SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vriendelijk bedanken voor dat gesprek kwam niet in je op?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, is dat die vragenlijst van de GGD/schoolarts, is die er nog ja? Waarbij het vervelende mens in het een op een gesprekje dat erop volgt ging lopen vissen naar antwoorden op de vragen die ik blanco liet. Ook een imo ongewenste vorm van drangzie email 27 oktober![]()
Nee, toen eigenlijk niet. Ik zou je niet kunnen zeggen hoe het nu gaat, maar zo'n 18 jaar geleden kwam er eerst een vragenlijst van meerdere kantjes met diverse vragen die ik ongepast vond, en een poosje later kreeg iedereen op basis ervan een 1 op 1 gesprek met zo'n GGD miep. Nu zou ik die hele onnodige molen weigeren, maar als 13-jarige was ik daar toch wat te timide voor.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vriendelijk bedanken voor dat gesprek kwam niet in je op?![]()
Ik kan me voorstellen dat dat voor een 13-jarige ook wat lastig is. Niet iedere tiener is ertoe in staat op zo’n moment voor zichzelf op te komen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee, toen eigenlijk niet. Ik zou je niet kunnen zeggen hoe het nu gaat, maar zo'n 18 jaar geleden kwam er eerst een vragenlijst van meerdere kantjes met diverse vragen die ik ongepast vond, en een poosje later kreeg iedereen op basis ervan een 1 op 1 gesprek met zo'n GGD miep. Nu zou ik die hele onnodige molen weigeren, maar als 13-jarige was ik daar toch wat te timide voor.
Wij hebben onze dochter uitgeschreven na het consultatiebureau en ze is ook nooit naar de schoolarts geweest.
Maar ook dit is inderdaad wel een ding ivm dat vaccineren. Hoe zorg je ervoor dat toch het merendeel van de jongeren inderdaad zelf beslist. Ongeacht of ze ja of nee beslissen en wat hun argumenten zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik denk niet dat je daarvoor kan zorgen. Ik denk zelfs dat het kabinet hoopt dat dat niet gaat gebeuren, die lijken gewoon koste wat kost zoveel mogelijk prikken te willen zetten. Druk vanuit ouders aan de 12+ jongeren zal wellicht publiek tegengesproken worden, maar eigenlijk komt ‘t ze wel goed uit.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat voor een 13-jarige ook wat lastig is. Niet iedere tiener is ertoe in staat op zo’n moment voor zichzelf op te komen.
Wij hebben onze dochter uitgeschreven na het consultatiebureau en ze is ook nooit naar de schoolarts geweest.
Maar ook dit is inderdaad wel een ding ivm dat vaccineren. Hoe zorg je ervoor dat toch het merendeel van de jongeren inderdaad zelf beslist. Ongeacht of ze ja of nee beslissen en wat hun argumenten zijn.![]()
WWeet niet of het hetzelfde is maar vroeger moesten we dat gezamenlijk in de klas invullen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee, toen eigenlijk niet. Ik zou je niet kunnen zeggen hoe het nu gaat, maar zo'n 18 jaar geleden kwam er eerst een vragenlijst van meerdere kantjes met diverse vragen die ik ongepast vond, en een poosje later kreeg iedereen op basis ervan een 1 op 1 gesprek met zo'n GGD miep. Nu zou ik die hele onnodige molen weigeren, maar als 13-jarige was ik daar toch wat te timide voor.
Iedereen had ingevuld dat je somber was en aan zelfmoord dacht en geslagen werd door zijn ouders.
Moesten we allemaal op het matje komen en bijles volgen voor straf, over psychische issues en mishandeling
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Krijg je dan ook geen oproep voor HPV?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat voor een 13-jarige ook wat lastig is. Niet iedere tiener is ertoe in staat op zo’n moment voor zichzelf op te komen.
Maar ook dit is inderdaad wel een ding ivm dat vaccineren. Hoe zorg je ervoor dat toch het merendeel van de jongeren inderdaad zelf beslist. Ongeacht of ze ja of nee beslissen en wat hun argumenten zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Jawel, de 9-jaars vaccinatie kregen we ook een oproep voor. Maar de vragenlijsten en het bezoek aan de schoolarts blijven achterwege.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wij kregen hem mee naar huis en moesten hem later weer inleveren, klassikaal invullen deden we wel met enquetes als studenten van een of andere hogeschool weer eens een onderzoekje kwamen doen. En nee dat ging ook niet serieus, als er uit die tijd ergens een alarmerend krantenartikel rondzwerft dat jongeren anno 2003 niet meer weten waar melk vandaan komt of denken dat Hitler een zanger was, dan is dat mogelijk onze schuld.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:14 schreef Molo het volgende:
W
[..]
Weet niet of het hetzelfde is maar vroeger moesten we dat gezamenlijk in de klas invullen.
Iedereen had ingevuld dat je somber was en aan zelfmoord dacht en geslagen werd door zijn ouders.
Moesten we allemaal op het matje komen en bijles volgen voor straf, over psychische issues en mishandeling![]()
Oh zoquote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel, de 9-jaars vaccinatie kregen we ook een oproep voor. Maar de vragenlijsten en het bezoek aan de schoolarts blijven achterwege.
Wel fijn dat dat kan!
Ik heb ooit een stagiair gehad die serieus dacht dat Ché Guevara bedacht was voor de kledingopdrukken en petjes dus het had gekundquote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wij kregen hem mee naar huis en moesten hem later weer inleveren, klassikaal invullen deden we wel met enquetes als studenten van een of andere hogeschool weer eens een onderzoekje kwamen doen. En nee dat ging ook niet serieus, als er uit die tijd ergens een alarmerend krantenartikel rondzwerft dat jongeren anno 2003 niet meer weten waar melk vandaan komt of denken dat Hitler een zanger was, dan is dat mogelijk onze schuld.![]()
![]()
Maar snap je ja. Pubers/kinderen en hun antwoorden, heerlijk
Nou ja, kan. Het kostte heel wat telefoontjes en mailtjes om het dossier daadwerkelijk gesloten te krijgen, maar het is mogelijk.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat is dan weer jammer, zou gewoon één van de opties moeten zijn en niet moeilijker dan de zorg volledig wel.afnemenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, kan. Het kostte heel wat telefoontjes en mailtjes om het dossier daadwerkelijk gesloten te krijgen, maar het is mogelijk.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik kan even niet quoten maar wilde nog even in gaan op de reactie van Trein aangaande het onaantastbaarheid van het lichaam etc.etc.
Dus resume: we vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we een kind van 15 terug naar papa en mama schoppen wanneer ie het in zijn hoofd haalt om op eigen houtje een piercing/tattoo te scoren ...
.. maar we vinden het wel normaal dat we de wens van een kind van 12 moeten respecteren en er dus in mee moeten gaan als ie het vaccin weet.
Waarvan niemand weet wat het over pakweg 10 jaar doet met iemands lichaam. Ieder die beweert dat ie dat wel weet, die liegt dat ie zwart kijkt of is een time traveler ofzo. Want we zijn net een klein jaar op weg.
Ik vind dat niet raar ... ik vind dat vooral heel bijzonder.![]()
Heh, ja, en wij geloven dat N-K geen covid gevallen heeft gehad de afgelopen anderhalf jaar?quote:Op woensdag 30 juni 2021 00:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Speculeren maar weer [ twitter ]![]()
![]()
Voordeel is wel dat er nauwelijks mobiliteit is in Noord Korea, dus het zal niet snel van stad naar stad gaan. Grootste deel van het land heeft niet eens stroom.quote:Op woensdag 30 juni 2021 01:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, ja, en wij geloven dat N-K geen covid gevallen heeft gehad de afgelopen anderhalf jaar?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat weten we wel: niets.quote:Op woensdag 30 juni 2021 00:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan even niet quoten maar wilde nog even in gaan op de reactie van Trein aangaande het onaantastbaarheid van het lichaam etc.etc.
Dus resume: we vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we een kind van 15 terug naar papa en mama schoppen wanneer ie het in zijn hoofd haalt om op eigen houtje een piercing/tattoo te scoren ...
.. maar we vinden het wel normaal dat we de wens van een kind van 12 moeten respecteren en er dus in mee moeten gaan als ie het vaccin weet.
Waarvan niemand weet wat het over pakweg 10 jaar doet met iemands lichaam. Ieder die beweert dat ie dat wel weet, die liegt dat ie zwart kijkt of is een time traveler ofzo. Want we zijn net een klein jaar op weg.
Ik vind dat niet raar ... ik vind dat vooral heel bijzonder.
En daarvoor hoef je niet 10 jaar te wachten om dat te weten.
Bij alles wat je in je mond stopt ga je ook niet nadenken wat het over 10 jaar met je doet...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ja maar corona vaccins fucken met je DNA en over tien jaar lopen we allemaal met een lul op ons voorhoofdquote:Op woensdag 30 juni 2021 01:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat weten we wel: niets.
Bij alles wat je in je mond stopt ga je ook niet nadenken wat het over 10 jaar met je doet...
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hoewel ik denk dat je gelijk hebt is het wel minder stellig dan je zegt hè. De concensus in de wetenschap is dat ze logischerwijs denken dat er geen effecten op de lange termijn zijn. Tegelijkertijd zijn ze nog wel onderzoeken aan 't doen, want (bijvoorbeelde) het verhoogde risico op myocarditis bij kinderen was onverwacht.quote:Op woensdag 30 juni 2021 01:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat weten we wel: niets.
Bij alles wat je in je mond stopt ga je ook niet nadenken wat het over 10 jaar met je doet...
Vergelijkingen met wat je eet zijn hier een beetje misplaatst. Je hoeft tenslotte ook geen broodje rookworst te eten voor je de Hema in mag.![]()
Is wel handig tijdens een trio.quote:Op woensdag 30 juni 2021 05:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja maar corona vaccins fucken met je DNA en over tien jaar lopen we allemaal met een lul op ons voorhoofd![]()
![]()
Er sterven op dit moment amper mensen aan corona, dus lijkt me niet dat er nu nog een oversterfte is.quote:Op woensdag 30 juni 2021 07:18 schreef asco het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de oversterfte? Daar hoor je niks meer over (?)![]()
Noord-Korea is ook een heel rijk land waar niemand honger lijdt. Leve de Glorieuze Leider!quote:Op woensdag 30 juni 2021 01:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, ja, en wij geloven dat N-K geen covid gevallen heeft gehad de afgelopen anderhalf jaar?![]()
Maar zo werkt wetenschap. Niets is 100% zeker, daardoor gaat wetenschap altijd verder.quote:Op woensdag 30 juni 2021 07:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoewel ik denk dat je gelijk hebt is het wel minder stellig dan je zegt hè. De concensus in de wetenschap is dat ze logischerwijs denken dat er geen effecten op de lange termijn zijn. Tegelijkertijd zijn ze nog wel onderzoeken aan 't doen, want (bijvoorbeelde) het verhoogde risico op myocarditis bij kinderen was onverwacht.
De myocarditis is een effect op kort termijn..Je hoeft ook niet gevaccineerd te zijn, een test of bewijs dat je een besmetting hebt doorlopen is ook voldoende.quote:Vergelijkingen met wat je eet zijn hier een beetje misplaatst. Je hoeft tenslotte ook geen broodje rookworst te eten voor je de Hema in mag.
Wat een besmetting over 10 jaar met je doet is echter nog niet bekend...zeer vocale Trump hater - VEM2012
Forum Opties Forumhop: Hop naar: