Daar zit wel wat in. Het is het afwegen van risico's. Het risico dat je 10 seconde verliest omdat je wat verder van achteren zit of het risico dat je veel meer verliest (of zelfs op moet geven) omdat je op de eerste rij op het randje zit te dringen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Uiteindelijk moet er gewoon een mentaliteitsverandering komen. Stel dat er op een kilometer of vijf of drie van het eind ergens een gat valt, hoeveel tijd verlies je dan? Seconde of 10, 20? Nou, dan val je in de bergen maar een paar kilometer eerder aan.
Het koste wat kost geen tijd willen verliezen is het probleem, en dat los je niet op door welke regel dan ook. Ja, of je moet überhaupt geen tijd meer opnemen tijdens vlakke ritten, maarja, dan is het niet echt meer een sport he?
Als Alaphilippe de sprint mee wil aantrekken voor Cavendish moet hij maar een extra inspanning doen ten opzichte van andere klassementsrenners? Je moedigt teams ook alleen maar aan om met een one-issue team te komen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik snap oprecht je punt even niet. Dat Wout van Aert relatief meer energie kwijt is om bonificatieseconden te pakken t.o.v. andere klassementsrenners? Dan kan je toch gewoon de boni's omhoog gooien?
Imho pik je een nadeel uit een mogelijke gedeeltelijke oplossing en verhef je dat nadeel tot een allesbepalend principe.
Die bestaan wel hoor. Rij op de motor met een kevlar achtig onderbroekje. Weegt geen kut en beschermt voldoende, helemaal op een fietsie.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 12:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja stel er zijn redelijk lichtgewicht en ademende beschermingsmiddelen, dan kan je dat best gaan verplichten w.m.b. Maar ik heb twijfels of dat bestaat.
Gesink en Ewan breken beiden sleutelbeen - het vaakst brekende bot in het wielrennen. Als daar een relatief simpele bescherming voor is ben ik helemaal voor.
Klopt, ik vrees dat ze in de toekomst hele etappes gaan neutraliseren en dat men alleen voor de dagzege strijdt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:49 schreef Zorro het volgende:
Dit is precies waar ik me altijd aan stoor, niet alleen in het wielrennen.
Vroeger waren de tijden op de meet geldig. Toen vond men het voor de veiligeid beter om dat op 1km te doen. Wat maakt het uit zeggen ze, het is maar 1 km, maar het voorkomt gedrang wegens angst voor tijdverlies!
"Het is maar....". De meest ergerlijke woorden die er zijn. Want vanaf dat moment is er een aanpassing en is de grens vervaagd. En ja hoor, dat werd 3km. En nu willen ze het nog verder hebben. Als je aan zoiets begint kom je in een glijdende schaal en daar kom je nooit meer vanaf.
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:49 schreef Zorro het volgende:
Dit is precies waar ik me altijd aan stoor, niet alleen in het wielrennen.
Vroeger waren de tijden op de meet geldig. Toen vond men het voor de veiligeid beter om dat op 1km te doen. Wat maakt het uit zeggen ze, het is maar 1 km, maar het voorkomt gedrang wegens angst voor tijdverlies!
"Het is maar....". De meest ergerlijke woorden die er zijn. Want vanaf dat moment is er een aanpassing en is de grens vervaagd. En ja hoor, dat werd 3km. En nu willen ze het nog verder hebben. Als je aan zoiets begint kom je in een glijdende schaal en daar kom je nooit meer vanaf.
Dat is toch niet wat de 3km regel is? De tijd wordt nog steeds gemeten op de finish. Alleen in het geval van een val in de laatste 3km, krijg je de tijd van de groep waarin je zat. En als iemand nog tijd pakt op die groep in de laatste 3km, telt die gewonnen tijd nog steeds.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:49 schreef Zorro het volgende:
Dit is precies waar ik me altijd aan stoor, niet alleen in het wielrennen.
Vroeger waren de tijden op de meet geldig. Toen vond men het voor de veiligeid beter om dat op 1km te doen. Wat maakt het uit zeggen ze, het is maar 1 km, maar het voorkomt gedrang wegens angst voor tijdverlies!
"Het is maar....". De meest ergerlijke woorden die er zijn. Want vanaf dat moment is er een aanpassing en is de grens vervaagd. En ja hoor, dat werd 3km. En nu willen ze het nog verder hebben. Als je aan zoiets begint kom je in een glijdende schaal en daar kom je nooit meer vanaf.
Dat is een zeer specifieke situatie, hoe vaak komt het nou echt voor dat een serieuze klassementsrenner de sprint aantrekt? Het is saai, maar elke oplossing heeft voor- en nadelen. Je kan elke oplossing afschieten vanwege een nadeel, maar dan blijft er weinig over.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Alaphilippe de sprint mee wil aantrekken voor Cavendish moet hij maar een extra inspanning doen ten opzichte van andere klassementsrenners? Je moedigt teams ook alleen maar aan om met een one-issue team te komen.
Daarbij ga je met sprinten in een groepje van een man of 30 voorbij aan één van de essentiële aspecten van massasprints.
Ik zie echt niet in hoe dit een reële en eerlijke oplossing zou zijn.
Nederlands lukt al niet eens. Wederom geen 2 zinnen foutloos kunnen uitspreken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:58 schreef Pino112 het volgende:
Bobbie heeft geen zin om het stukje in het Engels te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |