Denk het ook. Ik ben geen voorstander van TvT. Maar als je het doet, zorg dan dat het zorgvuldig gebeurt en redelijk waterdicht is. Nu is vooral voor de bühne en daar is het hele project toch écht te duur voor!quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we nog een paar weken verder zijn verwatert dat nog verder. Eerste weekend ligt het vergrootglas er nog op, dan zijn ze nog wel strikt maar we weten allemaal hoe de mens werkt.
Wat voor cijfers bedoel je, want volgens mij houdt het ECDC geen opnamecijfers van ziekenhuizen bij en sterftecijfers interesseren mij niet?quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet ik echt weer de tabel van het ECDC erbij pakken zodat we weer kunnen zien dat die testcijfers lulkoek zijn?
Maar wel besmettingscijfers vs overlijdenscijfers. Als de besmettingscijfers consequent hoog zijn en de overlijdens laag is het aannemelijk dat je overrapporteert (of onder op overlijdens). Als de besmettingscijfers consequent laag zijn en de overlijdens hoog is het aannemelijk dat je onderrapporteert (of over op overlijdens).quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat voor cijfers bedoel je, want volgens mij houdt het ECDC geen opnamecijfers van ziekenhuizen bij en sterftecijfers interesseren mij niet?
Op dit moment is 43% van de volwassenen en 35% van alle Nederlanders volledig gevaccineerd, dus we zitten precies halverwege niemand en 75% van de 12-plussers.quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het maakt nogal veel uit of er niemand gevaccineerd is of dat 75+% van alle 12+'ers gevaccineerd is.
Nogmaals: dus?quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat we nog altijd meer besmettingen hebben dan veel andere Europese landen.
Daarom we moeten ten alle tijden voorkomen dat europa's grootste economie ten prooi valt aan weer een golf voorkomen is beter dan genezen dus geen reizen naar Duitsland.quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Laat ze maar eens reizen naar Spanje en Portugal verbieden, dat zijn de brandhaarden op dit moment. Niet Duitsland en ook geen Zweden.
Wat Hamzoef al zegt: we moeten nog echt waakzaam zijn. En ik denk (geen bewijs) dat de deltavariant vooral mensen treft die slechts één prik gehad hebben. Één prik is waarschijnlijk voldoende om de alfavariant grotendeels tegen te houden, maar de deltavariant kan nog wel ééngeprikten aanvallen en daarvan hebben wij er op dit moment veel van. Zolang er nog te weinig volledig gevaccineerden zijn moet je nog uiterst voorzichtig zijn met vergaande versoepelingen en kan het virus en met name de deltavariant nog ruim terrein winnen en dus alsnog voor veel ellende veroorzaken, ook al zit je midden in de zomer.quote:
Maar ik zei dat áls het niet leidt tot opnames, wat is dan het probleem? Al heb je een miljoen besmettingen. Als dat zichzelf weer oplost is er toch niks aan de hand.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat Hamzoef al zegt: we moeten nog echt waakzaam zijn. En ik denk (geen bewijs) dat de deltavariant vooral mensen treft die slechts één prik gehad hebben. Één prik is waarschijnlijk voldoende om de alfavariant grotendeels tegen te houden, maar de deltavariant kan nog wel ééngeprikten aanvallen en daarvan hebben wij er op dit moment veel van. Zolang er nog te weinig volledig gevaccineerden zijn moet je nog uiterst voorzichtig zijn met vergaande versoepelingen en kan het virus en met name de deltavariant nog ruim terrein winnen en dus alsnog voor veel ellende veroorzaken, ook al zit je midden in de zomer.
Altijd weer die kutjongeren he...quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb nog überhaupt niks gehoord over hoe de vaccinaties precies bijdragen aan de delta bestrijding. Het gaat rond onder jongeren is mij verteld, maar die waren nog niet gevaccineerd toen de poep de ventilator raakte.
Wat Hamzoef al zegt: we dachten vorig jaar zomer ook al dat besmettingen niet erg zijn zolang dat niet leidt tot ziekenhuisopnames, maar in september nam het ziekenhuisopnames wel toe en snel. Nu is de situatie wel wat anders door massale vaccinatie, maar zeg gokken op 2.500-5.000 besmettingen zonder forse stijging van de ziekenhuisopnames is nogal riskant.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:22 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar ik zei dat áls het niet leidt tot opnames, wat is dan het probleem? Al heb je een miljoen besmettingen. Als dat zichzelf weer oplost is er toch niks aan de hand.
Die dragen enorm bij en zeker bij twee vaccinaties (of één vaccinatie na doorgemaakte infectie), gaat dat gewoon hartstikke prima. Helemaal als het mRNA vaccins zijnquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb nog überhaupt niks gehoord over hoe de vaccinaties precies bijdragen aan de delta bestrijding. Het gaat rond onder jongeren is mij verteld, maar die waren nog niet gevaccineerd toen de poep de ventilator raakte.
De eerste prik van Pfizer/Moderna doet zo'n 35%, na tweede prik 88% als ik me goed herinner. Dat zijn flinke afnames in elk geval.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat vooral om die ene. Er is sowieso wel een bescherming, maar het is belangrijk om te weten hoe. Als straks blijkt dat die ene prik die jongeren in Engeland inmiddels hebben niks bijdraagt, dan moeten we hier ook voorzichtiger worden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Die dragen enorm bij en zeker bij twee vaccinaties (of één vaccinatie na doorgemaakte infectie), gaat dat gewoon hartstikke prima
https://mobile.twitter.co(...)903250509827/photo/1quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Altijd weer die kutjongeren he...
Hoezo moeten we dan voorzichtiger worden, en voorzichtiger voor wat? En tot waar?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat vooral om die ene. Er is sowieso wel een bescherming, maar het is belangrijk om te weten hoe. Als straks blijkt dat die ene prik die jongeren in Engeland inmiddels hebben niks bijdraagt, dan moeten we hier ook voorzichtiger worden.
Voorzichtiger met lukraak alles versoepelen en straks alsnog een nieuwe golf hebben als de scholen weer open gaan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo moeten we dan voorzichtiger worden, en voorzichtiger voor wat? En tot waar?
Hoe zou dat toch eens kunnen? Zou het heel, heel misschien mogelijkerwijs een heel klein beetje te maken kunnen hebben met het feit dat deze groep achteraan mocht sluiten bij het prikken? Zou het?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.co(...)903250509827/photo/1
Bekijk dit plaatje eens: de groep 20-29 is wel de groep waarin het aantal besmettingen gewoon toeneemt. Kritiek op jongeren is daarom niet onterecht. Gewoon even die paar weken wachten op de tweede prik en het verstrijken van de inwerktijd van twee weken en dan pas losgaan in plaats van nu. Dat is het beste advies wat mij betreft.
Dat Australische zerocovid-beleid heeft zijn langste tijd volgens mij ook wel gehad; het draagvlak keldert nl. in een hoog tempo nu blijkt dat het enige resultaat een volstrekt uitzichtsloze situatie van elkaar opvolgende lockdowns is. De enige Aussies, die tot nu toe gevaccineerd worden, zijn degenen die de ontelbare lockdowns dienen te handhaven.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt geen zin in dit soort Australisch jojo beleid. Vroegtijdig signaleren ben ik volledig voorstander van, maar niet op deze manier meteen in de pankiekmodus schieten.
Heeft iemand je account gekaapt?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorzichtiger met lukraak alles versoepelen en straks alsnog een nieuwe golf hebben als de scholen weer open gaan.
Even vergeten dat hij niet als Erno ingelogd was...quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft iemand je account gekaapt?
Natuurlijk is het vervelend om achteraan in de rij te staan, maar toch is het belangrijk dat diegene die nog niet volledig zijn gevaccineerd toch nog echt aan de maatregelen houden en het liefste geen truukjes uithalen met het vaccin van Johnson&Johnson, waarmee ik mij wel afvraag of het überhaupt effectief is tegen de deltavariant.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe zou dat toch eens kunnen? Zou het heel, heel misschien mogelijkerwijs een heel klein beetje te maken kunnen hebben met het feit dat deze groep achteraan mocht sluiten bij het prikken? Zou het?
Ik ben een fan van kort maar krachtig in plaats van een hele zomer aanmodderen met die testsamenleving onzin en ook nog het risico lopen op verlenging.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft iemand je account gekaapt?
Die groep is ongeveer de enige groep die nog niet gevaccineerd is, nogal logisch dat het daar toeneemt toch? De rest van de leeftijden zijn ze al veel verder mee qua prikken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.co(...)903250509827/photo/1
Bekijk dit plaatje eens: de groep 20-29 is wel de groep waarin het aantal besmettingen gewoon toeneemt. Kritiek op jongeren is daarom niet onterecht. Gewoon even die paar weken wachten op de tweede prik en het verstrijken van de inwerktijd van twee weken en dan pas losgaan in plaats van nu. Dat is het beste advies wat mij betreft.
Samen uit, samen thuis. En je vraagt je maar een eind af. De groep die Janssen heeft (waaronder ik) heeft minder te duchten van covid dan een ouder iemand ooit zou durven hopen zelfs met het beste mRNA vaccin dat er maar is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Natuurlijk is het vervelend om achteraan in de rij te staan, maar toch is het belangrijk dat diegene die nog niet volledig zijn gevaccineerd toch nog echt aan de maatregelen houden en het liefste geen truukjes uithalen met het vaccin van Johnson&Johnson, waarmee ik mij wel afvraag of het überhaupt effectief is tegen de deltavariant.
Hebben we het afgelopen jaar niet gezien dat kort maar krachtig een illusie is? Er zou december een korte maar krachtige lockdown komen. Daar zijn we net weer uit. Die heeft ietsjes langer dan 2 weken geduurd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben een fan van kort maar krachtig in plaats van een hele zomer aanmodderen met die testsamenleving onzin en ook nog het risico lopen op verlenging.
Ik snap wat voorzichtiger inhoudt, maar waarom, en tot wanneer/welk ijkpunt?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorzichtiger met lukraak alles versoepelen en straks alsnog een nieuwe golf hebben als de scholen weer open gaan.
Ach, deze mantra's kun je tot in den treure blijven herhalen. Er is altijd wel iemand te vinden die het allemaal net eventjes te snel vindt gaan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap wat voorzichtiger inhoudt, maar waarom, en tot wanneer/welk ijkpunt?
Ongeveer wat we nu hebben. Mooi ijkpunt voor de rest van juli.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap wat voorzichtiger inhoudt, maar waarom, en tot wanneer/welk ijkpunt?
Samen uit, samen thuis ben ik ook voorstander van, maar het is niet realistisch om diegene die al volledig zijn gevaccineerd nog allerlei beperkingen op te leggen tot de laatste prikken zijn gezet en bovendien is dit economisch ook onverstandig.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Samen uit, samen thuis. En je vraagt je maar een eind af. De groep die Janssen heeft (waaronder ik) heeft minder te duchten van covid dan een ouder iemand ooit zou durven hopen zelfs met het beste mRNA vaccin dat er maar is.
Dat si een keuze maar verre van een garantiequote:Op woensdag 30 juni 2021 20:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben een fan van kort maar krachtig in plaats van een hele zomer aanmodderen met die testsamenleving onzin en ook nog het risico lopen op verlenging.
Zodra alles boven de 20 een tweede prik heeft, mogen ze van mij volle bak open en nooit meer terugkijken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ach, deze mantra's kun je tot in den treure blijven herhalen. Er is altijd wel iemand te vinden die het allemaal net eventjes te snel vindt gaan.
Om voorzichtiger te zijnquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ongeveer wat we nu hebben. Mooi ijkpunt voor de rest van juli.
Daarom is het realistischer niemand nog verdere beperkingen op te leggen. Je kunt de anderhalve meter er voor nu nog in houden en het TvT op een goede manier uitvoeren, maar met een maand/anderhalve maand ben je op een punt dat dat ook niet nodig meer moet zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Samen uit, samen thuis ben ik ook voorstander van, maar het is niet realistisch om diegene die al volledig zijn gevaccineerd nog allerlei beperkingen op te leggen tot de laatste prikken zijn gezet en bovendien is dit economisch ook onverstandig.
Janssen is met één prik volledige vaccinatie. Dus geen trucjequote:Op woensdag 30 juni 2021 20:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Samen uit, samen thuis ben ik ook voorstander van, maar het is niet realistisch om diegene die al volledig zijn gevaccineerd nog allerlei beperkingen op te leggen tot de laatste prikken zijn gezet en bovendien is dit economisch ook onverstandig.
De lockdown van december was helaas niet krachtig genoeg, dan zou je echt de mensen verplicht thuis moeten houden en dat is in Nederland niet gebeurd. Bovendien gingen in februari de basisscholen weer open, wat gelijk het einde betekende van de daling van het aantal besmettingen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hebben we het afgelopen jaar niet gezien dat kort maar krachtig een illusie is? Er zou december een korte maar krachtige lockdown komen. Daar zijn we net weer uit. Die heeft ietsjes langer dan 2 weken geduurd.
Omdat ik zie hoe het in Engeland gaat. Tot augustus wat we nu hebben, en dat is niet veel meer, en daarna is het leuk geweest.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Om voorzichtiger te zijn
Maar waarom?
En wanneer kun (lees: durf) je dan wel weer minder voorzichtig te zijn?
Ik kijk er onmeunig naar uitquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom is het realistischer niemand nog verdere beperkingen op te leggen. Je kunt de anderhalve meter er voor nu nog in houden en het TvT op een goede manier uitvoeren, maar met een maand/anderhalve maand ben je op een punt dat dat ook niet nodig meer moet zijn.
Dat is, laten we zeggen, per 1 september ongeveer.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zodra alles boven de 20 een tweede prik heeft, mogen ze van mij volle bak open en nooit meer terugkijken.
Als tieners volgende week al mogen, dan denk ik eerder aan half augustus.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is, laten we zeggen, per 1 september ongeveer.
De situatie is hier toch echt andersquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat ik zie hoe het in Engeland gaat. Tot augustus wat we nu hebben, en dat is niet veel meer, en daarna is het leuk geweest.
Jawel, want het vaccin van Johnson&Johnson is gewoon minder effectief dan de vaccins van Pfizer en Moderna. Bovendien wordt de vier weken inwerktijd van het vaccin van Johnson&Johnson niet in acht genomen in Nederland, wat buitengewoon onverstandig is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Janssen is met één prik volledige vaccinatie. Dus geen trucje
December was krachtig genoeg om te voorkomen dat de zorg het niet meer aan kon, daar gaat het om.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De lockdown van december was helaas niet krachtig genoeg, dan zou je echt de mensen verplicht thuis moeten houden en dat is in Nederland niet gebeurd. Bovendien gingen in februari de basisscholen weer open, wat gelijk het einde betekende van de daling van het aantal besmettingen.
Collega van mij uit bouwjaar 2000 (21) wordt zaterdag 3 juli en zaterdag 7 augustus gevaccineerd met Pfizer. Ik gok dat ook de jongeren uit bouwjaar 2003 (17/18) uiterlijk op 11 juli en 15 augustus gevaccineerd zijn. De jongere groepen zijn dan later aan de beurt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als tieners volgende week al mogen, dan denk ik eerder aan half augustus.
Heb je ook gezien hoeveel ziekenhuisellende en dood er is na Janssen vaccinatie?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Jawel, want het vaccin van Johnson&Johnson is gewoon minder effectief dan de vaccins van Pfizer en Moderna. Bovendien wordt de vier weken inwerktijd van het vaccin van Johnson&Johnson niet in acht genomen in Nederland, wat buitengewoon onverstandig is.
Ik denk dat 12+ tegen eind augustus ook volledig gevaccineerd is. De vaccinatielocaties hebben een stuk minder achterstand dus mensen zijn sneller aan de beurt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Collega van mij uit bouwjaar 2000 (21) wordt zaterdag 3 juli en zaterdag 7 augustus gevaccineerd met Pfizer. Ik gok dat ook de jongeren uit bouwjaar 2003 (17/18) uiterlijk op 11 juli en 15 augustus gevaccineerd zijn. De jongere groepen zijn dan later aan de beurt.
42quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je ook gezien hoeveel ziekenhuisellende en dood er is na Janssen vaccinatie?
Hou volquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Collega van mij uit bouwjaar 2000 (21) wordt zaterdag 3 juli en zaterdag 7 augustus gevaccineerd met Pfizer. Ik gok dat ook de jongeren uit bouwjaar 2003 (17/18) uiterlijk op 11 juli en 15 augustus gevaccineerd zijn. De jongere groepen zijn dan later aan de beurt.
Kunnen ze vanaf eind augustus lekker op vakantie.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat 12+ tegen eind augustus ook volledig gevaccineerd is. De vaccinatielocaties hebben een stuk minder achterstand dus mensen zijn sneller aan de beurt.
Eigen badhanddoek meenemen graagquote:
Plus 2-4 weken inwerktijdquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen ze vanaf eind augustus lekker op vakantie.
Gij moet politicus worrenquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Janneke141 heeft geen jaartal genoemd.
Geen maatregelen betekent dat het reproductiegetal sowieso boven de 1,0 komt, zolang de vaccinatiegraad onvoldoende is. Dus je moet sowieso een aantal maatregelen blijven houden totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Daar vallen bij mij sowieso de anderhalve meter onder en daarnaast de mondmaskerplicht, sluiting van discotheken en nachtclubs, beperkingen van groepsgroottes en thuisbezoek en reisbeperkingen (zeker naar landen buiten de EU). Duur: totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom is het realistischer niemand nog verdere beperkingen op te leggen. Je kunt de anderhalve meter er voor nu nog in houden en het TvT op een goede manier uitvoeren, maar met een maand/anderhalve maand ben je op een punt dat dat ook niet nodig meer moet zijn.
Ik reken het ruim.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als tieners volgende week al mogen, dan denk ik eerder aan half augustus.
Wat is precies het nut van beperking op thuisbezoek als jijzelf en je bezoek volledig is gevaccineerd?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Geen maatregelen betekent dat het reproductiegetal sowieso boven de 1,0 komt, zolang de vaccinatiegraad onvoldoende is. Dus je moet sowieso een aantal maatregelen blijven houden totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Daar vallen bij mij sowieso de anderhalve meter onder en daarnaast de mondmaskerplicht, sluiting van discotheken en nachtclubs, beperkingen van groepsgroottes en thuisbezoek en reisbeperkingen (zeker naar landen buiten de EU). Duur: totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is.
Baat het niet dan schaadt het niet, toch?quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is precies het nut van beperking op thuisbezoek als jijzelf en je bezoek volledig is gevaccineerd?
Het is te hopen, maar het kan nog wel eens tegenvallen. We jassen zowat alle voorraden doorheen om de groep 18-30 versneld te vaccineren en ik heb ergens gelezen dat Pfizer ook wat minder gaat leveren in juli. Het zou mij niets verbazen als de jeugd pas in de loop van september de tweede prik krijgt. Bovendien mag de jeugd enkel Pfizer krijgen, Moderna en Johnson&Johnson is enkel voor 18+ toegelaten.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat 12+ tegen eind augustus ook volledig gevaccineerd is. De vaccinatielocaties hebben een stuk minder achterstand dus mensen zijn sneller aan de beurt.
Het is onlogisch dat het reproductiegetal in de komende maand/twee maanden boven de 1 komt, het wordt namelijk beter weer, wat het reproductiegetal ook drukt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Geen maatregelen betekent dat het reproductiegetal sowieso boven de 1,0 komt, zolang de vaccinatiegraad onvoldoende is. Dus je moet sowieso een aantal maatregelen blijven houden totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Daar vallen bij mij sowieso de anderhalve meter onder en daarnaast de mondmaskerplicht, sluiting van discotheken en nachtclubs, beperkingen van groepsgroottes en thuisbezoek en reisbeperkingen (zeker naar landen buiten de EU). Duur: totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is.
Als de gehele club volledig gevaccineerd is, kun je de coronamaatregelen loslaten in privésfeer, wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is precies het nut van beperking op thuisbezoek als jijzelf en je bezoek volledig is gevaccineerd?
Los van kinderen ken ik niemand in mijn omgeving die dat niet is per half juli. Dan isquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de gehele club volledig gevaccineerd is, kun je de coronamaatregelen loslaten in privésfeer, wat mij betreft.
De deltavariant kan nog roet in het eten gooien en dan kun je beter iets voorzichtiger zijn en het aantal besmettingen laag houden. Helaas kiest de Nederlandse regering als één van de weinig Europese landen ervoor om zowat alle maatregelen los te laten op de anderhalve meter afstand na dan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is onlogisch dat het reproductiegetal in de komende maand/twee maanden boven de 1 komt, het wordt namelijk beter weer, wat het reproductiegetal ook drukt.
Dat houdt in dat je met de huidige maatregelen het tot augustus uit kunt zingen (vandaar ook die 14? augustus waarover gesproken wordt). Wanneer het dan weer slechter weer wordt en het positieve effect op de R door het weer af gaat nemen heb je die vaccinatiegraad wel gehaald.
Ik noemde overigens niet geen maatregelen, ik noemde geen maatregelen behalve de anderhalve meter.
Voor jongeren is Johnson & Johnson volgens mij echt perfect; hun afweersysteem is sowieso al sterker dan dat van risicogroepen en ouderen. Even een J&J power-up scoren en daarna snel weer hun leven, zoals dat voor jongeren hoort te zijn, oppakken. Geen reden om hen nog langer lastig te vallen met een pandemie waarbij voor hun de maatregelen ernstigere gevolgen hebben dan het virus zelf.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Samen uit, samen thuis. En je vraagt je maar een eind af. De groep die Janssen heeft (waaronder ik) heeft minder te duchten van covid dan een ouder iemand ooit zou durven hopen zelfs met het beste mRNA vaccin dat er maar is.
Maar beschermd Johnson&Johnson ook tegen de deltavariant? Daar heb ik mijn bedenkingen bij.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor jongeren is Johnson & Johnson volgens mij echt perfect; hun afweersysteem is sowieso al sterker dan dat van risicogroepen en ouderen. Even een J&J power-up scoren en daarna snel weer hun leven, zoals dat voor jongeren hoort te zijn, oppakken. Geen reden om hen nog langer lastig te vallen met een pandemie waarbij voor hun de maatregelen ernstigere gevolgen hebben dan het virus zelf.
Heb je daar uitgebreid onderzoek naar gedaan in je lab?quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar beschermd Johnson&Johnson ook tegen de deltavariant? Daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Ik denk echt wel dat dat allemaal gaat meevallen. We vaccineren als een trein en bovendien is voor de delta variant de kans op zk. opname ook bijna 0% na één enkele prik. Dat er mensen positief blijven testen interesseert echt niet meer straks. Wat doet dat er in godsnaam toe?quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De deltavariant kan nog roet in het eten gooien en dan kun je beter iets voorzichtiger zijn en het aantal besmettingen laag houden. Helaas kiest de Nederlandse regering als één van de weinig Europese landen ervoor om zowat alle maatregelen los te laten op de anderhalve meter afstand na dan.
Waarop baseer jij je bedenkingen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar beschermd Johnson&Johnson ook tegen de deltavariant? Daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Dat is niet realistisch nee, maar gelukkig hoeven die beperkingen voor niemand niet, en doen we daar ook niet aan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
58,4% van de mensen heeft de eerste prik gehad, die zijn minimaal 30 tot 35% beschermd. 35,2% is volledig gevaccineerd, daar is de effectiviteit tegen symptomen bijna 90%, effectiviteit tegen ziekenhuisopname zit tegen de 100% aan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De deltavariant kan nog roet in het eten gooien en dan kun je beter iets voorzichtiger zijn en het aantal besmettingen laag houden. Helaas kiest de Nederlandse regering als één van de weinig Europese landen ervoor om zowat alle maatregelen los te laten op de anderhalve meter afstand na dan.
Haha genaaidquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:24 schreef Arizona het volgende:
Testen voor je reis online is open!
https://afspraak.testenvoorjereis.nl/evenement/type
Maar ik mag hopen dat dit een slechte grap is qua locaties...
https://coronasneltestnederland.nl/ is de partij waarnaar je verwezen wordt.
Die heeft alleen locaties in het westen. Vanuit Twente worden Maarssen, Lelystad en Groningen aangewezen als dichtstbijzijnde locaties
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Haha genaaidEr kunnen nog tot 14 juli nieuwe aanbieders bij aangesloten worden, las ik nu net. https://nos.nl/artikel/23(...)eis-nl-zijn-opgelostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J&J hoeft alleen maar als power-up van het immuunsysteem te dienen, een soort "iddqd" dus. Even prikken en ook de Indiaase diarreemutant veroorzaakt waarschijnlijk nog hoogstens een kuchje bij jongeren.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vanuit Nijmegen mag ik naar Eindhoven, Maarssen of Mijdrecht. Dat gratis testen moet niet te laagdrempelig worden natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:24 schreef Arizona het volgende:
Die heeft alleen locaties in het westen. Vanuit Twente worden Maarssen, Lelystad en Groningen aangewezen als dichtstbijzijnde locaties
Deze handel voelt zo onvoorstelbaar shady aan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:24 schreef Arizona het volgende:
Doomquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
J&J hoeft alleen maar als power-up van het immuunsysteem te dienen, een soort "iddqd" dus. Even prikken en ook de Indiaase diarreemutant veroorzaakt waarschijnlijk nog hoogstens een kuchje bij jongeren.
Er genoten van die websitesquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze handel voelt zo onvoorstelbaar shady aan.
Al de sites van coronasneltestnederland zijn onderdeel van de "Goedgezondgroep". Dit is de site daarvan: https://goedgezondgroep.nl/
Dat lijkt een soort investeringstent te zijn die huisartsenpraktijken overneemt en weer verkoopt. De eigenaar daarvan lijkt "Dr Beeker" te zijn (https://www.drbeeker.nl/)
Dit lijken overigens ook de testlocaties te zijn, alle locaties die onderdeel zijn van de Goed Gezond groep. Ik weet nu niet of dit zoveel beter is dan de vuurwerkverkoper die een antigeentest doet bij je.
Oh, om het nog leuker te maken. Dat testen voor reizen wordt gedaan door dezelfde tent die eerder dit jaar gesloten is op last van de inspectie. Deze tent:quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er genoten van die websites
In Breda zit het op een niet al te beste locatie. In de krochten van. Vlakbij mijn werk zie ik. Vaag industrie terreintje. Why. Leuk detail: op de kruising van de Wieringerstraat met de Urkstraat. URKED![]()
Ik heb er morgen een nodig, maar vanuit omgeving Den Haag zijn er ook geen opties. Gaat hem niet worden. Dan maar niet he.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanuit Nijmegen mag ik naar Eindhoven, Maarssen of Mijdrecht. Dat gratis testen moet niet te laagdrempelig worden natuurlijk.
Solidair zijn met je Hollanders. Een jaartje niet op vakantie zodat de mensen in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht kunnen lijkt me een kleine moeite. Je kunt toch wel een jaartje zonder?quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:51 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik heb er morgen een nodig, maar vanuit omgeving Den Haag zijn er ook geen opties. Gaat hem niet worden. Dan maar niet he.
Gewoon een dvd-tje over Spanje of Griekenland opzetten, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Solidair zijn met je Hollanders. Een jaartje niet op vakantie zodat de mensen in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht kunnen lijkt me een kleine moeite. Je kunt toch wel een jaartje zonder?
Oh man, dit wordt gewoon weer een nieuw geldverslindend feestje…quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh, om het nog leuker te maken. Dat testen voor reizen wordt gedaan door dezelfde tent die eerder dit jaar gesloten is op last van de inspectie. Deze tent:
https://www.ad.nl/woerden(...)etrouwbaar~ac1a321c/
https://www.ed.nl/eindhov(...)een-dokter~a7052572/
Wat kan hier nou mis gaan. Niets toch?
Bonus. Jaco Beeker lijkt meer ondernemer dan huisarts te zijn als ik dit lees:
https://www.ad.nl/gouda/broedertwist-splijt-huisartsen~af0bb81c/
1 jaar niet gaan is geen probleem.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Solidair zijn met je Hollanders. Een jaartje niet op vakantie zodat de mensen in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht kunnen lijkt me een kleine moeite. Je kunt toch wel een jaartje zonder?
Terugkijktip: https://nl.wikipedia.org/(...)heimzinnige_Opdrachtquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon een dvd-tje over Spanje of Griekenland opzetten, zo moeilijk is het allemaal niet.
Ben je in één keer in bijna heel Europa geweest.quote:In oktober 1989 werd bekendgemaakt dat er plannen waren voor deze reeks als onderdeel van een vijfjarenplan, opgesteld samen met de TROS. De serie werd in twee delen gefilmd namelijk van april tot en met juni en van september tot en met oktober 1990. Het eerste blok werd gefilmd in Italië, Wales, Ierland, Luxemburg, Duitsland en Denemarken. Het tweede blok werd gefilmd in Frankrijk, Portugal, Spanje, Griekenland en België. Tussen de twee blokken door werd drie dagen gefilmd in de jachthaven van Ridderkerk voor de scčnes op de boot van de Baron.
Voor een disco bezoek moest je toch negatief testen of gevaccineerd zijn?quote:
Als ziekenhuizen dicht zijn kunnen ze ook niet vol raken, geniaal idee van je.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
1 jaar niet gaan is geen probleem.
Dat was 2020, toen kon ik pas in Oktober vrij krijgen toen alles al weer dicht zat.
Dit jaar heb ik wel vakantie nodig. Nu binnen Europa voor het eerst in 10 jaar en oktober ga ik op een lange vakantie buiten Europa, no matter what. Dan ben ik volledig gevaccineerd en moet het goed zijn. Ik ga vanaf Augustus niet nog langer aan lopen kutten met welke maatregel dan ook. Werken de vaccins niet en lopen de ziekenhuizen weer vol? Dan maar de ziekenhuizen sluiten. Andere sectoren hebben lang genoeg geleden.
Precies, hadden we veel eerder moeten doen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ziekenhuizen dicht zijn kunnen ze ook niet vol raken, geniaal idee van je.
Dit klinkt bijzonder. Hier het artikel: https://www.rtvoost.nl/ni(...)scotheek-in-Enschedequote:
Als je zaterdag negatief test en zondag al keelpijn hebt ben je toch niet in die discotheek besmet, dat moet toch langer duren? Gemiddeld duurde dat zo'n 5 tot 6 dagen als ik me goed herinner, of is dit DeltaPlusPlusPlus?quote:Anne* was met een grote groep vriendinnen afgelopen weekend in de discotheek in Enschede. Ze is daar volgens haar - net als een aantal vriendinnen -besmet geraakt. "Wij hebben ons zaterdagmiddag laten testen om een QR-code te krijgen om de discotheek in te gaan en waren allemaal negatief. Zondag kreeg ik al een beetje keelpijn, maar ik dacht niet direct aan corona. Toen het de afgelopen dagen erger werd en ik mij liet testen, bleek ik positief."
quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor een disco bezoek moest je toch negatief testen of gevaccineerd zijn?
...wowquote:
Misschien besmet geraakt op de testlocatiequote:Op woensdag 30 juni 2021 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit klinkt bijzonder. Hier het artikel: https://www.rtvoost.nl/ni(...)scotheek-in-Enschede
[..]
Als je zaterdag negatief test en zondag al keelpijn hebt ben je toch niet in die discotheek besmet, dat moet toch langer duren? Of is dit DeltaPlusPlusPlus?
Ik wil niet lullig zijn, maar is het gewoon echt niet beter om gewoon de discotheken en nachtclubs nog even te sluiten en pas te openen als de vaccinatiegraad hoog genoeg is? Dit is gewoon de reden waarom deze dingen zo’n 15,5 maand onafgebroken dicht zaten.quote:
Of het is allemaal niet zo in beton gegoten als iedereen dacht, en die QR-codes zijn in dat geval weer de zoveelste schijnveiligheid.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit klinkt bijzonder. Hier het artikel: https://www.rtvoost.nl/ni(...)scotheek-in-Enschede
[..]
Als je zaterdag negatief test en zondag al keelpijn hebt ben je toch niet in die discotheek besmet, dat moet toch langer duren? Gemiddeld duurde dat zo'n 5 tot 6 dagen als ik me goed herinner, of is dit DeltaPlusPlusPlus?
In veel dingen sla je door, maar ik ben het wel eens dat discotheken en clubs open wel erg vroeg is. Ik zou daarmee ook nog even een paar weken wachten tot die doelgroep gevaccineerd is, op z'n minst één keer.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig zijn, maar is het gewoon echt niet beter om gewoon de discotheken en nachtclubs nog even te sluiten en pas te openen als de vaccinatiegraad hoog genoeg is? Dit is gewoon de reden waarom deze dingen zo’n 15,5 maand onafgebroken dicht zaten.
Wat dit vooral laat zien is dat het testen voor toegang niet zo dichtgetimmerd is als ze dachten. Als ze een dag later positief was, was het niet gewoon een valsnegatief? Als er zoveel mensen zijn die daar zijn geweest en nu klachten hebben, zijn de procedures bij die testlocatie wel in orde?quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
In veel dingen sla je door, maar ik ben het wel eens dat discotheken en clubs open wel erg vroeg is. Ik zou daarmee ook nog even een paar weken wachten tot die doelgroep gevaccineerd is, op z'n minst één keer.
Testen voor toegang kan wellicht wel voor concerten, sportwedstrijden en outdoor-festivals, maar voor nachtclubs en discotheken is waarschijnlijk het risico op besmetting toch te groot. Zeker omdat een groot deel van de bezoekers nog niet is gevaccineerd of slechts één prik hebben gehad.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat dit vooral laat zien is dat het testen voor toegang niet zo dichtgetimmerd is als ze dachten. Als ze een dag later positief was, was het niet gewoon een valsnegatief? Als er zoveel mensen zijn die daar zijn geweest en nu klachten hebben, zijn de procedures bij die testlocatie wel in orde?
Maargoed, ik kan me er eerlijk gezegd ook wel in vinden dat dit wat vroeg was wellicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |