Kort houden is het beste, maar ik zou niet door je vloer en het plafond gaan. Dan splits ik nog liever van buiten en laat ik het naar de 2e unit van buiten naar binnen gaan door de muur. Maar ik ben geen expert. Mogelijk kan @CoolGuy hier iets meer over zeggen, die heeft wel meerdere airco's geloof ik.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:39 schreef hartloper het volgende:
@:Gruj0 kun je door het plafond?
Dus buitenunit. Komt binnen op bovenverdieping.
En vanuit daar splitsen naar onderverdieping dmv gat in plafond maken? De weg tussen de units zou dan kort zijn
Waar moet ik iets over roepen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:41 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Kort houden is het beste, maar ik zou niet door je vloer en het plafond gaan. Dan splits ik nog liever van buiten en laat ik het naar de 2e unit van buiten naar binnen gaan door de muur. Maar ik ben geen expert. Mogelijk kan @:coolguy hier iets meer over zeggen, die heeft wel meerdere airco's geloof ik.
Ik hoopte dat niemand 'm nog gemaakt hadquote:
Over hoe hij de buitenunit met zijn 2 binnenunits uit kan werken, want jij hebt ook zoiets toch?quote:
Ja, ik heb 2 buitenunits en 4 binnen units. Die buitenunits staan op het platte dak van de aanbouw tegen de muur van het originele huis aan, Ik heb dus wel wat koelleiding aan de buitenkant over de muur/platte dak lopen (in goten gelegd uiteraard), maar ik ben geen installatieboer dus ik heb er verder geen verstand van.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:32 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Over hoe hij de buitenunit met zijn 2 binnenunits uit kan werken, want jij hebt ook zoiets toch?
Maar goed hij kan dit beter aan zijn installatieboer vragen. Ik zou iig alles zoveel mogelijk van buitenaf wegwerken. Die buizen met isolatie wil je niet binnen tegen je muur hebben imo.
INderdaad en buiten wilt het oog ook iets.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:32 schreef Gruj0 het volgende:
Die buizen met isolatie wil je niet binnen tegen je muur hebben imo.
Hoe lost dat je probleem op dan? Dan kun je sowieso alleen boven koelen.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:08 schreef hartloper het volgende:
[..]
INderdaad en buiten wilt het oog ook iets.
Ik denk nu ook aan monoblock airco systeem
Voorkant van het huis heb ik een muur(tje) vrij waar het eventueel zou kunnen.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:19 schreef Sodemieters het volgende:
Hoe lost dat je probleem op dan? Dan kun je sowieso alleen boven koelen.
Aha. Ja, dat zou kunnen. Dan zit je airco dus ook aan de voorzijde. Ik weet niet in hoeverre dat wenselijk is. Een monoblock is qua koelcapaciteit over het algemeen wat minder sterk dan een splitunit, dus de vraag is of je er de hele begane grond dan mee koelt, of alleen voor.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:39 schreef hartloper het volgende:
[..]
Voorkant van het huis heb ik een muur(tje) vrij waar het eventueel zou kunnen.
Dan zie je aan de buitenkant alleen maar twee gaten met rooster. Bij monoblock
Qua koeling moet het lukken, maar dan zal er een en ander in de woonkamer verschoven moeten worden.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:42 schreef Sodemieters het volgende:
Een monoblock is qua koelcapaciteit over het algemeen wat minder sterk dan een splitunit, dus de vraag is of je er de hele begane grond dan mee koelt, of alleen voor.
Lange tenen?quote:Op zondag 4 juli 2021 19:45 schreef hartloper het volgende:
[..]
Qua koeling moet het lukken, maar dan zal er een en ander in de woonkamer verschoven moeten worden.
Op die plek staat nu een kast voor de kids. Maar als de overkapping dicht is ( ja ja nog een klus, die al gepland is @:CoolGuy) zou die kast evt daar naar toe kunnen. Of er boven worden gehangen, moet men og verdiepen hoe groot monoblocks zijn
Als die net boven de overkapping geplaatst kon worden en dan boven kon koelen en een aansluiting naar beneden via het plafond zou ik dat ook doen. Maar goed ik heb nu wat opties gehoord en gezien. Zal eens gaan informeren later. Nu hebben ze het nog te druk met ophangenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |