abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200029226
Omdat niet elk schandaal een eigen topic verdient. Maar omdat het wel belangrijk is om ze hier te noemen, om bijvoorbeeld patronen te ontdekken. Een verzameltopic.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200029310
De reden van openen van dit topic is dit bericht:

https://www.rtvnoord.nl/n(...)vakantiehuis-affaire

In Midden-Groningen is een vakantiedorp waar al jaren niet permanent gewoond mag worden. Dat wordt weliswaar al jaren een beetje gedoogd omdat er al 20 jaar aan rechtszaken ligt, maar er zijn steeds weer uitspraken in de politiek geweest dat het niet mag. Met een definitief besluit in 2017. Ze gaan het dit jaar ook definitief aanpakken (zouden ze vorig jaar doen, maar corona kwam er tussen), de bewoners moeten er uit. Deze wethouder blijkt nu niet alleen in dat dorp te wonen, maar ook nog een huis voor permanente bewoning te verhuren. De andere wethouders willen nu dat hij op stapt, maardat vertikt hij en hij blijft gewoon zitten. Nu is er dus een verzoek van de wethouders aan de gemeenteraad om een motie van wantrouwen in te dienen tegen een collega-wethouder... dat is wel redelijk ongekend. En tekent de plaat voor het hoofd van deze VVD wethouder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 21:37:54 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200033080
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:00 schreef Hanca het volgende:
De reden van openen van dit topic is dit bericht:

https://www.rtvnoord.nl/n(...)vakantiehuis-affaire

In Midden-Groningen is een vakantiedorp waar al jaren niet permanent gewoond mag worden. Dat wordt weliswaar al jaren een beetje gedoogd omdat er al 20 jaar aan rechtszaken ligt, maar er zijn steeds weer uitspraken in de politiek geweest dat het niet mag. Met een definitief besluit in 2017. Ze gaan het dit jaar ook definitief aanpakken (zouden ze vorig jaar doen, maar corona kwam er tussen), de bewoners moeten er uit. Deze wethouder blijkt nu niet alleen in dat dorp te wonen, maar ook nog een huis voor permanente bewoning te verhuren. De andere wethouders willen nu dat hij op stapt, maardat vertikt hij en hij blijft gewoon zitten. Nu is er dus een verzoek van de wethouders aan de gemeenteraad om een motie van wantrouwen in te dienen tegen een collega-wethouder... dat is wel redelijk ongekend. En tekent de plaat voor het hoofd van deze VVD wethouder.
Ik gokte halverwege het verhaal op CDA of VVD wethouder, ik had 50% gelijk :D

Ik had overigens wel verwacht dat de gemeenteraad hier wat van zou vinden en niet door de wethouders gevraagd moest worden om zo'n motie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200033585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik gokte halverwege het verhaal op CDA of VVD wethouder, ik had 50% gelijk :D

Ik had overigens wel verwacht dat de gemeenteraad hier wat van zou vinden en niet door de wethouders gevraagd moest worden om zo'n motie.
Eerder was er ook al ophef: https://www.dvhn.nl/groni(...)-woont-26241546.html

32 huishoudens moeten per 1 juli weg, maar op 1 of andere manier heeft deze wethouder een ontheffing en mag hij blijven. Niemand weet hoe hij daar aan komt. Hij kreeg hem naar verluidt in 2012, 7 jaar nadat de ontheffingen verleend mochten worden (en die gingen naar gepensioneerden).

Was toen nog niet zeker en ik heb er verder niks over gehoord, maar dit stinkt behoorlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 21:59:27 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200033783
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Eerder was er ook al ophef: https://www.dvhn.nl/groni(...)-woont-26241546.html

32 huishoudens moeten per 1 juli weg, maar op 1 of andere manier heeft deze wethouder een ontheffing en mag hij blijven. Niemand weet hoe hij daar aan komt. Hij kreeg hem naar verluidt in 2012, 7 jaar nadat de ontheffingen verleend mochten worden (en die gingen naar gepensioneerden).

Was toen nog niet zeker en ik heb er verder niks over gehoord, maar dit stinkt behoorlijk.
Ja, dat is toch wel een stevige gierput qua lucht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200035072
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat is toch wel een stevige gierput qua lucht.
't Echte en 't ware!
pi_200060664
Borg is er uit en ook de VVD is uit het college gestapt (die nog wel een meerderheid houden):

https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-groningen-stapt-op

https://www.dvhn.nl/groni(...)ollege-26904293.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200063114
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 18:50 schreef Hanca het volgende:
Borg is er uit en ook de VVD is uit het college gestapt (die nog wel een meerderheid houden):

https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-groningen-stapt-op

https://www.dvhn.nl/groni(...)ollege-26904293.html
ik vind het wel bijzonder dat die wethouder blijkbaar gewoon denkt dat hij verder kan (zeker als zijn partij niet nodig is voor een meerderheid in het college), en ook raar dat de VVD zelf schijnbaar het een goed idee vinden om hem als wethouder voor te stellen, ze moeten toch weten waar hij woont.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_200138220
in Zeewolde moet een wethouder weg omdat ze een bijzondere (wappie) mening heeft over de corona vaccinaties.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/241516/wethouder-prins-moet-opstappen-na-uiten-mening-over-coronavaccinaties

eerder was ze al kritisch op het RIVM

https://www.destentor.nl/zeewolde/commotie-rond-wethouder-winnie-prins-in-zeewolde-blijft-voortsudderen-ondank-haar-excuses~a03c34fe/

bijzondere is dat ze na de aangenomen motie van wantrouwen niet wilde opstappen dat daarom de raad apart moest stemmen voor haar ontslag.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 1 juli 2021 @ 10:29:52 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200153181
In Venray is een CDA-wethouder gevallen omhet zichzelf bevoordelen bij gronddealtjes bij een gedeputeerde.
https://nos.nl/artikel/23(...)trouwen-om-gronddeal
pi_200153274
Misschien is hier al een apart topic over geweest maar die kan ik nog niet meteen vinden. Het gaat om het volgende:

Overheidsbestuurders in Noordoost-Groningen hebben door machtsmisbruik boeren gedupeerd bij de handel in grond, bedoeld voor een Google-datacentrum. Eén familiebedrijf is daarbij verrijkt met miljoenendeals. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur op basis van tientallen notariële akten, kadastrale uittreksels, taxatierapporten, jaarverslagen, notulen, rechtbankstukken, wob-verzoeken en tot nu toe vertrouwelijke documenten.

Kort NOS-artikel: Vriendjespolitiek met miljoenendeals in Groningen na komst Google
Uitgebreidere versie: Groningen raakte in de ban van Google, met vriendjespolitiek tot gevolg
pi_200216517
Amsterdamse wethouder (SP) weg door 'patroon van grensoverschrijdend gedrag'.

https://nos.nl/artikel/23(...)verschrijdend-gedrag

Blijkbaar kan hij zich niet normaal gedragen tegen vrouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 juli 2021 @ 16:34:04 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200217308
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:32 schreef Hanca het volgende:
Amsterdamse wethouder (SP) weg door 'patroon van grensoverschrijdend gedrag'.

https://nos.nl/artikel/23(...)verschrijdend-gedrag

Blijkbaar kan hij zich niet normaal gedragen tegen vrouwen.
Jarenlang, meerdere vrouwen, allerlei onderzoeken van externe bureau's en officiële waarschuwingen.. Die denkt echt alleen met zijn geslachtsdeel :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 5 juli 2021 @ 16:49:07 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200217523
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jarenlang, meerdere vrouwen, allerlei onderzoeken van externe bureau's en officiële waarschuwingen.. Die denkt echt alleen met zijn geslachtsdeel :N
Ik heb net geleerd in een ander topic hierover dat dit uiteraard alleen maar ligt aan woke-ness en niet aan de man die zelf zegt hier schuldig aan te zijn. Waarvan akte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 5 juli 2021 @ 16:52:16 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200217582
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb net geleerd in een ander topic hierover dat dit uiteraard alleen maar ligt aan woke-ness en niet aan de man die zelf zegt hier schuldig aan te zijn. Waarvan akte.
Woke betekent toch 'netjes opgevoed'?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 5 juli 2021 @ 16:57:09 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200217663
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Woke betekent toch 'netjes opgevoed'?
Luister, ik ben al tijden de weg kwijt, ik ben opgevoed met het idee dat deugen iets goeds is. Dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200957091
hier weer een mooi schandaal bij het CDA in winterswijk een pasgeleden opgestapt raadslid wordt daar verdacht van Ontucht en de Fractie wist van niks

https://www.gelderlander.(...)-van-niets~a97e8d3c/

het meest bizarre is nog wel deze quote van de voorzitter van de lokale CDA afdeling.

quote:
Van een royement als lid van het CDA is volgens Wassink geen sprake. ,,Het CDA heeft zoveel leden, dan kunnen we misschien wel meer leden royeren.”
ik weet niet wat voor een leden CDA winterswijk heeft maar dit klinkt niet echt hoopgevend.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:36:45 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200957190
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:30 schreef DestroyerPiet het volgende:
hier weer een mooi schandaal bij het CDA in winterswijk een pasgeleden opgestapt raadslid wordt daar verdacht van Ontucht en de Fractie wist van niks

https://www.gelderlander.(...)-van-niets~a97e8d3c/

het meest bizarre is nog wel deze quote van de voorzitter van de lokale CDA afdeling.
[..]
ik weet niet wat voor een leden CDA winterswijk heeft maar dit klinkt niet echt hoopgevend.
Als je daar iedereen die wat met ontucht te maken heeft gaat royeren dan kun je wel bezig blijven.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:42:34 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200957288
Dat is wel de verspreking van het jaar
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:05:16 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200957744
Apart dat hij na twee maanden, met de kennis van nu, nog steeds pontificaal op de website staat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:03:19 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200980716
quote:
Fracties in Waterschap Limburg stappen uit bestuur vanwege onvoldoende integriteitsbesef

De fracties Lokaal Limburg en 50Plus in het algemeen bestuur van het Waterschap Limburg beëindigen hun steun aan het dagelijks bestuur. De Fractie Bedrijven overweegt dit. Ze zijn ontevreden over de evaluatie van een omstreden gronddeal van het waterschap met de Venrayse ex-wethouder Jan Loonen en zijn familie in 2016 en botsen steeds opnieuw met de CDA-macht.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:37:32 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:40:52 #23
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200981348
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Limburgse CDA. Zo corrupt, daar kunnen ze in Afghanistan nog wat van leren.
pi_201802884
Niet echt een schandaal, maar in bijna de helft van alle gemeenteraden zitten nu fracties waar je in 2018 niet op kon stemmen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)we-fracties-a4062122

Verder zijn er volgens dit artikel 'aan de lopende band' fractieleden die overstappen naar een andere fractie, dus ook zo zijn de verhoudingen anders geworden dan hoe er is gestemd. En blijkbaar maken gemeenteraadsleden steeds vaker de 4 jaar niet vol, in Amsterdam is zelfs meer dan een kwart al vervangen.

Zijn natuurlijk verschillende dingen, maar lopen we zo niet tegen enorme problemen qua vertegenwoordiging en tegen een gebrek aan kennis van dossiers in de lokale politiek aan?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201802932
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:40 schreef Hanca het volgende:

Zijn natuurlijk verschillende dingen, maar lopen we zo niet tegen enorme problemen qua vertegenwoordiging en tegen een gebrek aan kennis van dossiers in de lokale politiek aan?
Ja zeker, de kwaliteit van fracties is echt wisselend. Soms ontbreekt zelfs basale kennis hoe het politieke systeem werkt. Welke rol de gemeenteraad precies heeft en hoe begrotingen werken bijvoorbeeld.

Zeker in kleinere gemeenten ben je te afhankelijk van een paar mensen die naast hun baan en privé leven tijd willen vrijmaken voor de lokale politiek.
  maandag 18 oktober 2021 @ 08:09:04 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201803006
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:40 schreef Hanca het volgende:
Niet echt een schandaal, maar in bijna de helft van alle gemeenteraden zitten nu fracties waar je in 2018 niet op kon stemmen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)we-fracties-a4062122

Verder zijn er volgens dit artikel 'aan de lopende band' fractieleden die overstappen naar een andere fractie, dus ook zo zijn de verhoudingen anders geworden dan hoe er is gestemd. En blijkbaar maken gemeenteraadsleden steeds vaker de 4 jaar niet vol, in Amsterdam is zelfs meer dan een kwart al vervangen.

Zijn natuurlijk verschillende dingen, maar lopen we zo niet tegen enorme problemen qua vertegenwoordiging en tegen een gebrek aan kennis van dossiers in de lokale politiek aan?
Misschien off topic, maar lijkt het je zelf niet wat om de lokale politiek in te gaan?
We have always been at war with Eastasia.
pi_201803048
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien off topic, maar lijkt het je zelf niet wat om de lokale politiek in te gaan?
Mijn vrouw werkt in de zorg en dus ook 's avonds, dus moet ik thuis oppassen. Verder denk ik niet dat het met mijn ziekte haalbaar is om 's avonds regelmatig tot 11 uur of later te vergaderen, helaas.

En zulke redenen (ipv ziekte zullen veel zeggen: als ik de volgende ochtend vroeg weer moet werken) gelden natuurlijk voor heel veel mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 maandag 18 oktober 2021 @ 11:29:42 #28
414785 sirdanilot
pi_201804766
Ik zou graag de lokale politiek in willen gaan maar ik woon in het buitenland.

Ierse politiek interesseert me verder weinig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 18 oktober 2021 @ 16:13:35 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_201807710
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:40 schreef Hanca het volgende:
Zijn natuurlijk verschillende dingen, maar lopen we zo niet tegen enorme problemen qua vertegenwoordiging en tegen een gebrek aan kennis van dossiers in de lokale politiek aan?
Ja. Daarnaast speelt sowieso al de versplintering. Gemeenteraden met 10 of meer fracties na verkiezingen beginnen normaal te worden, nog voordat er mensen uit fracties gezet gaan worden.
In dezelfde NRC staat een artikel over de gemeente Hoorn, met 14 fracties op 35 zetels. Hoe ga je als gemeenteraad van een middelgrote gemeente met 75k inwoners effectief je controlerende taak uitvoeren als de 'grootste' fractie 5 zetels heeft.
pi_201817181
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:40 schreef Hanca het volgende:
Verder zijn er volgens dit artikel 'aan de lopende band' fractieleden die overstappen naar een andere fractie
het feit dat gemeente raadsleden wegens gewetensbezwaren uit hun fractie stappen vind ik iets wat bij democratie behoort. maar het overstappen naar een andere fractie vind ik wel puur kiezersbedrog omdat je op een heel eigen programma bent gekozen. je moet dat denk ik al partij ook niet willen om die mensen toe te laten. er zijn genoeg andere samenwerkingsvormen die je kan bedenken.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_201845382
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:13 schreef freako het volgende:

[..]
Ja. Daarnaast speelt sowieso al de versplintering. Gemeenteraden met 10 of meer fracties na verkiezingen beginnen normaal te worden, nog voordat er mensen uit fracties gezet gaan worden.
In dezelfde NRC staat een artikel over de gemeente Hoorn, met 14 fracties op 35 zetels. Hoe ga je als gemeenteraad van een middelgrote gemeente met 75k inwoners effectief je controlerende taak uitvoeren als de 'grootste' fractie 5 zetels heeft.
In tussen heeft de grootste fractie 6 zetels.

https://hoorn.bestuurlijk(...)6f-a28e-53bdaa25670b
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_201927455
Twee grote schuren willen bouwen waardoor een beschermd dorpsgezicht verpest wordt. Dat vind ik nou schandalig.
quote:
Besluit over aardappelschuren Oudeschans gaat ‘impact hebben en pijn doen’

Martijn Klungel
Gisteren, 23:46

3 minuten leestijd


Oudeschans met op de voorgrond de bewerkte grond waar de twee schuren moeten komen

Wat er ook wordt besloten over de bouwplannen van twee aardappelschuren in Oudeschans: het gaat ‘impact hebben en pijn doen’, zegt raadslid Wilt Meendering (CDA).

De gemeenteraad van Westerwolde sprak woensdagavond voor het eerst over het plan dat voor ophef zorgt in Oudeschans. De gebroeders De Winter willen twee aardappelschuren bouwen aan de rand van het vestingdorp.

Waar gaat het ook alweer over?
Volgens de twee ondernemers is dat plan beter, omdat er sowieso al toestemming is om twee aardappelschuren bij te bouwen. Vanwege een brand zouden het er zelfs drie kunnen worden. Door de schuren naast elkaar te zetten is het efficiënter, menen de ondernemers. ‘Minder bouwen op een betere plek’, noemt akkerbouwer Laurens de Winter het. Ze moeten daarvoor wel de toestemming van de raad krijgen.

Inwoners zijn tegen
Woensdagavond werd nogmaals duidelijk dat een grote groep inwoners tegen die plannen is. Een klein deel daarvan heeft zich verenigd in de werkgroep ‘Het plan schuurt’. Een lid van die werkgroep las woensdagavond namen voor van de dorpsbewoners die tegen de plannen zijn.

In totaal zijn er bij de gemeente zeventig reacties binnengekomen op de plannen; 64 reacties daarvan zijn afwijzend. Volgens de werkgroep is ruim 84 procent van de volwassen inwoners daarmee tegen de bouw van de twee aardappelschuren. Ze vinden de aardappelloodsen niet passen bij het vestingdorp Oudeschans. Een dorp met een beschermd dorpsgezicht waarin het open landschap belangrijk is.

Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Woensdagavond vragen raadsleden zich hardop af: hoe heeft het conflict in het dorp zo kunnen escaleren? Volgens verantwoordelijk wethouder Bart Huizing ligt dat voor een groot deel aan de manier waarop het dorp bij de plannen betrokken is.

‘Ik denk dat een groot deel van de commotie voorkomen had kunnen worden door op een andere manier met informatievoorziening om te gaan’, zegt Huizing, die baalt van de situatie. ‘Het doet me echt pijn dat er een tweedeling is ontstaan in Oudeschans.’ De gemeente heeft gesprekken gevoerd met Stichting Vesting Oudeschans en dacht zo het dorp bij de plannen te betrekken.

'Draagvlak lijkt te ontbreken'
Wat het gevolg is van de manier waarop de gemeente het heeft aangepakt? Volgens GroenLinks-raadslid René Kriek ‘lijkt het draagvlak bij de omwonenden geheel te ontbreken’. Hij vraagt daarom aan zijn collega’s of er überhaupt al een beslissing genomen kan worden over het bouwplan.

Een meerderheid van de gemeenteraad vindt dat de tijd daar wel rijp voor is. Een lastige beslissing gaat dat wel zijn, stelt CDA-raadslid Meendering. Want als de raad voor de plannen is, zal een deel van de inwoners niet blij zijn. Mogen de schuren er in deze vorm niet komen? Dan worden de twee ondernemers teleurgesteld.
‘Pijn en impact zal het hebben. Welke keuze we ook maken’, herhaalt Meendering nogmaals. Misschien ook wel omdat ‘het proces niet goed is verlopen’, aldus raadslid Edith van der Horst (Ecologisch Alternatief). Volgens Kriek is er zelfs ‘een hele stap overgeslagen’.

Definitieve keuze
In een ultieme poging vraagt een raadslid nog of het proces niet helemaal opnieuw gedaan kan worden. ‘Nee dat kan niet’, zegt de wethouder Huizing. Hij zegt dat alles goed is doorlopen. En dus zit er niks anders op voor de raad om over twee weken een definitieve keuze te maken. Ook al levert dat ‘impact en pijn’ op.

https://www.rtvnoord.nl/n(...)-hebben-en-pijn-doen
Extra info:
Analyse: hoe een afspraak uit 1998 nu voor ophef zorgt in Oudeschans
pi_202895730
Afspliting FvD Zeeland valt uit elkaar: https://www.pzc.nl/zeeuws(...)alt-uiteen~a3899bb8/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203059177
niet echt een schandaal maar toch wel een bijzonder feit

CDA kamerlid (Rene Peters) gaat campagne voeren voor een lokale partij in CDA "hartland" Meierijstad

https://www.hart.ms/de-huiskamer-van-hart-is-vol-van-geluk/

Ben benieuwd of het CDA landelijk hier nog een stokje voor gaat steken.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 6 januari 2022 @ 11:08:54 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203060127
Wie heeft er met zulke vrienden nog vijanden nodig
  donderdag 6 januari 2022 @ 12:43:52 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203061603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:06 schreef DestroyerPiet het volgende:
niet echt een schandaal maar toch wel een bijzonder feit

CDA kamerlid (Rene Peters) gaat campagne voeren voor een lokale partij in CDA "hartland" Meierijstad

https://www.hart.ms/de-huiskamer-van-hart-is-vol-van-geluk/

Ben benieuwd of het CDA landelijk hier nog een stokje voor gaat steken.
Uitstekend initiatief wat mij betreft :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 6 januari 2022 @ 13:13:35 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203061933
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Uitstekend initiatief wat mij betreft :P
Ik denk dat Rutte ze even duidelijk gaat maken dat ze maar moeten doen alsof ze het niet zien
pi_204356058
Een provinciale VVDer tweet nepnieuws uit naam van andere partij:
https://nos.nl/artikel/24(...)am-van-andere-partij

Dan ben je wat mij betreft wel echt onhoudbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 april 2022 @ 08:49:06 #39
408813 crew  trein2000
pi_204356086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:45 schreef Hanca het volgende:
Een provinciale VVDer tweet nepnieuws uit naam van andere partij:
https://nos.nl/artikel/24(...)am-van-andere-partij

Dan ben je wat mij betreft wel echt onhoudbaar.
Euhm ja. Dit verwacht je in de leerlingenraad van de lokale scholengemeenschap maar niet in de Staten. Onhoudbaar maar ook knettergek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204356864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:45 schreef Hanca het volgende:
Een provinciale VVDer tweet nepnieuws uit naam van andere partij:
https://nos.nl/artikel/24(...)am-van-andere-partij

Dan ben je wat mij betreft wel echt onhoudbaar.
Dat gaat wel heel ver. Onhoudbaar is een understatement. Met pek en veren uit de politiek die joker.
pi_204357058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:45 schreef Hanca het volgende:
Een provinciale VVDer tweet nepnieuws uit naam van andere partij:
https://nos.nl/artikel/24(...)am-van-andere-partij

Dan ben je wat mij betreft wel echt onhoudbaar.
_O- Dit is dus de reden waarom censuur op Twitter gewoon toegestaan moet worden :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 7 april 2022 @ 11:56:40 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204357815
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:45 schreef Hanca het volgende:
Een provinciale VVDer tweet nepnieuws uit naam van andere partij:
https://nos.nl/artikel/24(...)am-van-andere-partij

Dan ben je wat mij betreft wel echt onhoudbaar.
Mag denk ik blij zijn als hij niet voor de rechter hoeft te komen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 april 2022 @ 16:41:34 #43
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204360744
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tenlid-weg-nepnieuws

De VVD Fryslân heeft Statenlid Durk Pool uit de partij gezet. Pool maakte op Twitter een nepaccount namens een andere partij. "Hiermee is het vertrouwen onherstelbaar beschadigd", zegt fractievoorzitter Klaas Kielstra tegen RTL Nieuws.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207524481
PvdA'er in Rotterdam stapt op, vanwege zijn 23 huizen en misstanden daarbij:

https://nos.nl/artikel/24(...)-over-zijn-23-huizen

Meest opvallende zin vind ik dit:
quote:
Hij ging ervan uit dat de panden bij aankoop leeg waren en was verrast dat er een gezin woonde. De Litouwers zijn inmiddels vertrokken.
Allereerst neem ik aan dat je weet dat je een huis met huurders koopt, dat is een stuk goedkoper namelijk. Maar vooral: hij kocht dus anderhalf jaar geleden 23 huizen, maar gaat er vanuit dat ze in deze tijd van enorme schaarste nog steeds leeg staan? Hoe is dat nou als PvdA'er te verantwoorden in deze tijd?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:00:54 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207526329
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:52 schreef Hanca het volgende:
PvdA'er in Rotterdam stapt op, vanwege zijn 23 huizen en misstanden daarbij:

https://nos.nl/artikel/24(...)-over-zijn-23-huizen

Meest opvallende zin vind ik dit:
[..]
Allereerst neem ik aan dat je weet dat je een huis met huurders koopt, dat is een stuk goedkoper namelijk. Maar vooral: hij kocht dus anderhalf jaar geleden 23 huizen, maar gaat er vanuit dat ze in deze tijd van enorme schaarste nog steeds leeg staan? Hoe is dat nou als PvdA'er te verantwoorden in deze tijd?
Sterker nog, hij zat in de commissie Bouwen, Wonen en Buitenruimte, waar de PvdA hem overigens in 2018 al verving.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207651295
Het strafdossier van 15.000 pagina's over De Mos is gelekt, hier de uitzending van Nieuwsuur daar over: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-gelekt-dit-weten-we
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208108933
https://www.gic.nl/nieuws(...)e-cda-wil-antwoorden

https://dvhn.nl/groningen(...)meente-28259330.html

De gemeente Groningen heeft geholpen bij valsheid in geschrifte, waarbij de huurders deden alsof ze de eigenaar waren van het pand, terwijl de gemeente dat zelf is. Zo kregen de huurders tonnen subsidie (al lijkt die subsidie nu toch ingetrokken) Handig genoeg worden er blijkbaar nooit verslagen opgesteld rondom de suikerfabriek, alles gaat mondeling.

Vooral de enorme verandering van statement door de wethouder is opvallend. Van eerst "de huurder had beter moeten weten, wij wisten van niks" naar "we hebben vanaf het begin mondeling toestemming gegeven, we wilden dit achteraf juridisch rechtsbreien". Hier lijkt meer te spelen.


En Dick Janssen, die naam had ik eerder gehoord... wacht eens, die is van Rizoem: https://rizoem.nl/medewerker/dick-janssen/

En ja hoor, hij zit achter de Sugar Homes: https://northerntimes.nl/seeking-resolution-at-the-sugarhomes/

Je weet wel, dat verhuurbedrijf waar ik eerder dit verhaal over heb gepost:
https://www.sikkom.nl/act(...)denten-28082147.html

https://www.sikkom.nl/act(...)denten-28090564.html

https://dvhn.nl/groningen(...)effing-28093425.html

https://ukrant.nl/sugar-h(...)iekosten-te-betalen/

Rizoem heeft daar bijna 2 ton aan borg achtergehouden waar de studenten gewoon recht op hadden, ook toen deed de gemeente helemaal niks. Dit stinkt behoorlijk, als je het mij vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 23-02-2023 09:35:53 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')