Die grote druk van het bondscoachschap of een grote ploeg is ook niets voor hem denk ik. Hij kan het beste bij een leuke club gaan coachen waar hij de tijd krijgt om aan zijn team te bouwen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Van Gaal is intimiderend. Hiddink zorgt met een aai over de bol en een arm om de schouders voor een goede sfeer en tevredenheid. Frank de Boer heeft geen van beide eigenschappen.
Als veldtrainer is Frank de Boer denk ik best een aardige coach. Als je niet teveel egotjes in het team hebt dan kan het met Frank best werken als clubtrainer denk ik.
quote:
Ben het gewoon met je eens hoor wat betreft Ultee. Heeft bij Fortuna in heel korte tijd een duidelijke structuur en speelstijl neergezet en het heel veel teams heel lastig gemaakt. Heeft als coach juist wel al veel ervaring, maar heeft nog niet de status dat hij een nationaal team trainen niet ziet zitten lijkt me. Zou hem sowieso prefereren boven de oud-internationals die hun diploma bij het eind van hun carriere cadeau kregen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die voetballershierarchie wordt door programma's als VI en SV ook een beetje gecultiveerd. Ultee was natuurlijk een heel extreem voorbeeld, die is inderdaad nog iets te jong en heeft net teveel hert-in-de-koplampen-uitstraling maar iemand als Slot had ik wel ideaal gevonden. Die is enthousiast, kan dingen goed overbrengen en denkt aanvallend. Persoonlijk hoop ik nog altijd op een buitenlander.
Daar lees ik veel positiefs over en de Deense cultuur en de Nederlandse zijn natuurlijk gelijkaardig, Denen leren de taal makkelijk en zijn vaak al wel enigszins bekend met de Nederlandse competitie (hij zal af en toe wel wat spelers bij Nederlandse clubs hebben moeten bekijken) dus lijkt me een prima optie.quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien heeft de Deense bondscoach zin in een nieuwe uitdaging
Ze zochten waarschijnlijk 'n Nederlander, wilden niet Dickie of Louis uit het bejaardentehuis halen en het liefst 'n bekende naam, al was het als voetballer.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:05 schreef NLGooner het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe de knvb de vorige keer terecht kwam bij De Boer en Rijkaard. De ene niets gepresteerd en de ander al een paar jaar geen coach..
Waar het bij nederland de laatste paar keer fout ging op een tournooi was betere tegenstander of angstgegner of coach van tegenpartij die tactisch beter was.
Dus wat hebben we nodig, een people manager voor vertrouwen en goede motivatie en tactisch sterk, die een wedstrijd met een wissel weet om te keren. Ten Cate is tactisch sterk, samen met Van Bronkhorst die wel met spelers weet om te gaan en goed optimaal gebruik maakt van kwaliteiten
Omdat 'ie assistent is geweest bij Barca en 'n kleurtje heeft.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:22 schreef H.FR het volgende:
Op basis waarvan wordt Ten Cate toch steeds genoemd? Dan kan je net zo goed Ron Jans, Ruud Brood of Adri Koster noemen. Ongeveer evenveel gepresteerd als trainer. Anderhalf jaar Ajax getraind, wat zijn grootste club was en daar behoorlijk mislukt door geen kampioen te worden en zelfs Europees voetbal mis te lopen door in de voorronde eerst al uit de CL en vervolgens de EL te vliegen in zijn 2e jaar.
Hij is zwart en was assistent toen Ronaldinho bij Barca speelde 25 jaar geleden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:22 schreef H.FR het volgende:
Op basis waarvan wordt Ten Cate toch steeds genoemd? Dan kan je net zo goed Ron Jans, Ruud Brood of Adri Koster noemen. Ongeveer evenveel gepresteerd als trainer. Anderhalf jaar Ajax getraind, wat zijn grootste club was en daar behoorlijk mislukt door geen kampioen te worden en zelfs Europees voetbal mis te lopen door in de voorronde eerst al uit de CL en vervolgens de EL te vliegen in zijn 2e jaar.
Gewoon heel simpel: 112 interlands..4x kampioen met Ajax..assistent geweest van Van Marwijk..en het belangrijkste: hij was beschikbaar. Dieper is de analyse niet gegaan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:05 schreef NLGooner het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe de knvb de vorige keer terecht kwam bij De Boer
Inderdaad, vooral een oppervlakkige analyse. Maar dat heb je als niet zo bijzondere mensen werken bij de KNVB.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Gewoon heel simpel: 112 interlands..4x kampioen met Ajax..assistent geweest van Van Marwijk..en het belangrijkste: hij was beschikbaar. Dieper is de analyse niet gegaan.
quote:Hij begint over vijf dagen in Spanje aan een trainingskamp met zijn club Al-Wahda. Die is vandaag halsoverkop naar Nederland vertrokken voor vier dagen. Daarna gaat hij pas terug naar Spanje omdat dan die club arriveert. Dus het is wel toeval dat hij nu plotseling naar Nederland is
Ron Jans kan wel een leuke rebranding opleveren, mits we dit als volkslied gaan introduceren:quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:22 schreef H.FR het volgende:
Bij Chelsea heeft hij het ook niet lang volgehouden. Daar werd hij gehaald als veldtrainer omdat Avram Grant (die Mourinho in zijn eerste periode was opgevolgd) niet de juiste trainerspapieren had. Maar na het mis lopen van de CL dat seizoen werden beiden de laan uitgestuurd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat 'ie assistent is geweest bij Barca en 'n kleurtje heeft.
Ze zaten gewoon zo lekker bij de knvb en opeens moet die koeman weg, die wilden blijkbaar geen gedoe verder. Gewoon een tussenpausje voor het EK ingelijfd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:13 schreef stokj het volgende:
[..]
Inderdaad, vooral een oppervlakkige analyse. Maar dat heb je als niet zo bijzondere mensen werken bij de KNVB.
En dat ze Van Gaal niet hebben gebeld destijds is omdat ze bang waren hun eigen baan te verliezen. Want als Van Gaal komt dan wilt hij zijn eigen mensen hebben (en terecht ook, al lijkt Van Gaal mij ook een redelijke man)
Ik denk dat van Gaal enkel in Nederland goed kan functioneren, aangezien hij enkel in het Nederlands normaal en goed can communiceren met zijn spelers.quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:18 schreef Caland het volgende:
[..]
True, maar hij wordt als een soort wonderdokter beschouwd hier in het land. Ga maar eens praten in Barcelona of Manchester zou ik zeggen.
Verder blijf ik erbij dat Van Gaal en deze spelersgroep een complete mismatch is.
Van Gaal die normaal communiceert, in welk parallel universum is dat?quote:Op donderdag 1 juli 2021 07:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat van Gaal enkel in Nederland goed kan functioneren, aangezien hij enkel in het Nederlands normaal en goed can communiceren met zijn spelers.
Normaal als in verstaanbaarquote:Op donderdag 1 juli 2021 08:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Van Gaal die normaal communiceert, in welk parallel universum is dat?
Ja eens. Het zou best kunnen werken, maar ik wil een beetje tegengaan dat dat maar de oplossing is voor alles.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Normaal als in verstaanbaar, dus enkel als Nederlands talige kan je de nonsens eruit filteren. Daar had men blijkbaar in Manchester en Barcelona wat meer moeite mee.
(Overigens denk ik niet dat van Gaal de oplossing is voor dit Nederlands elftal).
Wat ik tegen van Gaal heb is meer, het korte termijn denkwerk. Hij zal - als hij al aan het werk wil - hooguit tot het WK aan het werk willen, zou het WK al halen. Als we het WK niet halen, gaat hij sowieso eerder weg, zit je dus volgend jaar of misschien zelfs al dit jaar met dezelfde discussie.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja eens. Het zou best kunnen werken, maar ik wil een beetje tegengaan dat dat maar de oplossing is voor alles.
Maar dat heb ik ook met dat groot maken van Koeman. Voordat De Boer werd aangesteld: we zoeken een soort Koeman 2.0 en gisteren riep die Hoogma (wie?) ook weer dat ze een type Koeman zoeken. Een baas met een bepaald aura om zich heenDaar gaat het eigenlijk al meteen weer mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |