1. Versoepelingenquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:28 schreef Remco het volgende:
[..]
Waarom zou het met een steeds hoger wordende vaccinatiegraad?
Eens. Ik verwacht weinig problemen qua ziekenhuizen, IC's en doden. Ik vrees wel voor de reactie van de overheden. Zouden ze de versoepelingen aan durven houden bij stijgende besmettingscijfers?quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuizen niet problematisch mee stijgen is er weinig aan de hand gelukkig.
We hebben het in detail gehad over de oranjekoorts volgens mij, die we graag endemisch willen laten worden. Onzadelijke ideeën als juichcapes passen niet in dat beeld, dat kan @zalkc wel bevestigenquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik keur een juichcape uiteraard helemaal goed bij 0 nieuwe IC gevallen
Waarom moeten de discotheken en nachtclubs open, terwijl discotheken en nachtclubs voor gigantische infectierisico’s zorgen? Beter houden we de discotheken en nachtclubs dicht tot we onder de 100 nieuwe besmettingen per dag zitten.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben voor het versoepelingspakket dus lijkt me een mooi moment om niet meteen in de kramp te schieten als het iets minder afneemt. Mondje dicht en discotheek open.
We gaan het zien. Voorlopig is het toch allemaal wat normaler nu en dat is best prettig. Als we ons verstand er een beetje bij houden dan wordt het mischien nog watquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:40 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
1. Versoepelingen
2. Delta variant
[..]
Eens. Ik verwacht weinig problemen qua ziekenhuizen, IC's en doden. Ik vrees wel voor de reactie van de overheden. Zouden ze de versoepelingen aan durven houden bij stijgende besmettingscijfers?
Niet alleen overheden, er zijn een aantal zeer vocale lobbygroepjes die maar wat graag vooraan staan om versoepelingen terug te draaien. Ik hoop dat daar niet naar geluisterd wordt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:40 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
1. Versoepelingen
2. Delta variant
[..]
Eens. Ik verwacht weinig problemen qua ziekenhuizen, IC's en doden. Ik vrees wel voor de reactie van de overheden. Zouden ze de versoepelingen aan durven houden bij stijgende besmettingscijfers?
Zonder de 'reizigers' te willen kwetsen, maar dat doe je maar lekker in je eigen woonwagen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben het in detail gehad over de oranjekoorts volgens mij, die we graag endemisch willen laten worden. Onzadelijke ideeën als juichcapes passen niet in dat beeld, dat kan @:zalkc wel bevestigen
Omdat TvT. Er is een compleet circus opgetuigd om dergelijke gelegenheden veilig te openen en jij gooit ze dicht als het aantal tov een week geleden lager is. Dat is toch niet uit te leggenquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom moeten de discotheken en nachtclubs open, terwijl discotheken en nachtclubs voor gigantische infectierisico’s zorgen? Beter houden we de discotheken en nachtclubs dicht tot we onder de 100 nieuwe besmettingen per dag zitten.
Hey, het is 100 geworden! Het waren er eerst 1000, toen 800, toen 300, toen 250 en nu 100. Waarom nu 100? Heeft het RKI zijn grafieken veranderd?quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom moeten de discotheken en nachtclubs open, terwijl discotheken en nachtclubs voor gigantische infectierisico’s zorgen? Beter houden we de discotheken en nachtclubs dicht tot we onder de 100 nieuwe besmettingen per dag zitten.
Dat is best wel een goed puntquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat TvT. Er is een compleet circus opgetuigd om dergelijke gelegenheden veilig te openen en jij gooit ze dicht als het aantal tov een week geleden lager is. Dat is toch niet uit te leggen![]()
Gok het niet. Duurt wel even voordat ze zich echt bewust gaan realiseren dat het aantal besmettingen steeds minder uitmaakt naarmate er meer meer mensen gevaccineerd zijn. ''Niks doen'' zijn ze gewoon niet meer gewend bij stijgingen; dat zie je bij de meeste landen terug helaas. En inderdaad bij veel lobby groepen ook.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:40 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
1. Versoepelingen
2. Delta variant
[..]
Ik kon de afgelopen twee weken al een afspraak inplannen voor vaccinatie maar ik kreeg elke keer kut locaties en kut tijden als optie. Midden in de spits in Verweggistan enzo. Daar had ik weinig trek in. Vandaag was een optie voor vroeg in de morgen zo'n beetje om de hoek van waar ik woon. Ik hoef toch maar 1 prik dus dikke primaquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe kan jij nou 2 dagen na mij pas aan de beurt zijn.
Dan heb je meer marge en als er een stijging geconstateerd wordt kan er meteen ingegrepen worden zodat het aantal nieuwe coronabesmettingen per dag onder de 240 blijft.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hey, het is 100 geworden! Het waren er eerst 1000, toen 800, toen 300, toen 250 en nu 100. Waarom nu 100? Heeft het RKI zijn grafieken veranderd?
Ik heb hem 2 weken geleden al gemaakt en mocht kiezen tussen Rijwijk en Zoetermeer.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik kon de afgelopen twee weken al een afspraak inplannen voor vaccinatie maar ik kreeg elke keer kut locaties en kut tijden als optie. Midden in de spits in Verweggistan enzo. Daar had ik weinig trek in. Vandaag was een optie voor vroeg in de morgen zo'n beetje om de hoek van waar ik woon. Ik hoef toch maar 1 prik dus dikke prima
Da's ook niet zo vreemd, heel West Europa heeft zich al eens zwaar vergallopeerd aan denken dat het allemaal wel voorbij was, weet je nog vorige zomer toen iedereen weer vrolijk op vakantie ging? En wat er daarna gebeurde?quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gok het niet. Duurt wel even voordat ze zich echt bewust gaan realiseren dat het aantal besmettingen steeds minder uitmaakt naarmate er meer meer mensen gevaccineerd zijn. ''Niks doen'' zijn ze gewoon niet meer gewend bij stijgingen; dat zie je bij de meeste landen terug helaas. En inderdaad bij veel lobby groepen ook.
Dat hele TvT kunnen ze net zo goed helemaal opdoeken als ze bij de huidige cijfers alweer besluiten om ze weer definitief dicht te gooien.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat TvT. Er is een compleet circus opgetuigd om dergelijke gelegenheden veilig te openen en jij gooit ze dicht als het aantal tov een week geleden lager is. Dat is toch niet uit te leggen![]()
Tja, dan kun je ook 0 zeggen. Of -50, dan heb je nog meer marge. Nederland begint dicht tegen de percentages die nodig zijn voor groepsimmuniteit aan te schurken in bepaalde leefitjdsgroepen. Dan is 't niet boeiend meer lijkt me.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan heb je meer marge en als er een stijging geconstateerd wordt kan er meteen ingegrepen worden zodat het aantal nieuwe coronabesmettingen per dag onder de 240 blijft.
FTFYquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat hele TvT kunnen ze net zo goed helemaal opdoeken als ze bij de huidige cijfers alweer besluiten om ze weer definitief dicht te gooien.
Ik zeg ook niet dat ik het vreemd vind. Ze zijn er het afgelopen 1.5 jaar zo vaak te laat bij geweest, die fout willen ze niet weer maken en dat dreigt nu een beetje door te schieten imo.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's ook niet zo vreemd, heel West Europa heeft zich al eens zwaar vergallopeerd aan denken dat het allemaal wel voorbij was, weet je nog vorige zomer toen iedereen weer vrolijk op vakantie ging? En wat er daarna gebeurde?
Het versoepelingspakket van 26 juni had nooit mogen plaatsvinden en zeker niet al die extra versoepelingen die er later nog bij kwamen zoals afschaffing mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, afschaffing alcoholklok en horecasluiting om 00:00 en de afschaffing van de beperkingen op groepsgroottes en thuisbezoek.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet alleen overheden, er zijn een aantal zeer vocale lobbygroepjes die maar wat graag vooraan staan om versoepelingen terug te draaien. Ik hoop dat daar niet naar geluisterd wordt.
Echt geen zin in dit soort Australisch jojo beleid. Vroegtijdig signaleren ben ik volledig voorstander van, maar niet op deze manier meteen in de pankiekmodus schieten.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alleen neemt de daling zowel absoluut als relatief wel ineens fors af, wellicht toch de Deltavariant die daar de oorzaak van is. Ik blijf er bij met wat ik eerder zei: als het gemiddelde van het aantal besmettingen boven de 800 nieuwe gevallen per dag, moet er zo snel mogelijk een persconferentie komen waarin we weer terug gaan naar stap 3 van het openingsplan, dus een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, clubs en discotheken dicht, horeca om 22:00 dicht en groepsgroottes en thuisbezoek van maximaal 4 personen.
Huh? Doorschieten? Hoezo?quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het vreemd vind. Ze zijn er het afgelopen 1.5 jaar zo vaak te laat bij geweest, die fout willen ze niet weer maken en dat dreigt nu een beetje door te schieten imo.
Maar wat gaan we dan doen met dit topic? Kunnen we geestelijke bijstand krijgen in de vorm van support voor long-covid oid?quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:50 schreef groenen het volgende:
3% positief, vermoedelijk het percentage false positieve bij PCR tests.
Ik denk dat we kunnen concluderen dat Covid ons land heeft verlaten.
Die Delta variant kan wel eens vervelend gaan doen, zoveel mensen nog niet volledig gevaccineerd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:50 schreef groenen het volgende:
3% positief, vermoedelijk het percentage false positieve bij PCR tests.
Ik denk dat we kunnen concluderen dat Covid ons land heeft verlaten.
Ik bedoel meer dat landen nu nog steeds voortijdig ingrijpen, puur gebaseerd op het aantal besmettingen, zonder de opnames af te wachten terwijl de link tussen besmettingen en opnames door vaccinaties steeds kleiner aan het worden is. Omdat ze er in het verleden vaak te laat bij waren duurt het imo bij veel landen langer voordat het tot hun doordringt dat die link dus steeds kleiner aan het worden is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Huh? Doorschieten? Hoezo?
Wat doen ze dan? We versoepelen sneller dan welk land ook...
Always loopt een beetje op de zaken vooruit: we vragen ons gezamenlijk af wat men gaat doen als we straks weer 1, 2, 3k besmettingen per dag gaan noteren.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Huh? Doorschieten? Hoezo?
Wat doen ze dan? We versoepelen sneller dan welk land ook...
Was je ook in het cars jeans stadionquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Wat een toeval, ik vanmorgen.
Het komt nu wel erg dichtbij
God.... wat gaat het goed zeg, als we daar nu al ophef over gaan maken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Always loopt een beetje op de zaken vooruit: we vragen ons gezamenlijk af wat men gaat doen als we straks weer 1, 2, 3k besmettingen per dag gaan noteren.
Misschien is voor jou het perspectief nu weg, maar dat is niet universeel. Laten we niks terugdraaien en rustig kijken hoe een en ander zich ontwikkelt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dalende besmettingscijfers zorgen voor perspectief, nu de besmettingscijfers gaan stabiliseren is het perspectief weg. Bovendien was ik al tegen het versoepelingspakket van 26 juni en dit lijkt mij een mooi moment om de boel weer aan te scherpen. Mondkap op en discotheek dicht.
Ga er toch niet serieus op in, je kent deze user toch zolangzamerhand wel?quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt geen zin in dit soort Australisch jojo beleid. Vroegtijdig signaleren ben ik volledig voorstander van, maar niet op deze manier meteen in de pankiekmodus schieten.
Met je eens, we moeten nu gewoon genieten van de huidige situatie. Aan de andere kant.. tjaquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
God.... wat gaat het goed zeg, als we daar nu al ophef over gaan maken.
Ja, we organiseren een online praatgroep.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat gaan we dan doen met dit topic? Kunnen we geestelijke bijstand krijgen in de vorm van support voor long-covid oid?
Het is niet zo zeer op de zaken vooruit lopen als je het nu in sommige landen alweer ziet gebeuren. En ik gaf puur m'n mening omdat jullie het ter sprake brachtenquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Always loopt een beetje op de zaken vooruit: we vragen ons gezamenlijk af wat men gaat doen als we straks weer 1, 2, 3k besmettingen per dag gaan noteren.
Some people just want to see the world burnquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
God.... wat gaat het goed zeg, als we daar nu al ophef over gaan maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |