jarige. Het is dat we vorig jaar weinig groepsactiviteiten konden doen maar opmerkingen over spraak zijn alsnog meer dan eens voorbij gekomen en zelfs ongevraagde tips over logopedie. Nu zijn het opmerkingen dat hij bijna naar school mag of de vraag of hij die dag niet naar school hoeft.
pi_200263632
Beterschap exode. Zo balen om weer allemaal thuis te zitten ;(

Dat overschatten hebben we hier ook wel. Beiden hebben ze een vrij grote woordenschat en praten vrij volwassen, maar uiteindelijk is Mijm nog niet eens 4 jaar en sociaal-emotioneel overschat ik hem dan soms.

Dagelijks ook vragen hoe lang het nog duurt voor hij eindelijk naar school mag. Eind september is hij aan de beurt en hij kan niet wachten O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200264602
Grote kindjes, represent! Welpje wordt in september 3 en gaat nu richting maat 104. Ketel zat daar nog eerder in geloof ik, die is nu net 6 jaar oud en draagt 134. En allebei late praters, dus dat ging/gaat leuk qua overschatting. :')
pi_200271641
Oh ketel is ook een grote inderdaad! Kaylee wordt 8 in augustus en die draagt maat 134/140. Qua lengte dan. Qua breedte past ze de korte broeken van de jongens :+
pi_200273327
Hier een kleuter van 5 (wordt in september 6) in maat 110, peuter van 3 (april) in maat 104. Diversiteit binnen het gezin, check! ;)
Praten: kleuter sprak heel vroeg heel goed, peuter zoals bekend heel laat.
Kleuter krijgt nu ergotherapie wegens het nog altijd ontbreken van een voorkeurshand, peuter is al twee jaar overtuigd rechts.

Lijken ze op elkaar? Uiterlijk steeds een beetje meer. Als in, het zijn overduidelijk broertjes. Verder totaal niet.
pi_200277098
Twix is een kleintje ja, maar dat heeft een oorzaak toch dacht ik mij te herinneren?

Ik heb een overtuigd rechtshandig kind ( oudste) een overtuigd linkshandig kind ( oudste van tweeling) en een nog zonder voorkeurshand maar die vind kleuren en verven ook stom ( jongste van tweeling)

Tweeling lijkt verder ook voor geen meter op elkaar, Vincent zijn haar is stijl en blond, Jeremy heeft krullen en is donkerder blond. Vincent heeft blauwe ogen en Jeremy bruine. En Jeremy heeft een bril en die heeft Vincent niet, al pakt hij soms wel Jeremy zijn bril af en staat het wel mega stoer bij hem haha! Hij valt redelijk vaak over niks dus ben benieuwd of hij uiteindelijk ook een bril moet.
pi_200277605
Hier een klein uitgevallen peuter maar ze begint eindelijk te groeien! *O* ze heeft lang onder de -2 lijn gehangen van de groeicurve en kwam maar niet uit kledingmaat 74-80. Volgende maand wordt ze 3 en draagt kledingmaat 92. Ze weegt nu 12kg, dus qua gewicht zou ze nog in een maxicosi mogen :P
Ze praat goed (en veel) en is motorisch handig. Ik krijg dus vaak opmerkingen van ‘dat is een snelle’. Totdat ik haar leeftijd zeg :D ze heeft heel lang het formaat gehad van een 1.5 jarige.
pi_200278639
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 00:57 schreef aapieannie het volgende:
Twix is een kleintje ja, maar dat heeft een oorzaak toch dacht ik mij te herinneren?

Ik heb een overtuigd rechtshandig kind ( oudste) een overtuigd linkshandig kind ( oudste van tweeling) en een nog zonder voorkeurshand maar die vind kleuren en verven ook stom ( jongste van tweeling)

Tweeling lijkt verder ook voor geen meter op elkaar, Vincent zijn haar is stijl en blond, Jeremy heeft krullen en is donkerder blond. Vincent heeft blauwe ogen en Jeremy bruine. En Jeremy heeft een bril en die heeft Vincent niet, al pakt hij soms wel Jeremy zijn bril af en staat het wel mega stoer bij hem haha! Hij valt redelijk vaak over niks dus ben benieuwd of hij uiteindelijk ook een bril moet.
Ja, dat herinner je je goed. Het blijft daardoor ook wat scheef lopen, want Mars groeit wel gewoon zoals het hoort te gaan.
Maar goed, ze verschillen niet alleen in groei/grootte maar echt in heel veel. En ik blijf me daarover verwonderen dat twee kinderen van dezelfde ouders zo verschillend kunnen zijn.

Jouw tweeling ja, je plaatste wel eens foto’s. Zo totaal anders zijn ze!

@Takkie88: wat fijn dat ze nu groeit!
pi_200279727
Leuk die overeenkomsten en verschillen van jullie kindjes. Banaan en zijn zusje lijken best wat op elkaar. Zeker toen hij 1 was.

In lengte was Banaan langer, maar Poffertje draagt een grotere maat dan hij op die leeftijd omdat ze zo stevig is. :)

Hij is overtuigd rechts en zijn zusje tot nu toe overtuigd links. Zij eet nu soms al meer dan hij. Allebei zijn het vrolijke kindjes die makkelijk contact maken.

Gisteren mocht Banaan naar de kapper maar volgende keer ga ik het weer zelf doen, ook op zijn verzoek. Het is de derde keer op rij dat hij het zichtbaar niet leuk vond. Als het kon dan zou hij zijn hoofd in de cape gestoken hebben.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200279735
B en Juul zijn overduidelijk kloons van hun (andere) moeder. Vooral B is de jongensversie van haar. Qua karakter lijkt B ook veel op haar, Juul wat minder. Juul is enorm pittig meisje met een sterke eigen wil. Mijn verloofde was vooral als kind heel relaxt, ze is nog steeds relaxt hoor, maar het is gewoon een sterke vrouw :)

Juul heeft nog steeds koorts helaas, beide koters snotten nu ook veel. Dus hopelijk komt het nu los. Verder zijn ze vrolijk en actief maar weer thuiszitten en van alles regelen met werk etc gaat me echt wel de keel uithangen.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:50:27 #63
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200281386
Qua looks is onze bijna vierjarige (maat 110 en in sept vier) een kloon van zijn vader, maar als ie lacht herken ik meteen mezelf in zn gezichtsuitdrukking. Qua gedrag lijkt hij ook meer op mij :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200307276
Ik heb qua uiterlijk twee kloon, de oudste en de jongste. En die hebben dan weer allebei het karakter van hun vader.
De middelste lijkt qua uiterlijk precies zijn vader en heeft mijn karakter haha!
pi_200326742
Bas is een heerlijke mix merk ik. Wel netter dan z'n vader, gelukkig :+ .

We hadden vandaag de eerste afspraak.bij de tandarts voor Bas. Hij vond het super interessant, zo schattig :D
  maandag 12 juli 2021 @ 10:21:09 #66
56471 pinquit
oh my lama!
pi_200326831
Onze dochter is echt mij in alles. Hartstikke maf is dat om te zien.

Onze zoon is dan weer een mooie mix, maar lijkt wel meer op z'n vader. Toch hoor ik vaak dat broer en zus veel op elkaar lijken :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_200326973
Beide kinderen hebben mijn humor en open houding naar andere mensen. Toch knap zonder mijn genen ;) Oh en B heeft een licht Brabants accent, dus dat is echt kopieer gedraag. (ik kom oorspronkelijk uit Brabant)

B heeft nu in de zomer wat sproetjes en ik zit onder de sproeten. 'Heb ik van jou mama!' zo lief.
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 13:22:58 #68
447051 crew  Peejtur
pi_200329016
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:33 schreef exode het volgende:
Beide kinderen hebben mijn humor en open houding naar andere mensen. Toch knap zonder mijn genen ;) Oh en B heeft een licht Brabants accent, dus dat is echt kopieer gedraag. (ik kom oorspronkelijk uit Brabant)

B heeft nu in de zomer wat sproetjes en ik zit onder de sproeten. 'Heb ik van jou mama!' zo lief.
Dat is toch gewoon ook wat ze overnemen en heeft toch niet perse met genen te maken?
pi_200329081
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:22 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon ook wat ze overnemen en heeft toch niet perse met genen te maken?
Ja, vandaar dat ik kopieergedrag zeg :)
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 13:28:38 #70
447051 crew  Peejtur
pi_200329122
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:26 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, vandaar dat ik kopieergedrag zeg :)
Oww dacht dat je dat zei over het accent :)
pi_200329145
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:28 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Oww dacht dat je dat zeo over het accent :)
Ook, maar die neemt ie dan weer vooral over van mijn familie. Aan mij hoor je het niet echt meer.

Nature and Nurture zeggen ze toch? Genetisch en wat je ziet in je omgeving.
pi_200349784
Banaan is sinds gisteren zo ziek als een hond. Koorts en diaree vooral en beetje keelpijn/oorpijn.

Zat ik hem vanochtend te voeren terwijl hij op schoot zat, kotste hij ons allebei zo onder. Mijlpaal. :')

Ik vond het al gek dat hij van die kleine hapjes nam en niet slikte. Hier leer je van. :D

Hij is sowieso niet vaak ziek en ik had dus ook geen flauw idee hoe ik het doen moest. Beschuit werd geweigerd, een stuk appel bleef er gelukkig toch maar in.

Hij deed zelfs twee(!!) dutjes op de bank. Ik stond versteld, hij heeft nog nooit zelfstandig een dutje gedaan.

Eind van de dag was hij wat opgeknapt en zat ontzettend lief met zijn zusje te spelen. O+
pi_200364935
Het is zo ver!

"Waaaaaarom?" op alles! :+
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:20:57 #74
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200366192
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 19:59 schreef PKM het volgende:
Banaan is sinds gisteren zo ziek als een hond. Koorts en diaree vooral en beetje keelpijn/oorpijn.

Zat ik hem vanochtend te voeren terwijl hij op schoot zat, kotste hij ons allebei zo onder. Mijlpaal. :')

Ik vond het al gek dat hij van die kleine hapjes nam en niet slikte. Hier leer je van. :D

Hij is sowieso niet vaak ziek en ik had dus ook geen flauw idee hoe ik het doen moest. Beschuit werd geweigerd, een stuk appel bleef er gelukkig toch maar in.

Hij deed zelfs twee(!!) dutjes op de bank. Ik stond versteld, hij heeft nog nooit zelfstandig een dutje gedaan.

Eind van de dag was hij wat opgeknapt en zat ontzettend lief met zijn zusje te spelen. O+
Is Banaan weer een beetje opgeknapt?
pi_200373466
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:20 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Is Banaan weer een beetje opgeknapt?
Een beetje. De koorts is voorbij maar hij poept 30x per dag. 40x als je de nacht ook mee telt.

Hij speelt wel weer, haalt wat kattenkwaad uit en maakt grapjes. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')