Het valt ook moeilijk te ontkennen met al die filmende omstanders tegenwoordig. Als het nou slecht beeldmateriaal was, hadden ze het nog kunnen zo kunnen spinnen dat het om een doorgedraaide kolenboer ging, maar de beelden lieten niets aan onduidelijkheid over.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:21 schreef Alpha0 het volgende:
Ben al blij dat ze er voor uit komen dat het een asielzoeker is. Is natuurlijk voldoende voor stevige conclusies .... hopelijk. Vind wel dat ze heel slordig met hun Heimat omgaan. Al sinds 1914 eigenlijk. Beetje dom.
Volgens zijn eigen verklaring was hij met zijn jihad bezig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:37 schreef Hamzoef het volgende:
Welk motief dan? Betrof toch gewoon een psychiatrisch patiënt die ook al onder behandeling stond?
Nee hoor. Ik heb even gezocht, alleen bij Bild (je weet wel, de Duitse evenknie van De Telegraaf) doen ze dat.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:19 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
Onze oosterburen spreken van ’het grote zwijgen’.
Klinkt als een bevestiging van de reactie die je citeert, niet?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens zijn eigen verklaring was hij met zijn jihad bezig.
Nouja opzich ben je dan een psychiatrisch patiënt, als je zo denkt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet genoeg ruimte in alle psychiatrische inrichtingen dan, voor alle mensen in Duitsland die in jihad geloven.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nouja opzich ben je dan een psychiatrisch patiënt, als je zo denkt.
Tja, de verklaring van een psychiatrisch patiënt. Duidelijk gestoord.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vind je dat ook van al die andere collega's die van jihad gaan?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Tja, de verklaring van een psychiatrisch patiënt. Duidelijk gestoord.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar aanslagplegers Bataclan , is dat voor mij toch echt een andere categorie. Natuurlijk kan je zeggen dat mensen die onschuldige mensen doden per definitie gestoord zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vind je dat ook van al die andere collega's die van jihad gaan?
Volgens mij hebben ze wel hetzelfde effect:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld kijk naar aanslagplegers Bataclan , is dat voor mij toch echt een andere categorie. Natuurlijk kan je zeggen dat mensen die onschuldige mensen doden per definitie gestoord zijn.
Maar bij die mensen zit er lange voorbereiding aan vast, wordt wel overwogen gepland.
Bij zo’n psychiatrisch patiënt lijkt het me meer een psychotische impuls.
Ik zie dit dan ook niet als een terroristische aanslag, maar als de aanval van één verward individu.
Het stukje "teamwork" en voorbereiding is wel een wezenlijk verschil idd.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld kijk naar aanslagplegers Bataclan , is dat voor mij toch echt een andere categorie. Natuurlijk kan je zeggen dat mensen die onschuldige mensen doden per definitie gestoord zijn.
Maar bij die mensen zit er lange voorbereiding aan vast, wordt wel overwogen gepland.
Bij zo’n psychiatrisch patiënt lijkt het me meer een psychotische impuls.
Ik zie dit dan ook niet als een terroristische aanslag, maar als de aanval van één verward individu.
Dus de waarheid verzwijgen om polarisatie en stigmatisering te voorkomen. En wie gaat dan voor ons bepalen wat de criteria daarvoor zijn?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:19 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
........................
Het ligt gevoelig maar ik ben bereid het te zeggen, moeten we we hier ook niet over zwijgen? Alles moet maar gezegd worden en dit werkt stigmatisererend en polariserend.
De rondreizende ciminelen zijn verantwoordelijk voor veel overlastgevende criminaliteit en zelden of nooit voor blindelingse steekpartijen. Overeenkomst met de hakbarren is overigens dat we beide groepen ellendelingen te danken hebben aan een slap europa onder aanvoering van Merkel met haar "wir schaffen das" geklets.quote:We weten allemaal dat er een klein groepje rondreizende criminelen is die heel Europa onveilig maakt. Zij verpesten het voor de overgrote meerderheid. En reacties komen toch maar alleen uit de onderbuik.
Teamwork hoeft niet (denk aan Breivik). Een wel overwogen afweging vooraf wel. En daar zijn bij deze psycho volgens mij geen aanwijzingen voor.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:15 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Het stukje "teamwork" en voorbereiding is wel een wezenlijk verschil idd.
Maar hebben al dit soort acties nou niet iedere keer de soortgelijke intentie. Gepland of ongepland, voorbereid of zomaar even uit de losse pols als een mes kopen, even in de tram stappen, of achter het stuur kruipen en ff over het trottoir heen crossen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Teamwork hoeft niet (denk aan Breivik). Een wel overwogen afweging vooraf wel. En daar zijn bij deze psycho volgens mij geen aanwijzingen voor.
Apeldoorn toch? In Amersfoort is de overlast van allochtonen zo groot, dat ze daar al een tijdje geleden wakker zijn geworden. Of men in Apeldoorn nog steeds slaapt, is mij niet bekend.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:33 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
ze moeten net als het tena lady koort uit Amersfoort meer gaan zingen: "jij bent welkom in Duitsland"
As everquote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:40 schreef Bocaj het volgende:
Het zijn weer de 'deugers' die het weer niet willen zien...
zou ook kunnen in iedergeval iets wat begint met een a en erg woke isquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Apeldoorn toch? In Amersfoort is de overlast van allochtonen zo groot, dat ze daar al een tijdje geleden wakker zijn geworden. Of men in Apeldoorn nog steeds slaapt, is mij niet bekend.
Tsja, als je religieuze fanatiekelingen als psychiatrisch patient wil zien heb je wel een punt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Tja, de verklaring van een psychiatrisch patiënt. Duidelijk gestoord.
Zo zie ik ze allemaal wel eigenlijk. Praat verder niets goed. Maar voor een sprookjeslul in de hemel moorden, dan ben je helemaal gestoord.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, als je religieuze fanatiekelingen als psychiatrisch patient wil zien heb je wel een punt.
Zijn dat die lui die iedereen het liefst te vriend willen houden? Akelig ja, hard bléren over hoe je anderen uitlacht en hoe hard jij je uitgelachen hebt gevoeld werkt aantoonbaar beter.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:40 schreef Bocaj het volgende:
Het zijn weer de 'deugers' die het weer niet willen zien...
quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:47 schreef recursief het volgende:
Ik heb de OP even gefactchecked en het is bullshit. Google op "wurzburg site:.de" en selecteer het "nieuws" tabje.
quote:Germany grapples with framing of extremist attacks after three women stabbed to death
Three months to election day, tortured immigration debate back on political agenda
A 24-year-old Somali-born man stabbed three women to death and injured seven more; a 42-year-old Kurdish man risked his own life to intervene and prevented much worse.
Three months to election day, Germany’s tortured immigration debate is back on the political agenda as politicians and journalists grapple with how to frame a horrific kitchen-knife attack in the southern city of Würzburg.
Police say their only suspect in Friday’s attack is a man who arrived in Germany six years ago and had been treated at a local psychiatric institution.
On Friday evening he entered a discount store and stabbed three people with a knife. His victims were all women: a 24-year-old shopping for a dress for a friend’s wedding; a 49-year-old stabbed while protecting her daughter from the attacker; and an 82-year-old pensioner who tried to overpower the man.
Identified locally as Abdirahman J, the suspect was born in Mogadishu in 1997 and applied for asylum in Germany in 2015. He remained in Germany with subsidiary protection status after his application was rejected.
Investigators say the man, who was shot in the thigh and overpowered by police, has no known Islamist links. However, an eyewitness report, that the suspect cried “Allah Akbar!” (God is greatest!) during his spree, sparked speculation of an extremist motive.
The attack shocked the country and brought back unhappy memories of a series of nine violent attacks stretching back to 2016, which left 14 dead and more than 100 injured, that were carried out by young men who arrived during the refugee crisis.
Three killed in German town by assailant shouting Islamist slogan
David McWilliams: Germany under pressure to reinvent itself for a post-carbon world
Brexit: Irish bakeries turn from Britain and look to EU and NI
On Monday the Bild tabloid accused the rest of the German media – and much of the political establishment – of downplaying the possible Islamist connection. It claimed Islamic State material had been found in a homeless shelter where the man lived and that, after his arrest, he told police he was planning his own “jihad” or holy war.
He was already known to police and had spent time in a closed psychiatric facility. But his lawyer, Hajo Schrepfer, told Bild the “doctors clearly assumed there was no acute danger for himself or others”.
The attack has echoes of another incident, in July 2016, an hour from Würzburg, when a Syrian asylum seeker attempted to blow up himself and others with a self-made bomb.
Police registered that attack as the work of a psychologically disturbed perpetrator rather than a political extremist. A similar tag was added to the 2017 Christmas market attack in Berlin that left 12 dead.
AfD reaction
The far-right Alternative für Deutschland (AfD) says fear of being dubbed racist has inhibited proper discussion of the phenomenon of extremist immigrants.
“Mass immigration is also knife immigration,” said Gottfried Curio, an AfD Bundestag MP after Friday’s attack.
But leading German politicians have pushed back against the AfD strategy of highlighting when attackers are “people with a migrant background”.
They pointed on Monday afternoon to the eastern city of Erfurt, where police detained a 32-year-old German man after he stabbed two people at a tram stop.
Among the heroes of the Würzburg attack is Chia Rabiei, a Kurdish-Iranian man in Germany for nearly 18 months. Video footage shows him trying to tackle the knife-wielding man and slow him down as he ran through the city.
“I tried to stop him with my rucksack, I tried to take the knife from him but didn’t succeed,” said Rabiei.
On Sunday, Bavarian state premier Markus Söder thanked Rabiei personally for his bravery and has nominated him for Germany’s highest civil honour, adding: “Good and evil are not an issue of nationality, religion and ethnicity.”
https://www.irishtimes.co(...)d-to-death-1.4606062
Blijft dat de TT en OP onzin zijn. Zoals ik al eerder zei heeft alleen Bild (het afvalkrantje van Duitsland) het over dat zogenaamd grote zwijgen, en zoals @recursief laat zien wordt het voorval uitgebreid behandeld in de Duitse media.quote:
Silence.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
Ondertussen in het grootste Duitse weekblad:
https://www.spiegel.de/pa(...)bb-b380-837afc9b0cd4
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |