abonnement Unibet Coolblue
pi_199987382
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hmm jammer wel aangezien het ook veel besmettelijker is.
Maar dan kunnen de baudets en andere anti vaxers mooi stoppen met hun het js maar een griepje geschreeuw.
Die staan er sowieso al dogmatisch in en zullen nieuwe 'feitjes' van stal halen die de discussie alleen maar vertroebelen.
I'll give you something to do
  maandag 21 juni 2021 @ 11:02:31 #27
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199987385
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bij ons op werk wordt door de manager ook al geroepen om weer iedereen het liefst weer 5 dagen op kantoor te hebben.
Ik weet nooit goed of het wantrouwen is of een ego ding om in het middelpunt van de belangstelling te willen staan op kantoor.

Mijn voorkeur gaat echt uit naar hybride werken 2/3 dagen thuis/kantoor en vrijheid om zelf te bepalen wanneer en soms ook deels wel/niet aanwezig afhankelijk van of de situatie het vereist.
Ik vind bv nu dat als ik een tandartsafspraak heh om 1 ik de vrijheid moet hebben om te kunnen zeggen dat ik de rest van de dag dan thuis werk ipv weer een half uur terug te rijden.
Tenzij er afspraken of iets gepland staan. De coulance daarin werkt twee kanten op.
Als dat niet zou kunnen en het is weer alleen maar op de zaak dan ga ik ander werk zoeken waar er wel ruimte voor is.
Ook hier merk ik wel weerstand van met name de eerste managementlaag. Ik heb het idee dat het ook een soort controledrang is of zo, als je niet zichtbaar bent dan ben je niet aan het werk lijken ze te denken. Terwijl uit de cijfers blijkt dat er juist meer opgeleverd is in het afgelopen jaar :')
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 11:03:11 #28
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199987391
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het verschilt echt ontzettend per manager. Ik had in het verleden een afdelingsmanager die wilde laten zien aan zijn management dat zijn team werkte. De enige manier waarop hij dat in zijn beleving kon doen is zorgen dat iedereen op kantoor was.

De afdelingsmanager die ik nu heb zegt: Ik woon zelf een uur van kantoor en kom geen 5 dagen, dus ik verwacht ook niet dat jullie dat doen. Daarbij, de parkeergarage heeft niet voldoende plekken voor iedereen die naar kantoor kan komen, dus we moeten doseren.
Bij ons een vergelijkbare insteek. En maar goed ook, ik vind eisen dat men 5 dagen weer naar kantoor moet komen zoooooooo begin 2019 ;)
pi_199987392
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Door alle moderne communicatiemiddelen begreep ik sowieso al niet waarom je per se nog 5 dagen allemaal op een kantoor moet zijn. Bepaalde taken kun je prima ook vanuit huis uitvoeren, daarvoor hoef je niet 8 uur per dag op een locatie te zijn.
Ik merk dat het vooral veel uit directie/managers komt. Veel acountmanagers deden het ook al.
Wat betreft de rest van de werknemers valt me op dat de mensen die graag op kantoor willen zijn de extraverte types zijn, roddelaars en mensen met pasgeboren kinderen.
Pro thuiswerkers zijn vooral de introverte mensen, mensen die ver weg wonen, ouders met schoolgaande kinderen en mensen die werk doen waarvoor je je echt moet concentreren in stilte.
pi_199987395
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:55 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand nog de kamerbrief over corona die onlangs in deze topicreeks is gelinkt?
https://www.rijksoverheid(...)d-van-zaken-covid-19
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 11:04:03 #31
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199987401
quote:
14s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:01 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dat niemand verwacht dat ik terminaal ben als ik zeg dat ik de griep heb.
T/m 2019 werd er best vaak gezegd als je 'een griepje' had dat je een dagje moest uitzieken en daarna niet moest zeuren, daar wordt een mens sterk van etc.

Doordat allerlei onschuldige virussen ook onder de noemer 'griep' gegooid zijn, zoals @Wantie ook zegt met zijn verzamelbak wordt het niet serieus meer genomen.

Ik heb een tijd terug een keer een verhaal gelezen van iemand die een serieuze griep te pakken had waar het virus op haar ruggenmerg sloeg en ze nu vanaf haar middel verlamd is. Tegen haar zeggen 'het is maar een griepje' gaat niet werken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 11:07:00 #32
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199987426
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

T/m 2019 werd er best vaak gezegd als je 'een griepje' had dat je een dagje moest uitzieken en daarna niet moest zeuren, daar wordt een mens sterk van etc.

Doordat allerlei onschuldige virussen ook onder de noemer 'griep' gegooid zijn, zoals @:Wantie ook zegt met zijn verzamelbak wordt het niet serieus meer genomen.

Ik heb een tijd terug een keer een verhaal gelezen van iemand die een serieuze griep te pakken had waar het virus op haar ruggenmerg sloeg en ze nu vanaf haar middel verlamd is. Tegen haar zeggen 'het is maar een griepje' gaat niet werken.
Heftig, en enorm sneu voor diegene die je hier beschrijft. Maar anderzijds, laten we niet ontkennen dat dit soort gevallen een flinke uitzondering zijn. Het overgrote merendeel van de mensen - zeker mensen onder de 60 jaar - dat de griep krijgt hersteld gewoon zonder eventuele blijvende schade of beperkingen.
pi_199987427
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:58 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Toename op de VP?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 21 juni 2021 @ 11:07:58 #34
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199987432
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik merk dat het vooral veel uit directie/managers komt. Veel acountmanagers deden het ook al.
Wat betreft de rest van de werknemers valt me op dat de mensen die graag op kantoor willen zijn de extraverte types zijn, roddelaars en mensen met pasgeboren kinderen.
Pro thuiswerkers zijn vooral de introverte mensen, mensen die ver weg wonen, ouders met schoolgaande kinderen en mensen die werk doen waarvoor je je echt moet concentreren in stilte.
De categorie die altijd aan een bureau staan om mensen van hun werk af te houden is ook anti-thuiswerken. Het is best vervelend als je Henk nodig hebt en die zit niet op z'n plek.

Dit is vaak ook de groep die loopt te klagen dat mensen er niet zijn waardoor hun niet verder kunnen. Want wie nu waarom Henk er niet is en wat die dan wel aan het doen is?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 21 juni 2021 @ 11:09:16 #35
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199987444
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Toename op de VP?
NICE =/= LCPS
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 11:09:59 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199987450
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:07 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Heftig, en enorm sneu voor diegene die je hier beschrijft. Maar anderzijds, laten we niet ontkennen dat dit soort gevallen een flinke uitzondering zijn. Het overgrote merendeel van de mensen - zeker mensen onder de 60 jaar - dat de griep krijgt hersteld gewoon zonder eventuele blijvende schade of beperkingen.
Zeker waar. Ik hoop ook dat het op diezelfde manier eindigt met long-covid.

Vervelend voor het individu maar niet voldoende om de hele samenleving weer maatregelen op te leggen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 11:11:29 #37
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199987468
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

De categorie die altijd aan een bureau staan om mensen van hun werk af te houden is ook anti-thuiswerken. Het is best vervelend als je Henk nodig hebt en die zit niet op z'n plek.

Dit is vaak ook de groep die loopt te klagen dat mensen er niet zijn waardoor hun niet verder kunnen. Want wie nu waarom Henk er niet is en wat die dan wel aan het doen is?
Ja, of als je niet binnen 10 minuten reageert op een mail of een IM. Dan ben je gegarandeerd niet aan het werk. Of als je langer dan 30 minuten op 'Away' staat.

In mijn geval houdt het in dat ik vaak 's morgens eerder begin en aan 't eind van de dag later stop. Of als 't nodig is 's avonds nog even inlog.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199987497
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik merk dat het vooral veel uit directie/managers komt. Veel acountmanagers deden het ook al.
Wat betreft de rest van de werknemers valt me op dat de mensen die graag op kantoor willen zijn de extraverte types zijn, roddelaars en mensen met pasgeboren kinderen.
Pro thuiswerkers zijn vooral de introverte mensen, mensen die ver weg wonen, ouders met schoolgaande kinderen en mensen die werk doen waarvoor je je echt moet concentreren in stilte.
Volgens mij is dit echt nonsense. Ik werk voor een ingenieursbureau en de meesten zijn toch meer introvert, maar vrijwel iedereen werkt liever op kantoor.

Ik denk dat het vooral van het soort kantoorwerk afhangt. Wij werken bijvoorbeeld in projectteams en moeten vaak binnen enkele weken of soms maanden een ontwerp opleveren. Het is gewoon bijna niet te doen om dat op afstand te doen. Mensen begrijpen elkaar niet, krijgen minder vaak mee wat de ander doet, schetsen en brainstormen gaat lastig.

Ik als teamleider heb al meerdere keren aan het management laten weten dat we zsm moeten kappen met thuiswerken. Het is ook duidelijk in de declarabiliteitscijfers te zien dat het niet werkt. Elk uurtje moet betaald worden door een klant en als je slecht werk oplevert of ineffectief bent, dan zijn die uren niet te verantwoorden en dan valt er een gaat tussen gemaakte uren en betaalde uren.
pi_199987505
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

T/m 2019 werd er best vaak gezegd als je 'een griepje' had dat je een dagje moest uitzieken en daarna niet moest zeuren, daar wordt een mens sterk van etc.

Doordat allerlei onschuldige virussen ook onder de noemer 'griep' gegooid zijn, zoals @:Wantie ook zegt met zijn verzamelbak wordt het niet serieus meer genomen.

Ik heb een tijd terug een keer een verhaal gelezen van iemand die een serieuze griep te pakken had waar het virus op haar ruggenmerg sloeg en ze nu vanaf haar middel verlamd is. Tegen haar zeggen 'het is maar een griepje' gaat niet werken.
Het is aan inflatie onderhevig, die griep. :P Synoniem voor een verkoudheidje, dat is niet fair maar het beschrijft het wel de ernst voor de gemiddelde persoon.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199987517
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, of als je niet binnen 10 minuten reageert op een mail of een IM. Dan ben je gegarandeerd niet aan het werk. Of als je langer dan 30 minuten op 'Away' staat.

In mijn geval houdt het in dat ik vaak 's morgens eerder begin en aan 't eind van de dag later stop. Of als 't nodig is 's avonds nog even inlog.
Soms zegt m'n vriendin: 'Wil je even met mijn muis bewegen!'

Dus dat zegt ook weinig. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 11:18:49 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199987541
Kunnen we weer terug ontopic aub? Want hoe graag sommigen het ook willen, covid is geen griep of verkoudheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199987547
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:14 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Volgens mij is dit echt nonsense. Ik werk voor een ingenieursbureau en de meesten zijn toch meer introvert, maar vrijwel iedereen werkt liever op kantoor.

Ik denk dat het vooral van het soort kantoorwerk afhangt. Wij werken bijvoorbeeld in projectteams en moeten vaak binnen enkele weken of soms maanden een ontwerp opleveren. Het is gewoon bijna niet te doen om dat op afstand te doen. Mensen begrijpen elkaar niet, krijgen minder vaak mee wat de ander doet, schetsen en brainstormen gaat lastig.

Ik als teamleider heb al meerdere keren aan het management laten weten dat we zsm moeten kappen met thuiswerken. Het is ook duidelijk in de declarabiliteitscijfers te zien dat het niet werkt. Elk uurtje moet betaald worden door een klant en als je slecht werk oplevert of ineffectief bent, dan zijn die uren niet te verantwoorden en dan valt er een gaat tussen gemaakte uren en betaalde uren.
Uiteindelijk is 100% thuiswerken minder effectief dan werken met een paar fysieke contactmomenten, in jouw geval als je werkt in een project, zeker als veel 1-2'tjes hebt naar mijn idee fysiek werken effectiever.

Ik werk in de Telecom branche, heel veel ging al digitaal voor de corona, wij werkten al 1-2-3 dagen thuis of op andere locaties. Wij zullen nooit meer 100% op kantoor werken, maar nog wel vaste contactmomenten hebben 1 a 2 x per week met het team, en dat vind ik ergens ook wel belangrijk, ook voor het menselijke aspect.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 21 juni 2021 @ 11:20:19 #43
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199987560
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:14 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Volgens mij is dit echt nonsense. Ik werk voor een ingenieursbureau en de meesten zijn toch meer introvert, maar vrijwel iedereen werkt liever op kantoor.

Ik denk dat het vooral van het soort kantoorwerk afhangt. Wij werken bijvoorbeeld in projectteams en moeten vaak binnen enkele weken of soms maanden een ontwerp opleveren. Het is gewoon bijna niet te doen om dat op afstand te doen. Mensen begrijpen elkaar niet, krijgen minder vaak mee wat de ander doet, schetsen en brainstormen gaat lastig.

Ik als teamleider heb al meerdere keren aan het management laten weten dat we zsm moeten kappen met thuiswerken. Het is ook duidelijk in de declarabiliteitscijfers te zien dat het niet werkt. Elk uurtje moet betaald worden door een klant en als je slecht werk oplevert of ineffectief bent, dan zijn die uren niet te verantwoorden en dan valt er een gaat tussen gemaakte uren en betaalde uren.
De laatste zin is de kern van je probleem: je werkt uurtje-factuurtje en niet gebaseerd op output.
Ik begrijp mensen overigens prima die heel de dag op kantoor willen werken hoor, zeker als je een chaotische thuissituatie hebt (kinderen....) alleen denk ik ook dat dat geen houdbaar model is, zeker omdat 9-5 werken langzaam aan het verdwijnen is. Dan moet je straks met kantoren gaan werken die 24/7 open zijn.
pi_199987606
Maar goed, vanavond zijn we weer Oranje.

Nee, niet op de kaart.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199987736
De laatste griep die ik had, was december 2019, toen was ik echt 5 dagen van de wereld.. verkoudheidjes duren ook wel een paar dagen, maar dan kan ik nog wel nadenken :P

Mijn man gaat na de zomer ook weer 50% naar kantoor. waarschijnlijk..

Met zijn eigen bedrijf heeft hij een kantoorplek-registratie website gemaakt. Dat heeft ook weer een boost gekregen. Nieuwe klanten en bestaande weer actiever. Die Corona heeft ons ook iets opgeleverd :@
  maandag 21 juni 2021 @ 11:41:36 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199987787
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Griep is wel een verzamelbak geworden van diverse virusinfecties.
Bijvoorbeeld het norovirus kan je behoorlijk ziek maken, met buikpijn, overgeven en diarree.
Meesten denken dat ze de griep te pakken hebben.
Ik heb jaren in de zorg gewerkt en zowel griep als noro best een aantal keer gehad maar dat is echt compleet niet vergelijkbaar joh :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 21 juni 2021 @ 11:45:27 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199987831
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Kunnen we weer terug ontopic aub? Want hoe graag sommigen het ook willen, covid is geen griep of verkoudheid.[/modbreak]
Wellicht heb ik wat dingen die geveegd zijn gemist, maar de discussie over hoe om te gaan met infectieziekten is wel relevant. De vergelijking griep en Covid.
Zeker na de acute fase, dus mét vaccinaties en wanneer het endemisch is of gaat worden.

Verkoudheid is uiteraard onzinnig, al hebben ook daar mensen een mening over qua omgaan met en maatregelen inzetten daartegen

Waarom kan dit niet? Of ging het een wappie kant op?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 21 juni 2021 @ 11:47:26 #48
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199987852
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is het wel. Een veelvoud zelfs. Sommige onderzoeken wijzen zelfs 10 tot 20x dodelijker.
Dan is het nog knap dat de meerderheid niet eens doorheeft dat ze het hebben gehad.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 21 juni 2021 @ 11:49:33 #49
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199987868
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het verschilt echt ontzettend per manager. Ik had in het verleden een afdelingsmanager die wilde laten zien aan zijn management dat zijn team werkte. De enige manier waarop hij dat in zijn beleving kon doen is zorgen dat iedereen op kantoor was.

De afdelingsmanager die ik nu heb zegt: Ik woon zelf een uur van kantoor en kom geen 5 dagen, dus ik verwacht ook niet dat jullie dat doen. Daarbij, de parkeergarage heeft niet voldoende plekken voor iedereen die naar kantoor kan komen, dus we moeten doseren.
Gewoon lekker gezond op de fiets :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 11:50:18 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199987875
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Wellicht heb ik wat dingen die geveegd zijn gemist, maar de discussie over hoe om te gaan met infectieziekten is wel relevant. De vergelijking griep en Covid.
Zeker na de acute fase, dus mét vaccinaties en wanneer het endemisch is of gaat worden.

Verkoudheid is uiteraard onzinnig, al hebben ook daar mensen een mening over qua omgaan met en maatregelen inzetten daartegen

Waarom kan dit niet? Of ging het een wappie kant op?
Niks geveegd, het ging alleen iets te veel over griep, dacht ik en iets te weinig over covid. Het was simpelweg een verzoek om ontopic te blijven.

PS: Als je vragen hebt over moderatie dan hoort dat in COR FB, niet in het topic.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')