Nee, die discussie moet denk ik niet over jou worden gevoerd hier.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zullen we het laten rustenik vertel alleen wat mij is verteld.
En ik wil best in de leesstand gaan als mensen zich getriggerd voelen door mij
Welke kant en klare maaltijden? Want het klinkt lekker.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:51 schreef Myraela het volgende:
Joh, elke positieve verandering is al een stap in de goede richting. Gewoon alle goede dingen vieren, hoe klein ook en dat hele perfecte plaatje loslaten.
Ik probeer me tegenwoordig minder vaak te wegen en geen kcal te tellen. Even niet de focus op getalletjes.
L: Bananenpannenkoekjes met vanille kwark, aardbeien en perzik
T: Stuk 'gezonde' dadel caramel chocolade reep
D: Ik heb weer twee vegan kant en klare maaltijden die ik met m'n vriend deel. #lui, maar ze zijn redelijk vers en met veel groenten. Vanavond hebben we: Risotto met groene asperges en kokosbacon & patatas bravas met pulled jackfruit en broccoli
T: De nieuwe vega snackballetjes van Kips
Ik had dus vorige week van die maaltijden bij een TGTG, en die waren zo lekker dat ik er nog meer besteld heb. Ze zijn van hier: https://eatpeasy.nlquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:08 schreef Morrigan het volgende:
Welke kant en klare maaltijden? Want het klinkt lekker.
Naar fruit. Lijkt niet op vlees, sommige mensen vinden het qua structuur wel op vlees lijken. Maar ik vind dat het alleen het uiterlijk heeft van draadjesvlees, het voelt niet zo. Ik ben niet de grootste fan, maar met een hoop saus of kruiden erbij is het best okay.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jackfruit, waar smaakt dat een beetje naar? In de winkel zien liggen, maar om de een of andere reden koop ik het nooit
Thnx! Misschien probeer ik het een keer. Ik dacht dat het spul enorm stinkt, waardoor het me een beetje tegenstaat. En misschien de naam.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Naar fruit. Lijkt niet op vlees, sommige mensen vinden het qua structuur wel op vlees lijken. Maar ik vind dat het alleen het uiterlijk heeft van draadjesvlees, het voelt niet zo. Ik ben niet de grootste fan, maar met een hoop saus of kruiden erbij is het best okay.
Enorm stinken, dat klinkt meer als durian.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Thnx! Misschien probeer ik het een keer. Ik dacht dat het spul enorm stinkt, waardoor het me een beetje tegenstaat. En misschien de naam.
Hoe bewaar je die rauwkost zodat het ook op dag 3 nog lekker is? Ik vind dat altijd erg lastig, net als met sla.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zit braaf een verantwoord tussendoortje te knagen: komkommer en wortel met een dip van 2/3 yoghurt en 1/3 Wilde Wietze (da’s de Aldivariant van Heks’nkaas). Heb meteen de rauwkost voor 3 dagen gesneden, dat helpt altijd wel, dan pak ik het wat makkelijker. En ja, chocola vind ik nog lekkerder, maar dit soort tussendoortjes lust ik ook graag.
Bij sla helpt het als je een stukje keukenpapier in het zakje doetquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe bewaar je die rauwkost zodat het ook op dag 3 nog lekker is? Ik vind dat altijd erg lastig, net als met sla.
Vacuumbakje in de koelkast. Voor komkommer, paprika en wortel werkt dat primaquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe bewaar je die rauwkost zodat het ook op dag 3 nog lekker is? Ik vind dat altijd erg lastig, net als met sla.
Stukje keukenpapier? Helpt dat om vocht op te nemen?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bij sla helpt het als je een stukje keukenpapier in het zakje doet
Komkommer met huishoudfolie afdekken, vooral de snijkant
En groentes in alu-folie wikkelen
Ik ga het gewoon eens proberenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Vacuumbakje in de koelkast. Voor komkommer, paprika en wortel werkt dat prima
Uh ik denk het wel, ik heb de tip uit de Allerhande geloof ik en het lijkt te werken. Of mijn slablaatjes hebben een placebootje te pakkenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Stukje keukenpapier? Helpt dat om vocht op te nemen?
Succes! Skyr is toch een soort kwark? Ik heb het wel eens in de winkel gezien, maar ik weet niet wat het is.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:12 schreef miss_sly het volgende:
![]()
Ik spiek hier toch ook maar weer eens mee. Ik weeg nu al een paar jaar rond de 75 kg. Dat is eigenlijk toch nog net wat te veel, dus ik wil toch kijken of ik er nog een kilo of 5 af kan krijgen. Liefset wil ik naar 68 kg, omdat mijn BMI dan precies 25 is, maar ik wil mijn doel niet te laag zetten.
Ik heb het oude SHE-dieet afgestoftNiet om me daar helemaal op te richten, maar als leidraad. Ik weet dat voor mij heel erg helpt om regelmatig te eten en ook vooraf te bedenken wat dan wel. Dus uit dat dieet haal ik wat handig is voor mij en probeer het op die manier. Gisteren ging het al erg goed.
Vandaag is dan het idee:
O: eitje met een volkoren cracker
T1: skyr met aardbeien
L: of nog was couscoussalade van gisteren, of 2 boterhammen met pindakaas
T2: handje noten
T3: fruit
D: avondeten, in dit geval een HelloFresh maaltijd van omelet met spinazie, een salade en wat Turks brood
T4: stukje kaas
Skyr is een soort kwark inderdaad, met meer eiwitten en minder vetten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Succes! Skyr is toch een soort kwark? Ik heb het wel eens in de winkel gezien, maar ik weet niet wat het is.
Precies dat. En als ik geen tussendoortjes plan, dan eet ik langere tijd niets, en dan wil ik ineens echt iets, en dan graai ik zomaar naar van allesquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Welkom miss_sly.
Volgens mij doe jij nu wat ik de afgelopen weken voor mezelf heb ontdekt: tussendoortjes goed inplannen. Als ik dat niet of minder strak doe dan grijp ik veel te makkelijk naar veel chocola. Ik plan alleen wel 1 ‘ongezond’ tussendoortje zoals koekjes of chocola in. Ik moet zeggen dat ik na het pakje bokkenpootjes van vorig weekend (2 dagen en hij was op, migraine is a bitch) de rest van de koekjes best aardig kan laten staan. Ik eet er af en toe een of twee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |