abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200085536
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
quote:
Sydney will enter a hard two-week lockdown on Saturday night local time as authorities try to contain a fast-spreading outbreak of the highly infectious Delta coronavirus variant in Australia's largest city, the state leader said.
More than a million people in downtown Sydney and the city's eastern suburbs were already under lockdown due to the outbreak, but health authorities said they needed to expand that after more Covid-19 cases were recorded, with exposure sites increasing beyond the initial areas of concern.
The lockdown, announced by New South Wales state Premier Gladys Berejiklian, will also include the regions of Blue Mountains, Central Coast and Wollongong, which surround Sydney.

The curbs on Sydney, home to more than 5 million people, are the latest in a streak of short but hard lockdowns that have been imposed in Australia's cities in recent months to fight small outbreaks of the coronavirus.
Tja. Een tijdje geleden was men hier nog jaloers op Australië omdat mensen naar het strand mochten, nu kunnen wij weer naar de nachtclub terwijl men in Sydney min of meer in het huis opgesloten wordt voor minimaal twee weken. En dan komt de winter er nu dus aan, de kans dat dit de laatste lockdown is kun je nihil noemen.

Bovendien lopen ze flink achter bij de rest van de rijke landen qua vaccinaties:
quote:
Australia has administered at least 7,137,632 doses of COVID vaccines so far. Assuming every person needs 2 doses, that’s enough to have vaccinated about 14.1% of the country’s population.
Hun strategie is daarnaast ook nog eens anders, ze hebben eerst zorgmedewerkers en mederwerkers in de quarantaine-industrie gevaccineerd. De kwetsbaren zijn ze nu pas mee begonnen.

Vergeet ook niet dat bij elke besmetting hele steden weer in lockdown gaan dus ze zullen heel dicht bij de 100% vaccinatiegraad moeten komen om dat niet meer te hoeven doen. Daarnaast is het land nog steeds bijna onbereikbaar voor iedereen die er familie heeft of zelfs zelf Australisch is.

Australië is er in geslaagd om het aantal doden aan corona nihil te houden, maar welke prijs wordt er voor betaald?
pi_200085558
Voor oktober ook hier weer. Gooi die mondkapjes nog maar niet weg.
  zondag 27 juni 2021 @ 02:28:49 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_200085653
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 01:48 schreef Sapstengel het volgende:
Ik gok september al, zodra al die sportevenementen achter de rug zijn gaan we hier weer een piek zien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_200085828
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 01:48 schreef Sapstengel het volgende:
Eens, maar ja ze moeten weer zonodig de halve wereld rondvliegen met hun 1,6 snotterende kut blagen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 06:23:10 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200085896
Mochten we hier niet maar het strand dan :@
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200085996
Tja die indiase variant is ook een lastige.
Omzeilt compleet het immuunsysteem waardoor vaccins, naar mijn mening, niet effectief zijn.
Immers de huidige vaccins trainen het immuunsysteem om het te herkennen waardoor op z’n minst bij een Corona besmetting het minder dramatisch verloopt.

Maar als het niet eens gespot word, als het ware, door het immuunsysteem totdat het al te laat is, word het een stuk lastiger.
  zondag 27 juni 2021 @ 07:54:42 #7
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200086173
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 07:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja die indiase variant is ook een lastige.
Omzeilt compleet het immuunsysteem waardoor vaccins, naar mijn mening, niet effectief zijn.
Immers de huidige vaccins trainen het immuunsysteem om het te herkennen waardoor op z’n minst bij een Corona besmetting het minder dramatisch verloopt.

Maar als het niet eens gespot word, als het ware, door het immuunsysteem totdat het al te laat is, word het een stuk lastiger.
https://www.medrxiv.org/c(...).21257658v1.full.pdf

Vaccins van Pfizer en AstraZeneca werken ook tegen de deltavariant, Moderna waarschijnlijk ook, maar of het vaccin van Johnson&Johnson effectief genoeg is tegen de deltavariant weten we niet. Echter, je moet bij AstraZeneca, Pfizer en Moderna toch echt twee prikken hebben gehad om beschermd te zijn tegen de deltavariant.

Waar ik mij wel zorgen over maak zijn landen met een lage vaccinatiegraad en/of lage vaccinatiebereidheid. Met name op de Balkan. We zien in Rusland al, dat onder een bevolking wat slecht gevaccineerd de deltavariant hevig kan toeslaan en Rusland is slechts een voorbode op wat andere landen te wachten staat die slecht gevaccineerd zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 27-06-2021 11:32:14 ]
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200086392
quote:

Bron? Verder heeft het al dan niet effectief zijn van vaccins tegen de Delta variant niks met een mening te maken. Hoe effectief ze zijn kun je zelfs met een percentage duiden.
pi_200086412
quote:

Dit is volgens mij compleet onwaar, waar lees je dit?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 27 juni 2021 @ 09:04:45 #10
338319 ZarB
Piña colada
pi_200086542
Het gaat alleen nog maar om besmettingen. Australië is echt compleet doorgeslagen in hun zero covid beleid. Dit ga je nooit lang volhouden. Mensen gaan nu eenmaal dood. Ik vind het bijna lachwekkend hoe panisch ze daar doen en zou echt voor geen goud willen ruilen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 27 juni 2021 @ 09:05:47 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_200086550
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 05:38 schreef halfway het volgende:

[..]

Eens, maar ja ze moeten weer zonodig de halve wereld rondvliegen met hun 1,6 snotterende kut blagen.
Zolang het bij besmettingen blijft is er niks aan de hand ^O^
  zondag 27 juni 2021 @ 09:06:22 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_200086553
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:05 schreef ZarB het volgende:

[..]

dat dus. alsof iemand iedereen die besmet is ook de zorg zal belasten.
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 27 juni 2021 @ 09:10:22 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200086587
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:04 schreef ZarB het volgende:
Het gaat alleen nog maar om besmettingen. Australië is echt compleet doorgeslagen in hun zero covid beleid. Dit ga je nooit lang volhouden. Mensen gaan nu eenmaal dood. Ik vind het bijna lachwekkend hoe panisch ze daar doen en zou echt voor geen goud willen ruilen.
Het smoort uitbraken wellicht in de kiem maar met dit soort beleid kun je niets meer plannen. Immers hangt die totale rigide lockdown voortdurend als zwaard van Damocles boven je land.
  zondag 27 juni 2021 @ 09:10:48 #14
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200086591
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:05 schreef ZarB het volgende:

[..]

Meer besmettingen betekent ook meer kans om long-covid op te lopen. Iets wat niet prettig is voor velen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 27 juni 2021 @ 09:13:42 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_200086609
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Meer besmettingen betekent ook meer kans om long-covid op te lopen. Iets wat niet prettig is voor velen.
Ja helaas, maar genoeg mensen die ernstig ziek worden van andere dingen. De rest van je leven bij elke besmetting in keiharde lockdown lijkt me ook vrij slecht voor de gezondheid.
  zondag 27 juni 2021 @ 09:15:00 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_200086617
Op nu.nl hebben ze het trouwens over de beta variant (zuid afrikaanse) in australië. Niet de delta (gister nog wel). Welke is het nu? Of allebei?
  zondag 27 juni 2021 @ 09:24:22 #17
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200086689
Lekker zo door gaan iedereen en dan is zo meteen de hele economie naar de kloten.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  zondag 27 juni 2021 @ 09:25:57 #18
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200086703
quote:
Helemaal mee eens inderdaad. Slaat nergens op vaccineer gewoon alle mensen (die willen) klaar.
  zondag 27 juni 2021 @ 10:00:21 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200086944
Als je 16 maanden na start Covid nog steeds hele steden op slot moet gooien voor wat losse besmettingen heb je gewoon keihard gefaald als land.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 27 juni 2021 @ 10:02:59 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200086969
Besmettingen zeggen niks zolang het opname cijfer niet stijgt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200087059
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 07:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

https://www.medrxiv.org/c(...).21257658v1.full.pdf

Vaccins van Pfizer en AstraZeneca werken ook tegen de deltavariant, Moderna waarschijnlijk ook, maar of het vaccin van Johnson&Johnson effectief genoeg is tegen de deltavariant weten we niet. Echter, je moet bij AstraZeneca, Pfizer en Moderna toch echt twee prikken hebben gehad om beschermd te zijn tegen de deltavariant.
Klopt maar is niet volledig: die studie kijkt naar de bescherming tegen symptomatische COVID en de bescherming tegen symptomatische COVID na 1 prik is inderdaad een stuk lager.

Het goede nieuws is dat 1 prik met Pfizer namelijk wel een heel goede bescherming is tegen ernstige COVID/ziekenhuisopname: 94%. De kans op overbelasting van het zorgsysteem dus veel lager en ook een prik beschermt eigenlijk al heel behoorlijk tegen waar het tegen moet beschermen, zij het dat men wel ziek kan worden.
pi_200087062
quote:
Ze hebben daar weinig keuze, weinig vaccinaties en dat gaat nog een klein jaar duren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 27 juni 2021 @ 10:15:25 #23
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200087094
Een hele stad dichtgooien alleen maar vanwege een paar besmettingen wat is er mis met Australië.
pi_200087155
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 10:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze hebben daar weinig keuze, weinig vaccinaties en dat gaat nog een klein jaar duren.
En geen andere immuniteitsopbouw. Strenge reisrestricties en herhalende harde lockdowns zijn nu eenmaal de keerzijde wanneer men kiest voor een zero Covid beleid. Voor hen als eiland wel de beste optie trouwens omdat het ruimte geeft tussen de lockdowns alles open te doen.

Dat is ook de reden waardoor het, ondanks sommige roepers, voor Nederland een vrij onzinnige optie zou zijn geweest. Met onze functie als handels en doorvoerland en onze positie in Europa vechten we dan tegen de bierkaai aangezien er herintroducties zouden blijven komen en hadden we permanent in een tijdelijke, harde lockdown gezeten.
  zondag 27 juni 2021 @ 10:22:42 #25
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200087192
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 10:19 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

En geen andere immuniteitsopbouw. Strenge reisrestricties en herhalende harde lockdowns zijn nu eenmaal de keerzijde wanneer men kiest voor een zero Covid beleid. Voor hen als eiland wel de beste optie trouwens omdat het ruimte geeft tussen de lockdowns alles open te doen.
Ach hou op. Ze zijn gewoon niet goed wijs daar in Down Under.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')