abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200058792
Zullen we het laten rusten :) ik vertel alleen wat mij is verteld.

En ik wil best in de leesstand gaan als mensen zich getriggerd voelen door mij
  vrijdag 25 juni 2021 @ 16:49:40 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_200058872
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zullen we het laten rusten :) ik vertel alleen wat mij is verteld.

En ik wil best in de leesstand gaan als mensen zich getriggerd voelen door mij
Nee, die discussie moet denk ik niet over jou worden gevoerd hier.
disclaimer
pi_200058900
Joh, elke positieve verandering is al een stap in de goede richting. Gewoon alle goede dingen vieren, hoe klein ook en dat hele perfecte plaatje loslaten.

Ik probeer me tegenwoordig minder vaak te wegen en geen kcal te tellen. Even niet de focus op getalletjes.

L: Bananenpannenkoekjes met vanille kwark, aardbeien en perzik
T: Stuk 'gezonde' dadel caramel chocolade reep
D: Ik heb weer twee vegan kant en klare maaltijden die ik met m'n vriend deel. #lui, maar ze zijn redelijk vers en met veel groenten. Vanavond hebben we: Risotto met groene asperges en kokosbacon & patatas bravas met pulled jackfruit en broccoli
T: De nieuwe vega snackballetjes van Kips
pi_200059167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:51 schreef Myraela het volgende:
Joh, elke positieve verandering is al een stap in de goede richting. Gewoon alle goede dingen vieren, hoe klein ook en dat hele perfecte plaatje loslaten.

Ik probeer me tegenwoordig minder vaak te wegen en geen kcal te tellen. Even niet de focus op getalletjes.

L: Bananenpannenkoekjes met vanille kwark, aardbeien en perzik
T: Stuk 'gezonde' dadel caramel chocolade reep
D: Ik heb weer twee vegan kant en klare maaltijden die ik met m'n vriend deel. #lui, maar ze zijn redelijk vers en met veel groenten. Vanavond hebben we: Risotto met groene asperges en kokosbacon & patatas bravas met pulled jackfruit en broccoli
T: De nieuwe vega snackballetjes van Kips
Welke kant en klare maaltijden? Want het klinkt lekker. :9
ROBODEMONS..................|:(
pi_200059375
Jackfruit, waar smaakt dat een beetje naar? In de winkel zien liggen, maar om de een of andere reden koop ik het nooit

Wel ontdekt dat vegetarische "vis" niet te eten is. Ik ga gemiddeld twee keer per jaar uiteten en heb besloten dat ik dan een dood dier op mijn bord mag hebben ;) maar goed, de vegetarische slager vind ik ook niet lekker. Vlees moet je niet willen namaken
pi_200059433
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 17:08 schreef Morrigan het volgende:
Welke kant en klare maaltijden? Want het klinkt lekker. :9
Ik had dus vorige week van die maaltijden bij een TGTG, en die waren zo lekker dat ik er nog meer besteld heb. Ze zijn van hier: https://eatpeasy.nl

Het is niet goedkoop, maar ik soms ben ik heel lui. :') Dus ik heb nu een aantal gerechten om te proberen en als ik dan een keer weet dat er een drukke week aankomt, kan ik het mezelf wat makkelijker maken met een paar maaltijden.
pi_200059458
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 17:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jackfruit, waar smaakt dat een beetje naar? In de winkel zien liggen, maar om de een of andere reden koop ik het nooit
Naar fruit. Lijkt niet op vlees, sommige mensen vinden het qua structuur wel op vlees lijken. Maar ik vind dat het alleen het uiterlijk heeft van draadjesvlees, het voelt niet zo. Ik ben niet de grootste fan, maar met een hoop saus of kruiden erbij is het best okay.
pi_200059480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 17:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Naar fruit. Lijkt niet op vlees, sommige mensen vinden het qua structuur wel op vlees lijken. Maar ik vind dat het alleen het uiterlijk heeft van draadjesvlees, het voelt niet zo. Ik ben niet de grootste fan, maar met een hoop saus of kruiden erbij is het best okay.
Thnx! Misschien probeer ik het een keer. Ik dacht dat het spul enorm stinkt, waardoor het me een beetje tegenstaat. En misschien de naam.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 17:29:54 #134
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200059504
Jonge jackfruit of rijpe maakt wel een groot verschil! De tweede variant is schijnbaar zoet en beter los te eten of in een toetje ofzo. Jonge is gewoon meh. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 25 juni 2021 @ 17:30:21 #135
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200059509
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Thnx! Misschien probeer ik het een keer. Ik dacht dat het spul enorm stinkt, waardoor het me een beetje tegenstaat. En misschien de naam.
Enorm stinken, dat klinkt meer als durian. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_200059661
Hahaha ik ben vandaag van het vergissen ;)
  vrijdag 25 juni 2021 @ 17:55:33 #137
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200059895
Zometeen uiteten *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_200067951
CotS, áls er al mensen zouden zijn die getriggerd worden (ik zou niet weten waarom), dan is dat hun probleem(!). Je hoeft echt niet in leesstand te gaan omdat iemand die jij niet eens kent ergens mogelijk moeite mee zou hebben. Blijf lekker posten, jij volgt jouw pad en anderen dat van hun, heeft allemaal recht op een plekkie hier ^O^

LPFAN wat heb je gegeten? :9

Ik heb Lush in mijn haar en krijg er "honger" van, mierzoete meuk :')
pi_200068022
Dank je wel, lief :*

Ach :P vandaag en morgen eet ik meer ;) Straks komt een vriendin en we gaan vanavond uit eten :9 "onze" tapasbar :9 En morgen komt mijn moeder voetballen kijken en ze neemt pizza mee :9

En maandag kook ik weer een gezonde maaltijd :)
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 09:06:15 #140
5428 crew  miss_sly
pi_200068061
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zit braaf een verantwoord tussendoortje te knagen: komkommer en wortel met een dip van 2/3 yoghurt en 1/3 Wilde Wietze (da’s de Aldivariant van Heks’nkaas). Heb meteen de rauwkost voor 3 dagen gesneden, dat helpt altijd wel, dan pak ik het wat makkelijker. En ja, chocola vind ik nog lekkerder, maar dit soort tussendoortjes lust ik ook graag.
Hoe bewaar je die rauwkost zodat het ook op dag 3 nog lekker is? Ik vind dat altijd erg lastig, net als met sla.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200068077
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe bewaar je die rauwkost zodat het ook op dag 3 nog lekker is? Ik vind dat altijd erg lastig, net als met sla.
Bij sla helpt het als je een stukje keukenpapier in het zakje doet
Komkommer met huishoudfolie afdekken, vooral de snijkant
En groentes in alu-folie wikkelen
pi_200068094
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vacuumbakje in de koelkast. Voor komkommer, paprika en wortel werkt dat prima
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 09:12:12 #143
5428 crew  miss_sly
pi_200068129
:W
Ik spiek hier toch ook maar weer eens mee. Ik weeg nu al een paar jaar rond de 75 kg. Dat is eigenlijk toch nog net wat te veel, dus ik wil toch kijken of ik er nog een kilo of 5 af kan krijgen. Liefset wil ik naar 68 kg, omdat mijn BMI dan precies 25 is, maar ik wil mijn doel niet te laag zetten.

Ik heb het oude SHE-dieet afgestoft :P Niet om me daar helemaal op te richten, maar als leidraad. Ik weet dat voor mij heel erg helpt om regelmatig te eten en ook vooraf te bedenken wat dan wel. Dus uit dat dieet haal ik wat handig is voor mij en probeer het op die manier. Gisteren ging het al erg goed.

Vandaag is dan het idee:
O: eitje met een volkoren cracker
T1: skyr met aardbeien
L: of nog was couscoussalade van gisteren, of 2 boterhammen met pindakaas
T2: handje noten
T3: fruit
D: avondeten, in dit geval een HelloFresh maaltijd van omelet met spinazie, een salade en wat Turks brood
T4: stukje kaas
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 09:13:02 #144
5428 crew  miss_sly
pi_200068143
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Bij sla helpt het als je een stukje keukenpapier in het zakje doet
Komkommer met huishoudfolie afdekken, vooral de snijkant
En groentes in alu-folie wikkelen
Stukje keukenpapier? Helpt dat om vocht op te nemen?
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 09:13:14 #145
5428 crew  miss_sly
pi_200068146
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Vacuumbakje in de koelkast. Voor komkommer, paprika en wortel werkt dat prima
Ik ga het gewoon eens proberen :)
pi_200068197
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Stukje keukenpapier? Helpt dat om vocht op te nemen?
Uh ik denk het wel, ik heb de tip uit de Allerhande geloof ik en het lijkt te werken. Of mijn slablaatjes hebben een placebootje te pakken ;)
pi_200068221
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:12 schreef miss_sly het volgende:
:W
Ik spiek hier toch ook maar weer eens mee. Ik weeg nu al een paar jaar rond de 75 kg. Dat is eigenlijk toch nog net wat te veel, dus ik wil toch kijken of ik er nog een kilo of 5 af kan krijgen. Liefset wil ik naar 68 kg, omdat mijn BMI dan precies 25 is, maar ik wil mijn doel niet te laag zetten.

Ik heb het oude SHE-dieet afgestoft :P Niet om me daar helemaal op te richten, maar als leidraad. Ik weet dat voor mij heel erg helpt om regelmatig te eten en ook vooraf te bedenken wat dan wel. Dus uit dat dieet haal ik wat handig is voor mij en probeer het op die manier. Gisteren ging het al erg goed.

Vandaag is dan het idee:
O: eitje met een volkoren cracker
T1: skyr met aardbeien
L: of nog was couscoussalade van gisteren, of 2 boterhammen met pindakaas
T2: handje noten
T3: fruit
D: avondeten, in dit geval een HelloFresh maaltijd van omelet met spinazie, een salade en wat Turks brood
T4: stukje kaas
Succes! Skyr is toch een soort kwark? Ik heb het wel eens in de winkel gezien, maar ik weet niet wat het is.
pi_200068270
Welkom miss_sly.
Volgens mij doe jij nu wat ik de afgelopen weken voor mezelf heb ontdekt: tussendoortjes goed inplannen. Als ik dat niet of minder strak doe dan grijp ik veel te makkelijk naar veel chocola. Ik plan alleen wel 1 ‘ongezond’ tussendoortje zoals koekjes of chocola in. Ik moet zeggen dat ik na het pakje bokkenpootjes van vorig weekend (2 dagen en hij was op, migraine is a bitch) de rest van de koekjes best aardig kan laten staan. Ik eet er af en toe een of twee.
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 09:28:45 #149
5428 crew  miss_sly
pi_200068320
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Succes! Skyr is toch een soort kwark? Ik heb het wel eens in de winkel gezien, maar ik weet niet wat het is.
Skyr is een soort kwark inderdaad, met meer eiwitten en minder vetten.
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 09:29:45 #150
5428 crew  miss_sly
pi_200068334
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Welkom miss_sly.
Volgens mij doe jij nu wat ik de afgelopen weken voor mezelf heb ontdekt: tussendoortjes goed inplannen. Als ik dat niet of minder strak doe dan grijp ik veel te makkelijk naar veel chocola. Ik plan alleen wel 1 ‘ongezond’ tussendoortje zoals koekjes of chocola in. Ik moet zeggen dat ik na het pakje bokkenpootjes van vorig weekend (2 dagen en hij was op, migraine is a bitch) de rest van de koekjes best aardig kan laten staan. Ik eet er af en toe een of twee.
Precies dat. En als ik geen tussendoortjes plan, dan eet ik langere tijd niets, en dan wil ik ineens echt iets, en dan graai ik zomaar naar van alles :P Nu weet ik wat ik wanneer dien te eten, en volgens mij helpt me dat wel.

Maar goed, ik ben pas 1 dag bezig, he :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')