abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200168782
Achtergrond:

Ik woon en werk in Ierland, ik snap ook wel dat er niemand wat weet over de ierse wet op een Nederlands forum maar ik wil even kijken of iemand ondanks dat toch wat meer ideeen heeft van waar ik hulp kan zoeken hierbij. Ik heb ook al bronnen binnen Ierland zelf gecontacteerd uiteraard.

Ik werk voor een amerikaans IT bedrijf, kantoor geregistreerd in ierland. Net zoals bij veel IT bedrijven moet ik hiervoor certificeringen halen, de examens daarvoor doe je bij PearsonVue via online proctoring of, voor corona, on-site. Dat laatste was natuurlijk niet mogelijk nu dus ik heb een examen via online proctoring geboekt.

Probleem:
Bij aanvang van het examen waren er veel technische problemen, ik was dus inmiddels al 45min bezig met dat oplossen ism verscheidene support agents. Daarna kreeg ik support agent nummer 3 genaamd Mohamed aan de lijn.

Meneer vroeg 'your glasses, are they medical?' . Ik stond even versteld en ik had zoiets van ' pardon?' . Of ik even mijn bril af wilde zetten. Nou ja geen enkel probleem hoor Mo, dus ik zette hem even af en daarna weer op, ik dacht namelijk dat hij wilde kijken of mijn ID bewijs klopt. Maar tot mijn grote verbazing zei mo toen ' could you take the exam without glasses please' . Toen werd ik toch wel echt even kwaad en zei ik op vriendelijke doch besliste toon ' it's a bit hard to make an exam when you're blind isn't it buddy' .

Daarna weer ellenlange calls met diverse andere support agents en daarna moest mijn examen worden geannuleerd vanwege onoverkomelijke technische problemen. Wel kreeg ik een voucher om het gratis over te doen, maar wat heeft dat voor zin? Als ik word gediscrimineerd en ze kunnen ook de technische problemen niet oplossen.

Bij welke rechtspraak moet ik in dit geval terecht kunnen? PearsonVue is voor zover ik weet Amerikaans, maar ik zit dus in Ierland. Moet ik terecht bij de ierse rechtsrpaak om een claim in te kunnen dienen wegens discriminatie op grond van een beperking (het dragen van een bril is nu eenmaal een beperking, zij het een lichte)? In Ierland is discriminatie op deze grond namelijk bij wet verboden.

Of moet ik in dit geval terecht bij mijn eigen HR? Ik vind dat mijn bedrijf in dezen niet nalatig is. Ja zij vragen mij om een examen te doen via PearsonVue, maar dit is vrij industriestandaard dus vind ik niet onredelijk om te vragen. Ik vind het niet de schuld van mijn eigen bedrijf, dat ik ben gediscrimineerd door een derde partij. Mijn eigen manager toonde wel medeleven toen ik bovenstaande vermeldde en ik heb ook aan hem aangegeven dat ik ook wel snap dat pearsonvue een derde partij is.

Of moet ik een advocaat in Amerika zien te vinden aangezien het een amerikaans bedrijf is? Bij voorbaat dank.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200168897
Discriminatie? Waar kom jij meteen mee? Zou je niet eens eerst contact met die firma moeten opnemen en om opheldering vragen? Voor je begint over advocaten..
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:55:44 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200168925
Wat was de reden dat je de vraag kreeg om het examen zonder bril te doen? Wat was het verband met de technische problemen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_200169059
Wat was dan je antwoord toen hij vroeg 'are they medical?'
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:10:47 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_200169077
Gediscrimineerd :')
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:18:06 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200169147
Misschien had je eerst vriendelijker kunnen uitleggen dat je zonder bril het scherm niet kan lezen... enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200169154
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:55 schreef Lienekien het volgende:
Wat was de reden dat je de vraag kreeg om het examen zonder bril te doen? Wat was het verband met de technische problemen?
Er is geen reden voor gegeven door deze customer service agent.

Nadat ik aangaf dat ik geen examen kan maken zonder te kunnen.... zien .... ( :') ), verbrak deze de verbinding want hij zou gaan ' overleggen'.

Daarna kreeg ik natuurlijk weer een ander aan de lijn die van niets wist.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200169204
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:53 schreef robbietobbie het volgende:
Discriminatie? Waar kom jij meteen mee? Zou je niet eens eerst contact met die firma moeten opnemen en om opheldering vragen? Voor je begint over advocaten..
Uiteraard heb ik nadien al support gecontacteerd en heb ik een case aangemaakt. Maar ik ben aan het inventariseren wat mijn rechten zijn in deze.

Ook heb ik reeds een melding gemaakt bij het ierse antidiscriminatiemeldpunt.

Maar ik ben dus aan het kijken of ik verder nog stappen moet ondernemen.
pi_200169242
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:09 schreef Sodemieters het volgende:
Wat was dan je antwoord toen hij vroeg 'are they medical?'
' Excuse me?'
' Your glasses sir could you take them off please.'
(ik doe even mijn bril af zodat hij duidelijk mijn gezicht kan zien, ik dacht namelijk dat hij mijn ID aan het verifieren was, en daarna deed ik hem weer op)
'Can you sit the exam with your glasses off please sir?'
'Well, it's a bit difficult to make an exam when I am blind don't you think buddy' .

In mijn beste herinnering dan, en het is vanochtend gebeurd dus ik weet het nog wel allemaal. Gesprek ging via een moeilijk slechte audioverbinding maar we konden elkaar wel verstaan, ik moest zelf wel echt roepen door de microfoon maar goed ik zit toch thuis dus dat is geen probleem.
pi_200169288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik nadien al support gecontacteerd en heb ik een case aangemaakt. Maar ik ben aan het inventariseren wat mijn rechten zijn in deze.

Huh wat? Ze lachen je vierkant uit bij zo’n meldpunt. Dit heeft echt helemaal niks met discriminatie te maken.
Er werd gevraagd of je het examen zonder bril zou kunnen maken en jij gaat uit je plaat. Want ja, je reactie was buitenproportioneel en je gescherm met discriminatie is absurd
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:28:31 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169290
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Over welke discriminatie heb je het eigenlijk?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200169312
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Huh wat? Ze lachen je vierkant uit bij zo’n meldpunt. Dit heeft echt helemaal niks met discriminatie te maken.
Er werd gevraagd of je het examen zonder bril zou kunnen maken en jij gaat uit je plaat. Want ja, je reactie was buitenproportioneel en je gescherm met discriminatie is absurd
' Zeg mevrouw zou u even kunnen opstaan uit uw rolstoel? De lift is kapot, neem maar de trap.'

:')

Ja dat is discriminatie. Mijn vraag was ook niet of dit discriminatie is, maar wat ik hier verder, juridisch gezien, mee kan doen. Of het daadwerkelijk discriminatie is, dat bepaalt uiteindelijk de rechter namelijk.
pi_200169316
Zucht.. dat begin met BLM gedoe draait door bij iedereen. Iedereen voelt zich gediscrimineerd met alles :')
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:31:43 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200169323
Zoals ik het begrijp, was er een technisch probleem, dat niemand kon oplossen. En een van de nOObs dacht dat het mogelijk wel zou werken als je je bril afdeed. Wat niet zo was.

Als dit de reden was dat hij informeerde of je ook zonder bril je examen kon doen, heb je geen zaak.
pi_200169377
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:31 schreef Lienekien het volgende:
Zoals ik het begrijp, was er een technisch probleem, dat niemand kon oplossen. En een van de nOObs dacht dat het mogelijk wel zou werken als je je bril afdeed. Wat niet zo was.

Als dit de reden was dat hij informeerde of je ook zonder bril je examen kon doen, heb je geen zaak.
Uhm, kan je mij het verband tussen technische problemen en of ik een bril draag jaoftenee uitleggen, want ik volg je even niet schat.

Dat ze technische problemen hadden, daar dien ik geen klacht over in. Dat kan gebeuren. Maar deze onzin met de bril, dat vond niet alleen ik zelf raar, mijn manager vond het ook echt onacceptabel.

De klacht gaat dus over het gedoe met de bril, en niet per se de andere technische problemen. Die probeerden ze op te lossen, is niet gelukt, jammerdebammer kan gebeuren.
pi_200169388
Jij bent vast heel gezellig op feestjes. :*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:38:34 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169416
Je hebt geen poot om op te staan met je discriminatie klacht. :')
Er is niks discriminerend gebeurd. En of je het examen zonder bril kan doen is een valide vraag.
Er zijn genoeg mensen die hele kleine plus of min hebben, waardoor dat gewoon kan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:38:37 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200169419
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Uhm, kan je mij het verband tussen technische problemen en of ik een bril draag jaoftenee uitleggen, want ik volg je even niet schat.

Dat ze technische problemen hadden, daar dien ik geen klacht over in. Dat kan gebeuren. Maar deze onzin met de bril, dat vond niet alleen ik zelf raar, mijn manager vond het ook echt onacceptabel.

De klacht gaat dus over het gedoe met de bril, en niet per se de andere technische problemen. Die probeerden ze op te lossen, is niet gelukt, jammerdebammer kan gebeuren.
Je weet toch de reden niet waarom hij je vroeg om je bril af te zetten? Ik doe een suggestie. Jij roept discriminatie. Hoe dan?

En laat dat ‘schat’ achterwege, asjeblieft, dankjewel.
pi_200169442
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je weet toch de reden niet waarom hij je vroeg om je bril af te zetten? Ik doe een suggestie. Jij roept discriminatie. Hoe dan?
Waarom zou ik dat moeten weten, waarom hij dat vroeg? De achterliggende reden vind ik irrelevant. De vraag zelf is discriminerend, omdat je iemand anders behandelt op basis van beperking. Het dragen van een bril is een beperking; mensen met perfecte ogen hoeven namelijk geen bril. In Ierland is discriminatie op basis van beperking verboden.

quote:
En laat dat ‘schat’ achterwege, asjeblieft, dankjewel.
Ok, mevrouw Lienekien. Zal ik ook ' u' zeggen?
pi_200169456
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
Je hebt geen poot om op te staan met je discriminatie klacht. :')
Er is niks discriminerend gebeurd. En of je het examen zonder bril kan doen is een valide vraag.
Er zijn genoeg mensen die hele kleine plus of min hebben, waardoor dat gewoon kan.
Is vragen of iemand even uit zn rolstoel op kan staan om een trap op te lopen omdat de lift kapot is ook een valide vraag volgens jou?

Ik vind dat ook discriminatie, namelijk.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:43:55 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169490
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Is vragen of iemand even uit zn rolstoel op kan staan om een trap op te lopen omdat de lift kapot is ook een valide vraag volgens jou?

Ik vind dat ook discriminatie, namelijk.
Je haalt twee dingen door elkaar. Wat jij vind is niet relevant in dit geval.
Beide zijn geen discriminatie, maar mogelijk domme vragen.
Daarbij gaat je rolstoel voorbeeld mank, al dan niet letterlijk omdat diegene in de rolstoel alleen een gebroken been heeft en met krukken best een trap op kan komen,
pi_200169503
Ik denk dat je je bril af moest doen omdat bij online examens dmv de camera oogbewegingen geregistreerd worden. Om te onderzoeken of je op je scherm kijkt of naar iets ernaast of naar bijv iemand Erachter. Misschien dat door weerspiegeling van de bril de software niets kon registreren ?
pi_200169525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je haalt twee dingen door elkaar. Wat jij vind is niet relevant in dit geval.
Beide zijn geen discriminatie, maar mogelijk domme vragen.
Daarbij gaat je rolstoel voorbeeld mank, al dan niet letterlijk omdat diegene in de rolstoel alleen een gebroken been heeft en met krukken best een trap op kan komen,
Ja, wat ik ervan vind is wel relevant. Als ik het geen discriminatie vond, dan had ik namelijk gewoon het examen herboekt en zat jij niet eens in dit topic. Klaarblijkelijk vind ik het discriminatie. Nou de beslissing of het daadwerkelijk discriminatie IS, dat is een ander verhaal, die vraag gaat bij de rechter komen.

De reden dat ik het topic heb geopend is kijken welke andere kanalen ik nog eventueel tot mijn beschikking heb in dezen. Ik vroeg dus niet naar of jij dit discriminatie vindt.

Jij bent namelijk niet de rechter die over deze zaak (als het daadwerkelijk tot een zaak gaat komen, uiteraard) zal beslissen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:48:14 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, wat ik ervan vind is wel relevant. Als ik het geen discriminatie vond, dan had ik namelijk gewoon het examen herboekt en zat jij niet eens in dit topic. Klaarblijkelijk vind ik het discriminatie. Nou de beslissing of het daadwerkelijk discriminatie IS, dat is een ander verhaal, die vraag gaat bij de rechter komen.

De reden dat ik het topic heb geopend is kijken welke andere kanalen ik nog eventueel tot mijn beschikking heb in dezen. Ik vroeg dus niet naar of jij dit discriminatie vindt.

Jij bent namelijk niet de rechter die over deze zaak (als het daadwerkelijk tot een zaak gaat komen, uiteraard) zal beslissen.
Je zit te janken om niks. Serieus. Je klinkt als een verwende millenial die zijn zin niet krijgt. :')

Maar goed. Zoek een advocaat en klaag die toko aan. Ben benieuwd of je er eentje gaat vinden die het gaat doen met dat verhaal.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:48:55 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169562
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:44 schreef Serinde het volgende:
Ik denk dat je je bril af moest doen omdat bij online examens dmv de camera oogbewegingen geregistreerd worden. Om te onderzoeken of je op je scherm kijkt of naar iets ernaast of naar bijv iemand Erachter. Misschien dat door weerspiegeling van de bril de software niets kon registreren ?
Nee, want dat past niet in zijn discriminatie verhaal. Snap dat dan. :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')