Zoals ik eerder al het patroon beschreef: de gelovigen verspreiden als jehova’s getuigen de bewijzen van hun eigen onderzoek. Je krijgt vijf minuten de tijd om ja te knikken bij een ellenlange verhandeling van 200 pagina’s, of een set filmpjes op duistere kanalen van uren per stuk, waarop alleen een monotone stem te horen is die stuk voor stuk kloppende redeneringen achter elkaar zet, maar (en dat is de truc) zonder logisch verband. De zelfonderzoeker heeft voor jou geen samenvatting, nee, je moet dit zien en dan ben je overtuigd. Zo niet, dan ben je gehersenspoeld. Veelal zijn de auteurs van de bronnen nog in de slachtofferrol gekropen: op staande voet ontslagen bij een Amerikaanse universiteit na en conflict met de hoogleraren, omdat die de waarheid niet wilden inzien en ook voor het systeem werken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk hier op de frontpage en BNW en je begrijpt meteen dat dit soort geluiden breder worden gedragen dan de bedoeling is. Dit zijn de zogenaamde 'zelfonderzoekers' die gaan onderzoeken op plekken waar de YouTubers het ook vandaan halen. Daarnaast trekken ze vreemde conclusies op zaken, vaak gebaseerd op onwetendheid, angst en 'de rest is schaap, msm is kut, idioot op youtube is goed'.
Feiten zijn ook maar een mening en je moet alles haten wat media of overheid is.
In elk geval mag duidelijk zijn dat er een groep mensen is die een wantrouwen hebben tegen bestaande instituties waaronder de wetenschap en dat het die instituties er niet in slagen dat wantrouwen weg te nemen. En zeker als die mensen hun waarheid aan anderen met gebruik van geweld verbaal en of fysiek aan anderen willen opdringen. Heb je wel een probleem denk ik?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk. Men heeft geen vertrouwen in de overheid en gaat dan nieuws zoeken dat daarbij past. Complotsites lachen zich een ongeluk, want het is een groep die erg loyaal is en makkelijk te bedonderen.
Complotdenken kan tot zekere hoogte, maar als je werkelijk denkt dat virologen het land kapot willen maken ben je echt erg gestoord. Dan heb je niet het vermogen om werkelijk te relativeren. Iemand die denkt dat de overheid tegen ons is, die was al rijp voor complotbagger. Als je je zo afzet tegen 'mainstream media, bijvoorbeeld, heb je niet het vermogen Amerikaanse media los te koppelen van de Nederlandse media.
Inmiddels zit werkelijk de hele wereld in het complot en dat moet dan logisch zijn.
Nee, complotdenkers hebben een probleem. Ergens hebben ze de realiteit verloren (vaak na baanverlies) en zijn de oorzaken gaan zoeken in de media en de overheid en voelen zich daardoor speciaal. Want zij weten wel hoe het zit en die 'schapen' hebben het niet door en gaan als slaven door het leven.
Ik heb zelf een tijdje gehad dat ik een 911 truther was en zelfs bij de Albert Heijn verbaasde ik me dat zoveel mensen niet bezig waren met de evilness van Bush.
Sorry, maar dat vind ik de boel een beetje omdraaien. Alsof die mensen nog iets van normaal nieuws volgen of iets aannemen dat een politicus zegt. Het is nu eenmaal een linkse 'great reset'pedofiel.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval mag duidelijk zijn dat er een groep mensen is die een wantrouwen hebben tegen bestaande instituties waaronder de wetenschap en dat het die instituties er niet in slagen dat wantrouwen weg te nemen. En zeker als die mensen hun waarheid aan anderen met gebruik van geweld verbaal en of fysiek aan anderen willen opdringen. Heb je wel een probleem denk ik?
Zie hier de parallellen met Kat. Gefaald als leraar klassieke talen, toen journalist geworden voor NRC. Intussen heeft hij nog een Griekse tragedie vertaald en uitgegeven. Waren soms nog scherpe stukken, maar in 2002 is de samenwerking met NRC beëindigd, waarna hij tegen de krant aan ging schoppen. Boek staat nog op bol.com.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk. Men heeft geen vertrouwen in de overheid en gaat dan nieuws zoeken dat daarbij past. Complotsites lachen zich een ongeluk, want het is een groep die erg loyaal is en makkelijk te bedonderen.
Complotdenken kan tot zekere hoogte, maar als je werkelijk denkt dat virologen het land kapot willen maken ben je echt erg gestoord. Dan heb je niet het vermogen om werkelijk te relativeren. Iemand die denkt dat de overheid tegen ons is, die was al rijp voor complotbagger. Als je je zo afzet tegen 'mainstream media, bijvoorbeeld, heb je niet het vermogen Amerikaanse media los te koppelen van de Nederlandse media.
Inmiddels zit werkelijk de hele wereld in het complot en dat moet dan logisch zijn.
Nee, complotdenkers hebben een probleem. Ergens hebben ze de realiteit verloren (vaak na baanverlies) en zijn de oorzaken gaan zoeken in de media en de overheid en voelen zich daardoor speciaal. Want zij weten wel hoe het zit en die 'schapen' hebben het niet door en gaan als slaven door het leven.
Ik heb zelf een tijdje gehad dat ik een 911 truther was en zelfs bij de Albert Heijn verbaasde ik me dat zoveel mensen niet bezig waren met de evilness van Bush.
Om te beginnen maar dat is mijn mening is vertrouwen hebben in een politicus met zeldzame uitzonderingen daargelaten onverstandig. Los daarvan komt er tegenwoordig zoveel informatie op mensen af dat het niet zo raar is denk ik dat mensen moeite hebben met wat wel en niet klopt. Je geeft zelf al een voorbeeld dat je een 911 truther was. Terwijl er geen logische reden is voor een president is om zijn eigen land aan te vallen. Met toegeven een recente uitzondering.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik de boel een beetje omdraaien. Alsof die mensen nog iets van normaal nieuws volgen of iets aannemen dat een politicus zegt. Het is nu eenmaal een linkse 'great reset'pedofiel.
Het is simpel: ongefundeerde onliners en misinformatie + angst werkt zoveel sterker dan een politieke of wetenschappelijke uitleg. Daar haakt men af. Op die manier zijn minder bedeelden qua relativeren niet vatbaar voor feiten. Dan kun je als overheid doen wat je wilt, maar het overtuigt deze mensen echt niet.
Hoe zou zo'n politicus dan iemand moeten overtuigen die al heeft voorgenomen niets aan te nemen van wat hij zegt, want hij is links/politicus/media/jood en dan is hij per definitie evil.
#hoedan
ik durf te wedden, dat als de regering helemaal niets had gedaan met corona dat dezelfde mensen dan nog aan het wappen waren, maar dan over dat men het niet serieus neemt.
Je moet niemand zomaar vertrouwen, maar als je iedereen gaat wantrouwen is het niet gek dat je niet meer in de maatschappij staat.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om te beginnen maar dat is mijn mening is vertrouwen hebben in een politicus met zeldzame uitzonderingen daargelaten onverstandig. Los daarvan komt er tegenwoordig zoveel informatie op mensen af dat het niet zo raar is denk ik dat mensen moeite hebben met wat wel en niet klopt. Je geeft zelf al een voorbeeld dat je een 911 truther was. Terwijl er geen logische reden is voor een president is om zijn eigen land aan te vallen. Met toegeven een recente uitzondering.
Interessante tipquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:28 schreef Vis1980 het volgende:
Je moet niemand zomaar vertrouwen, maar als je iedereen gaat wantrouwen is het niet gek dat je niet meer in de maatschappij staat.
CNN is doorgaans zeer betrouwbaar in hun berichtgeving. Ik denk dat wij er in elk geval samen uitkomen. Waar ook niks mis mee is natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je moet niemand zomaar vertrouwen, maar als je iedereen gaat wantrouwen is het niet gek dat je niet meer in de maatschappij staat.
Ja, toen ik even een truther was ging alleen maar af op vage YouTube-filmpjes die een spannend muziekje opzetten. Gelukkig kwam ik er al vrij snel achter dat dat soort kanalen draaien op complotten en dus dat soort filmpjes moeten blijven maken voor inkomsten.
Je moet je altijd afvragen wat het doel van iemands schrijven is. Maar mensen die zogenaamd kritisch zijn en dan klakkeloos Xandernieuws volgen zoeken echt alleen maar nieuws bij hun wantrouwen. Als Xandernieuws ineens allemaal positieve dingen gaat schrijven over d politiek dan zijn de users zo weer naar een andere site. Dat allemaal omdat een YouTube-filmpje ze heeft verteld dat de 'MSM' fake news is.
Ten eerste bedoelt men dan de Amerikaanse media en krijgt men dat voorbeeld te zien van CNN, waarbij mensen op de achtergrond moeten doen alsof er een grote demonstratie is, maar dat er maar één hek staat. Vervolgens gelooft men meten dat alle 'mainstream media' in de wereld hieraan doet. Als ze vervolgens een Twitterbericht hier delen en ik op het Twitteraccount kijk, zie ik dat diezelfde persoon bijvoorbeeld ook heeft geclaimd dat er een kloonfabriek van Hollywoodsterren op Mars staat. Op de een of andere manier telt dat dan weer niet mee als iemand die fake news verspreid, maar zijn Tweet over bijvoorbeeld stelt dat de verkiezingen in de USA gefraudeerd zijn dan vertelt die man ineens niets anders dan de waarheid.
Ik zeg hier bijvoorbeeld, maar dit was een werkelijk voorgevallen moment. Je kunt wel gaan zeggen dat het vooral door de politici zelf komt, maar zo werkt het voor deze mensen helaas niet. Of kneuzen die dictators gaan prijzen, omdat ze corona in de ban doen en dan suggereren dat we zo'n figuur nodig hebben in ons land.
Vertrouwen is in elk geval iets wat wederzijds moet zijn denk ik. En wat de overheid in elk geval aangaat mag duidelijk zijn dat die de burger niet vertrouwen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Interessante tipEn hoe ziet dat er praktisch uit als ik vragen mag.
Als ik je goed beluister in deze zin, ben jij degene die als eerste het wantrouwen inzet.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vertrouwen is in elk geval iets wat wederzijds moet zijn denk ik. En wat de overheid in elk geval aangaat mag duidelijk zijn dat die de burger niet vertrouwen.
Ik beluister dan vervolgens in jou post dat de overheid een organisatie is die te vertrouwen is en de belangen van de burger hoog in het vaandel heeft staan?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ik je goed beluister in deze zin, ben jij degene die als eerste het wantrouwen inzet.
Sun Tzu: oorlog en de studie daarvan is van vitaal belang voor de staat. In tijden van vrede bereid je voor op oorlog. En tijdens oorlog op tijden van vrede.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ik je goed beluister in deze zin, ben jij degene die als eerste het wantrouwen inzet.
Lao Tse: vrede onstaat met vrede
Tip voor Sun Tzu van Tengano: Er is nog nooit een goede oorlog geweest, noch een slechte vrede.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Sun Tzu: oorlog en de studie daarvan is van vitaal belang voor de staat. In tijden van vrede bereid je voor op oorlog. En tijdens oorlog op tijden van vrede.
Onzin natuurlijk. Als je een oorlog wint is dat altijd goed. Anders was Nederland er namelijk niet meer als land.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tip voor Sun Tzu van Tengano: Er is nog nooit een goede oorlog geweest, noch een slechte vrede.
Als je het zo zegt dan lijkt het wel alsof al die complottheorien ook grotendeels gevoed worden vanuit boosheid, verongelijktheid, wraak, haat, afgunst en meer van dat soort negatieve emoties. Allemaal om 'de vijand' te raken en de schuld te geven.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:44 schreef Isdatzo het volgende:
Kunnen die wappies het niet gewoon houden bij onschuldige flat earth shit en niet-bestaande maanlandingen? Is voor iedereen een stuk leuker.
Ik maak op dit moment precies hetzelfde mee met een ouwe jeugdvriend, die is helemaal overtuigd van dat ondergrondse pedonetwerk, waarin zelfs ons koningshuis betrokken isquote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:51 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al het patroon beschreef: de gelovigen verspreiden als jehova’s getuigen de bewijzen van hun eigen onderzoek. Je krijgt vijf minuten de tijd om ja te knikken bij een ellenlange verhandeling van 200 pagina’s, of een set filmpjes op duistere kanalen van uren per stuk, waarop alleen een monotone stem te horen is die stuk voor stuk kloppende redeneringen achter elkaar zet, maar (en dat is de truc) zonder logisch verband. De zelfonderzoeker heeft voor jou geen samenvatting, nee, je moet dit zien en dan ben je overtuigd. Zo niet, dan ben je gehersenspoeld. Veelal zijn de auteurs van de bronnen nog in de slachtofferrol gekropen: op staande voet ontslagen bij een Amerikaanse universiteit na en conflict met de hoogleraren, omdat die de waarheid niet wilden inzien en ook voor het systeem werken.
Een jeugdvriend van me bleek bij een weerzien volledig bekeerd te zijn. Nou was die vroeger al overtuigd dat platenmaatschappijen een priester van de satanskerk in dienst hadden, om alle muziek te beheksen. Daarom was er misdaad in de wereld... Nadat hij me vorig jaar zulke lange monologen toestuurde en ik aangaf daar geen behoefte aan te hebben, bleek ik zelf een stille te zijn. Kon er niet tussen komen, kreeg in een minuut appberichten van samen honderden woorden. Ging maar door, dus blokkeren was de enige optie.
Zit er niets tussen niet zomaar iemand vertrouwen en iedereen wantrouwen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Interessante tipEn hoe ziet dat er praktisch uit als ik vragen mag.
Dat mag je vinden, maar het zijn nogal wat burgers. Waarom zouden ze die moeten vertrouwen of wantrouwen?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vertrouwen is in elk geval iets wat wederzijds moet zijn denk ik. En wat de overheid in elk geval aangaat mag duidelijk zijn dat die de burger niet vertrouwen.
Ik kan ergens nog wel begrijpen hoe je corona-wappie wordt, maar waar het mis moet gaan om achter echter elke boom een satanische pedofiel te zien daar kan ik met mijn hoofd niet bij.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je het zo zegt dan lijkt het wel alsof al die complottheorien ook grotendeels gevoed worden vanuit boosheid, verongelijktheid, wraak, haat, afgunst en meer van dat soort negatieve emoties. Allemaal om 'de vijand' te raken en de schuld te geven.
Dan nog was het niet bepaald een goede oorlog.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Als je een oorlog wint is dat altijd goed. Anders was Nederland er namelijk niet meer als land.
Ik heb daar net een flinke post over geplaatst en mijn vermoeden is dat ook drugs hier mogelijk een rol in speelt, waardoor je wat gemakkelijker in de paralelle wereld terecht komt en het je zelfs een houvast biedt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik kan ergens nog wel begrijpen hoe je corona-wappie wordt, maar waar het mis moet gaan om achter echter elke boom een satanische pedofiel te zien daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb daar net een flinke post over geplaatst en mijn vermoeden is dat ook drugs hier mogelijk een rol in speelt, waardoor je wat gemakkelijker in de paralelle wereld terecht komt en het je zelfs een houvast biedt.Kip/ei-verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |