Waarom zet je de relatie op scherp hiervoor?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:01 schreef dashy1907 het volgende:
Dit staat in mijn post, toen ik aangaf alleen te gaan vond ze dit niet prettig en begreep ze niet hoe ik haar hier alleen kon laten. (en al helemaal niet met kinderen, maar dit snap ik, tot ze ouder zijn evt).
Daarnaast denk ik ook dat heimwee te overwinnen is, maar dat denkt zij niet. Dus zonder het te willen of in te zien, komen we niet ver.
In een normale stand bespreken, hm.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:09 schreef dashy1907 het volgende:
Zoals ik aangaf, omdat ik hier elke dag aan denk en van droom. Sinds kinds af aan.
Daarnaast is mijn burn-out over en werk ik in therapie verder aan mijn angststoornis. Ik had graag dat je dit niet erbij betrekt, zodat we deze situatie in een normale stand kunnen bespreken. Ik ben in staat om te reizen etc. en het gaat bij vlagen gewoon goed.
Ik snap het niet. Je hebt het al bespreekbaar gemaakt, want je weet hoe ze ertegenaan kijkt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:16 schreef dashy1907 het volgende:
Nee, ik vraag mij af wat ik moet doen. En zoek gewoon advies wat andere mensen in deze situatie doen of hoe ze het bespreekbaar maken.
Volgens mij ga ik daar wel op in. Maar waarschijnlijk is het niet wat je wilt horen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:23 schreef dashy1907 het volgende:
Een heel diep gesprek kwam er nog niet van, maar oké. Ik wil alleen raad wat mensen in deze situatie hebben gedaan of zouden doen. Of op welke manier ze dit bespreekbaar maken in mijn situatie etc.
Of misschien heel iets anders, i dunno.
Als je daar niet op in wilt gaan of het anders ziet, kan je beter niet reageren..
Top, goede tip. Jij zou het dus niet bespreken, maar voor deze stap gaan en zo de heimwee overwinnen? En wat als ze dan alsnog niet buiten Europa op vakantie wilt?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:30 schreef Polenbatser het volgende:
Vroeger had ik ook heimwee, maar dat bleek eigenlijk helemaal niks met thuis te maken te hebben, maar met het idee dat ik dan ergens een week moest zijn en ik niet weg kon. Schoolkampen vond ik een verschrikking. Toen ik me realiseerde dat als je echt terug naar huis wil dit gewoon kan, verdween die heimwee als sneeuw voor de zon. Geen idee of dit bij je vriendin ook zo is, maar je kunt afspreken dat ze probeert om op reis te gaan en als ze echt terug wil dat dat dan ok is. Moet dat wel echt ok zijn natuurlijk, dus niet alleen zeggen dat het zo is en dan vervolgens ruzie maken als ze toch terug wil. Verder zou ik haar eens vragen of er dingen zijn die ze graag wil zien, even buiten het hele heimwee om. Boek dan een tripje daar heen, vooral niet te lang en niet te ver weg de eerste keer, gaat dat goed bouw dan van daaruit verder.
Dan moet je op een bepaald moment gaan kiezen he, vriendin of die reis.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:33 schreef dashy1907 het volgende:
[..]
Top, goede tip. Jij zou het dus niet bespreken, maar voor deze stap gaan en zo de heimwee overwinnen? En wat als ze dan alsnog niet buiten Europa op vakantie wilt?
het enige wat je deed is mijn psych status erbij betrekken, wat ik totaal los koppel van deze situatie en hier gewoon advies en ervaringen over wil. Je vraagt je af waarom ik mijn relatie op "scherp" zet hiervoor, terwijl ik dat in mijn OP heb uitgelegd en ik ga niemand dwingen. Ik herhaal, ik zoek een manier om dit op te lossen en beide gelukkig te zijn of er dieper over te praten waar haar heimwee vandaan komt of waarom ze niet buiten Europa op vakantie wilt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij ga ik daar wel op in. Maar waarschijnlijk is het niet wat je wilt horen.
Ik snap echt niet wat je nou wilt horen, want je hebt het allemaal al benoemd: erover praten, kijken hoe het met haar heimwee gaat als jullie kortere reisjes maken. En als zij toch echt niet voelt voor die verre en langere reizen ga je bespreken of je dan alleen gaat of met iemand anders.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:37 schreef dashy1907 het volgende:
[..]
het enige wat je deed is mijn psych status erbij betrekken, wat ik totaal los koppel van deze situatie en hier gewoon advies en ervaringen over wil. Je vraagt je af waarom ik mijn relatie op "scherp" zet hiervoor, terwijl ik dat in mijn OP heb uitgelegd en ik ga niemand dwingen. Ik herhaal, ik zoek een manier om dit op te lossen en beide gelukkig te zijn of er dieper over te praten waar haar heimwee vandaan komt of waarom ze niet buiten Europa op vakantie wilt.
Top dankje!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:43 schreef ZarB het volgende:
Voor sommige mensen is heimwee helemaal niet te overwinnen en sommige mensen vinden reizen niet zo belangrijk of boeiend.
Ts, als reizen voor jou een belangrijke factor is in je leven en je vriendin staat daar heel anders in dan zijn jullie geen match. Als het nu zo was geweest dat jij alleen of met vrienden kon reizen en zij dat prima vond, dan was het al anders geweest.
Het zou voor mij iig een dealbreaker zijn. Een partner die niet wil/kan reizen. Maar het is aan jou om te bepalen hoeveel gewicht je eraan wilt hangen. Uiteindelijk moeten jullie beiden gelukkig zijn in de situatie.
Oh en met jonge kinderen kun je uitstekend reizen. Hoe kleiner, hoe beter, want hoe ouder hoe meer rekening je ook met hun wensen moet houden.
Nou, bedankt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:43 schreef dashy1907 het volgende:
Klopt, daar kwam ik op uit nadat ik hier een topic opende. Daarnaast had ik graag wat ervaringen of adviezen en tips van andere mensen. Is dit zo vreemd dat ik dit vraag? Je lijkt me een heel naar persoon, dus ik heb liever dat je niet meer reageert.
Geen goed plan.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:56 schreef dashy1907 het volgende:
Ik denk dat ik met haar ga praten en met haar wil uit vinden waar haar heimwee vandaan komt. Daarnaast wil ik haar het gevoel geven dat ik ook veel met haar wil doen en wil opbouwen met stedentripjes en vakanties en als ze naar huis wilt, dat oké is. Ik wil dan ook proberen haar heimwee te overwinnen, maar ze zal moeten praten met me waar het vandaan komt en het willen overwinnen.
Daarnaast wil ik haar vragen waar ze allemaal naar toe wilt in de wereld en misschien als ze haar heimwee overwint, dat ze dan ook open staat voor dingen buiten Europa, die zij wilt. En inderdaad, met kinderen kan je reizen, maar het is handiger de grand canyon te beklimmen zonder kinderen.
Mocht dit niet lukken of wilt zij veel landen buiten Europa sowieso niet, dan wil ik haar voorstellen dat ik maximaal gemiddeld 1x in de 1,5 tot 2 jaar 2 tot 4 weken alleen of met een vriend o.i.d. ga. Mits we geen kinderen hebben of ze zo oud zijn, dat het kind mee wilt haha.
Ik ben evengoed graag in Nederland op mijn eigen plekje, maar de wereld ontdekken, culturen proeven en op avontuur gaan knaagt wel ja.
Vinden jullie ervan?
Zeker wel bespreken, maar zou proberen concreter te krijgen wat die heimwee nou precies is. In een eerder bericht zeg je dat ze het zelf niet goed weet, want eigenlijk is er thuis niks dat ze nou echt mist. Dan denk ik, gaat het niet gewoon om dat gevoel van controle op de situatie hebben? Wat je thuis wel hebt natuurlijk, dus dan lijkt het alsof je thuis mist. In elk geval is ze zo bang dat gevoel van heimwee te ervaren dat ze op vakantie gaan al bij voorbaat afschiet, alleen korte reisjes kunnen nog wel. Ik zou het haar gewoon eens voorleggen, want misschien heeft ze hier niet eens aan gedacht. Maar goed, misschien is dit voor haar helemaal niet zo, ik deel alleen mijn eigen ervaring hierin.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:33 schreef dashy1907 het volgende:
[..]
Top, goede tip. Jij zou het dus niet bespreken, maar voor deze stap gaan en zo de heimwee overwinnen? En wat als ze dan alsnog niet buiten Europa op vakantie wilt?
Wat is dit nou voor vreemde reactie? Wat wil je nou horen? En wat ga je doen als zij ondanks praten en oefenen niet buiten Europa wil?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:43 schreef dashy1907 het volgende:
Klopt, daar kwam ik op uit nadat ik hier een topic opende. Daarnaast had ik graag wat ervaringen of adviezen en tips van andere mensen. Is dit zo vreemd dat ik dit vraag? Je lijkt me een heel naar persoon, dus ik heb liever dat je niet meer reageert.
Ik zou je dumpen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:56 schreef dashy1907 het volgende:
Ik denk dat ik met haar ga praten en met haar wil uit vinden waar haar heimwee vandaan komt. Daarnaast wil ik haar het gevoel geven dat ik ook veel met haar wil doen en wil opbouwen met stedentripjes en vakanties en als ze naar huis wilt, dat oké is. Ik wil dan ook proberen haar heimwee te overwinnen, maar ze zal moeten praten met me waar het vandaan komt en het willen overwinnen.
Daarnaast wil ik haar vragen waar ze allemaal naar toe wilt in de wereld en misschien als ze haar heimwee overwint, dat ze dan ook open staat voor dingen buiten Europa, die zij wilt. En inderdaad, met kinderen kan je reizen, maar het is handiger de grand canyon te beklimmen zonder kinderen.
Mocht dit niet lukken of wilt zij veel landen buiten Europa sowieso niet, dan wil ik haar voorstellen dat ik maximaal gemiddeld 1x in de 1,5 tot 2 jaar 2 tot 4 weken alleen of met een vriend o.i.d. ga. Mits we geen kinderen hebben of ze zo oud zijn, dat het kind mee wilt haha.
Ik ben evengoed graag in Nederland op mijn eigen plekje, maar de wereld ontdekken, culturen proeven en op avontuur gaan knaagt wel ja.
Vinden jullie ervan?
Jij lijkt mij eerder hier de nare mens, dat je zo’n opmerking geeft veilig achter je scherm terwijl hier een persoon zich kwetsbaar opstelt met zijn verhaal.quote:Op zondag 27 juni 2021 00:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor vreemde reactie? Wat wil je nou horen? En wat ga je doen als zij ondanks praten en oefenen niet buiten Europa wil?
Ik moet heel eerlijk zeggen: je komt over alsof zij zich maar naar jouw wensen moet voegen. Zij deelt jouw wens niet en jij vertikt het om haar grens te respecteren.
Je lijkt me een naar mens
Heel goedquote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:56 schreef dashy1907 het volgende:
Vinden jullie ervan?
Welke opmerking bedoel je dan precies?quote:Op zondag 27 juni 2021 00:49 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Jij lijkt mij eerder hier de nare mens, dat je zo’n opmerking geeft veilig achter je scherm terwijl hier een persoon zich kwetsbaar opstelt met zijn verhaal.
Hoe ouder je wordt, des te lastiger.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:59 schreef Seven. het volgende:
Heimwee is trouwens wel te overwinnen. Mijn zusje had heimwee en zo rond haar 12e is ze er overheen gegroeid.
Bij mij ook. Ik had verschrikkelijke last van heimwee. Zelfs als ik bij een vriendinnetje tegenover ons huis sliep. Mijn ouders moesten altijd er iets tegenover stellen, vaak een cadeautje. In de puberteit had ik er plots geen last meer van.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:59 schreef Seven. het volgende:
Heimwee is trouwens wel te overwinnen. Mijn zusje had heimwee en zo rond haar 12e is ze er overheen gegroeid.
Ik wil, ik wil, ik wil. En zij moet met me praten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:56 schreef dashy1907 het volgende:
Vinden jullie ervan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |