abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206250676
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 19:14 schreef Riparius het volgende:

[..]
Nee, ik zie ook alleen maar de scrambled text. Het zou moeten kunnen in FireFox met deze extensie maar ik krijg het momenteel niet werkend en heb eigenlijk geen zin om hier nu veel tijd in te steken.
Gelijk heb je
pi_206265559
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 15:29 schreef stavromulabeta het volgende:
Dat kan alleen Vinkenslag zijn. Maar wat moet daar dan gebeurd zijn (buiten de wietkwekerijen en handeltjes waar het om bekend stond).
Dutroux was (ook) een drugshandelaar en een sjacheraar die handelde in tweedehands veelal gestolen auto's. Het Duitse artikel suggereert dat hij begin jaren negentig niet alleen voor drugs naar Maastricht kwam maar mogelijk ook op Vinkenslag (thans De Karosseer) kwam voor zijn autohandeltjes. Dat zou saillant kunnen zijn omdat Vinkenslag langs één van de twee mogelijke routes lag die Tanja kan hebben genomen op weg naar haar kamer en bovendien op hooguit enkele honderden meters van de andere (en meest waarschijnlijke) route die ze kan hebben genomen. Zoals ik begin dit jaar al heb uiteengezet zijn er goede redenen om aan te nemen dat Tanja omstreeks 00:33 uur is onderschept op de Maastrichtse Rijksweg, niet ver van haar kamer. De grote vraag is dan of Dutroux op dat moment net van Vinkenslag kwam en met zijn busje op weg was naar huis toen hij Tanja spotte.
  Manager PR/Moderator donderdag 22 december 2022 @ 17:05:59 #104
269689 crew  Viv
pi_207188421
quote:
De vorig jaar uitgeloofde beloning van 1 miljoen euro heeft niet geleid tot de gouden tip in de zaak van de sinds 1993 vermiste studente Tanja Groen. Dat concluderen de Peter R. de Vries Foundation en politie Limburg, een half jaar nadat de deadline om aanspraak te maken op de beloning was verlopen.

De politie heeft de afgelopen maanden bijna duizend tips onderzocht. "Dit is vooral ontzettend verdrietig voor de familie van Tanja", schrijft de Peter R. de Vries Foundation. "Corrie en Adrie Groen, de ouders van Tanja, hebben er de afgelopen periode alles aan gedaan om antwoord te krijgen op de vraag waar hun dochter is."

Aan de hand van de tips kan er wel een aantal situaties worden uitgesloten, schrijft de Peter R. de Vries Foundation. Welke dat zijn is niet bekendgemaakt. Het geld wordt nu vrijgegeven om in andere coldcase-zaken te worden ingezet of om slachtoffers van misdaden bij te staan.
quote:
Kelly de Vries, de dochter van Peter R. de Vries die nu voorzitter is van de stichting, benadrukt dat tips altijd welkom blijven. "Ook al heeft een miljoen euro jou niet over de streep getrokken om te praten, weet dat jij altijd bij de Peter R. de Vries Foundation terecht kan om jouw informatie (anoniem) te delen."

"Wij geven niet op en ik hoop dat jij uiteindelijk besluit om toch te vertellen waar wij Tanja kunnen vinden."
https://nos.nl/artikel/24(...)ro-wordt-vrijgegeven
pi_207202911
Jammer
pi_207202945
Maar dus Dutroux was ook een dood spoor dus?
  Manager PR/Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 17:37:05 #107
269689 crew  Viv
pi_207202979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar dus Dutroux was ook een dood spoor dus?
Dat loopt nog, zie onderaan dat artikel:

quote:
Er loopt nog een rechtshulpverzoek bij de Belgische justitie voor het vergelijken van dna dat is gevonden in huizen en auto's van de beruchte kindermoordenaar Marc Dutroux met dna van Groen. In de jaren 90 is al eens onderzocht of Dutroux iets te maken had met de verdwijning van Tanja Groen, maar dat leverde toen niets op.
:)
pi_207203000
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:37 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat loopt nog, zie onderaan dat artikel:
[..]
:)
Ah oops :@ Dank :)
pi_207215770
quote:
Mja. 1 mio geen reden om te praten, dan zal geen 1 mio dat ook niet zijn.
  Manager PR/Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 19:50:48 #110
269689 crew  Viv
pi_207215822
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja. 1 mio geen reden om te praten, dan zal geen 1 mio dat ook niet zijn.
Dat lijkt mij ook. Tenzij iemand op zijn sterfbed ineens nog last van het geweten krijgt of zo.
pi_207215854
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 19:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook. Tenzij iemand op zijn sterfbed ineens nog last van het geweten krijgt of zo.
Ja, als diegene überhaupt al niet overleden is of vast zit voor 'n andere zaak (of andere zaken). Het is bijna 30 jaar geleden alweer.

En de hoofdverdachte is zelfs al overleden.
pi_213360335
We schrijven oktober 2022:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 19:19 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Duurde lang.

twitter
  maandag 29 april 2024 @ 11:55:12 #113
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213361125
Trekken ze die dna sporen bij die andere Belgische of Franse seriemoordenaar ook na? Fournioit of zoiets.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213363359
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Trekken ze die dna sporen bij die andere Belgische of Franse seriemoordenaar ook na? Fournioit of zoiets.
Je bedoelt Fourniret. Die wordt niet (verder) nagetrokken inzake de verdwijning van Tanja Groen. Fourniret 'opereerde' alleen in Franstalig gebied (Noord-Frankrijk en Wallonië) en maakte voor zover bekend alleen Franstalige slachtoffers. Hij sprak ook geen Nederlands zoals ik eerder hier al heb aangegeven.
  maandag 29 april 2024 @ 16:39:37 #115
438527 MissButterflyy
pi_213363620
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:11 schreef Riparius het volgende:

[..]
Je bedoelt Fourniret. Die wordt niet (verder) nagetrokken inzake de verdwijning van Tanja Groen. Fourniret 'opereerde' alleen in Franstalig gebied (Noord-Frankrijk en Wallonië) en maakte voor zover bekend alleen Franstalige slachtoffers. Hij sprak ook geen Nederlands zoals ik eerder hier al heb aangegeven.
Dat maakt niet uit, Maastricht ligt vlakbij de Belgische grens waar meteen Frans wordt gesproken.
Ook heeft hij een gat van een aantal jaren (onder andere 1993) waarin hij een vrij man was waarbij hij helemaal niet gepakt is met een moord. Dat is wel vreemd voor een seriemoordenaar. En ik had ergens gelezen dat hij met zijn bus regelmatig ook vlakbij Maastricht rondreed, of daar zelfs wel eens kwam.

Mocht er bij Dutroux verder geen bewijs worden gevonden zie ik niet in waarom hij uitgesloten mag worden.
pi_213364671
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 16:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit, Maastricht ligt vlakbij de Belgische grens waar meteen Frans wordt gesproken.
Ook heeft hij een gat van een aantal jaren (onder andere 1993) waarin hij een vrij man was waarbij hij helemaal niet gepakt is met een moord. Dat is wel vreemd voor een seriemoordenaar. En ik had ergens gelezen dat hij met zijn bus regelmatig ook vlakbij Maastricht rondreed, of daar zelfs wel eens kwam.

Mocht er bij Dutroux verder geen bewijs worden gevonden zie ik niet in waarom hij uitgesloten mag worden.
Tja, uit te sluiten is hij niet. Hij is wel in beeld geweest in de zaak Tanja Groen, maar volgens Alain Remue van de Cel Vermiste Personen is er nooit een link gevonden, en datzelfde geldt voor Ronald Janssen. Het is mij niet bekend of en in hoeverre Fourniret en Janssen ooit zijn verhoord in verband met een mogelijke betrokkenheid bij de verdwijning van Tanja Groen. In ieder geval is er volgens een artikel in De Limburger bij beiden nooit op door gerechercheerd.

Of Fourniret regelmatig in Maastricht kwam is mij niet bekend, maar dat lijkt mede gezien de afstand tot de plaats waar hij in de jaren 90 woonde niet aannemelijk. Bovendien had hij daar niets te zoeken, in tegenstelling tot Dutroux die in de periode in kwestie wél regelmatig in Maastricht kwam voor drugs en naar meer recent bekend is geworden naar alle waarschijnlijkheid ook voor zijn handeltjes in veelal gestolen auto's op woonwagenkamp Vinkenslag, destijds een van de belangrijkste plekken in Europa voor de tweedehands autohandel.

Ronald Janssen was trouwens ook goed bekend met Maastricht omdat hij daar al vanaf zijn kindertijd, eerst samen met zijn ouders en later alleen, vaak kwam om boodschappen te doen. Ten tijde van de verdwijning van Tanja Groen studeerde hij in Leuven, maar omdat het academisch jaar nog niet was begonnen verbleef hij op het moment van haar verdwijning in zijn ouderlijk huis in Kotem, vlak over de grens en op zo'n 12 km van Maastricht. Als je trouwens met de auto van Kotem naar Maastricht wil, dan kom je op de N78 langs Smeermaas, en laat dat nou net de plaats zijn waar studentenvereniging Circumflex waar Tanja lid van was geworden een week eerder de ontgroening had gedaan.
  maandag 29 april 2024 @ 18:48:13 #117
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_213364679
twitter
  maandag 29 april 2024 @ 18:50:24 #118
438527 MissButterflyy
pi_213364691
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 18:48 schreef maxi-mus het volgende:
[ x ]
Ze zullen het wel weten nu, niet? Of er een match is of niet.
pi_213366592
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 18:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze zullen het wel weten nu, niet? Of er een match is of niet.
Als er een match was, zou dat op het NOS-journaal komen en niet bij Beau.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 30 april 2024 @ 10:03:35 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213369114
Ik hoop voor die ouders dat dat DNA onderzoek iets oplevert. Hun hoop laait iedere keer weer op bij een lead en ik hoop gewoon niet dat die lieve mensen weer teleurgesteld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 01-05-2024 09:00:36 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213427064
Stemmen van Assisen besteedde hier ook laatst aandacht aan :
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240503_94294948
pi_213429070
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:11 schreef Riparius het volgende:

[..]
Afgelopen dagen paar afleveringen gezien van documentaire over Fourniret. :X
  woensdag 29 mei 2024 @ 12:13:54 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213721512
Was Michel Stockx ook niet ooit in verband gebracht met Tanja? [edit: Oh nee wacht, die zat in 1992 al vast...]

https://panorama.nl/artik(...)dse-seriemoordenaars
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213721994
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2024 12:13 schreef SEMTEX het volgende:
Was Michel Stockx ook niet ooit in verband gebracht met Tanja? [edit: Oh nee wacht, die zat in 1992 al vast...]

https://panorama.nl/artik(...)dse-seriemoordenaars

Denk zo ongeveer elke kindermoordenaar uit Nederland, België en Duitsland wel...
  woensdag 29 mei 2024 @ 14:21:33 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213722678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 13:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk zo ongeveer elke kindermoordenaar uit Nederland, België en Duitsland wel...
Ja, dat linkje bevat zo'n beetje alle obscure seriemoordenaars die we hebben gekend in Nederland, waarvan een groot aantal helaas een voorkeur voor kinderen had :( .
pi_214083718
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 23:46 schreef Riparius het volgende:

[..]
Al dat gegraaf op de Strabrechtse Heide (en dat is niet voor de eerste of tweede keer, in 1994 is daar door de politie ook al gegraven) is gebaseerd op verklaringen die de inmiddels alweer jaren geleden overleden Wim Smulders heeft afgelegd tegenover een medegedetineerde, Pieter Knabben.

Knabben was een plaatsgenoot van Smulders die diens dialect ook sprak. De twee waren met opzet bij elkaar geplaatst door justitie in de hoop dat Smulders zou gaan praten over de moord op Rienja Shewpersadsingh, waarvoor Smulders uiteindelijk ook is veroordeeld. En inderdaad biechtte Smulders in zijn cel tegenover Knabben de moord op Rienja op. Maar dat niet alleen, hij legde verklaringen af over moorden op maar liefst 11 vrouwen, waaronder Tanja Groen, die hij evenals een aantal van zijn andere slachtoffers zou hebben begraven op de Strabrechtse Heide niet ver van zijn woonplaats Valkenswaard.

De vraag is alleen hoe betrouwbaar de verklaringen van Smulders inzake Tanja Groen zijn. Smulders biechtte tegenover Knabben namelijk ook de moord op Andrea Luten uit Ruinen op. Maar vele jaren later, in 2010, leidden DNA-sporen naar de dader van de verkrachting en moord op de jonge Drentse en dat was niet Wim Smulders maar Henk F. uit Hoogeveen.

Toen Smulders begin 1994 zijn verklaringen aflegde tegenover zijn celgenoot waren zowel de verkrachting van en de moord op Andrea Luten (10 mei 1993) als de verdwijning van Tanja Groen (in de nacht van 31 augustus op 1 september 1993) nog recent en veel in het nieuws geweest. En aangezien Smulders - zoals we nu weten - alles wat hij over Andrea Luten heeft verklaard uit zijn duim heeft gezogen zou datzelfde ook heel goed van toepassing kunnen zijn op alles wat hij tegenover zijn celgenoot over Tanja Groen heeft verklaard. Zie ook dit artikel in het Eindhovens Dagblad van 8 mei 2021.

Maar goed, wat weten we eigenlijk over hetgeen Smulders tegenover zijn celgenoot heeft verklaard over Tanja Groen? Niet veel, maar in voornoemd krantenartikel is te lezen dat Smulders zijn celgenoot heeft verteld dat hij Tanja op een landweg zou hebben gespot en met een smoes zou hebben overtuigd om bij hem in de auto te stappen en dat hij haar fiets in de kofferbak van zijn auto zou hebben gestopt.

Deze verklaring van Smulders is onwaarschijnlijk omdat die niet verenigbaar is met de waarneming van een getuige die in de nacht van Tanja's verdwijning vanuit zijn slaapkamer met open raam om 00:33 uur een schreeuw heeft gehoord van een vrouw vanaf de Rijksweg in Maastricht. Dat is niet bepaald een landweg maar de locatie en het tijdstip zijn wel in overeenstemming met het tijdstip waarop Tanja is vertrokken vanaf de sociëteit aan de Herbenusstraat en tevens in overeenstemming met de meest waarschijnlijke route die Tanja heeft gefietst naar haar kamer aan de Rijksweg 66B in Gronsveld. De getuige heeft zich destijds bij de politie gemeld toen de vermissing van Tanja Groen enkele dagen later bekend werd, maar de politie heeft hier niets mee gedaan en deed de melding af met de dooddoener dat het waarschijnlijk een schreeuw van een dier was geweest. Maar de - inmiddels overleden - getuige is er altijd van overtuigd gebleven dat hij wel degelijk de schreeuw van een vrouw had gehoord en dat die vrouw alleen Tanja Groen kon zijn geweest. Vijftien jaar na dato, op 23 september 2008, stuurde deze getuige een mailtje naar de (inmiddels ook overleden) misdaadverslaggever Hendrik Jan Korterink met de volgende inhoud:

Vijftien jaar geleden om 00:33 uur precies verdween Tanja Groen vanaf de Rijksweg in Maastricht. Althans, ik denk dat het Tanja Groen was. Om precies 00:33 uur hoorde ik toen een vrouw schreeuwen om hulp. Een paar dagen later kwam het bericht dat er een meisje verdwenen was. Ik heb deze info doorgegeven aan peterrdevries maar deze vond de info niet concreet genoeg om een onderzoekje te doen. Zelfs de precieze plek had ik aangegeven op een kaartje. Simpeler kan toch niet. Blijven we toch afhankelijk van Beau en zijn waarzeggers.

Op grond van het tijdstip en de locatie is het meer dan aannemelijk dat deze getuige inderdaad Tanja Groen heeft horen schreeuwen, en dat betekent dat we de verklaring van Smulders dat ze vrijwillig in zijn auto zou zijn gestapt naar het rijk der fabelen kunnen verwijzen. Immers, als dat zo was dan zou ze niet hebben geschreeuwd om hulp. Bovendien had ze geen enkele reden om bij wie dan ook in een auto te stappen omdat de locatie waar de getuige Tanja heeft horen schreeuwen om hulp niet ver van haar kamer aan de Rijksweg in Gronsveld was verwijderd. Dan resteert nog de mogelijkheid dat Smulders haar op het fietspad naast de Maastrichtse Rijksweg zou hebben klemgereden en vervolgens overmeesterd, maar ook dat scenario klopt niet met de verklaring dat hij haar op een landweggetje zou hebben gespot.

De verklaringen van Smulders tegenover zijn celgenoot over zijn betrokkenheid bij de verdwijning van Tanja Groen zijn dus hoogstwaarschijnlijk net zo volkomen uit de lucht gegrepen als zijn verklaringen over de verkrachting van en de moord op Andrea Luten in datzelfde jaar. Er is trouwens ook geen bewijs dat Smulders ten tijde van de verdwijning van Tanja Groen op een camping in Valkenburg zou hebben verbleven zoals in 2012 werd gesteld in het boek Cold Cases uitgegeven door crimesite.nl.

Tot slot is op te merken dat Tanja Groen in het geheel niet past in het profiel van de verdwenen of vermoorde vrouwen waarvan met grote waarschijnlijkheid is aan te nemen dat ze slachtoffer zijn geworden van Smulders: Anne van der Groen-Heijligers, Henny Maas, Rienja Shewpersadsingh. Al deze vrouwen woonden in de directe omgeving van Smulders en kenden hem. Bovendien staat vast dat Smulders steeds de laatste is geweest die hen in leven heeft gezien. Voor Tanja Groen geldt dat allemaal niet.

De conclusie uit dit alles is dat Smulders zeer waarschijnlijk niets te aken heeft gehad met de verdwijning van Tanja Groen en dat het daarom ook niet reëel is aan te nemen dat Tanja Groen ergens op Strabrechtse Heide begraven zou liggen.
Ik ben het helemaal met je eens met je zienswijze. Het lijkt erop dat Wim S. niet betrokken is in de vermissing van Tanja Groen en dat zij ook niet op de Stabrechtse Heide ligt. De M.O. wijkt idd af in de zaak van Rienja Shewpersadsingh waar Wim voor veroordeeld is. Ook in andere zaken waar hij verdachte in is geweest, kende hij de vermiste personen in tegenstelling tot Tanja. Wim woonde in 1993 niet in Valkenswaard maar in de Borgstraat in Geldrop en dat ligt op nog geen 5 minuten afstand van de Stabrechtse Heide.

Afgezien van een zogenaamde bekentenissen tegenover een medegevangenen in het voorjaar van 1994 heeft Wim in de jaren zeventig ook al eens gehint op zijn betrokkenheid bij een vermissing. Een van de rechercheurs sprak op een nacht in de jaren zeventig op het politiebureau in Geldrop met Wim S. die daar in verwarring was binnengelopen. ‘Ik kan er niet meer mee leven, ik kan het niet. Ik moet het vertellen’, schreeuwde hij. Maar verder dan mompelen over ‘Stabrecht’ kwam het niet. De rechercheur vermoedt dat S. toen op het punt stond te gaan vertellen over moorden. Mogelijk zat de vermissing van Anne van der Groen-Heijligers uit Eindhoven in 1966 en Henny Maas uit Geldrop in 1975 hem op een avond dwars.

Er is in 2021 op aangeven van Peter van Koppen (zijn team) en onder leiding van Bob Willemsen (Politie/Cold Case Limburg) gegraven op de Strabrechtse heide op 7 minuten fietsafstand van de woning van Wim S. Op de plekken waar gegraven is waren grondverstoringen maar was -in mijn optiek- niet de meest logische locaties. Een gemiste kans, vooral voor de nabestaanden van Anne en Henny.

[ Bericht 0% gewijzigd door Michiel020 op 28-06-2024 21:28:16 ]
pi_218893142
Aflevering van Moordzaken over Wim S.:

quote:
Mei 1993. De 35-jarige Rienja verdwijnt spoorloos. Al snel valt de verdenking op Willem Smulders, een man die al langer gelinkt wordt aan onopgeloste zaken. Is hij slechts een pechvogel… of een seriemoordenaar die overal doorheen glipt? In deze aflevering ontrafelen we zijn duistere verleden. Wat heeft 'Geile Wim' allemaal te verbergen? Dit is het laatste deel in deze special “Seriemoordenaars”.
https://podcastluisteren.(...)oordenaars-Geile-Wim

(Ik geloof overigens niet dat hij betrokken is bij de verdwijning van Tanja Groen)
pi_218894075
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 16:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]

(Ik geloof overigens niet dat hij betrokken is bij de verdwijning van Tanja Groen)
Net moordzaken geluisterd. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. We zullen het niet meer van Wim horen.
(spoiler ☺️)
pi_218894502
Woonde toen ze verdween zelf in Maastricht. Altijd het gevoel gehad dat ze ontvoerd is de grens met belgie over. Toen als te werk gesteld als sekswerker of verkocht aan.
pi_219371391
Ik snap hoe verleidelijk het is het is om een onopgeloste zaak als deze meteen te koppelen aan namen die we hebben die in theorie in die tijd in Maastricht konden zijn (Dutroux, Fourniret), maar ik denk toch dat we ons daar niet teveel ons in moeten verliezen. Er zijn nou eenmaal een hele hoop (serie)moordenaars, de kans is erg groot dat Tanja het slachtoffer is geworden van iemand die we helemaal niet kennen (als ze al slachtoffer is geworden van een misdrijf, maar dat lijkt me vrij waarschijnlijk).

Ook de connectie met Wim S. lijkt op het eerste gezicht misschien een hoopvol spoor, maar hier zijn toch ook heel veel problemen mee. De verklaring van Wim is over het algemeen vrij onbetrouwbaar. Zijn medeverdachte kreeg strafvermindering voor deze informantenrol, dus had een belang bij het aandikken van de verklaring. Daarnaast kan Wim ook gewoon hebben gelogen tegen hem natuurlijk. Er is in ieder een hoop niet in de haak. Zo is een van de zaken, waarover Wim opgebiecht zou hebben de dader te zijn, inmiddels opgelost, en blijkt een heel ander iemand de schuldige te zijn. Ook andere zaken waarover Wim zou hebben opgebiecht (zoals de verdwijning van Germa van den Boom, die in een compleet ander deel van Brabant woonde, en waar verder totaal geen connectie met Wim lijkt te zijn), behoorlijk twijfelachtig.

Wim S. lijkt over het algemeen een behoorlijk gemythologiseert figuur te zijn. Persoonlijk geloof ik dat hij naast Rienja wel degelijk Henny Maas en Anna vd Groen-Heiligers heeft vermoord, omdat hier zeer concrete aanwijzingen voor zijn (hij was de laatste persoon die Anna had gezien, namelijk als loodgieter in haar huis, en hij had ook Henny kort gezien voor haar verdwijning). Hieruit ontstaat echter ook een beeld van zijn modus operandi: hij vermoordde mensen die hij kende of in ieder geval had ontmoet. Er is geen enkele aanwijzing dat hij Tanja kende.
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:29:31 #131
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219371429
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 16:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]

Die is aan meer zaken gelinkt die we hier bespreken.. Zo'n beetje elke zaak waarbij nog geen lichaam is gevonden uit de jaren 80/90. Maar is even die podcast luisteren dus :)
The name is Putler, Vladimir Putler
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:32:42 #132
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219371442
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:23 schreef onderzoeker02 het volgende:
Ik snap hoe verleidelijk het is het is om een onopgeloste zaak als deze meteen te koppelen aan namen die we hebben die in theorie in die tijd in Maastricht konden zijn (Dutroux, Fourniret), maar ik denk toch dat we ons daar niet teveel ons in moeten verliezen. Er zijn nou eenmaal een hele hoop (serie)moordenaars, de kans is erg groot dat Tanja het slachtoffer is geworden van iemand die we helemaal niet kennen (als ze al slachtoffer is geworden van een misdrijf, maar dat lijkt me vrij waarschijnlijk).

Ook de connectie met Wim S. lijkt op het eerste gezicht misschien een hoopvol spoor, maar hier zijn toch ook heel veel problemen mee. De verklaring van Wim is over het algemeen vrij onbetrouwbaar. Zijn medeverdachte kreeg strafvermindering voor deze informantenrol, dus had een belang bij het aandikken van de verklaring. Daarnaast kan Wim ook gewoon hebben gelogen tegen hem natuurlijk. Er is in ieder een hoop niet in de haak. Zo is een van de zaken, waarover Wim opgebiecht zou hebben de dader te zijn, inmiddels opgelost, en blijkt een heel ander iemand de schuldige te zijn. Ook andere zaken waarover Wim zou hebben opgebiecht (zoals de verdwijning van Germa van den Boom, die in een compleet ander deel van Brabant woonde, en waar verder totaal geen connectie met Wim lijkt te zijn), behoorlijk twijfelachtig.

Wim S. lijkt over het algemeen een behoorlijk gemythologiseert figuur te zijn. Persoonlijk geloof ik dat hij naast Rienja wel degelijk Henny Maas en Anna vd Groen-Heiligers heeft vermoord, omdat hier zeer concrete aanwijzingen voor zijn (hij was de laatste persoon die Anna had gezien, namelijk als loodgieter in haar huis, en hij had ook Henny kort gezien voor haar verdwijning). Hieruit ontstaat echter ook een beeld van zijn modus operandi: hij vermoordde mensen die hij kende of in ieder geval had ontmoet. Er is geen enkele aanwijzing dat hij Tanja kende.
Tjah... zoveel gepakte seriemoordenaars hebben we hier niet.. Dus ergens logisch dat men iig serieus kijkt naar zijn verklaringen en eventuele links met andere onopgeloste zaken.

Zo ook idd Germa van den Boom..
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 1 december 2025 @ 15:40:52 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219387450
Er zijn in Belgie ook vele onopgeloste vermissings- en moordzaken (vooral omdat de Belgische politie zoveel heeft zitten kloten), het is nog steeds heel goed mogelijk dat Tanja's dader uit Belgie komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')