Hey allemaal!
Ik ben op zoek naar een stukje advies. Ik ben 28 jaar en heb een relatie van anderhalf jaar. Deze gaat erg goed en ik zie mij met haar kinderen krijgen, oud worden etc.
Echter loop ik tegen een probleem aan. Ik kom er nu pas achter dat ze niet van lange en verre reizen houdt, terwijl dit voor mij echt toekomstdromen zijn. Ze heeft sowieso al niks met de landen buiten Europa waar ik heen wil, maar heeft daarnaast ook erge last van heimwee. In principe wilt ze dus hoogstens een stedentripje of 4/6 dagen maximaal op vakantie, terwijl ik van kinds af aan al droom om naar Amerika te gaan(één maand bijvoorbeeld) of naar andere landen zoals Afrika, Indonesië, Japan, Australië etc. Het hoeven geen maanden te zijn, maar als ik het geld ervoor heb en mijn business nog meer zal groeien, zal ik echt de wereld willen zien. Of een tijd lang doorbrengen in Bali en vanuit daar werken(1 á 2 maanden) of een maandje ergens heen. Het kan zeker ook soms een stedentrip zijn of een andere vakantie(liever wel 10 tot 14 dagen, maarja goed daar is nog wel een middenweg in te vinden).
Ik heb met haar één keer erover gepraat en ze gaf aan dat ze erge heimwee heeft en sommige landen voor haar niet hoeven. Volgens haar is heimwee niet te overwinnen en daar kan ik niets tegen in brengen. Daarnaast bouwt ze liever hier een leven op(ik ook) en gaf ze aan hoe ik dit wilde doen met kinderen. Mijn antwoord; eerst reizen, huis kopen en met jonge kinderen geen verre reizen, pas als ze weer ouder zijn eventueel verder. Ik zie mijzelf dan ook de komende 4 tot 7 jaar geen kinderen krijgen(ik wil ze zeer zeker wel). Daarnaast gaf ik toen aan om eventueel alleen te gaan of met een vriend, maar ze begreep niet dat ik haar dan een tijd achter liet. Aan de andere kant begrijp ik niet als je partner die dromen echt heeft, dat je diegene dat niet gunt. 3 tot 4 weken lijkt mij best schappelijk.
We hebben besloten om dit jaar vanwege corona en budgetten in Nederland te blijven. Aangezien ze niet langer dan 4-6 dagen naar het buitenland wilt. Volgend jaar willen we misschien een dag of 8 naar een land in Europa, maar ik denk niet dat dit voldoende voor mij is.
Ik wil er met haar over praten, maar durf het niet te brengen. Ik heb nagedacht over eventueel zonder haar te reizen, max 1x per 1-2 jaar of voor te stellen om elk jaar haar heimwee te overwinnen, maar tot nu toe staat ze er niet voor open en heeft ze nog steeds niks met de landen waar ik naar toe wil.
Wat doen jullie in deze situatie?
Alvast bedankt!