abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200081048
Hey allemaal!

Ik ben op zoek naar een stukje advies. Ik ben 28 jaar en heb een relatie van anderhalf jaar. Deze gaat erg goed en ik zie mij met haar kinderen krijgen, oud worden etc.

Echter loop ik tegen een probleem aan. Ik kom er nu pas achter dat ze niet van lange en verre reizen houdt, terwijl dit voor mij echt toekomstdromen zijn. Ze heeft sowieso al niks met de landen buiten Europa waar ik heen wil, maar heeft daarnaast ook erge last van heimwee. In principe wilt ze dus hoogstens een stedentripje of 4/6 dagen maximaal op vakantie, terwijl ik van kinds af aan al droom om naar Amerika te gaan(één maand bijvoorbeeld) of naar andere landen zoals Afrika, Indonesië, Japan, Australië etc. Het hoeven geen maanden te zijn, maar als ik het geld ervoor heb en mijn business nog meer zal groeien, zal ik echt de wereld willen zien. Of een tijd lang doorbrengen in Bali en vanuit daar werken(1 á 2 maanden) of een maandje ergens heen. Het kan zeker ook soms een stedentrip zijn of een andere vakantie(liever wel 10 tot 14 dagen, maarja goed daar is nog wel een middenweg in te vinden).

Ik heb met haar één keer erover gepraat en ze gaf aan dat ze erge heimwee heeft en sommige landen voor haar niet hoeven. Volgens haar is heimwee niet te overwinnen en daar kan ik niets tegen in brengen. Daarnaast bouwt ze liever hier een leven op(ik ook) en gaf ze aan hoe ik dit wilde doen met kinderen. Mijn antwoord; eerst reizen, huis kopen en met jonge kinderen geen verre reizen, pas als ze weer ouder zijn eventueel verder. Ik zie mijzelf dan ook de komende 4 tot 7 jaar geen kinderen krijgen(ik wil ze zeer zeker wel). Daarnaast gaf ik toen aan om eventueel alleen te gaan of met een vriend, maar ze begreep niet dat ik haar dan een tijd achter liet. Aan de andere kant begrijp ik niet als je partner die dromen echt heeft, dat je diegene dat niet gunt. 3 tot 4 weken lijkt mij best schappelijk.

We hebben besloten om dit jaar vanwege corona en budgetten in Nederland te blijven. Aangezien ze niet langer dan 4-6 dagen naar het buitenland wilt. Volgend jaar willen we misschien een dag of 8 naar een land in Europa, maar ik denk niet dat dit voldoende voor mij is.

Ik wil er met haar over praten, maar durf het niet te brengen. Ik heb nagedacht over eventueel zonder haar te reizen, max 1x per 1-2 jaar of voor te stellen om elk jaar haar heimwee te overwinnen, maar tot nu toe staat ze er niet voor open en heeft ze nog steeds niks met de landen waar ik naar toe wil.

Wat doen jullie in deze situatie?

Alvast bedankt! :)
  zaterdag 26 juni 2021 @ 22:15:28 #2
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_200081257
Rare vraag misschien, maar hoeveel landen heb je inmiddels al gezien?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_200081431
Reizen langzaam opbouwen en haar bezwaren eruit zien te krijgen.

Als haar dat echt niet trekt dan ga je dat er ook niet inkrijgen. Dan moet je afspraken maken wat je wel samen wil doen en wat je misschien alleen wil doen.
  Spellchecker zaterdag 26 juni 2021 @ 22:27:27 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200081680
Beetje raar dat je er pas na 1 1/2 jaar achter komt dat zij niet dezelfde reisambities heeft als jij.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 22:27:40 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200081690
Dan zeg je tegen d’r: “Jij hebt niks te wilten!”
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200082072
Opbouwen is zeker een optie voor mij, moet ze er wel voor open staan. Ze geeft aan dat het kan zijn dat ze echt op vakantie ligt te huilen als ze langer blijft en dan gaat slapen om de vakantie om te krijgen. In haar ogen is heimwee onoverwinbaar. Daarnaast zijn sommige landen gewoon uitgesloten voor haar interesse.

Ik heb Portugal, Spanje, Kroatië en Turkije gezien. Daarnaast ben ik op stedentrip naar London, Berlijn en Praag geweest.

Ik ben benieuwd wat jullie verder nog vinden, maar ik denk dat ik kom te bespreken dat ik best elk jaar een dag of 8 met haar weg wil, of op stedentrip wil gaan, maar dat ik voordat we kinderen krijgen ook 1 tot 3 reizen waarschijnlijk zonder haar heb gedaan. Dit zal ze niet leuk vinden, maar ik zie niet echt een andere optie..

Wij hebben het weinig over reizen gehad en zijn echt een corona koppel, dus vandaar dat het nu opspeelt. Ik wist dat ze Indonesië niks vond bijvoorbeeld, maar ik wist niet van haar heimwee. Ze wilde ook graag op stedentrip en naar Griekenland bijvoorbeeld.
pi_200082163
Waar komt die heimwee dan vandaan; en waar heeft ze heimwee naar? Daar zul je eerst aan moeten werken
pi_200082232
ze is dus nog nooit op reis geweest met jou?
pi_200082345
Het is gewoon vaak een stukje angst, misschien kan ze niet zwemmen of zoiets simpels.
pi_200082453
Waar de heimwee vandaag komt is een goede vraag om met haar over te praten. Ik vroeg laatst toevallig waar ze zo erg naar verlangde hier thuis, maar ze kon het niet beamen.

We zijn in de coronatijd in Centerparcs geweest.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 22:57:59 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200082652
Wie zegt dat zij jou geen reizen gunt? Misschien heeft ze er geen enkele moeite mee als jij gaat reizen terwijl zij lekker thuis kan blijven.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 22:59:30 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200082686
Heimwee is trouwens wel te overwinnen. Mijn zusje had heimwee en zo rond haar 12e is ze er overheen gegroeid.
Resistance is futile.
pi_200082745
Dit staat in mijn post, toen ik aangaf alleen te gaan vond ze dit niet prettig en begreep ze niet hoe ik haar hier alleen kon laten. (en al helemaal niet met kinderen, maar dit snap ik, tot ze ouder zijn evt).

Daarnaast denk ik ook dat heimwee te overwinnen is, maar dat denkt zij niet. Dus zonder het te willen of in te zien, komen we niet ver.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 23:04:01 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200082857
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:01 schreef dashy1907 het volgende:
Dit staat in mijn post, toen ik aangaf alleen te gaan vond ze dit niet prettig en begreep ze niet hoe ik haar hier alleen kon laten. (en al helemaal niet met kinderen, maar dit snap ik, tot ze ouder zijn evt).

Daarnaast denk ik ook dat heimwee te overwinnen is, maar dat denkt zij niet. Dus zonder het te willen of in te zien, komen we niet ver.
Waarom zet je de relatie op scherp hiervoor?

Ik heb je andere topic gelezen. Begin mei zat je in een burn-out met nogal wat angstklachten. Ik denk dat andere dingen belangrijker zijn. Jouw eigen mentale gezondheid, bijvoorbeeld, in het hier en nu.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200083006
Zoals ik aangaf, omdat ik hier elke dag aan denk en van droom. Sinds kinds af aan.

Daarnaast is mijn burn-out over en werk ik in therapie verder aan mijn angststoornis. Ik had graag dat je dit niet erbij betrekt, zodat we deze situatie in een normale stand kunnen bespreken. Ik ben in staat om te reizen etc. en het gaat bij vlagen gewoon goed.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 23:13:39 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200083157
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:09 schreef dashy1907 het volgende:
Zoals ik aangaf, omdat ik hier elke dag aan denk en van droom. Sinds kinds af aan.

Daarnaast is mijn burn-out over en werk ik in therapie verder aan mijn angststoornis. Ik had graag dat je dit niet erbij betrekt, zodat we deze situatie in een normale stand kunnen bespreken. Ik ben in staat om te reizen etc. en het gaat bij vlagen gewoon goed.
In een normale stand bespreken, hm.

Wil je dan nu een commitment van haar gaan vragen? Dat ze haar best gaat doen om langere tijd met jou op reis te gaan? En wat als ze dat niet ziet zitten?
pi_200083259
Nee, ik vraag mij af wat ik moet doen. En zoek gewoon advies wat andere mensen in deze situatie doen of hoe ze het bespreekbaar maken.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 23:19:47 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200083350
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:16 schreef dashy1907 het volgende:
Nee, ik vraag mij af wat ik moet doen. En zoek gewoon advies wat andere mensen in deze situatie doen of hoe ze het bespreekbaar maken.
Ik snap het niet. Je hebt het al bespreekbaar gemaakt, want je weet hoe ze ertegenaan kijkt.

En je ‘moet’ niks, maar je hebt wel keuzes. En een ervan is dat je haar niet gaat dwingen tot iets wat ze niet wil. Dat is mijn advies.
pi_200083459
Een heel diep gesprek kwam er nog niet van, maar oké. Ik wil alleen raad wat mensen in deze situatie hebben gedaan of zouden doen. Of op welke manier ze dit bespreekbaar maken in mijn situatie etc.

Of misschien heel iets anders, i dunno.

Als je daar niet op in wilt gaan of het anders ziet, kan je beter niet reageren..
pi_200083714
Vroeger had ik ook heimwee, maar dat bleek eigenlijk helemaal niks met thuis te maken te hebben, maar met het idee dat ik dan ergens een week moest zijn en ik niet weg kon. Schoolkampen vond ik een verschrikking. Toen ik me realiseerde dat als je echt terug naar huis wil dit gewoon kan, verdween die heimwee als sneeuw voor de zon. Geen idee of dit bij je vriendin ook zo is, maar je kunt afspreken dat ze probeert om op reis te gaan en als ze echt terug wil dat dat dan ok is. Moet dat wel echt ok zijn natuurlijk, dus niet alleen zeggen dat het zo is en dan vervolgens ruzie maken als ze toch terug wil. Verder zou ik haar eens vragen of er dingen zijn die ze graag wil zien, even buiten het hele heimwee om. Boek dan een tripje daar heen, vooral niet te lang en niet te ver weg de eerste keer, gaat dat goed bouw dan van daaruit verder.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 23:32:22 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200083752
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:23 schreef dashy1907 het volgende:
Een heel diep gesprek kwam er nog niet van, maar oké. Ik wil alleen raad wat mensen in deze situatie hebben gedaan of zouden doen. Of op welke manier ze dit bespreekbaar maken in mijn situatie etc.

Of misschien heel iets anders, i dunno.

Als je daar niet op in wilt gaan of het anders ziet, kan je beter niet reageren..
Volgens mij ga ik daar wel op in. Maar waarschijnlijk is het niet wat je wilt horen.
pi_200083791
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:30 schreef Polenbatser het volgende:
Vroeger had ik ook heimwee, maar dat bleek eigenlijk helemaal niks met thuis te maken te hebben, maar met het idee dat ik dan ergens een week moest zijn en ik niet weg kon. Schoolkampen vond ik een verschrikking. Toen ik me realiseerde dat als je echt terug naar huis wil dit gewoon kan, verdween die heimwee als sneeuw voor de zon. Geen idee of dit bij je vriendin ook zo is, maar je kunt afspreken dat ze probeert om op reis te gaan en als ze echt terug wil dat dat dan ok is. Moet dat wel echt ok zijn natuurlijk, dus niet alleen zeggen dat het zo is en dan vervolgens ruzie maken als ze toch terug wil. Verder zou ik haar eens vragen of er dingen zijn die ze graag wil zien, even buiten het hele heimwee om. Boek dan een tripje daar heen, vooral niet te lang en niet te ver weg de eerste keer, gaat dat goed bouw dan van daaruit verder.
Top, goede tip. Jij zou het dus niet bespreken, maar voor deze stap gaan en zo de heimwee overwinnen? En wat als ze dan alsnog niet buiten Europa op vakantie wilt?
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 23:37:28 #23
441859 crew  Lenny77
pi_200083915
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:33 schreef dashy1907 het volgende:

[..]

Top, goede tip. Jij zou het dus niet bespreken, maar voor deze stap gaan en zo de heimwee overwinnen? En wat als ze dan alsnog niet buiten Europa op vakantie wilt?
Dan moet je op een bepaald moment gaan kiezen he, vriendin of die reis.

Maar jullie hebben het maar 1 keer besproken, in volle corona-tijd (dus ook wss niet op een ideaal moment). En nu durf je het niet meer te bespreken zeg je? Ik zou dat toch maar eens gaan doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200083922
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij ga ik daar wel op in. Maar waarschijnlijk is het niet wat je wilt horen.
het enige wat je deed is mijn psych status erbij betrekken, wat ik totaal los koppel van deze situatie en hier gewoon advies en ervaringen over wil. Je vraagt je af waarom ik mijn relatie op "scherp" zet hiervoor, terwijl ik dat in mijn OP heb uitgelegd en ik ga niemand dwingen. Ik herhaal, ik zoek een manier om dit op te lossen en beide gelukkig te zijn of er dieper over te praten waar haar heimwee vandaan komt of waarom ze niet buiten Europa op vakantie wilt.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 23:41:44 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200084037
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:37 schreef dashy1907 het volgende:

[..]

het enige wat je deed is mijn psych status erbij betrekken, wat ik totaal los koppel van deze situatie en hier gewoon advies en ervaringen over wil. Je vraagt je af waarom ik mijn relatie op "scherp" zet hiervoor, terwijl ik dat in mijn OP heb uitgelegd en ik ga niemand dwingen. Ik herhaal, ik zoek een manier om dit op te lossen en beide gelukkig te zijn of er dieper over te praten waar haar heimwee vandaan komt of waarom ze niet buiten Europa op vakantie wilt.
Ik snap echt niet wat je nou wilt horen, want je hebt het allemaal al benoemd: erover praten, kijken hoe het met haar heimwee gaat als jullie kortere reisjes maken. En als zij toch echt niet voelt voor die verre en langere reizen ga je bespreken of je dan alleen gaat of met iemand anders.
pi_200084066
Klopt, daar kwam ik op uit nadat ik hier een topic opende. Daarnaast had ik graag wat ervaringen of adviezen en tips van andere mensen. Is dit zo vreemd dat ik dit vraag? Je lijkt me een heel naar persoon, dus ik heb liever dat je niet meer reageert.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 23:43:31 #27
338319 ZarB
Pińa colada
pi_200084069
Voor sommige mensen is heimwee helemaal niet te overwinnen en sommige mensen vinden reizen niet zo belangrijk of boeiend.

Ts, als reizen voor jou een belangrijke factor is in je leven en je vriendin staat daar heel anders in dan zijn jullie geen match. Als het nu zo was geweest dat jij alleen of met vrienden kon reizen en zij dat prima vond, dan was het al anders geweest.

Het zou voor mij iig een dealbreaker zijn. Een partner die niet wil/kan reizen. Maar het is aan jou om te bepalen hoeveel gewicht je eraan wilt hangen. Uiteindelijk moeten jullie beiden gelukkig zijn in de situatie.

Oh en met jonge kinderen kun je uitstekend reizen. Hoe kleiner, hoe beter, want hoe ouder hoe meer rekening je ook met hun wensen moet houden.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200084084
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:43 schreef ZarB het volgende:
Voor sommige mensen is heimwee helemaal niet te overwinnen en sommige mensen vinden reizen niet zo belangrijk of boeiend.

Ts, als reizen voor jou een belangrijke factor is in je leven en je vriendin staat daar heel anders in dan zijn jullie geen match. Als het nu zo was geweest dat jij alleen of met vrienden kon reizen en zij dat prima vond, dan was het al anders geweest.

Het zou voor mij iig een dealbreaker zijn. Een partner die niet wil/kan reizen. Maar het is aan jou om te bepalen hoeveel gewicht je eraan wilt hangen. Uiteindelijk moeten jullie beiden gelukkig zijn in de situatie.

Oh en met jonge kinderen kun je uitstekend reizen. Hoe kleiner, hoe beter, want hoe ouder hoe meer rekening je ook met hun wensen moet houden.
Top dankje!
  zaterdag 26 juni 2021 @ 23:45:39 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200084104
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:43 schreef dashy1907 het volgende:
Klopt, daar kwam ik op uit nadat ik hier een topic opende. Daarnaast had ik graag wat ervaringen of adviezen en tips van andere mensen. Is dit zo vreemd dat ik dit vraag? Je lijkt me een heel naar persoon, dus ik heb liever dat je niet meer reageert.
Nou, bedankt. ;(
  zaterdag 26 juni 2021 @ 23:49:10 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200084167
Ik zou er niet vanuit gaan dat haar heimwee te overwinnen is. Daarnaast zou ik voor mezelf heel goed nadenken over hoe groot die droom is en in hoeverre echt een deel is van hoe jij je leven wil hebben tegenover de relatie van anderhalf jaar en hoe jij je over twintig jaar voelt als je helemaal of amper die lange reizen hebt gemaakt en het dus bij max 3 dagen Barcelona blijft of zo iets.

Is dit zoiets van lijkt me tof maar zo niet dan boeie of gaat dit aan je vreten en vervloek je haar bestaan over een tiental jaren, in het geval van het tweede zou ik stiekem nu alvast afscheid nemen want anderhalf jaar is nog niet zo heel lang, 28 is niet zo heel oud en beide kunnen dan zonder al teveel narigheid de relatie vinden die wel beter aansluit op elkaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_200084339
Ik denk dat ik met haar ga praten en met haar wil uit vinden waar haar heimwee vandaan komt. Daarnaast wil ik haar het gevoel geven dat ik ook veel met haar wil doen en wil opbouwen met stedentripjes en vakanties en als ze naar huis wilt, dat oké is. Ik wil dan ook proberen haar heimwee te overwinnen, maar ze zal moeten praten met me waar het vandaan komt en het willen overwinnen.

Daarnaast wil ik haar vragen waar ze allemaal naar toe wilt in de wereld en misschien als ze haar heimwee overwint, dat ze dan ook open staat voor dingen buiten Europa, die zij wilt. En inderdaad, met kinderen kan je reizen, maar het is handiger de grand canyon te beklimmen zonder kinderen.

Mocht dit niet lukken of wilt zij veel landen buiten Europa sowieso niet, dan wil ik haar voorstellen dat ik maximaal gemiddeld 1x in de 1,5 tot 2 jaar 2 tot 4 weken alleen of met een vriend o.i.d. ga. Mits we geen kinderen hebben of ze zo oud zijn, dat het kind mee wilt haha.

Ik ben evengoed graag in Nederland op mijn eigen plekje, maar de wereld ontdekken, culturen proeven en op avontuur gaan knaagt wel ja.

Vinden jullie ervan?
  Spellchecker zaterdag 26 juni 2021 @ 23:59:49 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200084417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:56 schreef dashy1907 het volgende:
Ik denk dat ik met haar ga praten en met haar wil uit vinden waar haar heimwee vandaan komt. Daarnaast wil ik haar het gevoel geven dat ik ook veel met haar wil doen en wil opbouwen met stedentripjes en vakanties en als ze naar huis wilt, dat oké is. Ik wil dan ook proberen haar heimwee te overwinnen, maar ze zal moeten praten met me waar het vandaan komt en het willen overwinnen.

Daarnaast wil ik haar vragen waar ze allemaal naar toe wilt in de wereld en misschien als ze haar heimwee overwint, dat ze dan ook open staat voor dingen buiten Europa, die zij wilt. En inderdaad, met kinderen kan je reizen, maar het is handiger de grand canyon te beklimmen zonder kinderen.

Mocht dit niet lukken of wilt zij veel landen buiten Europa sowieso niet, dan wil ik haar voorstellen dat ik maximaal gemiddeld 1x in de 1,5 tot 2 jaar 2 tot 4 weken alleen of met een vriend o.i.d. ga. Mits we geen kinderen hebben of ze zo oud zijn, dat het kind mee wilt haha.

Ik ben evengoed graag in Nederland op mijn eigen plekje, maar de wereld ontdekken, culturen proeven en op avontuur gaan knaagt wel ja.

Vinden jullie ervan?
Geen goed plan.
Stel je voor dat zij gaat proberen jouw reislust weg te nemen, op de manier dat jij haar heimwee wil wegnemen.
Kortom, ik denk niet dat jullie het gaan redden samen.

Sterkte.
pi_200084517
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:33 schreef dashy1907 het volgende:

[..]

Zeker wel bespreken, maar zou proberen concreter te krijgen wat die heimwee nou precies is. In een eerder bericht zeg je dat ze het zelf niet goed weet, want eigenlijk is er thuis niks dat ze nou echt mist. Dan denk ik, gaat het niet gewoon om dat gevoel van controle op de situatie hebben? Wat je thuis wel hebt natuurlijk, dus dan lijkt het alsof je thuis mist. In elk geval is ze zo bang dat gevoel van heimwee te ervaren dat ze op vakantie gaan al bij voorbaat afschiet, alleen korte reisjes kunnen nog wel. Ik zou het haar gewoon eens voorleggen, want misschien heeft ze hier niet eens aan gedacht. Maar goed, misschien is dit voor haar helemaal niet zo, ik deel alleen mijn eigen ervaring hierin.

Ik zou buiten Europa reizen nog even op de lange baan schuiven. Begin gewoon dichter bij huis, juist omdat ze dat wel lijkt te durven nog. Vooral niet te lang en te ver willen. En misschien nog wel het belangrijkste, niet teveel pushen. Als het inderdaad om controle gaat is een vriend die elke keer laat blijken dat hij toch wel heel graag verder weg wil nou niet echt helpend voor dat gevoel van grip op de situatie hebben.

Maar goed, dat is mijn tip, probeer samen erachter te komen waar haar heimwee vandaan komt. En vraag haar wat ze graag zou willen doen/zien op vakantie. Misschien als ze zelf het "programma" samenstelt dat haar goed doet. Of afspreken dat juist niet alles samen hoeft als ze af en toe tijd voor zichzelf nodig heeft. Kortom; probeer haar behoeften duidelijker te krijgen.
  zondag 27 juni 2021 @ 00:24:31 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200084928
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, bedankt. ;(
Ja, naar persoon ben je!
Resistance is futile.
  zondag 27 juni 2021 @ 00:28:46 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200084977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:43 schreef dashy1907 het volgende:
Wat is dit nou voor vreemde reactie? Wat wil je nou horen? En wat ga je doen als zij ondanks praten en oefenen niet buiten Europa wil?

Ik moet heel eerlijk zeggen: je komt over alsof zij zich maar naar jouw wensen moet voegen. Zij deelt jouw wens niet en jij vertikt het om haar grens te respecteren.

Je lijkt me een naar mens ;)
Resistance is futile.
  Vis een optie? zondag 27 juni 2021 @ 00:35:25 #36
70532 loveli
N
pi_200085055
Optie 3, een activiteit zoeken die jullie allebei tof vinden zonder dat het ten koste van 1 van de 2 gaat. In jouw voorstel moet zij zich opofferen voor jouw plezier. Een van de dingen waardoor een relatie hechter wordt, is leuke dingen met elkaar delen/doen. Voor haar staat reizen niet in de shortlist van geschikte activiteiten.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 27 juni 2021 @ 00:35:59 #37
70532 loveli
N
pi_200085065
En wil, zonder t.
crap in = crap out
  zondag 27 juni 2021 @ 00:38:50 #38
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200085097
Ik zou niet rekenen op een concreet antwoord waar haar heimwee op gebaseerd is. Dat zal ze waarschijnlijk zelf niet weten.

Er zijn al wat tips gegeven maar blijf vooral communiceren.
pi_200085189
quote:

Vinden jullie ervan?
Ik zou je dumpen.
Niet alleen omdat je ineens een dringende behoefte hebt om wat aan me te veranderen, maar ook omdat je anderhalf jaar nogal weinig behoefte had om een kennelijk zo een belangrijk iets voor jou niet te delen met me. Dagelijks dromen over zo een belangrijk onderdeel van je toekomstbeeld, maar mij geen deelgenoot maken daarvan? Really?
Van andere culturen kun je in Nederland ook wel proeven, dus als me dat in die anderhalf jaar niet aan je opgevallen was zou ik me afvragen what the fuck voor kwalitatieve gesprekken we dan wel hebben gedaan al die tijd. Nee, dan passen we wat betreft communicatie en toekomstbeeld niet bij elkaar en zou ik zeggen bon voyage..

Waarom zet je meteen in op samen reizen en haar grenzen verleggen?
Het lijkt mij logischer als je eerst kijkt naar wat haar tegenstaat als jij zonder haar gaat. Omdat je dan beide min of meer de prettigste startpositie hebt en vanaf daar kan ergens naartoe kan werken, als ze daar trek in heeft tenminste. En dat je daar eerst kijkt naar hoe jullie dat minder vervelend zouden kunnen maken. Lijkt me net iets minder druk op de ketel zetten en wat uitnodigender..
pi_200085232
quote:
7s.gif Op zondag 27 juni 2021 00:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor vreemde reactie? Wat wil je nou horen? En wat ga je doen als zij ondanks praten en oefenen niet buiten Europa wil?

Ik moet heel eerlijk zeggen: je komt over alsof zij zich maar naar jouw wensen moet voegen. Zij deelt jouw wens niet en jij vertikt het om haar grens te respecteren.

Je lijkt me een naar mens ;)
Jij lijkt mij eerder hier de nare mens, dat je zo’n opmerking geeft veilig achter je scherm terwijl hier een persoon zich kwetsbaar opstelt met zijn verhaal.
pi_200085249
quote:

Vinden jullie ervan?
Heel goed ^O^ Communicatie is key en je staat ervoor open gelukkig. Zolang je respectvol blijft communiceren erover komen jullie wel op een compromis.
  zondag 27 juni 2021 @ 01:10:02 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200085393
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 00:49 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Jij lijkt mij eerder hier de nare mens, dat je zo’n opmerking geeft veilig achter je scherm terwijl hier een persoon zich kwetsbaar opstelt met zijn verhaal.
Welke opmerking bedoel je dan precies?
Resistance is futile.
pi_200085840
Mijn vrouw inmiddels 32 jaar samen wil dit ook niet, so be it. Ik heb gekozen voor mijn partner en er zijn genoeg andere dingen te doen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200086180
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:59 schreef Seven. het volgende:
Heimwee is trouwens wel te overwinnen. Mijn zusje had heimwee en zo rond haar 12e is ze er overheen gegroeid.
Hoe ouder je wordt, des te lastiger.

Angsten overwinnen is een simplistische term voor nieuwe patronen en neuronen banen maken in de hersenen zodat een nieuw pad/verbinding vaker word gebruikt dan de oude. (Waarbij de oude ook nog blijft bestaan dus terugval is prima mogelijk)

Het is makkelijker als kind omdat je hersenen nog in de groei zit dus dat oude pad kan daadwerkelijk weg “slijten”.

Enfin, tenzij de vriendin van TS 12 is, word het nog best lastig. :+
pi_200086189
Op slakken zout leggen

Waarom doe je dat
pi_200086222
Heb ook wel eens een relatie gehad met iemand die niet van het onbekende hield en wat krampachtig was rondom vakanties. Dat was geen leuke vakantie. Toen ben ik voortaan maar alleen gegaan. En de relatie hield geen stand. We wilden verschillende dingen.

Als iemand het zo duidelijk aangeeft dan heeft het geen zin om erover door te gaan, je roept bij haar waarschijnlijk doemscenario's op door over Indonesië en de Grand Canyon beklimmen te beginnen. Ze denkt misschien wel aan baby's en de kleur van de labrador en de inrichting van jullie gezinswoning.

En die heimwee, ik heb een vriendin die last heeft van heimwee, het is moeilijk inleven als je dit niet hebt of alleen als kind had, maar het neemt serieuze vormen aan. Na een dag of 4 begint ze fysiek ziek te worden, kotsen, rillen en kan niets meer. Maar ze probeert het wel. Ze is het stap voor stap gaan overwinnen maar puur omdat ze zelf graag wil reizen. Een ander kan niet zeggen komop we gaan dit overwinnen want ik wil reizen, het moet haar keuze zijn.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_200086346
Waarom is jouw wens om te reizen belangrijker dan haar wens om dat niet te willen?
Sommige mensen hebben daar nu eenmaal totaal geen behoefte aan, en dat is hun goed recht.
En heimwee is voor lang niet iedereen te overwinnen, die mensen worden doodongelukkig als je ze dwingt om het toch maar vooral te proberen omdat jij graag weg wilt.
Als ze het niet ziet zitten dat je alleen gaat maar jij wilt wel heel graag deze reizen maken, dan passen jullie gewoon niet bij elkaar.
pi_200086375
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:59 schreef Seven. het volgende:
Bij mij ook. Ik had verschrikkelijke last van heimwee. Zelfs als ik bij een vriendinnetje tegenover ons huis sliep. Mijn ouders moesten altijd er iets tegenover stellen, vaak een cadeautje. In de puberteit had ik er plots geen last meer van.
  zondag 27 juni 2021 @ 08:58:00 #49
338319 ZarB
Pińa colada
pi_200086475
Wil zij wel uitvinden waar haar heimwee vandaan komt? Ziet zij de heimwee uberhaupt als enige belemmering voor het reizen? Of vindt ze reizen gewoon niet belangrijk of leuk genoeg? Ipv jouw wensen door haar strot te douwen (want dat is wat je met je plan gaat doen) kun je beter met haar bespreken wat háár wensen zijn, voor nu en in de toekomst. En dan besluiten of jullie wensen bij elkaar passen en of jullie al dan niet verder willen gaan.

Jouw plan klinkt niet echt succesvol. Ik vrees dat jullie elkaar dingen later kwalijk gaan nemen (jij dat je niet kunt reizen of zij dat ze moet reizen tegen haar zin in).

En de grand canyon beklimmen? Ik weet niet wat je van plan bent, maar er zijn genoeg paden rondom de grand canyon waar je kind meekan. Gewoon op de rug. Ik denk dat je dingen ook iets spectaculairder en moeilijker maakt dan ze zijn. Dus begin nou eens bij de basis (wat wil zij en wat wil jij en matcht dat) ipv allerlei hypothetische scenario's alvast uit te werken waar je keuzes op wilt baseren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200086739
quote:

Vinden jullie ervan?
Ik wil, ik wil, ik wil. En zij moet met me praten.

Ik denk dat communicatie in een relatie superbelangrijk is, en de dialoog die je hier met jezelf/ons voert, met haar besproken had moeten worden. Op voorhand dus, niet nadat je al een heel plan van aanpak hebt bedacht. Zodat je sámen tot ideeën en oplossingen komt.

Als dat reizen zo belangrijk voor je is, waarom wist ze dat dan nog niet? Wat maakt dat je het gesprek niet aan durft te gaan? En waarom moet zij zo aanpassen?

Maak het eens concreet voor jezelf, bv ik wil graag een maandje naar Bali. En ga dan het gesprek aan, zonder dat je haar pusht om haar heimwee te overwinnen of te veranderen. Blijf bij jezelf en jouw droom, leg uit waarom je dat wil, als het haar onzeker maakt praat daar dan over, en kijk dan -nogmaals, samen- hoe jullie voor beide een geschikte oplossing kunnen vinden.

Voor mij zou het geen probleem zijn als een partner zijn dromen achterna gaat, maar wel als er niet goed gecommuniceerd wordt, of hij me de plannen gewoon even meegeeft, me probeert te veranderen, niet respecteert dat ik andere dromen heb, enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')