Je loopt alleen voor lul met zo'n mondluier.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:15 schreef Momo het volgende:
Laat mensen een mondkapje dragen als ze zich daar fijn bij voelen. Al zouden ze een rood hoedje opzetten en geloven dat dat helpt tegen corona. Heeft verder niemand last van.
En er wordt onnodig angst mee aangejaagd. Doe gewoon normaal.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:42 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Niet eens, van mondkapjes heb je wel degelijk last, je kunt iemand z'n uitdrukking niet goed zien.
Dat doen ze bv in Rusland al best een tijdje! Meerderheid gelooft daar niet in Covid.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En er wordt onnodig angst mee aangejaagd. Doe gewoon normaal.
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:37 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dat doen ze bv in Rusland al best een tijdje! Meerderheid gelooft daar niet in Covid.
Gevallen
8,15 mln.
+36.947
Sterfgevallen
228K
+1.042
Gaat prima daar indd!
Je iets aantrekken van de mening van iemand andersquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je loopt alleen voor lul met zo'n mondluier.
Eens hoor, ze lopen inderdaad voor lul en meestal negeer ik die luier dragers ook. Maar ze moeten het natuurlijk zelf weten wat ze doen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je loopt alleen voor lul met zo'n mondluier.
Stoer hoorquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:05 schreef LanaMyst het volgende:
ze lopen inderdaad voor lul en meestal negeer ik die luier dragers ook
Nee niet stoer, ik heb die dingen altijd al bespottelijk gevonden, ja ik droeg ze toen ze verplicht waren omdat ik geen zin heb in zinloze discussies (zo'n leuk gekleurd lapje met een bloemetjes motief) en ook niet die witte dingen die eruit zien als een luier.quote:
Het is vooral erg kinderachtig en haatdragend.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:38 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Nee niet stoer, ik heb die dingen altijd al bespottelijk gevonden, ja ik droeg ze toen ze verplicht waren omdat ik geen zin heb in zinloze discussies (zo'n leuk gekleurd lapje met een bloemetjes motief) en ook niet die witte dingen die eruit zien als een luier.
Plus dat ik die dingen anti sociaal vind, omdat je de gezichtsuitdrukking van andere mensen niet kan zien.
Als je dan wanneer ze niet meer verplicht zijn nog steeds met zo'n ding op loopt kijk ik inderdaad liever de andere kant op.
Maar goed, mondluier, bekpampers, muilkorf... bespottelijke benamingen voor iets wat bespottelijk is, ik snap niet wat daar zo erg aan is.
Kinderachtig, wellicht in een serieuze discussie, in een luchtig gesprek juist wel grappig en relativerend, maar haatdragend wel inderdaad. Die benamingen komen dan ook voort uit onvrede.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is vooral erg kinderachtig en haatdragend.
Dom denken gelukkig ook niet.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:05 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Eens hoor, ze lopen inderdaad voor lul en meestal negeer ik die luier dragers ook. Maar ze moeten het natuurlijk zelf weten wat ze doen.
Voor lul lopen is gelukkig niet verboden.
Valt best mee, wat dacht je als je dor corona niet meer voldoende zuurstof krijgt, en je continu aan het hijgen bent, omdat het lijkt alsof er iemand op je borstkast zit?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:57 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Kinderachtig, wellicht in een serieuze discussie, in een luchtig gesprek juist wel grappig en relativerend, maar haatdragend wel inderdaad. Die benamingen komen dan ook voort uit onvrede.
Het leed was nog een beetje te verzachten door dunne katoenen lapjes met een leuk kleurtje te gebruiken en waar je makkelijk doorheen kon ademen.
Die FFP2 dingen in DLD waren pas echt een ramp, iedereen zag eruit als Donald Duck en kreeg het nog benauwd ook want het was veel moeilijker ademen door die krengen.
De duckjes vind ik een stuk prettiger ademen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:57 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Kinderachtig, wellicht in een serieuze discussie, in een luchtig gesprek juist wel grappig en relativerend, maar haatdragend wel inderdaad. Die benamingen komen dan ook voort uit onvrede.
Het leed was nog een beetje te verzachten door dunne katoenen lapjes met een leuk kleurtje te gebruiken en waar je makkelijk doorheen kon ademen.
Die FFP2 dingen in DLD waren pas echt een ramp, iedereen zag eruit als Donald Duck en kreeg het nog benauwd ook want het was veel moeilijker ademen door die krengen.
Nou ok, ze werken in die zin dat men dan de ernst in ziet en meer afstand gaat houden. Maar dat is dus meer een placebowerking.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De kans is groot dat mondkapjes volgende week weer verplicht worden in openbare plaatsen als de supermarkt.
Dat is niet omdat ze niet werken natuurlijk.
Heb je een bron of is dit zelf bedacht?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De kans is groot dat mondkapjes volgende week weer verplicht worden in openbare plaatsen als de supermarkt.
Dat is niet omdat ze niet werken natuurlijk.
Alle nieuwsberichten spreken van herinvoering basisregels en hardere handhaving op bestaande regels.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb je een bron of is dit zelf bedacht?
https://www.ah.nl/bezorgbundelquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:19 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ga in de supermarkt geen mondkapje meer dragen
Dus jij negeert alles onderzoeken die enig nut aan tonen?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 17:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niks stoers aan als je een hekel hebt aan die niet werkende ondingen.
Er is geen grootschalig onderzoek geweest in de effectiviteit van het dragen in supermarkten en dergelijke. En dat is waar het hier over gaat.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:15 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Dus jij negeert alles onderzoeken die enig nut aan tonen?
‘Schools without mask requirements experiencing higher COVID-19 case rates‘quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Er is geen grootschalig onderzoek geweest in de effectiviteit van het dragen in supermarkten en dergelijke. En dat is waar het hier over gaat.
In een gecontroleerde setting zoals een ziekenhuis waar het personeel er relatief goed mee om zal gaan in combinatie met andere maatregelen 'kan' het een besmetting voorkomen.
Maar zelfs het OMT heeft aangegeven dat het dragen van een mondmasker minder dan 1% van de besmettingen zal voorkomen.
En dat gegeven is wel een belangrijke om mee te nemen in het invoeren van maatregelen, de laatste keer kwam de verplichting door de media, wij volgen gelukkig wat meer de lijn van Noordelijk Europa.
Want op het moment dat de mondmaskers niet meer verplicht waren zag je ze gelijk uit het straatbeeld, dus kennelijk is de acceptatie hiervan wat minder dan de media doet voorspiegelen.
En als men niet achter een maatregel staat zal men dus ook een mondkapje zo vaak hergebruiken dat juist de kans op besmetting groter is dan het ook maar iets zal doen. Als het al wat doet natuurlijk, want in Duitsland waar men daar zo heilig van overtuigd is, daar stijgen de cijfers harder dan in Nederland....
Deze data was alleen potentieel overtuigend geweest als de lijnen pas na school opening uit elkaar zouden lopen, nu zegt het letterlijk niks.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 03:03 schreef xminator het volgende:
[..]
‘Schools without mask requirements experiencing higher COVID-19 case rates‘
https://www.wxyz.com/news(...)-covid-19-case-rates
Iedereen doet 'm braaf weer op dat is de vorige keer wel gebleken.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:19 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ga in de supermarkt geen mondkapje meer dragen
Het ging hier over supermarkten. Kom je hier met een onderzoekje op scholen, en dat artikel geeft het zelf al aan dat er naast mondmasker regels ook andere regels van toepassing waren terwijl dat op de scholen waar geen mondmaskers gedragen hoeven te worden geen andere regels waren.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 03:03 schreef xminator het volgende:
[..]
‘Schools without mask requirements experiencing higher COVID-19 case rates‘
https://www.wxyz.com/news(...)-covid-19-case-rates
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |