Op vrijdag 25 juni 2021 09:34 schreef opreis het volgende:[..]
Gast, mijn hele argument is gestaafd op de kwalificatie. De rest is allemaal van veel minder belang ->Monaco (je gaat nooit vol uit als dat niet hoeft, ook niet in trainingen omdat een foutje je hele weekend kan verkloten, zie Max in FP3 van 2018.
Ik zeg dat Bottas een goede kans maakte op pole. Ik heb dat onderbouwd met sector tijden van de kwalificatie van de FIA en meerdere artikelen die hetzelfde aangaven, hoe zo dan nergens op gefundeerd? Verder deponeer jij de stelling "andere teams waren sneller". Prima, maar laat dan ook zien waaruit blijkt dat ze zo veel sneller waren
IN DE KWALIFICATIE, want dat komt niet overeen met wat ik laat zien.
Dat Bottas op 5 second zit, betekend niet dat die auto niet sneller kan. Echter is sneller rijden meer risico, en dat is dan een afweging. Is het grote risico van op de limiet rijden in Monaco (door Bottas! geen topper) het waard om die kleine kans op een under/overcut te laten slagen? Nee.
Die wielmoer erbij halen alsof dat iets zegt over de snelheid van de auto. Okay. Ookal had Max het gaat niet laten oplopen tot 5 seconde, hij komt er niet voorbij. Zie ook 2019 waar Lewis op versleten banden en Max op een halve seconde er niet voorbij komt. Het is Monaco, je wint hem op zaterdag en op zondag is het verdedigen/geen onnodig risico nemen.
Mercedes, Ferrari en RB hadden allemaal kunnen winnen, degene die op pole had gestaan had de beste kans om te winnen. Bottas was 1 van de coureurs die een goede kans maakte op pole. Oh en mocht Russell op pole hebben gestart, dan had hij wat mij betreft een redelijke kans gemaakt om te winnen. Echter zijn er zo veel auto's die een betere pace hebben dan de Williams dat hij waarschijnlijk of wel door een overcut, dan wel door een undercut wordt gepakt. Maar dat is mogelijk omdat elke bijna auto op de grid beter is dan de williams. Door inhalen is het alleen een heel ander verhaal. Zie ook Ricciardo in 2018:
[..]
Geef gewoon toe dat je dingen niet zeker weet en maar wat roept, of ga je het nog onderbouwen met iets.