1 op 100.000, een paar dagen na de 2e prik en het ging voornamelijk om mannen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 13:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb het eerder gevraagd, wat is eigenlijk de kans op myocarditis en op welke symptomen moet je gaan letten?
Kazachstan en Oezbekistan. Niet mijn probleem.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:01 schreef Oriente het volgende:
11.40 - WHO waarschuwt voor nieuwe coronagolf in Europa
Aan de gunstige ontwikkeling van de coronacijfers in Europa is na ruim twee maanden een einde gekomen. Dat zegt de Europese tak van de Wereldgezondheidsorganisatie, die waarschuwt dat een nieuwe besmettingsgolf onvermijdelijk is als burgers en overheden geen discipline tonen.
Het aantal nieuwe coronabesmettingen vertoonde tien weken op rij een dalende lijn, maar inmiddels gaat het volgens de WHO toch weer de verkeerde kant op. „Het aantal gevallen steeg vorige week met 10 procent”, zei regionaal topman Hans Kluge van de gezondheidsorganisatie.
Kluge waarschuwde dat ondanks de „enorme inspanningen” van landen nog steeds miljoenen mensen niet zijn gevaccineerd in de regio Europa van het WHO. Die bestaat onder meer uit EU-lidstaten als Nederland, maar ook uit landen als Kazachstan en Oezbekistan in Centraal-Azië.
De arts noemt meerdere oorzaken van de toename van het aantal besmettingen. Mensen spreken weer vaker met elkaar af, er wordt meer gereisd en er worden allerlei maatregelen geschrapt die verspreiding van het virus moesten voorkomen. Ondertussen grijpt de besmettelijker Delta-variant om zich heen.
we gaan weer allemaal dood
quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:06 schreef Arizona het volgende:
Huh, nu is heel Nederland weer oranje op de ecdc kaart?
Dat klopt toch niet, onze cijfers zijn alleen maar beter geworden.
Het virus dat om zich heen grijpt. Met dat soort bewoordingen neem ik een artikel altijd minder serieus.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Kazachstan en Oezbekistan. Niet mijn probleem.
Nederland was een tijd lang rood. Nu zijn we recent oranje geworden. Voor groen moeten we nog even doorzakken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 om 14:06 schreef Arizona het volgende:
Net als 'het virus heeft zichzelf getoond als formidabele tegenstander' of 'het virus leert van onze fouten' en dat soort onzin. Dan ben je idd gewoon af.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:08 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Het virus dat om zich heen grijpt. Met dat soort bewoordingen neem ik een artikel altijd minder serieus.
Als het 14-daags gemiddelde onder de ~625 zakt worden we groen (tenzijn het % positief opeens fors stijgt)quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:06 schreef Arizona het volgende:
10%quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:08 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Het virus dat om zich heen grijpt. Met dat soort bewoordingen neem ik een artikel altijd minder serieus.
Friesland en Groningen waren al groen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland was een tijd lang rood. Nu zijn we recent oranje geworden. Voor groen moeten we nog even doorzakken.
Bij welke vaccinatiegraad gaan we die waarden eigenlijk aanpassen? Aantal besmettingen maakt nogal verschil bij een vaccinatiegraad van 20 procent of van 80 procent.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:11 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Als het 14-daags gemiddelde onder de ~625 zakt worden we groen (tenzijn het % positief opeens fors stijgt)
De kaartenmaker heeft iets over het hoofd gezien, die heeft voor deze kaart nog de oude criteria gebruikt waarbij je onder de 25 moet zitten om groen te worden. Vandaar dat ook weer ineens heel Frankrijk, Zuid Italië en grote delen van Scandinavië naar oranje verspringen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Friesland en Groningen waren al groen.
Ik heb de datatabel erbij gepakt en ze zouden m.i. nog steeds groen moeten zijn... Evenals Drenthe, Flevoland en Limburg. Incidentie per 14 dagen ligt bij deze provincies onder de 50 en het percentage positief onder de 4%.
Of ik zie iets gruwelijk over het hoofd
Je bent dissel z'n pers praatje aan het voorbereiden?quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het virus slaat gruwelijk hard terug. We zijn klaar met het virus, maar het virus is nog niet klaar met ons!
Moet toch iets. Niks meer te doen hier.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je bent dissel z'n pers praatje aan het voorbereiden?
Maar gooit het tijdens het om zich heen grijpen ook roet in het eten?quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:08 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Was uw handen stuk, ontsmet ieder winkelwagentjequote:Op donderdag 1 juli 2021 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het virus slaat gruwelijk hard terug. We zijn klaar met het virus, maar het virus is nog niet klaar met ons!
Ik gruwel ook van die burgemeesters die blijven roepen 'het virus is nog onder ons, dus we moeten echt nog goed afstand blijven houden en handen blijven wassen'quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Maar gooit het tijdens het om zich heen grijpen ook roet in het eten?
quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moet toch iets. Niks meer te doen hier.
Tijd voor een functie elders?quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moet toch iets. Niks meer te doen hier.
Grappig, dat zeiden we ooit over China.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Kazachstan en Oezbekistan. Niet mijn probleem.
Nog een 4 maanden contract. Dan functie elders. Of uitkering trekken. Of ze moeten me hier wat aanbieden.quote:
Oh dus jij hebt er belang bij hè? Complot confirmed.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nog een 4 maanden contract. Dan functie elders. Of uitkering trekken. Of ze moeten me hier wat aanbieden.
Dat laatste gebeurt sowieso wel als corona terugkomt.
Zeker. Wij (ik en mijn vrienden zoals JaapGOD) willen graag relevant blijven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dus jij hebt er belang bij hè? Complot confirmed.
Toch wordt het steeds duidelijker dat China zeker in het begin veel dingen heeft proberen te verbergen. Steeds meer wordt het duidelijk dat China data van oktober en november 2019 heeft proberen te verbergen. Eigenlijk de tijd dat je het nog had kunnen voorkomen dat het een wereldwijde pandemie wordt. Daarom lig ik ook steeds meer in een deuk om de ZeroCovid mongolen die zeggen dat China het goed heeft aangepakt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, dat zeiden we ooit over China.
Ik zal Willem E, Thierry en Wybren even whatsappen in onze aluwappiegroep.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zeker. Wij (ik en mijn vrienden zoals JaapGOD) willen graag relevant blijven.
Maar dat is het punt niet. Zeggen dat iets geen probleem is omdat het in land X gebeurt heeft ons bij deze pandemie nogal weinig opgelevert op zijn zachts gezegd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Toch wordt het steeds duidelijker dat China zeker in het begin veel dingen heeft proberen te verbergen. Steeds meer wordt het duidelijk dat China data van oktober en november 2019 heeft proberen te verbergen. Eigenlijk de tijd dat je het nog had kunnen voorkomen dat het een wereldwijde pandemie wordt. Daarom lig ik ook steeds meer in een deuk om de ZeroCovid mongolen die zeggen dat China het goed heeft aangepakt.
Het is nu wereldwijd verspreid dus het enige wat werkt is mensen immuun maken via vaccinatie of natuurlijke infectie. Zolang je waar te wereld een uitbraak hebt kan het altijd terug komen. Daarom is het bijvoorbeeld best wel apart dat we hier discussiëren of we kinderen moeten vaccineren (die amper tot geen last hebben van het virus) maar ouderen in 2de of 3de wereldlanden nog lang geen mogelijkheid hebben op een vaccin.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is het punt niet. Zeggen dat iets geen probleem is omdat het in land X gebeurt heeft ons bij deze pandemie nogal weinig opgelevert op zijn zachts gezegd.
@Elan zei dat het niet zijn probleem was, niet dat het geen probleem was. Deze pandemie heeft ons ook geleerd dat als er iets als een pandemie gaande is landen zich druk maken om zichzelf, niet om anderen. Landen zijn er als de kippen bij grenzen te sluiten, vaccins te kapen en ga zo maar door, zolang zij zelf niet benadeeld worden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is het punt niet. Zeggen dat iets geen probleem is omdat het in land X gebeurt heeft ons bij deze pandemie nogal weinig opgelevert op zijn zachts gezegd.
Kijk, dat verklaart het. Hopelijk lost hij het gauw opquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De kaartenmaker heeft iets over het hoofd gezien, die heeft voor deze kaart nog de oude criteria gebruikt waarbij je onder de 25 moet zitten om groen te worden. Vandaar dat ook weer ineens heel Frankrijk, Zuid Italië en grote delen van Scandinavië naar oranje verspringen.
Niet alleen landen. Groepen binnen landen idemdito.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Elan zei dat het niet zijn probleem was, niet dat het geen probleem was. Deze pandemie heeft ons ook geleerd dat als er iets als een pandemie gaande is landen zich druk maken om zichzelf, niet om anderen. Landen zijn er als de kippen bij grenzen te sluiten, vaccins te kapen en ga zo maar door, zolang zij zelf niet benadeeld worden.
Klap in het gezicht van deze zorgmedewerker. Ik moet ook eten.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zal Willem E, Thierry en Wybren even whatsappen in onze aluwappiegroep.
Klopt, maar in dit geval is het ook gewoon waar, Omdat de vaccins effectief zijn, ook tegen mutaties.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, dat zeiden we ooit over China.
In het engels heb je altijd woorden als Baffled, Gripped en Slammed. Als ik die woorden lees klik ik al niet meerquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net als 'het virus heeft zichzelf getoond als formidabele tegenstander' of 'het virus leert van onze fouten' en dat soort onzin. Dan ben je idd gewoon af.
I am baffled.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In het engels heb je altijd woorden als Baffled, Gripped en Slammed. Als ik die woorden lees klik ik al niet meer
Gefixedquote:Op donderdag 1 juli 2021 13:52 schreef Tocadisco het volgende:
Nieuw kaartje van het ECDC, maar wel met een kleine oepsie. Ze hebben de oude criteria voor de kleurcodes toegepast waardoor half Europa weer van kleur verspringt:
[ afbeelding ]
Klinkt als een oude Batman-tekenfilm. BAFFLED! GRIPPED! SLAMMED!quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In het engels heb je altijd woorden als Baffled, Gripped en Slammed. Als ik die woorden lees klik ik al niet meer
*KABLAMFLED*quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klinkt als een oude Batman-tekenfilm. BAFFLED! GRIPPED! SLAMMED!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
124 gemeentes met 0 besmettingen
92 gemeentes met 1 besmettingen
95 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Mooi was die tijd van 500 besmettingen, dat is weer voorbij.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ja, daalt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Percentage positief gaat nog steeds omlaag toch?
het klopt wat ze zeggen over besmettingen, maar als de zkh opnames gewoon laag blijven, gaat het leven gewoon door.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:01 schreef Oriente het volgende:
11.40 - WHO waarschuwt voor nieuwe coronagolf in Europa
Aan de gunstige ontwikkeling van de coronacijfers in Europa is na ruim twee maanden een einde gekomen. Dat zegt de Europese tak van de Wereldgezondheidsorganisatie, die waarschuwt dat een nieuwe besmettingsgolf onvermijdelijk is als burgers en overheden geen discipline tonen.
Het aantal nieuwe coronabesmettingen vertoonde tien weken op rij een dalende lijn, maar inmiddels gaat het volgens de WHO toch weer de verkeerde kant op. „Het aantal gevallen steeg vorige week met 10 procent”, zei regionaal topman Hans Kluge van de gezondheidsorganisatie.
Kluge waarschuwde dat ondanks de „enorme inspanningen” van landen nog steeds miljoenen mensen niet zijn gevaccineerd in de regio Europa van het WHO. Die bestaat onder meer uit EU-lidstaten als Nederland, maar ook uit landen als Kazachstan en Oezbekistan in Centraal-Azië.
De arts noemt meerdere oorzaken van de toename van het aantal besmettingen. Mensen spreken weer vaker met elkaar af, er wordt meer gereisd en er worden allerlei maatregelen geschrapt die verspreiding van het virus moesten voorkomen. Ondertussen grijpt de besmettelijker Delta-variant om zich heen.
we gaan weer allemaal dood
Min 0,1% jaquote:Op donderdag 1 juli 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Percentage positief gaat nog steeds omlaag toch?
M'n PS5 is binnen dus kom maar op met die lockdown. Maandje of 6 doe maar. En dan kan ik daarna m'n Steam-library eens uit gaan spelen.quote:
Vooral voor donderdag stapavond onder de studentenquote:Op donderdag 1 juli 2021 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, dan kan een hoger getal ook inhouden dat er een stuk meer getest is
Dit inderdaad. Het gaat toch om de opnames, dat de zorg niet omvalt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het klopt wat ze zeggen over besmettingen, maar als de zkh opnames gewoon laag blijven, gaat het leven gewoon door.
Wat ook wel logisch is sinds de opening van de kroegen en testen voor toegang.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, dan kan een hoger getal ook inhouden dat er een stuk meer getest is
Hoeren dichtquote:
210.264 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 15.974.932 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
@_serial_ weet het beter dan ik, mar zoals ik het begreep worden alleen de positieve tests doorgegeven aan de GGD.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:24 schreef -0- het volgende:
[..]
Wat ook wel logisch is sinds de opening van de kroegen en testen voor toegang.
Geen idee of de complete testcijfers van deze locaties ook meegenomen worden of alleen de positieve testen die aan het RIVM doorgegeven worden, dat laatste geval zou een daling van de cijfers helemaal goed zijn.
Die aantallen van januari in de ziekenhuizen gaan we toch niet meer zien zelfs met deze vaccinatiegraad.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het klopt wat ze zeggen over besmettingen, maar als de zkh opnames gewoon laag blijven, gaat het leven gewoon door.
<sarcasme> Iedereen die dood kan gaan is toch ondertussen ook al dood?quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Die aantallen van januari in de ziekenhuizen gaan we toch niet meer zien zelfs met deze vaccinatiegraad.
Dat klopt ja. Alleen positieve tests worden doorgegeven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:_serial_ weet het beter dan ik, mar zoals ik het begreep worden alleen de positieve tests doorgegeven aan de GGD.
Dat is correct en eerst leek het erop dat je dan alsnog een test moet doen bij de GGD maar volgens de FAQ is dat nu niet meer het geval:quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:_serial_ weet het beter dan ik, mar zoals ik het begreep worden alleen de positieve tests doorgegeven aan de GGD.
quote:Bij een positieve testuitslag krijg je geen coronatoegangsbewijs en daarmee geen toegang tot de activiteit of het evenement. Volg direct de richtlijnen van de Rijksoverheid.
De testaanbieder meldt je uitslag bij de GGD. De GGD belt je voor het bron- en contactonderzoek. Je hoeft zelf de GGD niet te bellen en geen aanvullende test te doen.
Na 11 dagen is het mogelijk om de testuitslag om te zetten in een herstelbewijs. Met dit herstelbewijs kan je een coronatoegangsbewijs aanmaken. Deze is tot de 180ste dag na de positieve testuitslag te gebruiken.
Kans dat je een nieuwe xbox of ps kan vinden is kleiner dan corona krijgenquote:Op donderdag 1 juli 2021 15:23 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
M'n PS5 is binnen dus kom maar op met die lockdown. Maandje of 6 doe maar. En dan kan ik daarna m'n Steam-library eens uit gaan spelen.
Maar zijn het echte criminelen omdat ze geen mondkapje droegen of omdat ze drugs smokkelden? Welke misdaad is zwaarder?quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:30 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Ging het altijd maar zo gemakkelijk.
Ik ben één van de gelukkigen want, voor zover ik weet, geen corona gehadquote:Op donderdag 1 juli 2021 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kans dat je een nieuwe xbox of ps kan vinden is kleiner dan corona krijgen
Ik kom net bij Testen voor Toegang vandaan in centrum Amsterdam en het is hartstikke druk. Voor morgen waren er al geeneens meer vrije slots om te testen. Ben negatief getestquote:Op donderdag 1 juli 2021 15:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vooral voor donderdag stapavond onder de studenten
Dan verwacht je met de stijging van het aantal positieve tests ook een stijging van het percentage positief indien een deel uit Tvt komt. Goed nieuws dus dat het percentage positief niet eens meestijgt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Alleen positieve tests worden doorgegeven.
Zijn wel een stuk slechter voor onszelf gaan zorgen tijdens de lockdowns veel ongezond eten minder bewegen etc dus er is weer een potentiele risicogroep bij.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
<sarcasme> Iedereen die dood kan gaan is toch ondertussen ook al dood?
Wat ik u brom en het is al vaker gezegd, nu alles weer open is duurt dat niet lang meer met de opkomst van de zeer besmettelijke Deltavariant en alle thans nog resterende (tweede) inentingen etc.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Nog steeds vér beneden de 1000. Adem in en adem uit!
Een groeiend aantal besmettingen kan een deuk in het vaccinatieprogramma geven als men hun 2e prik lang moet gaan uitstellen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:39 schreef Montov het volgende:
1 dag is geen trend.
Overigens is mijn verwachting wel dat het aantal besmettingen begin augustus weer boven de 1000 per dag zal komen, en begin september boven de 3000. Hopelijk blijven de vaccinaties in hoog tempo doorgaan. 200k per dag is een mooie snelheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |