quote:
Op dinsdag 29 juni 2021 18:08 schreef Frozen-assassin het volgende:@:VoMy
Dat vind ik wat lastig om te zeggen. Seizoen met halve finale CL is natuurlijk een unicum. Seizoen daarop had je ook wel meer verdiend in potjes tegen Chelsea, daarna vlieg je eruit tegen Getafe. Dat was natuurlijk wel slecht. Afgelopen seizoen verdien je ook weer meer; blunder Onana en 0-2 tegen Atalanta weggegeven. Je zou kunnen zeggen dat het bij vlagen naief was.
Afgelopen seizoen vond ik het in EL tegen Lille dan wel weer zakelijk en tegen AS Roma hetzelfde. Daar verlies je wel onnodig na gemiste penalty van Tadic. Ten Hag krijgt van mij een dikke voldoende in Europa maar had het beter gekund? Zeker.
Ja, maar dat is wel een beetje de tendens om matige resultaten/niet denderende te vergoeilijken aan de hand van incidenten (onverdiend, we speelden beter, als je die penalty maakt, etc.) als er 'goed gevoetbald' wordt, maar aan de andere kant is daar nooit oog voor als het spel negatief wordt gevonden. Als De Ligt niet rood had gepakt, hadden we nog steeds 'gewoon' in de kwartfinale kunnen staan natuurlijk en had Frank zijn baan gehouden.
Ten Hag teert nog steeds op dat ene jaar dat ze ver kwamen in de CL. Best terecht hoor, maar hij heeft zijn team niet echt meer op scherp gekregen in de belangrijke potten die volgden, terwijl dat wel is wat je nodig hebt op een eindtoernooi natuurlijk.