abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200172870
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dan adviseer ik je dit topic links te laten liggen.
Lekker discussie-forum, goed voor het uitwisselen van argumenten.
pi_200173103
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een politieke misstap kunnen we dit toch wel noemen ja.
Oh zeker. En ik vind ook dat de zaak tot de bodem moet worden uitgezocht. En dat er veel betere richtlijnen komen hoe de (publieke) omroepen moeten opereren tijdens verkiezingen.

Maar meteen oproepen tot aftreden van Kaag, hou toch op.
pi_200173375
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:18 schreef skrn het volgende:

[..]

Lekker discussie-forum, goed voor het uitwisselen van argumenten.
Jij bent degene die aangeeft er tabak van te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 19:42:32 ]
pi_200175350
quote:
86s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Jij bent degene die aangeeft er tabak van te hebben.
Van ophef als 'reden tot aftreden' inderdaad.

Vind het wel een goede zaak dit te openbaren en er lessen uit te trekken.
pi_200175481
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:06 schreef skrn het volgende:

[..]

Van ophef als 'reden tot aftreden' inderdaad.

Vind het wel een goede zaak dit te openbaren en er lessen uit te trekken.
Ik ben wel klaar met lessen trekken uit van alles en nog wat. Laat dat nieuwe leiderschap maar zien als Kaag. Tot op heden is dat nieuwe leiderschap van haar exact hetzelfde zo niet nog slechter dan oud leiderschap.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:14:09 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200175551
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik ben wel klaar met lessen trekken uit van alles en nog wat. Laat dat nieuwe leiderschap maar zien als Kaag. Tot op heden is dat nieuwe leiderschap van haar exact hetzelfde zo niet nog slechter dan oud leiderschap.
Ach het is nog altijd beter dan een leider die een soort jukebox is van een schoolboekensjacheraar die er geld in wil steken.
pi_200175796
quote:

[..]

Dat nieuw leidenschap pakt nog niet goed uit, nee, daar ben ik met je eens.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:52:43 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200176795
Morele superioriteit Kaag en NPO aan diggelen na D66-propagandadocumentaire

De VPRO ging gretig akkoord met D66-verzoeken om de documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof te censureren. Dit ongekende staaltje propaganda door de publieke omroep vergroot het wantrouwen in politiek en gevestigde media, schrijft Afshin Ellian.

Sigrid Kaag is een reclameproduct. Een zorgvuldig samengesteld politiek product. De minister van Buitenlandse Zaken en partijleider van D66 heeft haar eigen doctrine ontwikkeld, waarin censuur centraal staat. De Kaag-doctrine bestaat echt. Dat blijkt ook uit recente affaires.

De documentaire die de VPRO over haar maakte, dreigt een moeras te worden voor Kaag zelf en voor de NPO. Veel media onderwerpen zich aan D66 en diens aanhangwagen GroenLinks. De journalistieke beroepscodes zijn daarbij niet langer relevant.

Alle verzoeken tot censureren documentaire door VPRO ingewilligd

De ambtenaren van het ministerie van Buitenlandse Zaken en het campagneteam van D66 hebben zich intensief bemoeid met de documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof. En dat gebeurde onder toeziend oog van Kaag zelf. Alle verzoeken voor het censureren van de documentaire zijn door omroep VPRO ingewilligd.

Het is al onbegrijpelijk dat er vijf jaar werd gewerkt aan een documentaire over iemand die nog geen politiek leider was. En toen werd zij in september 2020 verkozen tot lijsttrekker van D66. Toch ging de VPRO door met de documentaire, waardoor die veranderde in een propagandafilm voor de verkiezingscampagne van D66.

Kaag moest als redder van armen en behoeftigen worden voorgesteld

Kaag, het succesvolle reclameproduct, moest worden voorgesteld als de engel, de redder van de wereld, vooral van de armen en behoeftigen. Maar filmbeelden van haar werkbezoek aan Niger waarop volle champagneglazen te zien zouden zijn, moesten worden gecensureerd. Omdat gevulde champagneglazen in Niger – een van de armste landen van Afrika – afbreuk doen aan haar verschijning als Moeder Teresa van de wereld.

Het zijn precies dit soort buitenlandse dienstreizen waarvoor zij excessief de wereld over vliegt. En wanneer zij daarover wordt bevraagd, wijst zij op het Nederlands belang. Nederlands belang en gevulde champagneglazen in Niger vormen een vreemde combinatie. Kaag dient niet het Nederlandse belang, maar het Kaag-belang.

D66 bracht onpartijdige journalistiek in verlegenheid

D66 onder leiding van Kaag heeft de onafhankelijke en onpartijdige journalistiek in verlegenheid gebracht. Haar gedrag bevestigt het gevoel van wantrouwen jegens de gevestigde media. Kaag had voor haar verkiezingscampagne al een donatie van ruim 1 miljoen euro ontvangen van een tech-miljardair, en ook de NPO heeft met deze documentaire feitelijk haar campagne gesteund: een donatie met belastinggeld. De indirecte donatie van de VPRO aan de D66-campagne is illegaal en in strijd met de missie van de NPO.
pi_200177341
Minister Slob is niet volledig ingelicht door de VPRO. Voorgelogen dus, of bewust misleid.

https://www.rijksoverheid(...)er-documentaire-kaag

Waarschijnlijk dus met medeweten van Kaag. Van je collega's moet je het maar hebben.

Zal vertrouwen scheppen voor de formatie bij mogelijke coalitiepartners van D66/Kaag.
pi_200179242
quote:

[..]

Ja maar dit geval van D66 is natuurlijk wel een goede toevalstreffer.

Wat ik wil zeggen: mogen dan misschien alle afspraken tussen politic en media openbaar worden tijdens de verkiezingen? Wie bepaalt wie welke debatten mogen voeren, en over welke onderwerpen? Wie voeren peilingen uit? Et cetera.
pi_200179380
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:24 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja maar dit geval van D66 is natuurlijk wel een goede toevalstreffer.

Wat ik wil zeggen: mogen dan misschien alle afspraken tussen politic en media openbaar worden tijdens de verkiezingen? Wie bepaalt wie welke debatten mogen voeren, en over welke onderwerpen? Wie voeren peilingen uit? Et cetera.
In een normale democratie heeft elke partij evenveel rechten en dient ook evenveel exposure te krijgen.

Een discussieprogramma waar representanten van politieke partijen aanschuiven dienen die politieke partijen evenvaak uit te nodigen.

Ha, daar wringt misschien wel een crux, want niet iedere politieke partij WIL overal aanschuiven waar ze uitgenodigd zijn.

Aan de ander kant ligt dat misschien ook wel aan het publieke omroepbestel dat op dit moment een bepaalde kant gekozen heeft. Dan voel je je als ' andere kant' niet welkom.

De 'bevoordeelde' kant wordt ja en amen gezegd op alles wat zij beweren, terwijl de ander kant alleen maar ' aangevallen ' wordt.

Dat riekt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200179975
quote:

[..]

Bij Kaag is er geen sprake van nieuw leiderschap.

Maar er is bij Kaag ook geen sprake van oud leiderschap.

Er is bij Kaag überhaupt geen sprake van leiderschap.

Kaag is als iemand die in een leeg weiland op een kistje gaat staat en heel hard roept "ik ben een leider".

Dat soort mensen moet je niet serieus nemen. We moeten ons afvragen waarom de NPO zo graag deze stropop aan de macht heeft willen helpen. Daar moet iets achter zitten.
pi_200180834
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

In een normale democratie heeft elke partij evenveel rechten en dient ook evenveel exposure te krijgen.

Een discussieprogramma waar representanten van politieke partijen aanschuiven dienen die politieke partijen evenvaak uit te nodigen.

Ha, daar wringt misschien wel een crux, want niet iedere politieke partij WIL overal aanschuiven waar ze uitgenodigd zijn.

Aan de ander kant ligt dat misschien ook wel aan het publieke omroepbestel dat op dit moment een bepaalde kant gekozen heeft. Dan voel je je als ' andere kant' niet welkom.

De 'bevoordeelde' kant wordt ja en amen gezegd op alles wat zij beweren, terwijl de ander kant alleen maar ' aangevallen ' wordt.

Dat riekt.
Dat wordt geroepen maar de PVV schuift nergens aan en dat ligt echt aan hun. Ze komen alleen misschien bij WNL, bij de debatten en dat is het. Nieuwsuur lieten ze al heel wijselijk links liggen.

Ik heb heel erg veel moeite hoe debatten worden opgezet in de huidige verkiezingen. In 2019 werd Baudet gezien als uitdager van Rutte maar won de PvdA de verkiezingen. Vorig jaar mochten Rutte en Wilders 3 keer met elkaar in debat, maar was de echte uitdager Sigrid Kaag.

Veel tv-tijd werkt zeker niet altijd in het voordeel, zeker als je al bekend ben.

Ik vind het vooral erg voor de NPO eigenlijk. Dit gaat nog wel een staartje krijgen.
pi_200180959
Column van Bart Nijman in Nieuwe Revu van 24-6. Hij schrijft het wat moeilijk op maar in de kern ben ik het er wel mee eens.

‘Ik heb een intense hekel aan die volksverlakkende bezemheks van Dédain66’

Tussen Sigrid Kaag van D66 en onze Bart Nijman is het vooralsnog niet bepaald een gezegend huwelijk. En dat vinden Bart en wij wel prima. ‘Het is niet dat ik erop uit ben om zo over mensen te denken, zelfs niet over politici, maar: Sigrid Kaag is een vreselijke feeks en haar partij een gezwel.’

Bart Nijman24 juni 2021 | 09:53

Ik heb echt een intense, diepgevoelde, onironische, in al mijn vezels trillende teringhekel aan het menstype Sigrid Kaag, die omhooggevallen, zelfvoldane, koudgekakte, belerende, moralistische, vingerwijzende, heiliger-dan-jij, spiegelloze, samenlevingsschuwe, volksverlakkende, zelfbedriegende en anderenbeliegende bezemheks van Dédain66.

Moet ik hier nu disclaimers neerzetten over de vrijheid van stijlvormen, de overdrijving van hyperbolen als ook een openlijk geëtaleerd besef dat op de man spelen – zeker bij een vrouw – meestal een zwaktebod is, waar je jezelf in de huidige bekrompen tijdsgeest sociaal mee zou kunnen zijlijnen (om maar een lelijk anglicisme te gebruiken waar La Kaag zich ook om de haverklap van bedient omdat het Nederlands nauwelijks nog haar moedertong te noemen is na een sjiek-diplomatiek leven in het buitenland)?

Zou ik me überhaupt inktgiftig moeten maken over een partijleider die overduidelijk zo niet op haar gemak is in de Tweede Kamer noch in het publieke debat, dat ze na drie halve weerwoordjes in de plenaire zaal (en niet alleen van Geert Wilders, maar juist ook van verbaal sterke vrouwen als Lilian Marijnissen of Esther Ouwehand) kribbig en snibbig wordt en prompt hortend en stotend zelf laagvloers op de man gaat spelen, op een manier die bovendien het gesjeesde snobisme van haar posh politieke act onmiskenbaar aan de dag legt?

Is het rationeel om me zo druk te maken over een partij die na iedere electorale opleving altijd weer inlevert bij volgende verkiezingen, omdat hun pedanterie zelfs bij de eigen kiezers al heel snel het afstotelijke meurtje van de betweterige ‘doe wat ik zeg, niet wat ik doe’-mentaliteit gaat verspreiden, waardoor men zich een volgende keer wel twee keer bedenkt alvorens op de turbodeugende universiteitsvariant van de ook al op sterven-na-doodsrochelende Partij van de UvArbeid te stemmen, en met lichte schaamte een bolletje van een wat minder belerende partij rood kleurt?

Nee, dit stukje behoeft geen disclaimers en ja, het is goed om inktgiftig te worden op Kaag, evenals rationeel om reactief te zijn tegen haar partij. D66’ers wilden, zoals het historische cliché luidt, ooit het politieke bestel van binnenuit opblazen, zoals PowNed de publieke omroep zou opschudden. Maar waarmee we geëindigd zijn, zeg maar gerust mee opgezadeld worden, is een partij die op ieder onderwerp omgekeerd democratisch is gaan redeneren, de Europese Unie (een antidemocratisch gedrocht) heilig heeft verklaard, de multiculturele samenleving (een demografische ramp) luidruchtig viert en alles wat eigen, eerlijk en cultureel oprecht is aan de Nederlandse identiteit als nationalistisch populisme tracht te verketteren.

Het is niet dat ik erop uit ben om zo over mensen te denken, zelfs niet over politici, maar: Sigrid Kaag is een vreselijke feeks en haar partij een gezwel. Mijn opvattingen zijn nou eenmaal wat volkser dan sjiek.
pi_200181233
Kaag en VPRO..allemaal slachtoffers van een hetze.

quote:
Volgens Tan zijn zij nu slachtoffer geworden van een hetze, waar Kaag al langer mee te maken heeft. ,,Dit was geen onschuldig Wob-verzoekje dat toevallig bij Geenstijl uitkwam. Dit is een bredere campagne. En het cynische is: onze film gaat daar deels over. Over hoe dit soort hetze-achtige campagnes een soort modus operandi zijn geworden. Kaag heeft daar al drie jaar mee te maken. Wij nu ook.”
pi_200181262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]

Ik had niet verwacht dat ze letterlijk voor zo'n slappe verdediging zouden durven te kiezen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 09:28:29 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200181424
quote:
Volgens Tan zijn zij nu slachtoffer geworden van een hetze, waar Kaag al langer mee te maken heeft. ,,Dit was geen onschuldig Wob-verzoekje dat toevallig bij Geenstijl uitkwam. Dit is een bredere campagne. En het cynische is: onze film gaat daar deels over. Over hoe dit soort hetze-achtige campagnes een soort modus operandi zijn geworden. Kaag heeft daar al drie jaar mee te maken. Wij nu ook.”
Dit noemen wij “shoot the messenger” :Y

Ongetwijfeld zijn er nog wat malloten die daar voor vallen ook.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200181466
Mag best een deel van een hetze zijn, maar de kritiek is wel terecht (gebleken).

Daar moeten de PO en de VPRO wel aan de slag.
pi_200181497
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]

Hoe kunnen ze hier nou boos om zijn? Als journalisten onder elkaar moeten ze het toch kunnen waarderen dat er onderzoek naar gedaan is
  zaterdag 3 juli 2021 @ 09:41:16 #45
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200181535
Ik lees nu het NRC-artikel;
quote:
Makers van Kaag-documentaire: ‘Wij hebben nooit enige vorm van invloed ervaren’
quote:
Producent Monique Busman (55): „We werden behoorlijk lastiggevallen door Kaags team. En ik wilde er vanaf. Dus toen liet ik ze zien: kijk, jongens, ik heb er álles aan gedaan, maar het kan niet. En de scène blijft erin.” Ja, zegt ze, „ik heb gebeld naar dat bedrijf. Maar dat dit serieus was, geloof je toch niet?”
Geen invloed, maar er wél alles aan gedaan om het te veranderen. Wat is dat dan?

En nog even de link naar het artikel;
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ter-de-film-a4049730
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200182000
Het wordt met de dag duidelijker hoe het D66 wereldje werkt;

twitter
  zaterdag 3 juli 2021 @ 10:44:46 #47
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_200182215
Tot zover het nieuwe leiderschap van Kaag. Dit is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. We krijgen dus gewoon een kabinet met Rutte, Kaag en Hoekstra.
pi_200182336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Column van Bart Nijman in Nieuwe Revu van 24-6. Hij schrijft het wat moeilijk op maar in de kern ben ik het er wel mee eens.

Tussen Sigrid Kaag van D66 en onze Bart Nijman is het vooralsnog niet bepaald een gezegend huwelijk. En dat vinden Bart en wij wel prima. ‘Het is niet dat ik erop uit ben om zo over mensen te denken, zelfs niet over politici, maar: Sigrid Kaag is een vreselijke feeks en haar partij een gezwel.’

Ik heb echt een intense, diepgevoelde, onironische, in al mijn vezels trillende teringhekel aan het menstype Sigrid Kaag, die omhooggevallen, zelfvoldane, koudgekakte, belerende, moralistische, vingerwijzende, heiliger-dan-jij, spiegelloze, samenlevingsschuwe, volksverlakkende, zelfbedriegende en anderenbeliegende bezemheks van Dédain66.

Moet ik hier nu disclaimers neerzetten over de vrijheid van stijlvormen, de overdrijving van hyperbolen als ook een openlijk geëtaleerd besef dat op de man spelen – zeker bij een vrouw – meestal een zwaktebod is, waar je jezelf in de huidige bekrompen tijdsgeest sociaal mee zou kunnen zijlijnen (om maar een lelijk anglicisme te gebruiken waar La Kaag zich ook om de haverklap van bedient omdat het Nederlands nauwelijks nog haar moedertong te noemen is na een sjiek-diplomatiek leven in het buitenland)?

Zou ik me überhaupt inktgiftig moeten maken over een partijleider die overduidelijk zo niet op haar gemak is in de Tweede Kamer noch in het publieke debat, dat ze na drie halve weerwoordjes in de plenaire zaal (en niet alleen van Geert Wilders, maar juist ook van verbaal sterke vrouwen als Lilian Marijnissen of Esther Ouwehand) kribbig en snibbig wordt en prompt hortend en stotend zelf laagvloers op de man gaat spelen, op een manier die bovendien het gesjeesde snobisme van haar posh politieke act onmiskenbaar aan de dag legt?

Is het rationeel om me zo druk te maken over een partij die na iedere electorale opleving altijd weer inlevert bij volgende verkiezingen, omdat hun pedanterie zelfs bij de eigen kiezers al heel snel het afstotelijke meurtje van de betweterige ‘doe wat ik zeg, niet wat ik doe’-mentaliteit gaat verspreiden, waardoor men zich een volgende keer wel twee keer bedenkt alvorens op de turbodeugende universiteitsvariant van de ook al op sterven-na-doodsrochelende Partij van de UvArbeid te stemmen, en met lichte schaamte een bolletje van een wat minder belerende partij rood kleurt?

Nee, dit stukje behoeft geen disclaimers en ja, het is goed om inktgiftig te worden op Kaag, evenals rationeel om reactief te zijn tegen haar partij. D66’ers wilden, zoals het historische cliché luidt, ooit het politieke bestel van binnenuit opblazen, zoals PowNed de publieke omroep zou opschudden. Maar waarmee we geëindigd zijn, zeg maar gerust mee opgezadeld worden, is een partij die op ieder onderwerp omgekeerd democratisch is gaan redeneren, de Europese Unie (een antidemocratisch gedrocht) heilig heeft verklaard, de multiculturele samenleving (een demografische ramp) luidruchtig viert en alles wat eigen, eerlijk en cultureel oprecht is aan de Nederlandse identiteit als nationalistisch populisme tracht te verketteren.

Het is niet dat ik erop uit ben om zo over mensen te denken, zelfs niet over politici, maar: Sigrid Kaag is een vreselijke feeks en haar partij een gezwel. Mijn opvattingen zijn nou eenmaal wat volkser dan sjiek.
Ik vind het een prachtig verwoord stukje.
Zitten wat uitspraken in die zo op een tegeltje kunnen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:13:39 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200182619
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:10 schreef Pleun2011 het volgende:

Wat een heerlijke rant _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')