Hoezo gaat het hier over 126 in de kliniek, terwijl NICE er 291 rapporteert.quote:
Nog even getwijfeld om Janssen te nemen, omdat ik er dan gelijk vanaf zou zijn (ik kwam erachter dat op deze GGD-locatie ook Janssen geprikt wordt), maar uiteindelijk toch maar gekozen voor Pfizer vanwege de langetermijnverwachtingen.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Reporting live vanuit de GGD. Vijf minuten na Pfizer en ik leef nog steeds.
Edit: 10 minuten en nog steeds nergens last van.
Edit: 14 minuut 30 en nog st.....
Janssen is voor tokkies.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog even getwijfeld om Janssen te nemen, omdat ik er dan gelijk vanaf zou zijn (ik kwam erachter dat op deze GGD-locatie ook Janssen geprikt wordt), maar uiteindelijk toch maar gekozen voor Pfizer vanwege de langetermijnverwachtingen.
204.620 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 16.596.971 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Dat eerste denk ik ook.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Gezien percentage positieven omhoog gaat, best sterk, denk ik enorm veel
Zie je vooral uit de leeftijden die positief getest zijn. Gok dat ze niet expliciet gaan maken wel gedeeltelijk regulier GGD tests zijn en welke via TvT zijn
You're welcome!quote:Op zondag 4 juli 2021 15:17 schreef Noek het volgende:
0 doden.
@:alwayshappy
Zie! Sinds jij gevaccineerd bent, gaat niemand meer dood.
Maar betekent dat ook dat er domweg niet goed gecontroleerd is? Want een QR-code zou toch een melding moeten geven als deze dubbel gescand wordt lijkt me.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
QR-codes delen. Lekker slim, straks gaat alles weer op slot, kijk naar Israel.
Het was wel makkelijker geweest, omdat ik volgend weekend Testen voor Toegang moet doen, maar ach... Dat leek mij niet het juiste motief om voor het ene of andere vaccin te kiezen.quote:
Je bent wel veilig (ook als niet-gevaccineerde scholier) want in de overgrote meerderheid van de gevallen raak je wel besmet, naar gebeurt er verder niks noemenswaardigs.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:26 schreef Za het volgende:
Times of Israel:
75 leerlingen lopen COVID-19 op van een gevaccineerde persoon op schoolfeest in Tel Aviv ; voormalig adjunct-directeur van het ministerie van Volksgezondheid roept op om het 'Green Pass'-systeem terug te brengen
Deze week werd bevestigd dat ten minste 75 middelbare scholieren het virus hebben opgelopen op een eindejaarsfeest in Tel Aviv, nadat een student was besmet door een gevaccineerd familielid. Dat familielid liep het virus op van een andere gevaccineerde persoon die onlangs was teruggekeerd uit Londen, volgens Channel 13-nieuws.
https://www.timesofisrael(...)tter_impression=true
Als gevaccineerde ben je dus niet per se veilig voor een eveneens gevaccineerde zwakkere oudere.
Dat dacht ik niet, sterke nog, het is zelfs de bedoeling dat je er meerdere keren mee gescand kan worden. Maar ik dacht wel dat je initialen konden worden gecontroleerd icm je ID-bewijsquote:Op zondag 4 juli 2021 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar betekent dat ook dat er domweg niet goed gecontroleerd is? Want een QR-code zou toch een melding moeten geven als deze dubbel gescand wordt lijkt me.
Dat je als gevaccineerd persoon nog steeds het virus kan doorgeven en nog steeds ziek kan worden is niet bepaald nieuwe informatie.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:26 schreef Za het volgende:
Times of Israel:
75 leerlingen lopen COVID-19 op van een gevaccineerde persoon op schoolfeest in Tel Aviv ; voormalig adjunct-directeur van het ministerie van Volksgezondheid roept op om het 'Green Pass'-systeem terug te brengen
Deze week werd bevestigd dat ten minste 75 middelbare scholieren het virus hebben opgelopen op een eindejaarsfeest in Tel Aviv, nadat een student was besmet door een gevaccineerd familielid. Dat familielid liep het virus op van een andere gevaccineerde persoon die onlangs was teruggekeerd uit Londen, volgens Channel 13-nieuws.
https://www.timesofisrael(...)tter_impression=true
Als gevaccineerde ben je dus niet per se veilig voor een eveneens gevaccineerde zwakkere oudere.
Teller staat al op ruim 165 positieve gevallenquote:Op zondag 4 juli 2021 15:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
QR-codes delen. Lekker slim, straks gaat alles weer op slot, kijk naar Israel.
Wat betekent Xd? Kusjes Eragon fanboy?quote:Op zondag 4 juli 2021 12:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hey ik ben gewoon blij dat ik en anderen die het willen (en zie de artikelen gisteren, ik ben niet de enige, in letterlijk allemaal hadden mensen het er expliciet over dat het weer kon en dat ze het hele festival gingen knuffelen lol) het weer kunnen. Ieder z'n ding!
Hoop wel dat het wat normaler wordt hierna om te respecteren als iemand het niet wilt. Ik bedoel, ik vraag het altijd, al 10 jaar, maar ik weet dat er een kleine minderheid was die het gewoon deed of zwaar beledigd was als mensen het niet wilden doen (niet op mijjn events overigens meestal, daar is het altijd al gewoon leven en laten leven. Maar je hoorde het wel regelmatig in het algemeen dat mensen half geirriteerd raken als je die drie zoenen niet wil doen). Ik hoop dat als je bv. die drie zoenen (of knuffelen, of handen schudden, of wat dan ook) liever niet doet, dat gewoon meer gerespecteerd wordt. En andersom ook natuurlijk.
Zelf heb ik dan weer niets met handen schudden. Ik knuffel iedereen op die events omdat het gewoon bijdraagt aan dat gezellige one big happy family gevoel. Niet iedereen trouwens natuurlijk letterlijk, maar meestal over 3 dagen zo'n 50 ofzo uit 10000 bezoekers lol. Mensen die eruit springen of een bordje hebben XD
Hoop dat iedereen straks gewoon mag doen wat die zelf fijn vind. Drie zoenen zou ik trouwens ook niets mee hebben, wist voor corona niet eens dat dat een ding was in NL, niemand in mijn omgeving doet dat.
qua bijwerkingen: don't worry! Ik had exact hetzelfde, stijve arm maar verder niets. Volgens mij als dat de dag daarna nog zo is, hoef je je geen zorgen te maken. Denk niet dat je nog iets krijgt
Ah ja, dat is natuurlijk wel logisch. Wel irritant dat als je buiten een peuk gaat roken je iedere keer terug in de rij moet om te laten scannen.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat dacht ik niet, sterke nog, het is zelfs de bedoeling dat je er meerdere keren mee gescand kan worden. Maar ik dacht wel dat je initialen konden worden gecontroleerd icm je ID-bewijs
Er zijn twee manieren om de QR-code te checken:quote:Op zondag 4 juli 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat dacht ik niet, sterke nog, het is zelfs de bedoeling dat je er meerdere keren mee gescand kan worden. Maar ik dacht wel dat je initialen konden worden gecontroleerd icm je ID-bewijs
Nee hoor. Probeer zelf maar, je kunt die scanner gewoon downloaden.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar betekent dat ook dat er domweg niet goed gecontroleerd is? Want een QR-code zou toch een melding moeten geven als deze dubbel gescand wordt lijkt me.
Gister m'n eerste prik gehad en kan nu voor internationaal gebruik een QR code maken, maar ik zie nergens dat ik die kan doorsturen uberhaupt. Dat kan bij binnenlandse QR codes dus wel?quote:Op zondag 4 juli 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |