abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200201310
pi_200201319
pi_200201323
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Hoezo gaat het hier over 126 in de kliniek, terwijl NICE er 291 rapporteert.

Ik snap dat er een klein verschil tussen de twee zit (IC: 99 is 113 bij NICE), maar dit is wel erg groot..
pi_200201326
pi_200201370
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Reporting live vanuit de GGD. Vijf minuten na Pfizer en ik leef nog steeds.

Edit: 10 minuten en nog steeds nergens last van.

Edit: 14 minuut 30 en nog st.....
Nog even getwijfeld om Janssen te nemen, omdat ik er dan gelijk vanaf zou zijn (ik kwam erachter dat op deze GGD-locatie ook Janssen geprikt wordt), maar uiteindelijk toch maar gekozen voor Pfizer vanwege de langetermijnverwachtingen.
pi_200201384
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nog even getwijfeld om Janssen te nemen, omdat ik er dan gelijk vanaf zou zijn (ik kwam erachter dat op deze GGD-locatie ook Janssen geprikt wordt), maar uiteindelijk toch maar gekozen voor Pfizer vanwege de langetermijnverwachtingen.
Janssen is voor tokkies.
pi_200201396
quote:
Tot nu toe zijn er 16.596.971 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
204.620 erbij.
pi_200201407
Ik neem maar even aan dat die stijgende besmettingen na een paar weken weer zullen afnemen nu deze groep ook volop wordt gevaccineerd.
  zondag 4 juli 2021 @ 15:25:39 #184
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_200201459
Times of Israel:
75 leerlingen lopen COVID-19 op van een gevaccineerde persoon op schoolfeest in Tel Aviv ; voormalig adjunct-directeur van het ministerie van Volksgezondheid roept op om het 'Green Pass'-systeem terug te brengen

Deze week werd bevestigd dat ten minste 75 middelbare scholieren het virus hebben opgelopen op een eindejaarsfeest in Tel Aviv, nadat een student was besmet door een gevaccineerd familielid. Dat familielid liep het virus op van een andere gevaccineerde persoon die onlangs was teruggekeerd uit Londen, volgens Channel 13-nieuws.

https://www.timesofisrael(...)tter_impression=true

Als gevaccineerde ben je dus niet per se veilig voor een eveneens gevaccineerde zwakkere oudere.
  zondag 4 juli 2021 @ 15:27:38 #186
14505 OProg
A Life in Music
pi_200201477
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Gezien percentage positieven omhoog gaat, best sterk, denk ik enorm veel

Zie je vooral uit de leeftijden die positief getest zijn. Gok dat ze niet expliciet gaan maken wel gedeeltelijk regulier GGD tests zijn en welke via TvT zijn
Dat eerste denk ik ook.

Dan ga je het komende week ook in schommelingen van dat percentage gaan zien. Een waarde dat belangrijk schijnt te zijn maar op deze manier een onzin-cijfer is. :{w
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 4 juli 2021 @ 15:29:59 #187
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200201557
De Weekcijfers

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 29,8%

Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 38,2%

Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 78,3%

Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleeggafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 40,6%

Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 52,0%

Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 32,2%

Sterftecijfers gerelateerd aan een Covid-19 infectie
Daling: geen verschil

En:
1) Draag een mondkapje tijdens een bezoek aan dit forum
2) Was uw handen stuk, en desinfecteer uw toetsenbord voordat u iets typt op dit forum
_O-

Het FOK! OMT (@Lenny_Leonard @Zipportal) wenst uw een gezegde zondag.
pi_200201648
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:17 schreef Noek het volgende:
0 doden.
@:alwayshappy
Zie! Sinds jij gevaccineerd bent, gaat niemand meer dood.
You're welcome!
pi_200201689
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
QR-codes delen. Lekker slim, straks gaat alles weer op slot, kijk naar Israel.
Maar betekent dat ook dat er domweg niet goed gecontroleerd is? Want een QR-code zou toch een melding moeten geven als deze dubbel gescand wordt lijkt me.
pi_200201706
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:24 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Janssen is voor tokkies.
Het was wel makkelijker geweest, omdat ik volgend weekend Testen voor Toegang moet doen, maar ach... Dat leek mij niet het juiste motief om voor het ene of andere vaccin te kiezen.
pi_200201712
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:26 schreef Za het volgende:
Times of Israel:
75 leerlingen lopen COVID-19 op van een gevaccineerde persoon op schoolfeest in Tel Aviv ; voormalig adjunct-directeur van het ministerie van Volksgezondheid roept op om het 'Green Pass'-systeem terug te brengen

Deze week werd bevestigd dat ten minste 75 middelbare scholieren het virus hebben opgelopen op een eindejaarsfeest in Tel Aviv, nadat een student was besmet door een gevaccineerd familielid. Dat familielid liep het virus op van een andere gevaccineerde persoon die onlangs was teruggekeerd uit Londen, volgens Channel 13-nieuws.

Als gevaccineerde ben je dus niet per se veilig voor een eveneens gevaccineerde zwakkere oudere.
Je bent wel veilig (ook als niet-gevaccineerde scholier) want in de overgrote meerderheid van de gevallen raak je wel besmet, naar gebeurt er verder niks noemenswaardigs.

Logisch verhaal ook. Het verspreidt zich (mede) onder gevaccineerden, dus moet toegang weer worden beperkt tot gevaccineerden. En dan gaan er geen besmettingen meer komen? :')
  zondag 4 juli 2021 @ 15:37:19 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200201733
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar betekent dat ook dat er domweg niet goed gecontroleerd is? Want een QR-code zou toch een melding moeten geven als deze dubbel gescand wordt lijkt me.
Dat dacht ik niet, sterke nog, het is zelfs de bedoeling dat je er meerdere keren mee gescand kan worden. Maar ik dacht wel dat je initialen konden worden gecontroleerd icm je ID-bewijs
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200201746
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:26 schreef Za het volgende:
Times of Israel:

Dat je als gevaccineerd persoon nog steeds het virus kan doorgeven en nog steeds ziek kan worden is niet bepaald nieuwe informatie.
pi_200201770
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
QR-codes delen. Lekker slim, straks gaat alles weer op slot, kijk naar Israel.
Teller staat al op ruim 165 positieve gevallen :{
Alius aliud dicit
  zondag 4 juli 2021 @ 15:39:22 #195
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200201776
Wat
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hey ik ben gewoon blij dat ik en anderen die het willen (en zie de artikelen gisteren, ik ben niet de enige, in letterlijk allemaal hadden mensen het er expliciet over dat het weer kon en dat ze het hele festival gingen knuffelen lol) het weer kunnen. Ieder z'n ding! :D

Hoop wel dat het wat normaler wordt hierna om te respecteren als iemand het niet wilt. Ik bedoel, ik vraag het altijd, al 10 jaar, maar ik weet dat er een kleine minderheid was die het gewoon deed of zwaar beledigd was als mensen het niet wilden doen (niet op mijjn events overigens meestal, daar is het altijd al gewoon leven en laten leven. Maar je hoorde het wel regelmatig in het algemeen dat mensen half geirriteerd raken als je die drie zoenen niet wil doen). Ik hoop dat als je bv. die drie zoenen (of knuffelen, of handen schudden, of wat dan ook) liever niet doet, dat gewoon meer gerespecteerd wordt. En andersom ook natuurlijk.

Zelf heb ik dan weer niets met handen schudden. Ik knuffel iedereen op die events omdat het gewoon bijdraagt aan dat gezellige one big happy family gevoel. Niet iedereen trouwens natuurlijk letterlijk, maar meestal over 3 dagen zo'n 50 ofzo uit 10000 bezoekers lol. Mensen die eruit springen of een bordje hebben XD

Hoop dat iedereen straks gewoon mag doen wat die zelf fijn vind. Drie zoenen zou ik trouwens ook niets mee hebben, wist voor corona niet eens dat dat een ding was in NL, niemand in mijn omgeving doet dat.

qua bijwerkingen: don't worry! Ik had exact hetzelfde, stijve arm maar verder niets. Volgens mij als dat de dag daarna nog zo is, hoef je je geen zorgen te maken. Denk niet dat je nog iets krijgt ;)
Wat betekent Xd? Kusjes Eragon fanboy?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200201779
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat dacht ik niet, sterke nog, het is zelfs de bedoeling dat je er meerdere keren mee gescand kan worden. Maar ik dacht wel dat je initialen konden worden gecontroleerd icm je ID-bewijs
Ah ja, dat is natuurlijk wel logisch. Wel irritant dat als je buiten een peuk gaat roken je iedere keer terug in de rij moet om te laten scannen.

Nou ja, moet maar niet roken natuurlijk. O-)
pi_200201792
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:39 schreef popje het volgende:
Wat betekent Xd?
pi_200201794
quote:

[..]

Er zijn twee manieren om de QR-code te checken:
- ID-bewijs, wat geloof ik structureel niet wordt gedaan
- Animatie bij het scannen. Die speelt natuurlijk niet af bij een screenshot.

Twee hele makkelijke checks, en toch gaat het fout. Het excuus zal wel doorstroom zijn, maar dat vind ik zwak.
pi_200201809
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee hoor. Probeer zelf maar, je kunt die scanner gewoon downloaden.
zie email 27 oktober
pi_200201817
quote:

[..]

Gister m'n eerste prik gehad en kan nu voor internationaal gebruik een QR code maken, maar ik zie nergens dat ik die kan doorsturen uberhaupt. Dat kan bij binnenlandse QR codes dus wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')