Ja, twijfelde al een beetje, zal het misschien even laten aanpassenquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:17 schreef babylon het volgende:
Lokken we daar niet allerlei rare lui mee die niet snappen wat een SC is?
Is meer brood dan ik atquote:
Echt wel, want dan zijn we zo te hacken door Rusland en dergelijke.quote:
Ook mensen die niet weten wat een FODMAP isquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:17 schreef babylon het volgende:
Lokken we daar niet allerlei rare lui mee die niet snappen wat een SC is?
Hongarije is heel mooi!quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Echt wel, want dan zijn we zo te hacken door Rusland en dergelijke.
Of HONGARIJE!
Wel eens geweest ja. Balaton meer, Boedapest. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:25 schreef babylon het volgende:
[..]
Hongarije is heel mooi!
Er wonen jammer genoeg wel Hongaren.
Ja. Mensen doen dit dieet om hip te zijn iddquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:27 schreef Ang3l het volgende:
Fermentable Oligo, Di- en Mono-sacchariden en polyolen...
O ja, die.
Weer zo'n hip dieet
Voortaan vragen of t gluten, lactose en FODMAP vrij is dus?
Ga vanavond uit eten. Zal t eens proberen
quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:27 schreef Ang3l het volgende:
O ja, die.
Weer zo'n hip dieet
Last van je darmen?quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:27 schreef Californium het volgende:
[..]
Ja. Mensen doen dit dieet om hip te zijn idd
Was het maar een hip dieetquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:27 schreef Ang3l het volgende:
O ja, die.
Weer zo'n hip dieet
O sorry, is er weer een allergie bijgekomen de laatste jaren waarvan ik nog niets weet?quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:27 schreef Californium het volgende:
[..]
Ja. Mensen doen dit dieet om hip te zijn idd
Zo te zien is het iets wat al een tijdje bestaatquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O sorry, is er weer een allergie bijgekomen de laatste jaren waarvan ik nog niets weet?
Ik hou 't allemaal niet meer bij
Geïrriteerde darm is al heel lang een ding.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O sorry, is er weer een allergie bijgekomen de laatste jaren waarvan ik nog niets weet?
Ik hou 't allemaal niet meer bij
En een heel lang ding, dat ook.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:30 schreef babylon het volgende:
[..]
Geïrriteerde darm is al heel lang een ding.
Op zich is het wel een goeie manier om erachter te komen waar je last van hebt, maar glutenvrije pasta, speltbrood al dat soort dingen is gewoon rukquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:29 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Last van je darmen?
2 vriendinnen van mij hebben ook FODMAP gedaan. Heeft ze wel veel geleerd, maar het is ook wel heftig hoor!
I know.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:30 schreef babylon het volgende:
[..]
Geïrriteerde darm is al heel lang een ding.
Misschien is het aan de andere kant toch niet zo gek met al die troep die in voeding zitquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
I know.
Maar t lijkt ook wel of er steeds meer mensen met een allergie komen.
Of ze waren er natuurlijk altijd al, maar men wist er gewoon minder van, noch hoe t op te lossen.
Mara met al die nep-dieeten en allergieen (intoleranties!) vind ik t wel erg the boy who cried wolf worden. Waardoor ik de mensen die er echt last van hebben nog amper serieus kan nemen(en ja dat ligt dan aan mij)
Is het de troep in t eten?quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:32 schreef STING het volgende:
[..]
Misschien is het aan de andere kant toch niet zo gek met al die troep die in voeding zit
Mijn huisarts heeft besloten dat mijn buikpijn en extreme misselijkheid van sinds januari(!) (lang verhaal; en genoeg geprobeerd) tussen mijn oren ofzo zat en toen ze hoorde dat ik soms ook darm klachten had besloot ze dat ik PDS had. Toen moest ik erachter komen dat een diëtist misschien handig kan zijn en nu zijn we hier… hoop dat het iets voor mijn darm klachten kan maar hoop voornamelijk niet meer chronisch misselijk te zijnquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:29 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Last van je darmen?
2 vriendinnen van mij hebben ook FODMAP gedaan. Heeft ze wel veel geleerd, maar het is ook wel heftig hoor!
Was het maar slechts hip.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:27 schreef Ang3l het volgende:
O ja, die.
Weer zo'n hip dieet
Meh. Chronisch misselijk lijkt me heel heftig idd, zou fijn zijn als het daar iets aan kan doen. En anders misschien ergens een second opinion gaan halen ofzo, als dit ook niet helpt?quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:35 schreef Californium het volgende:
[..]
Mijn huisarts heeft besloten dat mijn buikpijn en extreme misselijkheid van sinds januari(!) (lang verhaal; en genoeg geprobeerd) tussen mijn oren ofzo zat en toen ze hoorde dat ik soms ook darm klachten had besloot ze dat ik PDS had. Toen moest ik erachter komen dat een diëtist misschien handig kan zijn en nu zijn we hier… hoop dat het iets voor mijn darm klachten kan maar hoop voornamelijk niet meer chronisch misselijk te zijn
Was er maar zo'n allergie-tetsje zoals op je huid, maar dan voor je buikquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:35 schreef Vaiana het volgende:
Ja we eten nu ook wel heel anders dan velen jaren geleden, met veel meer bewerkte producten.
Het voordeel van FODMAP is dat je ontdekt wat voor problemen zorgt, en vervolgens kan kiezen of je dat het waar vindt. Ik weet dat mijn darmen niet zo chill zijn als ik meer dan 1 à 2 glazen alcohol drink op een dag, nu kan ik kiezen of ik de pijn dat waard vind. Ik heb trouwens geen FODMAP gedaan, want wel prikkeblare darmen maar niet dermate heftig dat het mijn dagelijks leven verstoort.
Ik ben al bezig met een nieuwe huisarts ( ik weet niet of de haat voor mijn huidige goed overkwamquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:36 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Meh. Chronisch misselijk lijkt me heel heftig idd, zou fijn zijn als het daar iets aan kan doen. En anders misschien ergens een second opinion gaan halen ofzo, als dit ook niet helpt?
Oehhh dat moeten ze uitvinden idd! Zou echt zoveel praktischer zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Was er maar zo'n allergie-tetsje zoals op je huid, maar dan voor je buik
"Wortel? Nee!"
Nice!quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:39 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik ben al bezig met een nieuwe huisarts en als dit niet helpt dan heb ik iig extra poot om op te staan
Mja, ook met daadwerkelijke klachten kan de lijder er voor kiezen om het toch eens te nemen. (Iets met het de helse krampen waard vinden.)quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
I know.
Maar t lijkt ook wel of er steeds meer mensen met een allergie komen.
Of ze waren er natuurlijk altijd al, maar men wist er gewoon minder van, noch hoe t op te lossen.
Maar met al die nep-dieeten (tussen de echte) en allergieen (intoleranties!) vind ik t wel erg the boy who cried wolf worden. Waardoor ik de mensen die er echt last van hebben nog amper serieus kan nemen(en ja dat ligt dan aan mij)
Ah, shit zeg. Hopelijk komt er iets nuttigs uit.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:35 schreef Californium het volgende:
[..]
Mijn huisarts heeft besloten dat mijn buikpijn en extreme misselijkheid van sinds januari(!) (lang verhaal; en genoeg geprobeerd) tussen mijn oren ofzo zat en toen ze hoorde dat ik soms ook darm klachten had besloot ze dat ik PDS had. Toen moest ik erachter komen dat een diëtist misschien handig kan zijn en nu zijn we hier… hoop dat het iets voor mijn darm klachten kan maar hoop voornamelijk niet meer chronisch misselijk te zijn
Helaas, gewoon vreten en dan een dag en nacht of langer even flink in de ellende zitten. Of alles gaat goed en je lijf denkt 3 jaar later ineens van laten we dat toch maar niet doenquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Was er maar zo'n allergie-tetsje zoals op je huid, maar dan voor je buik
"Wortel? Nee!"
En het kan ook echt verwarrend zijn merk ik.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, ook met daadwerkelijke klachten kan de lijder er voor kiezen om het toch eens te nemen. (Iets met het de helse krampen waard vinden.)
Dat ik dan verwarrend kan zijn voor een ander, interesseert me niet zo gek veel.
Sidenote: ik vraag vooraf of x erin zit en bepaal daarna of ik het waard vind, aangepaste gerechten vraag ik eigenlijk nooit om.
Thx!quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ah, shit zeg. Hopelijk komt er iets nuttigs uit.
Huisarts? Laat je alsjeblieft doorverwijzen naar een MDL arts (al is dat met eigenwijze huisartsen soms makkelijker gezegd dan gedaan)quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:39 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik ben al bezig met een nieuwe huisarts ( ik weet niet of de haat voor mijn huidige goed overkwam) en als dit niet helpt dan heb ik iig extra poot om op te staan
Godver.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:43 schreef Californium het volgende:
[..]
En het kan ook echt verwarrend zijn merk ik.
“Ik mag 10g verse champignons maar 115g champignons uit blik”
Insert ““
Mag je onzin vinden als je het niet begrijpt nee
Ja. Dit is dus exact het probleem waar ik tegenaan loopquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:45 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Huisarts? Laat je alsjeblieft doorverwijzen naar een MDL arts (al is dat met eigenwijze huisartsen soms makkelijker gezegd dan gedaan)
Kan weer net een bepaald stofje zijn dat er na inblikken niet meer in zit, waardior je er geen last van hebt.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:43 schreef Californium het volgende:
[..]
En het kan ook echt verwarrend zijn merk ik.
“Ik mag 10g verse champignons maar 115g champignons uit blik”
Insert![]()
![]()
Mag je onzin vinden als je het niet begrijpt nee
Verhitting (oa) doet interessante dingen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Kan weer net een bepaald stofje zijn dat er na inblikken niet meer in zit, waardior je er geen last van hebt.
Ik heb dat met appel bijvoorbeeld. Rauwe appel is hopeloos. Appel in appeltaart of appelmoes oid is geen enkel probleem.
De eliminatie fase is 3-6 weken. Daarna ga je weer bijstoppen! Maar ik snap het best want het is een uitdagingquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Godver.
Ergens wil ik wel weten wat m'n no go-voedsel is, maar FODMAP trekt me totaal niet (want ik ga serieus slecht op peulvruchten). Dus mja.
Jup! FODMAPs zijn oplosbaar in water. Dus als ze in blik zitten lossen ze op en spoel je ze weg als je ze uitlektquote:Op donderdag 24 juni 2021 09:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Kan weer net een bepaald stofje zijn dat er na inblikken niet meer in zit, waardior je er geen last van hebt.
Ik heb dat met appel bijvoorbeeld. Rauwe appel is hopeloos. Appel in appeltaart of appelmoes oid is geen enkel probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |