quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
super express zendingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yessss ik heb mijn vaccinatiebewijs al.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:03 schreef PSVCL het volgende:
De Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn heeft gezegd dat mensen die tegen COVID-19 zijn gevaccineerd niet meer in lockdown hoeven bij een nieuwe opleving van het virus. Ook kunnen ze genieten van meer vrijheden dan niet-gevaccineerden
Sieg heil
In Nederland gaan de voordelen voor gevaccineerden zelfs in op de dag van vaccinatie. Ook voor mensen die dan pas 1 prik hebben. Dit terwijl het vaccin pas echt werkt 2 weken na de 2e prik. De dag van je 1e prik werkt er nog helemaal niks.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:03 schreef PSVCL het volgende:
De Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn heeft gezegd dat mensen die tegen COVID-19 zijn gevaccineerd niet meer in lockdown hoeven bij een nieuwe opleving van het virus. Ook kunnen ze genieten van meer vrijheden dan niet-gevaccineerden
Sieg heil
Die voordelen worden gegeven om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk Nederlanders zich laten vaccineren.quote:Zorgminister De Jonge laat weten dat er, wat betreft het toegangsbeleid na vaccinatie, een 'verstandige afweging is gemaakt tussen het gezondheidsrisico en wat praktisch doenlijk is'. Er is bewust voor gekozen om gevaccineerden meteen toe te laten tot evenementen en het nachtleven en niet pas twee weken na de (enige of tweede) prik, als de vaccins optimale bescherming bieden. De Gezondheidsraad houdt twee weken aan als termijn voor een goede bescherming.
Veel jongeren halen een Janssen-vaccin - omdat hier maar één prik van nodig is - en mogen meteen het nachtleven in. Een risico, volgens deskundigen. De Jonge ziet het risico van besmetting ook, maar stelt dat het kan, omdat de besmettingsgraad nu laag is. Het OMT is het eens met deze afweging, stelt hij. Bovendien is de directie toegang voor heel veel jongeren een 'reden om zich snel te laten vaccineren'. Een hoge vaccinatiegraad is op termijn beter.
https://www.ad.nl/binnenl(...)de-burgers~a90c15fe/
domme vergelijking. lockdowns zijn illegaal en tegen de grondwet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:21 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Echt, dat de mods jou geen ban geven. Je bent echt zo dom als een deur...
Mensen die een rijbewijs hebben mogen in een auto rijden..
Of je gaat gewoon normaal doen, en je ook laten vaccineren. In plaats van als don quichot tegen windmolens vechten.
Huh wat, worden er jongeren het ziekenhuis in gejaagd joh? Lol, hoe kom je er op?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Omdat influenza jongeren niet in deze hoeveelheden het ziekenhuis injaagd. Kap nou gewoon eens met je misplaatste influenzavergelijkingen
Wat bedoel je met lockdowns?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:24 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
domme vergelijking. lockdowns zijn illegaal en tegen de grondwet.
jouw leven misschien niet dus andermans leven ook niet?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:37 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met lockdowns?
Ik leef in NL, en mijn leven is er helemaal niet anders op geworden..
ja andere landen zijn nog erger dat wil niet zeggen dat de regels hier nog steeds illegaal en tegen de grondwet zijn.quote:Je moet eens kijken naar China, of zelfs Frankrijk. En dat vergelijken met Nederland. Echt totaal niet te vergelijken.
ik zou niet weten waarom je niet met WOII mag vergelijken? we willen toch dat zoiets nooit meer gaat gebeuren? ik zou zeggen heb t er maar vaak genoeg over dan snappen mensen waarom het is fout gegaan, en elke x fout blijft gaan in de wereld. zeggen dat je er niet over mag praten helpt zeker niet.quote:Tevens is het vrij logisch dat mensen die wel gevaccineerd zijn meer mogen dan mensen die dat niet zijn. Mensen die het niet zijn moeten kunnen bewijzen dat ze geen corona hebben, net als afgelopen jaar. Helemaal niet vreemd...Echt, mensen die nu vergelijken met WOII hebben nog nooit een boek erover gelezen. En die mensen moeten zich kapot schamen...
Maar goed, mensen die zo egoistisch zijn geen vaccinaties te willen (ik heb het niet over de mensen die het niet kunnen/mogen) zijn de schaamte voorbij..
Niemand wordt buitengesloten vanwege corona laat staan verbannen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Waarom zijn die mensen uit de biblebelt niet buitengesloten en verbannen uit Nederland de afgelopen decennia omdat ze nooit vaccins hebben genomen? omdat we dat asociaal vonden, iedereen moet zelf weten wat ie met zn lichaam doet. maar nu ineens niet meer met corona?
Als de test niet ingrijpend is en gratis allemaal prima hoor, maar die dikke staaf die een punctie neemt van mijn frontale kwab via de neus vind ik niet zo prettig.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niemand wordt buitengesloten vanwege corona laat staan verbannen.
Sterker er zijn in NL 0 dingen die ongevaccineerden niet kunnen doen die voor gevaccineerden wel mogelijk zijn.
26 april jl lagen er 112 mensen onder de 40 in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Huh wat, worden er jongeren het ziekenhuis in gejaagd joh? Lol, hoe kom je er op?
Gelukkig ligt jouw frontale kwab zo ver weg dat dat wattenstaafje er niet komtquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als de test niet ingrijpend is en gratis allemaal prima hoor, maar die dikke staaf die een punctie neemt van mijn frontale kwab via de neus vind ik niet zo prettig.
Nou.... Binnenkort mogen ze iig hun kinderen niet meer naar t dagverblijf brengenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Waarom zijn die mensen uit de biblebelt niet buitengesloten en verbannen uit Nederland de afgelopen decennia omdat ze nooit vaccins hebben genomen? omdat we dat asociaal vonden, iedereen moet zelf weten wat ie met zn lichaam doet. maar nu ineens niet meer met corona?
Als die niet gevaccineerden een test doen mogen ze wel meedoen... Moet je eens aan de joden vragen of die een speciale test mochten doen en dan ook mochten meedoen. Naar de bioscoop gaan etc... (omdat mensen deze tijd vaak vergelijken met de WOII tijd, en zij zijn dan de vervolgden net als de joden toen)...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:41 schreef ludovico het volgende:
Tis helemaal niet logisch om mensen uit te sluiten van het normale leven als ze niks geks hebben gedaan.
Daar heb je een punt... Maar in de bouw, groenvoorziening, schoonmaak etc kon het werk gewoon doorgaan. Wel met enkele aanpassingen..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
jouw leven misschien niet dus andermans leven ook niet?
Hoe kom je bij deze pertinente onzin? Als de gezondheid in gevaar is mag de regering een lockdown instellen. En we zaten in een medische crisis, dus het mag.quote:ja andere landen zijn nog erger dat wil niet zeggen dat de regels hier nog steeds illegaal en tegen de grondwet zijn.
Hier kan ik dus pissig om worden, niet dat ik WOII zelf heb meegemaakt, maar ik heb er een tick van. Je wordt niet doodgeschoten omdat je tegen de regering in gaat, je word niet eens opgepakt. Er worden geen groepen uitgemoord. Dus is het onzin om dit met de WOII te vergelijken....quote:ik zou niet weten waarom je niet met WOII mag vergelijken? we willen toch dat zoiets nooit meer gaat gebeuren? ik zou zeggen heb t er maar vaak genoeg over dan snappen mensen waarom het is fout gegaan, en elke x fout blijft gaan in de wereld. zeggen dat je er niet over mag praten helpt zeker niet.
Mensen worden niet buitengesloten. Ik zat net te bedenken, het is precies andersom. We zitten nu in een tijd dat niet alles meer mag. En dan worden de zaken beetje bij beetje opengegooid. Eerst voor de gevaccineerden, later voor de niet gevaccineerden. Goede mensen worden beloond, de slechten niet bestraft..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef weetjewel5 het volgende:
Okay en hoeveel met corona zonder onderliggend lijden?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:24 schreef devlinmr het volgende:
26 april jl lagen er 112 mensen onder de 40 in het ziekenhuis.
Ehhhhhhhh Nee, dat is afhankelijk van het aantal besmettingen, niet of je iets vrijgeeft of niet, misschien dat dat laatste indirect effect heeft maar dat effect wordt nogal beinvloed door meerdere factoren zoals vaccinatiegraad over de totale populatie en specifiek voornamelijk ook vaccinatiegraad onder 40-.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:24 schreef devlinmr het volgende:
Ga je alles vrijgeven dan zal ook deze groep stijgen.
Klopt, geldt ook voor influenza. Of autorijden, of leven, leven is niet zonder risico, alleen zij die niet geboren zullen worden ontsnappen aan de dood.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:24 schreef devlinmr het volgende:
Jong zijn is geen vrijbrief om niet in het ziekenhuis te komen
Ik ben nu toch wel eens klaar met die drogredenatie "Maar het kan nog veel erger!"quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:31 schreef Berjan3 het volgende:
Als die niet gevaccineerden een test doen mogen ze wel meedoen... Moet je eens aan de joden vragen of die een speciale test mochten doen en dan ook mochten meedoen. Naar de bioscoop gaan etc... (omdat mensen deze tijd vaak vergelijken met de WOII tijd, en zij zijn dan de vervolgden net als de joden toen)...
Die 2e rechtspraak heeft volgens mij geoordeeld dat het wel okay was.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:31 schreef Berjan3 het volgende:
Alleen de avondklok was er op ondeugdelijke manier gekomen, niet de avondklok an sich, maar hoe de regering die erdoor gedrukt heeft..
En ik ben wel klaar met jou....quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben nu toch wel eens klaar met die drogredenatie "Maar het kan nog veel erger!"
Dat ze in China genocide plegen betekent niet dat we hier ook maar selectief enkele Moslims moeten doodschieten.
Dat klopt, en ik was het er wel mee eens. Een bepaalde advocaat zei het ook bij Beau: Als er ergens een crisis was dan is het nu wel, dus mag de overheid meer dan anders..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die 2e rechtspraak heeft volgens mij geoordeeld dat het wel okay was.
Wat jij wilt ik vind het tamelijk extreem dat de staat je dwingt om in je huis te zitten rond bepaalde tijden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:43 schreef Berjan3 het volgende:
Het ging over de lockdown, en die is in Nederland helemaal niet hard geweest. Mensen die dat wel vinden zijn dikke aanstellers... Zelfs bedrijven en winkels die dicht moeten zijn fors geholpen door de overheid...
Dat is niet hoe het werkt.................. Tenminste, ligt aan de uitleg van die advocaat, als die bedoelt dat je dan wet X kan gebruiken "noodtoestand" heeft die allicht een punt, als die bedoelt dat je de wet opeens selectief kan interpreteren natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:43 schreef Berjan3 het volgende:
Dat klopt, en ik was het er wel mee eens. Een bepaalde advocaat zei het ook bij Beau: Als er ergens een crisis was dan is het nu wel, dus mag de overheid meer dan anders..
geen idee, dat melden ze van niemand. Boeit ook nietquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Okay en hoeveel met corona zonder onderliggend lijden?
[..]
Jezus Christus op een fiets... Natuurlijk is dat afhankelijk van het aantal besmettingen. Gerede kans dat die stijgen als iedereen weer bovenop elkaar in de disco staat. Zie Enschede dit weekendquote:Ehhhhhhhh Nee, dat is afhankelijk van het aantal besmettingen, niet of je iets vrijgeeft of niet, misschien dat dat laatste indirect effect heeft maar dat effect wordt nogal beinvloed door meerdere factoren zoals vaccinatiegraad over de totale populatie en specifiek voornamelijk ook vaccinatiegraad onder 40-.
[..]
Drogredenquote:Klopt, geldt ook voor influenza. Of autorijden, of leven, leven is niet zonder risico, alleen zij die niet geboren zullen worden ontsnappen aan de dood.
Neehoor, we leven gewoon met kleine risico's, jij bent jarenlang zonder influenza prik de straat op gelopen, ik loop wss minder risico van Covid-19 dan jij altijd hebt gelopen van de influenza. Laat staan de 12-18 jarigen die nu worden geprikt op advies van de gezondheidsraad. Uiterst politieke beslissing me dunkt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |